هنوز هم معتقدم برجام موفقیت بزرگی بود؛ قالیباف:مسئله اصلی و اولویت کنونی مذاکره نیست؛ حل معضلات اقتصادی است/دولت مذاکره دولت کار شود/منتظر سیب و گلابی غربی‌ها نباشیم/کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، کمی تاریخ بخوانند

گروه سیاسی الف،   3970513007 ۱۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه مسئله اصلی و اولویت کنونی ما مذاکره با ترامپ نیست؛ بلکه حل معضلات اقتصادی کشور و بهترین راه حل مشکل اقتصادی و حتی مبارزه با آمریکا، کار است و کار، می‌گوید: به کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، توصیه می‌کنم ابتدا کمی تاریخ بخوانید تا متوجه بشوید که اساس دولت و حکومت آمریکا بر پایه استثمار شکل‌گرفته است که ...

قالیباف:مسئله اصلی و اولویت کنونی مذاکره نیست؛ حل معضلات اقتصادی است/دولت مذاکره دولت کار شود/منتظر سیب و گلابی غربی‌ها نباشیم/کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، کمی تاریخ بخوانند
به گزارش الف؛ محمدباقر قاليباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهردار اسبق تهران در مورد وضعیت کنونی کشور گفتگویی با روزنامه رسالت انجام داده است که در ادامه مشاهده می کنید:
*آقای دکتر، این روز‌ها ترجیح می‌دهید کمتر در رسانه‌ها باشید، علت چیست؟
اقتضائات شهرداری تهران و حضور میدانی بنده و همچنین افتتاح پروژه‌های مختلف شهری ایجاب می‌کرد با رسانه‌ها گفت و گوی بیشتری داشته باشم و مردم را از آخرین اقدامات تیم مدیریت شهری مطلع کنم، اما این روز‌ها که نقش مشورتی بنده به واسطه عضویت در مجمع تشخیص پررنگ‌تر شده، سعی در ارتباط بیشتر با مردم در سراسر کشور و دریافت آخرین وضعیت از توده مردم و بررسی چالش‌های پیش رو و همچنین ارائه طریق و راهکار برای گذر از مشکلات دارم و احتمالا حضور کمتر بنده در رسانه‌ها از این جهت است.مسئله اصلی و اولویت کنونی ما مذاکره با ترامپ نیست؛ بلکه حل معضلات اقتصادی کشور و در رأس آن‌ها مسئله نقدینگی است. مشخص است که مذاکره باعث حل مشکلات ساختاری اقتصادی ما نخواهد شد. حل مشکلات، سازوکار روشنی دارد که با .....

آقای قالیباف، شاید یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین اخبار این روز‌ها مجددا مذاکره با آمریکا باشد؛ نظر شما در خصوص اظهار تمایل رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با مسئولان ایران چیست؟
حرف من این است که حتی اگر بیاییم دشمنی چندین و چندساله آمریکا با ایران را از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و قبل‌تر از آن، فراموش کنیم... و فرضمان را بگذاریم روی این‌که دشمنی آمریکا با ما از سال ۱۳۹۲ تا الان آغاز شده است، مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها، عزت و موقعیت بین‌المللی ما را مخدوش می‌کند. ضمن اینکه به فرموده رهبری معظم انقلاب با دولتی که معاهدات بین المللی را به‌راحتی و همانند آب خوردن، نقض می‌کند، نمی‌توان تعامل کرد.
 
 
در حال حاضر هدف ترامپ از این کار یعنی اعلام مذاکره بدون پیش شرط با ایران این است که توپ را در زمین ایران بیندازد و فشار را بر ایران بیشتر بکند در شرایطی که حریف شما بر این باور باشد که از شما قوی‌تر است مذاکره موضوعیتی ندارد؛ زیرا نتیجه آن از پیش معلوم است لذا از یک منظر عقلانی، انجام مذاکره میان ایران و آمریکا در شرایط فعلی به نفع ایران نیست.

نکته بعدی این است که رفتار آقای ترامپ در برخورد با رهبر کره شمالی و سایر رهبران جهان نشان می‌دهد که وی علاقه‌مند آگاهی از مواضع طرف مقابل و خواسته‌های او نیست و سعی می‌کند بلافاصله بعد از هر نوع ملاقات، مذاکره و دیداری این اقدام را به نفع خود تفسیر کرده و از این طریق تلاش کند موقعیت داخلی خود را تقویت کند لذا یکی دیگر از اهداف ترامپ از طرح مذاکره بدون پیش شرط آن است که بتوانند در آستانه انتخابات حساس کنگره آمریکا در ماه‌های پیش رو موقعیت خود را ارتقا بخشد.حتی با فرض اینکه مذاکره احتمالی به نتیجه‌ای موقت منجر شود، پیامد بلند مدت آن لاینحل ماندن مشکلات اقتصادی است که اکنون با آن مواجهیم. ان شاء الله رویکرد دولت از مذاکره محوری به کار محوری تغییر کند و دولت مذاکره، دولت کار شود تا به مرور شاهد رضایت اجتماعی گسترده باشیم

مردم عزیز ما حتماً یادشان نرفته است که مدتی پس از تصویب برجام، اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه ایران را با رأی حداکثری کنگره، امضا کرد. با این اوصاف چطور می‌شود که ما مجدد پای میز مذاکره بنشینیم و به یک توافقی برسیم و مجدداً با تمدید یا تشدید تحریم آمریکایی‌ها، تحقیر شویم؟ مردم ما عزتشان را یک‌شبه به دست نیاورده‌اند که بخواهند با اعتماد مجدد به یک تاجرمآب منفعت‌طلب، آن را از دست بدهند.

ما از مذاکره هیچ هراسی نداریم. مذاکره نکردن با آمریکایی‌ها، نه بر اثر ضعف یا ترس، بلکه به علت عزتمندی مردم ایران است. بنده در مورد اصل مذاکرات قبلاً هم گفته‌ام، الان هم می‌گویم که مذاکره محل بده بستان است، مذاکره یک مبارزه است کما اینکه هنوز هم معتقدم با توجه به شرایط بین‌المللی دو سه سال پیش، مجموعا برجام، به دو دلیل موفقیت بزرگی بود؛ یکی آنکه در عرصه بین‌المللی باوجود تمام تبلیغات غرض ورزانه نادرست، ثابت کردیم که قابل‌اعتماد هستیم و اگر توافقی انجام بدهیم، پایش می‌ایستیم. مردم عزیز ما حتماً یادشان نرفته است که مدتی پس از تصویب برجام، اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه ایران را با رأی حداکثری کنگره، امضا کرد. با این اوصاف چطور می‌شود که ما مجدد پای میز مذاکره بنشینیم و به یک توافقی برسیم و مجدداً با تمدید یا تشدید تحریم آمریکایی‌ها، تحقیر شویم؟
 
دوم آن‌که، آن بخشی از مردم عزیز و مسئولان محترمی که گمان می‌کردند ریشه حل تمام مشکلات، در تعامل و توافق با آمریکایی‌ها است، به این نتیجه رسیدند که آمریکا به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست. روی کار آمدن ترامپ هم به این تلقی کمک کرد و مردم ما، ملموس‌تر از قبل با واقعیت حریصانه و مشمئزکننده آمریکایی‌ها روبه رو شدند.

آقای قالیباف صحبت شما با علاقه‌مندان مذاکره با آمریکا چیست؟
به کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، توصیه می‌کنم ابتدا کمی تاریخ بخوانید تا متوجه بشوید که اساس دولت و حکومت آمریکا بر پایه استثمار شکل‌گرفته است. دولت آمریکا دولتی است که اگر پایش بیفتد هیچ ابایی از مورد هدف قرار دادن صد‌ها ایرانی روی آب‌های خلیج‌فارس ندارد. دولت آمریکا دولتی است که در زمان جنگ ایران با رژیم منحوس بعثی، با هواپیما‌های آواکس خود، مستقیماً در جنگ علیه مردم غیور ایران، دخالت کرد. حقیقت دولت آمریکا این است. آن‌ها هیچ ابایی از نابودی یک سرزمین و کشتن مردم آن ندارند و سابقه نحسشان در هیروشیما و ناکازاکی مؤید این امر است.

در عصر جهانی‌شدن، اولین اصل در نظام بین‌المللی، حفظ منافع ملی است. مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها به ضرر منافع ملی ما است. حرف من این است که اگر رئیس جمهور آمریکا قصد دیدار یا مذاکره مجدد با هر سطح از مسئولان ما را دارد ابتدا باید به تعهدات خود در برجام بازگردد و انصراف خود از خروج برجام را اعلام و دستور اجرایی لغو تحریم‌های جدید علیه ایران را صادر کند وگرنه کدام انسان عاقلی است که در شرایط نابرابر تن به مذاکره دهد. اگر ترامپ در مواضع خود صادق است باید همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تا کنون را لغو کند تا زمینه مذاکرات برابر فراهم شود.هنوز هم معتقدم با توجه به شرایط بین‌المللی دو سه سال پیش، مجموعا برجام، به دو دلیل موفقیت بزرگی بود؛ یکی آنکه در عرصه بین‌المللی باوجود تمام تبلیغات غرض ورزانه نادرست، ثابت کردیم که قابل‌اعتماد هستیم و اگر توافقی انجام بدهیم، پایش می‌ایستیم

آقای دکتر قالیباف برخی شرایط کشور را بحرانی و در لبه پرتگاه می‌دانند؛ نظر شما به عنوان مدیری که بحران‌های مختلف را پشت سر گذراندید چیست و چه راهکاری برای برون رفت از این وضعیت پیشنهاد می‌دهید؟ مذاکره تا چه حد راهگشای مسائل کشور است؟

اولا باید در کنار مشکلات و بحران‌ها موفقیت‌های کشور را ببینیم و ذکر کنیم وگرنه دچار یأس و ناامیدی خواهیم شد. ثانیا یقین بدانید مسائل کشور قابل حل است؛ همانطور که در مناظره‌ها هم تأکید کردم بهترین راه حل هر بحران و مشکل اقتصادی و حتی مبارزه با آمریکا، کار است و کار؛ واقعیت این است که تجربه‌های گذشته به ما نشان می‌دهد تکیه کردن بر قدرت‌های خارجی و در رأس آن‌ها آمریکا برای حل مشکلات داخلی هیچگاه جوابگو نبوده و نخواهد بود و خروج ترامپ از برجام هم برای چندمین بار بر این تجربه بزرگ صحه گذاشت و آن را تأیید کرد و باید بدانیم و مطمئن باشیم منتظر سیب و گلابی غربی‌ها نباشیم.
 
بنابراین همانطوری که در متون دینی خودمان یاد گرفته ایم مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. داستان ما با آمریکا داستان گفت و گوی برابر نیست، بر همگان واضح است که ترامپ، موقعیت برابری برای ایران در مذاکرات قائل نیست. اگر غیر از این بود وزیر خارجه او ۱۲ پیش شرط برای مذاکره با ایران اعلام نمی‌کرد.

دولت در شرایط فعلی باید توجه کند که اگر حمایتی از جانب رهبر انقلاب و سایر نیرو‌های سیاسی دریافت کرده است، معطوف به حل مشکلات اساسی کشور است و درباره مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی این اتفاق نظر وجود ندارد و در صورت انجام آن، بار دیگر اختلافات، تشدید شده و انرژی حاصل از همسویی سیاسی یک ماه اخیر به هدر خواهد رفت. واضح است که در همه نظام‌های سیاسی اجماع در شرایط خاصی به وجود می‌آید و اگر معطوف به حل اولویت‌ها نباشد باعث بی اعتمادی مردم و گروه‌های سیاسی می‌شود.همانطوری که در متون دینی خودمان یاد گرفته ایم مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. داستان ما با آمریکا داستان گفت و گوی برابر نیست، بر همگان واضح است که ترامپ، موقعیت برابری برای ایران در مذاکرات قائل نیست. اگر غیر از این بود وزیر خارجه او ۱۲ پیش شرط برای مذاکره با ایران اعلام نمی‌کرد.

خیلی صریح بگویم که مسئله اصلی و اولویت کنونی ما مذاکره با ترامپ نیست. بلکه حل معضلات اقتصادی کشور و در رأس آن‌ها مسئله نقدینگی است. مشخص است که مذاکره باعث حل مشکلات ساختاری اقتصادی ما نخواهد شد. حل مشکلات، سازوکار روشنی دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی متخصصان، اعتماد به مدیران جوان در رسیدن به یک برنامه مشخص اجرایی، و کار و تلاش بی‌امان برای اجرای آن برنامه امکان‌پذیر است.

بنابراین حتی با فرض اینکه مذاکره احتمالی به نتیجه‌ای موقت منجر شود، پیامد بلند مدت آن لاینحل ماندن مشکلات اقتصادی است که اکنون با آن مواجهیم. ان شاء الله رویکرد دولت از مذاکره محوری به کار محوری تغییر کند و دولت مذاکره، دولت کار شود تا به مرور شاهد رضایت اجتماعی گسترده باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۲۴۷۴۰۱:۲۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مثل اینکه ایشون خیلی به خودشون و عملکردش مطمئنه !
پگاه۴۷۲۹۴۶۱۰:۰۲:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خیلی بهتره این دولت ناکارآمد ،غرق در فساد مالی است
ناشناس۴۷۳۰۶۵۱۰:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
قالیباف با این صحبتها پاس گل داد به حسن روحانی و تیمش به بن بست رسیدند حتی با مذاکره نمی توانند گره ای بازکنند اگر بدتر نکنند تمام
ناشناس۴۷۳۲۶۴۱۱:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مردم از شل کن و سفت کن روابط بین الملل خسته شده اند. باید تکلیفمان با آمریکا یکسره شود. یا مذاکره کنیم و به توافقی برسیم، یا اینکه درهای مذاکره رو ببندیم و راه حل های دیگه برای مشکلات جستجو کنیم.
ناشناس۴۷۲۴۸۳۰۱:۳۱:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
بدون رفع تحریم ها ، مشکلات اقتصادی هر سال بدتر میشه
امیر کبیر۴۷۲۹۸۴۱۰:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
امریکا هیچ امتیازی نخواهد داد در عوض ایران باید موشک های خود را محدود و حتی نابود کند اسراییل را بطور غیر مستقیم به رسمیت بشناسد امکان بازدید از کلیه مراکز نطامی برای امریکایی ها فراهم شود در مقابل کشورهای عرب خلیج فارس سر تسلیم فرود بیاورد از یمن عراق و سوریه لبنان حمایت نکند کلیه مراکز هسته ای خود را نابود کند مطابق میل امریکا در منطقه رفتار کند آن وقت می تواند نفت خود را بفروشد و شکم مردم خود را سیر کند؟؟؟؟ !!
ناشناس۴۷۳۴۹۲۱۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اینایی که نوشتی چه فایده ای برای مردم داره ؟
ناشناس۴۷۳۵۶۵۱۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
سياست مداران جواب بدهند كه چرا مملكت را به اين راه كشاندند؟
ناشناس۴۷۳۰۳۱۱۰:۳۷:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جان کری خودش گفت تحریمها داشت فرو می پاشید یک ماه تحمل کنید درست میشه
ناشناس۴۷۳۰۹۲۱۰:۵۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ملت متشخص آن است که دست گدایی مقابل بیگانه دراز نکند و هیچ بیگانه ای هم محض رضای خدا به ما کمک نمی کند مگر آنچه بخواهد در آینده به هر طریق ممکن سوءاستفاده نماید . دکتر محمد مصدق
ناشناس۴۷۲۴۸۴۰۱:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اگر این مردم دلخور هستند بخاطر تبعیض ها هست
ناشناس۴۷۳۱۷۴۱۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
تبعیض فقط یکیشه
ناشناس۴۷۲۴۸۵۰۱:۳۳:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
شما ازدرون مردم خبرنداريد ، دليلش اين هستكه فاصله شما با مردم انقدر زيادشده است كه ديگر شرايط مردم براي شما قابل درك نيست
ناشناس۴۷۲۴۹۰۰۱:۳۵:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
تحریم نعمت است. البته نه برای مردم
ناشناس۴۷۲۹۵۶۱۰:۰۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خائن وطن فروش ایرانی که به دولت امریکا گرا دادند و خواهان تحریمهای بیشتری علیه ایران بودند تا ملت را بیشتر تحت فشار قرار بدهند
ناشناس۴۷۳۵۷۱۱۳:۲۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خائن و وطن فروش اونه كه خودش اينجا ميگه مرگ بر آمريكا بعد ژن برترش تو آمريكا زندگي مي كنه.
ناشناس۴۷۲۴۹۳۰۱:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
از مقامات مسئول خواهش میکنم عاقلانه رفتار کنند وضعیت بحرانی مردم وکشور رو درنظر بگیرند واز دعوت به مذاکره استقبال کنند جون امروز با عزت به مذاکره می نشینند ولی در غیر اینصورت درآینده نه چندان دور به اجبار وبا ذلت تن به مذاکره خواهند داد
ناشناس۴۷۲۹۴۵۱۰:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مذاکره کردن آدمهای کار کشته و باهوش میخاد که دولت روحانی اینا را نداره و بازم کلاه سرش میره.
ناشناس۴۷۳۰۸۲۱۰:۵۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
فکر کنم شما فقط عنوان رو خوندی اومدی نظر دادی. امروز همه سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرا میگن مذاکره یعنی تحقیر ایران اونوقت شما میگی مذاکره از سر عزت!!!!!!! من که نفهمیدم.
ناشناس۴۷۳۶۱۸۱۳:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
همه مشکلات کشور از سو مدیریت همین اصلاح طلب و اصولگراست وگرنه خدای بزرگ به اندازه 10تا کشور نعمت داده به ایران اینا که مدیر بودن شرایط کشور این نبود
ناشناس۴۷۲۴۹۶۰۱:۳۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
الان 190 کشور که با امریکا رابطه دارند بد بخت شدن فقط ما خوبیم !
ناشناس۴۷۲۸۹۷۰۹:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
احسنت، بعضی حرفها واقعا جواب نداره
ناشناس۴۷۲۹۵۱۱۰:۰۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
بستگی به جایگاه کشور و شرایط دارد، برای عربستان که گاو شیرده محسوب می شود می دوشند دستور می دهند به یمن حمله کن .... او هم اجرا می کند عراق ، مشابه ما نفت دارد با اینکه حتی امریکایی ها را به داخل کشورشان هم راه دادند اما وضعیت گرفتار شدن در دام داعش آمریکایی و تجزیه را دارد .... این کشور الگویی است که امریکا برای ایران هم مفید می داند افغانستان، با اینکه آمریکایی ها در آنجا پایگاه دارند ..... کسی ارزو نمی کند آنجا زندگی کند کشورهایی که با امریکا مراوده دارند ، نفت دارند ، پهناورند، .... ببیند وضعیتشان چگونه است آنگاه تصور می توان کرد که الگویی که امریکایی ها برای ایران در نظر گرفتند چگونه است تجزیه ، به چند کشور کوچک ( یک گاو شیری عربی و چند کشور بدبخت و فلاکت زده غیر عربی) نقشه های تجزیه ایران با یک جستجویی کوچک در گوگل پیدا می شود
ناشناس۴۷۴۷۹۲۲۲:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ظاهرا شما خوبی همه دنیا بد!!!!
ناشناس۴۷۴۸۳۷۲۳:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
سیاست مانند شطرنج است : با مهره های طرف مقابل نمی تونی بازی کنی ولی باید بلد باشی با مهره های خودت خوب بازی کنی . که ما بلد نیستیم و همه چیز را صفر و یک می بینیم .
ناشناس۴۷۳۰۹۳۱۰:۵۸:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
عراق سوریه لیبی مصر سودان عربستان از اون طرف هم کره ژاپن مالزی شما تا از درون چیزی نداشته باشی رابطه بابیرون کارساز نیست.
ناشناس۴۷۲۴۹۷۰۱:۳۹:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
کره جنوبی - ژاپن - تایوان - کشورهای عربی حوزه خلیج فارس - کشورهای اروپایی - استرالیا - کانادا - ... وضعیت اقتصادی و سطح رفاهشون را ببینید و مقایسه کنید با کشورهای که متحد روسیه و چین هستند!!!!!!
ناشناس۴۷۲۴۹۸۰۱:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
فرصت خوبی پیش آمده .... ..مردم را در تصمیم گیری ها شرکت دهید........مخالفین و موافقین هردو نظر بدن.... صحبت کنند ....بعد رفراندوم برگزار کنند
ناشناس۴۷۲۴۹۹۰۱:۴۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
میزان رای ملت است
رضا۴۷۳۵۴۰۱۳:۱۰:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
من که به نتیجه رسیدم به جای اینکه از مردم رای گیری کنیم. اسم کاندیداها و موضوعات رو توی گوی بلورین بندازیم و قرعه کشی کنیم نتیجه رضایت بخش تره!!! وقتی میزان رای مردمه که از سر لجبازی با یکی به یکی دیگه رای ندن! وقتی میزان رای مردمه که مردم مسئولین رو به خوبی بشناسن و بتونن تصمیم صحیح بگیرن. نه اینکه بهش رای دادین، حالا گند زده. طلبکار هستین و بازم ما باید جوابگو باشیم...
ناشناس۴۷۳۶۶۴۱۴:۰۰:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
پس غر گرانی نزنید
ناشناس۴۷۲۵۰۱۰۱:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
موفقیت یک کشور وقتی بدست میاد که ملتش در رفاه زندگی بکنند نه اینکه با دلار ۱۱ هزار تومنی و تورم ۲۰۰ درصد که همین خودش نشان میده که ...
ناشناس۴۷۳۱۰۴۱۱:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
موفقت با تلاش بدست میاد نه با گدایی
ناشناس۴۷۲۵۰۳۰۱:۴۷:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
حتی کره شمالی با بمب اتمش ، فهمید باید با قدرت اقتصادی امریکا کنار بیاد
ناشناس۴۷۳۳۰۵۱۱:۵۱:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
نتیجه اش چی شد؟
ناشناس۴۷۲۵۰۶۰۱:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
سازش با ترامپ دیوانه تنها راه نجات کشور حتی چین و روسیه هم با ترامپ سازش کردن
ناشناس۴۷۲۵۰۸۰۱:۵۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دلواپس ها اجازه مذاکره رو نمی دهند چون باعث محبوبیت روحانی و کاهش قیمت دلار و سکه میشه
ناشناس۴۷۳۰۰۵۱۰:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
تیم روحانی استاد بلامنازع مذاکره هستند!!!! همون یک بار برای هفت پشت این مردم بس بود، زورکی دلار را پایین نگه داشتن که توی انتخابات ریاست جمهوری رای بیاری بعد به یکباره فشار چندین برابر گرانی به مردم بیاد که خیانته. در باب محبوبیت ایشون، حمایت ایشوون از نازنین حسین فریدون کفایت می کنه
ناشناس۴۷۳۱۱۶۱۱:۰۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آخه دلواپس داریم تا دلواپس یه عده دلواپس مردم و عزت ایران هستن یه عده دلواپس جیبشون اگر این دوتا رو با هم اشتباه بگیریم یا به یه چشم نگاه کنیم دیگه هیچ کس دلواپس ما نمیمونه
ناشناس۴۷۳۲۰۹۱۱:۲۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
عزیزم اینقدر سیاست زده نباشید مشکل گرانی دلار وسکه نقدینگی سرگردان، به صرفه نبودن تولید، و... میباشد. پس مذاکره یا هرچیزی شبیه آن وقت مثل یک مسکنه و دوبار چند وقت دیگه از یه جای دیگه سر باز میکنه حل مشکلات اقتصادی با تلاش هم دلی و اعدام آدمهای مفت خور وحرام خوار میسر است، کاری که چین کرد و بدون نفت با بیشترین حمعیت در جهان اقنصاد دوم جهان را دارد.
ناشناس۴۷۲۵۱۰۰۱:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مذاکره به معنی گفتگو رو در رو است خواهشا مذاکره را تابو نکنید انرژی هسته ای را مقدس کردید در حالی که تکنولوژی بود
ناشناس۴۷۲۵۱۲۰۱:۵۲:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دنیا دنیای تعامل است. دشمنی با آمریکا برای ما نون و آب نمیشه.
ناشناس۴۷۲۵۱۵۰۱:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مهم نظر و خواست مردم
ناشناس۴۷۲۵۱۸۰۲:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
به نظر من کل مذاکرات بصورت مستقیم و زنده از رسانه ها پخش شود تا هم مردم ایران بفهمند چه کسانی ادعای دلسوزی نظام را دارند و هم مردم امریکا رییس جمهور خود را بشناسند.
ناشناس۴۷۲۵۴۰۰۳:۰۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
شما اگه مرد اين ميدان بودين به نفع ريسي كنار نمي رفتي و الان ريس جمهور بودي.
احمد۴۷۲۵۵۶۰۴:۳۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
سیب و گلابی رو شما به ما بدید از غربی ها نمی خواهیم . کی قراره کار بکنه ؟! فعلا اون بالایی ها به فکر خودشونن ! میلیون میلیون دلار دولتی رو می گیرن چند برابر تو بازار می فروشن . ارزش پول مملکت از بین رفت . سردار تو می دونی از بین رفتن سرمایه های ریالی ما تو بانک یعنی چه ؟!
هدایت۴۷۲۵۶۱۰۶:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
کاش مردم بجای حرف ها و شعارهای توخالی به کارنامه نامزدها توجه میکردند اونوقت با انتخاب یک نفر دیگه به عنوان رییس جمهور الان وضعمون این که هست نبود از ماست که بر ماست ..
حسن۴۷۳۶۹۳۱۴:۰۹:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اتفاقا مردم نگاه کردند و خیرالموجودین رو انتخاب کردند.
سیدعلی حجازی۴۷۲۵۶۳۰۶:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
(که اگر رئیس جمهور آمریکا قصد دیدار یا مذاکره مجدد با هر سطح از مسئولان ما را دارد ابتدا باید به تعهدات خود در برجام بازگردد و انصراف خود از خروج برجام را اعلام و دستور اجرایی لغو تحریم‌های جدید علیه ایران را صادر کند وگرنه کدام انسان عاقلی است که در شرایط نابرابر تن به مذاکره دهد. اگر ترامپ در مواضع خود صادق است باید همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تا کنون را لغو کند تا زمینه مذاکرات برابر فراهم شود.)متن بالا عالی عالی عالی
ناشناس۴۷۳۱۶۴۱۱:۱۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اگه ترامپ به برجام برگرده دیگه چه دلیلی برای مذاکره با آمریکا داریم؟!
ناشناس۴۷۳۳۱۷۱۱:۵۴:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
پس وقتی به مذاکرات قبلی پایبند نبوده چرا باید دوباره مذاکره کنیم؟؟؟؟؟؟؟
سید علی حجازی۴۷۳۳۶۸۱۲:۱۱:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ایران اسلامی به غرق نظامیان و سپاهیان و مدافعان حرم قدرتی در منطقه است قدرتی که در دل مردم منطقه اعم از شیعه و برادران عزیز اهل تسنن دارد و تکیه گاه نیروهای مسلمان و اسلامی است و اینرا کشورهای همسایه و اروپا خوب می دانند -ایران در سوریه نیرویی تعین کننده بود -در عراق -در لبنان و در فلسطین -و در یمن خدا از خیانت رجویسم ها و سلطنت طلبان و وابستگان رسانه ای و جدا از خیانت دنیا دوستان سکه ستایان و دلار بازان دارای نقش استراتژیک در منطقه است که خود آمریکا آن را باور دارد و دوست دارد با ایران همکاری داشته باشد آن را گسترش دهد کما اینکه در بعضی از موارد سردار سلیمانی عزیز به آن اشاره فرمود لذا شما باید بیشتر تعمق کنید --
عشق مذاکره۴۷۳۷۱۹۱۴:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اگه ترامپ به برجام برگرده دیگه چه دلیلی برای مذاکره با آمریکا داریم؟!؟!
ملکی۴۷۸۸۶۴۱۴:۴۰:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
مثلا شما در سرمای زمستان مشغول یخ زدن هستی با کسی که در ماشین مدل بالا با بخاری روشن نشسته می خواهد استخدامت کنه صحبت نمیکنی ، میگی بیا پایین توی برف ها بشین تا شرایطمون برابر بشه بعد با هم صحبت کنیم؟
ناشناس۴۷۲۵۶۸۰۶:۳۱:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آقای قالیباف حل معظلات اقتصادی در گرو مذاکره است با وعده و وعید که مشکلات حل نمی شود
ناشناس۴۷۲۵۶۹۰۶:۳۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آخه بدبختی اینه که روحانی و تیمش کار کردن بلد نیستند. فقط شعار دادن و بدگویی از دیگران و ولخرجی و بریز و بپاش بلد هستند و با این خصلتها نمی توانند کشور را از این گردنه خطرناک اقتصادی عبور دهند.
ناشناس۴۷۲۵۷۹۰۶:۴۲:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
بالاخره دو کلمه حرف حساب شنیدیم.
ناشناس۴۷۲۵۸۱۰۶:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جناب قالیباف مدیریت شما را مردم دیدند و مخصوصا بحث واگذاریها در شهرداری ، و مردم بشما رای ندادند پس لطفا شعار ندهید
سرباز۴۷۲۵۸۶۰۶:۴۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
سردار یادش بخیر که گفتی درختی که ۴سال میوه نده دیگه میوه نمیده..... ای کاش انصرافت نداده بودن......
رضا۴۷۲۶۱۹۰۷:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ديدگاه تك بعدي همين است بايد ريشه هاي معضل اقتصادي را برسي كرد كه يكي از آنها مساله امريكاست كه بايد حل شود
ناشناس۴۷۲۶۲۸۰۷:۳۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مذاکره با آمریکا شاید نتیجه بخش باشد ولی مطمئن باشید با این دولت خیر
ناشناس۴۷۲۶۳۲۰۷:۳۴:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
فعلا توپ درزمین ایران است و جنگ ارزی این کشور یعنی دلار دارد کمر اقتصاد. ومردم را میشکند. مذاکره نشود اوضاع بدتر از این خواهدشد....
ناشناس۴۷۲۶۳۳۰۷:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جناب!!!! نه رییس جمهور و نه وزیر خارجه قصد مذاکره ندارند پس واضح است اولویت با مذاکره نیست.... راهکار برای حل مشکلات ارائه دادن خوب است اما خلط مبحث و شلوغکاری......!!!!
ناشناس۴۷۲۶۳۸۰۷:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
باز دمت گرم آنقدر انصاف داری که با توجه به زمان برجام را موفق و درست می دانی....برخی از دوستانتان که چشمها را بسته و دهانشان را باز نموده اند!!!
ناشناس۴۷۲۶۴۰۰۷:۳۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
گوش شنوا یافتید سلام برسانید
ایرانی۴۷۲۶۴۱۰۷:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مسئله اصلی و موضوع مهم کنونی حل مشکلات اقتصادی و مبارزه ریشه ای با فساد و عوامل آن است که کشور را بدین روز انداخته اند.باید بصورت قاطع و بدون هیچگونه چشم پوشی با عوامل اصلی و ریشه های آن برخورد گردد.
rassharif۴۷۲۶۵۰۰۷:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ما که مذاکره کردیم، آمریکا علی رغم امضای خودش و کشور های اروپایی و سازمان بین الملل، قرار داد را پاره کرد. در حالی که اکثرا نمی دانند عایدی ما از برجام چه بود. اگر قرار به مذاکره است آمریکا به برجام باز گردد.
ناشناس۴۷۲۶۶۴۰۷:۵۵:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
سلام آقای قالیباف اگر مذاکره نکنید باید به مردمی که در این شرایط له شدند جواب پس بدهید.... حداقل تنگه را ببندید و غنی سازی رو شروع کنید....
ناشناس۴۷۲۶۷۲۰۸:۰۰:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آقای قالبیباف اصلاح امور این مملکت نیاز به افراد با تقوی و متخصص و متعهدی دارد که در طی تمام این سالها تنها به جرم داشتن چنین صفاتی ، توسط مقامات و مسئولان و مدیران و ......... که از داشتن چنین صفاتی بی بهره بودند با غرض ورزی تمام به " گوشه گیری و انزوا " وادار شدند .
ناشناس۴۷۳۹۴۱۱۵:۳۸:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دقت فرمایید ، افراد باتقوی و متخصص و متعهد مورد نظرم به هیچ وجه افرادی سیاسی نیستند
ناشناس۴۷۲۶۷۴۰۸:۰۱:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آقاي قاليباف بگه از سال ٨٤ ترافيك شهري چه كار كرد؟
رضا۴۷۲۶۸۱۰۸:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
برادر قالیباف شعار دادن خیلی راحته آیا تا به حال شده که شما و فرزندانتان طعم بیکاری و بی پولی رو بچشید؟ طعم بیمار بودن و دارو نداشتن رو چطور؟ آیا تا به حال شده در پرداخت اجاره منزلتان با مشکل روبرو شوید؟ ...
حسین۴۷۲۶۹۰۰۸:۱۷:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
تصمیم مذاکره به عهده ی شما نیست به عهده ی مردم و نمایندگان مردم است.
ناشناس۴۷۲۷۱۶۰۸:۳۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دولتیکه شیطان را کدخدا میداند هرگز نمیتواند برای ملت خود کار کند. باید طرحی نو دراندازیم
ناشناس۴۷۲۷۲۱۰۸:۴۰:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مشكل فساد و مهمتر علت فسا د است باور كنيد ما در روي مرز هستيم و اگر نظرات عملي و علمي و واقعي نباشند پرت ميشويم
ناشناس۴۷۲۷۲۴۰۸:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
روحانی آخرین امید من در بین کاندیداها و شما بود. من دیگه رای نمیدم.
غ۴۷۴۴۱۴۱۸:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
و من هم همینطور
محمد قاسمی۴۷۲۷۳۷۰۸:۴۹:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
توقعاتی داریا دکتر وقتی مردم با شعار و وعده سرگرم میشن و به نیازهای ساخته شده ی کاذب شادمان چرا کار کنی که بعدش بیای پاسخ بدی توچال میری آخرشم میگیم نذاشتن من خیلی وطن پرست بودم
ناشناس۴۷۲۷۶۰۰۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خائنینی که در پی مذاکره هستند می خواهند رشوه بگیرند و گرین کارت دریافت کنند و زندگی خود را بسازند.مدیری که به استقلال و سر بلندی کشور معتقد باشد از بیگانه دشمن که کدائی نمی کند
ناشناس۴۷۲۷۸۱۰۹:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جناب قالیباف فرموده اند "کدام انسان عاقلی است که در شرایط نابرابر تن به مذاکره دهد" یعنی می فرمایید در سراسر تاریخ ملل مختلف که مملو از مجادلات نابرابر، پیروزی ها و شکست ها، گفتگو و مذاکراتی که در جریان بوده همگی ناشی از بی عقلی بوده است؟!
ناشناس۴۷۲۷۸۳۰۹:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
قالیباف تو انتخابات بعدی دیگه به نفع کسی کنار نری ها...
ناشناس۴۷۲۸۰۸۰۹:۱۰:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خوب شد به تفکرات شما رای ندادیم. همین که شما مخالف مذاکره هستی، یعنی اکثریت مردم موافق مذاکره هستند. پیش بسوی و مذاکره و شرایط عادی زندگی
ناشناس۴۷۳۱۸۱۱۱:۱۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
حتما بعدش هم دلار قراره بشه 1000 تومن واقعا عجیبه که هنوز جوهر امضای ترامپ برای خروج از برجام خشک نشده یه عده میگن بریم مذاکره اگر کسی جوابی داره لطفا منو توجیه کنه اگر با مذاکره مشکلات حل میشه پس چرا حل نشد!؟
مهندس جنت شهری۴۷۲۸۰۹۰۹:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
البته مشکل اصلی مردم اقتصادی است و شکی نیست ولی باید پرسید چه کسی این مشکل را بوجود اورد...چرا فکر میکنید نماینده مردم هستید و از زبان انها حرف میزنید...
احمد۴۷۲۸۳۴۰۹:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
قالیباف مدیری هوشمندو مرد عمل است .
نا شناس۴۷۲۸۳۸۰۹:۲۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جناب اقای دکتر قالیباف با سلام خدمت شما عرض کنم اقایان اب را گل الود می کنند وماهی بزرگ صید می کنند ومردم را به فلاکت می اندازند اصلا مذاکره وغیره ملاک نیست خداوند تبارک انها را اگر قابل هدایت هستند هدایت کند واگر قابل هدایت نیستند نابودشان کند انشا اله
ناشناس۴۷۲۸۵۱۰۹:۲۴:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
هر وقت سوار بی ار تی میشوم که کولرهاش آدمها را خنک میکنه و سر موعد میرسه، ازش به خوبی یاد میکنم. دمت گرم.
ناشناس۴۷۳۲۷۴۱۱:۴۳:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
واقعا اینقدر سطحی اندیشی...
ناشناس۴۷۲۹۳۴۰۹:۵۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
طوری از مذاکره صحبت نکنید که صرف مذاکره یعنی تن دادن به خواسته های طرف مقابل. در مذاکره ضمن زمانی که خریداری میشود ، بده بستان تا جایی که مورد قبول طرفین باشد اتفاق می افتد.در غیر اینصورت هر یک از طرفین میتواند بدون هیج اجباری کنار بکشد و ادامه ندهد. سوال: مگر مسئولین ما از مذاکره کنندگان گرفته تا بقیه آنقدر بی اراده اند که وقتی دیدند مذاکره به نفع ما نیست نتوانند کنار بکشند ،؟
پگاه۴۷۲۹۳۶۱۰:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
توان حل معضلات اقتصادی کشور را ندارند ،میروند دنبال مذاکره /وقتی نمی توانید خب کناره گیری کنید
ابراهیم۴۷۲۹۳۹۱۰:۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جناب قالیباف مرد روزهای سخته مشکل اینه که دوستان با ساختن شایعه بر علیه هر کس به ضرر اونها حرف می زنه سعی در پوشش خطا و ضعف خود دارند تا این دیدگاه وجود دارد لطفا از مشکلات صحبت نشه ( از ماست که بر ماست)
ناشناس۴۷۲۹۵۲۱۰:۰۴:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اشتباه بعد از فتح خرمشهر را نکنید. راه مذاکره باز است.
ناشناس۴۷۲۹۶۸۱۰:۱۳:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آقای روحانی دقیقاً کجایی؟
شهرامي۴۷۲۹۹۴۱۰:۲۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
برجام به ميزاني كه شما تعريف مي كنيد خوب نبود لطفا از دست داده ها را دوباره ببينيد. مطرح كنندگان مذاكره بايست از آمريكا مطالبه كنند كما اينكه پيام مطالبه و گوشه هايي عملي از تهديد را آمريكا و محركان آن طي يك ماه اخير چشيدند و آثار پشيماني نيز تا حدودي مشهود است.
ناشناس۴۷۳۸۵۵۱۴:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دقیقا از چی پشیمون شدند؟از دلار 10 تومنی یا سکه 4 تومنی ؟
ناشناس۴۷۳۰۰۶۱۰:۲۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ترامپ از برجام خارج شده وتحریمهای نفتی دوباره برمی گرده وایران تمام تعهدات خودش انجام داده وبخش بزرگی از صنعت هسته ای تعطیل شده حالا شما قضاوت کنید چه کشوری دست برتر را دارد ایران با ورود به مذاکره عملا خودش را تحقیرمی کند
علی۴۷۳۱۳۱۱۱:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
روحانی و تیمش برجام را بدرستی انجام دادند و‌گره صادرات نفت و برگشت پولها و شرکتهای خارجی به داخل هموار شد
ناشناس۴۷۴۵۲۳۱۹:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اگر درست انجام داده بودن الان آمریکا داخل برجام بود.
ناشناس۴۷۳۲۲۸۱۱:۳۲:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
شاید مذاکره بخشی از مشکلات ما را حل کند، ولی تا زمانی که الگوی مناسبی برای کار و زندگی نداشته باشیم و به آن عمل نکنیم، باز دوباره همین وضع پیش می‌آید. اگر بی‌نظمی از وجود ما بیرون نرود، هیچ چیز عوض نمی‌شود.
علیرضا۴۷۳۳۷۱۱۲:۱۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
با سلام متاسفانه ما ملتی شده ایم که به مثال چوب دو سر طلا شده ایم 1- مذاکره با مرد دیوانه ای مثل ترامپ عین اشتباه است 2- متاسفانه دولتمردانی داریم که اصلا به فکر ملت نیستند و فقط به فکر چاپیدن و اختلاس و فامیل بازی هستند بسیار متاسفم برای خودم و سایر هموطنانم که به چنین وضعی دچار شده ایم
دوست۴۷۳۴۶۲۱۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
" بنابراین حتی با فرض اینکه مذاکره احتمالی به نتیجه‌ای موقت منجر شود" دقیقا دولت دنبال همین نتیجه موقت است(بدلایل سیاسی و...).اینا نه حال و توان کار. دارند و نه اعتقاد به برنامه و تکیه بر توان علمی. و مدیریتی داخلی دارند.فقط دیپلمات بازی و .......وهمه چیزو روانی فرض کردن
ناشناس۴۷۳۴۸۸۱۲:۴۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
شما خودت هم برو یه کم تاریخ بخون ببین روسها چه بلایی بر سر این کشور آوردن. ابرقدرتها همه مثل همدیگه هستن. ولی از دست ابرقدرت غرب به دامان ابرقدرت شرق پناه بردن نشانه حماقته.
رسول۴۷۳۵۲۹۱۳:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
لطفاً، خواهشاً، یک نفر چند تا از اهداف (تعیین و تبیین شده توسط دولت) محقق شده را برای من توضیح دهد تا بعد برویم به سراغ مذاکرات بعدی.
ناشناس۴۷۵۱۵۹۰۷:۳۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۴
متاسفانه به هيچ وجه درجريان واقعيت هاي جامعه نيستيد تمام مشكلات ما ريشه سياسي دارد كه و را ه حل هاي مشخصي را مي طلبد ما راه را اشتباه انتخاب كرديم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین