گرایش دانش‌آموزان به رشته‌ای خاص در کنکور ۹۷

گروه اجتماعی الف،   3970512085 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای صحیح هدایت تحصیلی موجب توزیع متوازن رشته‌ها می‌شود.

عباس سلطانیان در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از مهم‌ترین موضوعات در توزیع متوازن رشته‌ای را ثبت نام دانشآموزان در اجرای صحیح هدایت تحصیلی دانست و اظهار کرد: طی فرآیند تحصیلی دانش آموزان، خدمات مشاوره‌ای به آنان ارائه می‌شود تا بر اساس استعداد و توانایی‌های خود و همچنین با توجه به نیازهای کشور و امکانات موجود بتوانند شناخت خوبی در رابطه با حرفه و مشاغل موجود کسب و کار داشته باشند و بر اساس این شناخت و آگاهی انتخاب مناسب‌ترین شاخه تحصیلی خود را انجام دهند.

وی با بیان این که رویکرد خانواده‌ها نسبت به برخی از رشته‌ها و تبلیغات در جامعه باعث شد تا دانش آموزان در رشته‌های خاصی گرایش بیشتری داشته باشند که نمودش در کنکور سال ۹۷ قابل مشاهده است، اظهار کرد: انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموزان و نقش بیبدیل همکاران، مدیر و مشاور مدرسه که در این حوزه نقش پررنگی را ایفا میکنند، برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

سلطانیان افزود: در حال حاضر با آگاهی دادن به خانوادهها و دانش آموزان توانستیم در سال ۹۶_۹۷ موفق به کاهش ۱.۵ درصد از سهم دانش آموزان به رشته تجربی شویم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان در رابطه با ارتقای سهم رشته ریاضی باید برنامه‌ریزی بیشتری در این خصوص با همکاری خانوادهها صورت گیرد.

وی با بیان این که در ساختار وزارت آموزش و پرورش قسمتی با عنوان پژوهش و برنامه ریزی در دفتر تالیف کتب درسی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: همکاران فرهیخته و اساتید ارزشمند در حوزههای تخصصی با تمامی دبیران در سراسر کشور نسبت به تعیین محتوا بر اساس اسناد فرادرسی و سند تحول بنیادین و برنامه درسی جمهوری اسلامی ایران تلاش و این کار را مدیریت می کنند.

سلطانیان گفت: اگر در محتوا مشکلاتی داشته باشیم، زمانی که همکاران در حین تدریس اشکالاتی را میبینند، میتوانند از طریق ادارات تکنولوژی آموزش آن پیامها را انتقال داده تا ویرایشها برروی آنها لحاظ شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۲۵۷۰۰۶:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
ملت ایران باهوشند. در مقابل سیاستهای ناپخته مسولین, عکس العمل نشان میدهند.
ناشناس۴۷۳۴۰۸۱۲:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
کاری که وزیر پزشکان با کشور کرد (بها دادن به پزشکان و فراری دان از مهندسی) هیچ کس دیگری نکرد.
معلم۴۷۲۶۰۸۰۷:۱۶:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
بنده به عنوان یک فرهنگی در شاخه فنی و حرفه ای معتقدم یکی از بهترین راه ها،حمایت بیشتر از هنرستان ها می باشد البته بیشتر از نظر تجهیزات مورد استفاده که هم باعث افزایش کیفیت تدریس شده و هم باعث رغبت بیشتر هنرجویان.
ناشناس۴۷۲۶۶۰۰۷:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
علت روشن است . تنها شغل و رشته اي كه هنوز كورسوي اميدي براي آينده اش وجود دارد پزشكي است .
Rassharif۴۷۲۶۸۷۰۸:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جوامع پیشرفته با تخصص های مرتبط با علوم انسانی اداره می شوند؛ مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق و ... در ایران سال هاست جامعه به سمت دو دسته رشته پزشکی و مهندسی سوق داده شده اند. مهندس و پزشک تربیت می کنیم و بخش زیادی را رها می کنیم تا به همان جوامع پیشرفته بروند. شخص خود من در زمانی که در دوره ارشد در دانشگاه صنعتی اصفهان در یک رشته مهندسی تحصیل می کردم در یک رشته تخصص که فقط در یک سال 13 نفر ورودی داشت بیش از نیمی از هم دوره هایم به کشور های خارجی رفتند. بخش باقیمانده هم از لحاظ انسانی خیلی هاشان مثبت نیستند؛ پزشکی که حاضر نیست صحبت بیمار را بشوند و او را در کم ترین زمان ممکن به بیرون از اتاق هدایت می کند و ... این از با هوش های مملکت. بقیه هم به دلیل این که به هدف ( مهندسی و پزشکی ) نرسیده اند مایوس و شکست خورده در رشته های دیگر تحصیل می کنند و هر کدام به کاری اشتغال پیدا می کنند ولی خبری از ذوق و علاقه در مشاغل نیست! ...
ناشناس۴۷۳۸۴۱۱۴:۵۳:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
در همان جوامع پیشرفته.نخبه ها میرن به سمت رشته های پزشکی.بعضا فنی و یا یا مدیریت مالی. در ایران دانش آموزان ضعیف و کند ذهن. نتیجه هم میشه همین که می بینی
حامد۴۷۲۶۹۸۰۸:۲۲:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
همه دنبال پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، تکنولوژی پرتو شناسی، پرستاری، اتاق عمل، بیهوشی علوم آزمایشگاهی هستند. چرا؟ به دو دلیل اساسی. یکی این که در کشور ما مریض و مریضی خیلی زیاده. چون پیشگیری در حد صفر است. نان پزشکان در روغن است. دوم درآمد بالای و تضمینی رشته های مرتبط با مریضی. دیگه حرفی از علم نیست. حرفی از پژوهش نیست. حتی مهندسی هم به کنا رفته.
ناشناس۴۷۲۷۹۱۰۹:۰۵:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آمار بالای بیکاری سایر رشته ها، تحقیر رشته های علوم انسانی و اختلاف درآمد پزشکان با سایرین، باعث هجوم به سمت این رشته شده. نتیجه این میشه که ;بعضی; از جماعت که البته نخبه هم هستن، فقط به;عشق پول; وارد این رشته میشن! و بعد از فارغ التحصیلی میشن تاجرانی با دانشنامه پزشکی
ناشناس۴۷۳۲۵۴۱۱:۳۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
یا دلال مرگ!
ناشناس۴۷۳۰۷۹۱۰:۵۳:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دانش آموزان عقل دارن، وقتی شرایط مالی پدر کارمند و مادر معلمشون رو با یه تازه فارغ التحصیل پزشکی یا دندان پزشکی مقایسه می‌کنند یا وقتی جایگاه اجتماعیشون رو مقایسه می‌کنند، می‌فهمند که برای تضمین آیندشون، انتخاب درست چیه...
ناشناس۴۷۳۹۷۱۱۵:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مقصر چه کسی است؟ جواب: قاضی زاده هاشمی و نمایندگان مجلس! 20 سال پیش دانش آموزان بسیار کمی حاضر بودند در رشته تجربی درس بخوانند به طوری که مثلاً در یک دبیرستان 3 کلاس ریاضی وجود داشت که در هر کدام از آنها حداقل 35 دانش آموز وجود داشت در حالیکه فقط یک کلاس تجربی به صورت نصف و نیمه تشکیل می شد! دلیل آن هم این بود که اکثر پزشکان درآمد پایینی داشتند و حتی برخی از پزشکان جوان اقدام به مسافرکشی هم می کردند. وقتی تعادل در جامعه وجود نداشته باشد آخرش کاملاً معلوم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۷۳۳۹۱۱۲:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
البته ایران سرزمین علم و هنر و صنعته متاسفانه کم توجه ای مسئولان خود دلیل بر هجوم دانش آموزان به رشته علوم پزشکی شده اگه در حوزه صنعت و جهانگردی توجه خاصی توسط دولتمردان ایجاد بشه قشر وسیعی از بیکاران صاحبکار خواهند شد
ناشناس۴۷۳۵۰۱۱۲:۵۳:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
فعلا برای اون جونهایی که ریاضی بودند و رشته های فنی مهندسی خوندن و بیکار هستند کار پیدا کنید تا بقیه بچه ها !!!! تو خانواده و نزدیکان خودم حداقل هشت نفر ارشد رشته مهندسی از دانشگاه دولتی گرفتند و بیکارند
ناشناس۴۷۴۰۰۵۱۵:۵۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
به جز بحث رکود در صنایع تولیدی یکی از دلایل گرایش به تجربی سیاست های آموزشی درست وزارت بهداشت هست. شما چارت درسی رشته پرستاری رو نگاه کنید علاوه بر دروس آزمایشگاهی چندین و چند کارورزی در محیط بیمارستان دارند و همشون هم زیر نظر سوپروایزر و مطابق با لاگ بوک مربوط به هر بخش هست در پایان تحصیل ازشون امتحان عملی زیر نظر وزارت بهداشت گرفته میشه و در نهایت دو سال طرح در بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی دارند. خوب معلومه وقتی طرف از دانشگاه بیاد بیرون و طرحشو هم بگذرونه با توجه به نیاز بخش بهداشت و درمان به کادر پرستاری هیچ وقت بیکار نمیمونه ولی یه مهندس وقتی از دانشگاه میاد بیرون اولین سوالی که ازش میپرسن اینکه چی بلدی چون بخش زیادی از دروسی که در دانشگاه ها تدریس میشه مطابق نیاز صنایع نیست. و صرفا تکیه بر تئوری و جنبه های آکادمیک قضیه داره تا جنبه عملی و کاربردی و صنایع و دانشگاه ها دو مسیر متفاوت از هم رو طی میکنند.
اشکان۴۷۴۱۰۲۱۶:۳۱:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
وقتی که یکی پزشک در روز 4تا 5میلیون میگیره و و یه معلم در بک ماه2میلیون 'نتیجه اش میشه اینه که میبینیم
علیرضا۴۷۴۳۰۸۱۸:۰۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
وقتیکه طرف میدونه تنها رشته ای که در همه اوضاع اقتصادی و غیره میشه ازش پول در آورد بدون اینکه پاسخگو باشی به هیچکس فقط رشته پزشکیه مگه خدا زده به سرش بره رشته مهندسی یا علوم انسانی بخونه که بعد بشه ویزیتر شرکتهای پخش مواد غذایی؟؟؟!! فقط و فقط مجموعه پزشکی در ایران فعلا میتونه اینده خوبی داشته باشه. بقیه رشته همش فقط هدر دادن پول و از اون مهمتر عمر و انرژی ادمیه.
ناشناس۴۷۴۸۷۴۲۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اون هدایت تحصیلی هم که میگید مجبور کردن یک عده بوده. و الا تا وقتی مسئله شغل اینه که می‌بینیم اون کار شما بیشتر شبیه گمراه کردن فرد هستش تا هدایت تحصیلی. خدا از مسببان این اوضاع بیکاری در کشور نگذره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین