سودجویی نوین به نام «ازون‌تراپی» + تصاویر

گروه سلامت الف،   3970514032

استفاده از روش‌های نوین درمانی به روشی جدید برای اخاذی و سودجویی عده‌ای از افراد غیرمتخصص تبدیل شده است.

فارس نوشت: استفاده از روش‌های درمانی جدید موضوعی که این روزها در تبلیغات مختلف به چشم می‌خورد؛ از انواع تزریقات گرفته تا تضمین دردهای مفاصل با تزریقاتی مانند «ازون تراپی» یا «PRP»؛ اما چقدر این روش‌های نوین درمانی می‌توانند در بهبودی بیماری‌های زانو و مفاصل موثر واقع شوند از سوالاتی است که برای هریک از افرادی که با بیماری‌های زانو و مفاصل روبه‌رو هستند پیش آمده است.

 این روزها تبلیغاتیدر فضای مجازی و سایت‌های برخی از پزشکان به چشم می‌خورد و این افراد با انتشار تصاویر و فیلم‌ این روش‌های درمانی به دنبال کسب درآمد هستند؛ افرادی که به گفته متخصصان سررشته‌ای از درمان بیماری‌های زانو نداشته و تنها به دنبال کسب درآمد و سودجویی هستند.

ازون‌تراپی مورد تایید انجمن ارتوپدی نیست

در همین راستا محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی کشور در خصوص روش‌های درمانی به نام PRP و اوزون‌تراپی که توسط عده‌ای برای درمان بیماری‌های زانو استفاه می‌شود، توضیح داد: افرادی که از آسیب‌های زانو و بیماری‌های آن اطلاع ندارند صلاحیت لازم را برای دخالت در درمان عارضه‌های زانو نخواهند داشت.

وی افزود: در جامعه ما تنها کسانی که از بیماری‌های زانو اطلاع دارند متخصصان روماتولوژی،‌ طب فیزیکی و پزشکان ورزشی هستند. همچنین در سطوح بالاتر متخصصان ارتوپدی و فوق تخصص‌های زانو از صلاحیت‌های لازم برای درمان این بیماری‌ها برخوردار هستند.

رازی تاکید کرد:‌متاسفانه می‌بینیم که درمان بیماری‌های زانو به نام‌های مختلف و به وسیله تزریق‌های گوناگون توسط افرادی انجام می‌شود که از الفبای بیماری و آسیب‌های زانو هیچ اطلاعی ندارند.

این متخصص ارتوپد ادامه داد: انجمن ارتوپد ایران هیچ گونه شواهد معتبری را برای درمان‌هایی به نام اوزون تراپی یا تزریق PRP نمی‌شناسد و این روش‌ها به هیچ عنوان مورد تائید این انجمن نیست.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی کشور تصریح کرد: درمان بیماری‌های زانو فقط باید توسط افراد متخصص انجام شود اما متاسفانه امروزه در کشور ما به دلیل پایین بودن تعرفه‌های پزشکی عده‌ای که اطلاعی از درمان برخی از اعضای بدن ندارند، به خاطر منافع مالی اقدام به درمان‌هایی نظیر اوزون‌تراپی می‌کنند که جزو حیطه کاری آنها نبوده و مجوزی برای انجام این کار ندارند.

وی در پایان گفت:‌ متاسفانه مجلس بیمه‌ها و وزارت بهداشت نگاه دوگانه به ارائه خدمات سلامت دارند و وقتی قوانین مشخصی درباره فعالیت گروه‌های مختلف پزشکی تعریف نمی‌شود و قوانین طبق نظر دولت تعریف می‌شود باعث به وجود آمدن فساد و مداخلات درمانی خواهد شد.

هزینه‌های گزافی که برای ازون تراپی دریافت می‌شود

یاسر نژادی متخصص ارتوپدی و جراح مفاصل ، درباره روش درمانی ازون‌تراپی توضیح داد: ازون در واقع یک یون آزاد است که کاربردهای مختلفی دارد و از جمله این کاربردها می‌توان به استریل کردن استخر یا هوا اشاره کرد.

وی گفت: ازون با رادیکال آزاد خود باعث از بین رفتن باکتری‌های موجود در هوای آب می‌شود. 

عضو انجمن جراحان زانو تصریح کرد: برخی از افراد اقدام به تبلیغات درمان با عنوان ازون‌تراپی برای درمان درد مفاصل می‌کنند که این موضوع از لحاظ علمی تأیید نشده است.

نژادی خاطرنشان کرد: در ابتدای ابتلا به بیماری آرتروز فرد با علایم درد همراه می‌شود که در زمان پیشرفت این بیماری به تدریج غضروف مفاصل وی از بین می‌رود و زانو کارکرد طبیعی خود را از دست می‌دهد.

این جراح و متخصص ارتوپدی ادامه داد: برخی از افراد اقدام به تبلیغات ازون‌تراپی برای درمان بیماری آرتروز کرده‌اند که این یک روش درمانی نبوده و تنها باعث کاهش درد بیمار خواهد شد.

وی افزود: حذف شدن درد باعث می‌شود که بیمار از مفاصل خود بیشتر استفاده کند و در نهایت مفصل آسیب‌دیده تخریب شود.

نژادی در پایان گفت: برخی به دلیل سودجویی و منافع اقتصادی اقدام به انجام این روش می‌کنند و حتی مشاهده شده که در مفاصل کودکان نیز تزریق ازون انجام داد‌ه‌اند در حالی که این روش، هزینه گزافی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

هرچند استفاده از اینگونه روش‌های درمانی توسط افراد غیر متخصص موضوع تازه‌ای نیست اما نظارت بیشتر بر اینگونه فعالیت‌ها توسط سازمان‌های ناظر و وزارت بهداشت و همچنین برخورد با متخلفان و افراد سودجو می‌تواند باعث توقف فعالیت اینگونه افراد سوجو شود و با اطلاع رسانی کافی در زمینه روش‌های صحیح درمانی بیماری‌های زانو از گرایش بیماران به سمت اینگونه روش‌ها پیشگیری بعمل خواهد آمد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    آخرین عناوین