۸۵ درصد ازدواج های اینترنتی به طلاق ختم می شود

گروه اجتماعی الف،   3970511149 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شعبه دو دادگاه عمومی شهر کرمان گفت: متاسفانه حدود ۸۵ درصد ازدواج های اینترنتی منتهی به طلاق و جدایی زوجین می شود.

 

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد شفیعی پیش از ظهر پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به توسعه فضای مجازی، ازدواج های اینترنتی جایگزین ازدواج های سنتی شده است اما متاسفانه قریب به  ۸۵ درصد ازدواج های اینترنتی منتهی به طلاق و جدایی زوجین می شود.

وی با اشاره به توسعه سیستم های ارتباطی از جمله اینترنت و فضای مجازی، گفت: توسعه سیستم های ارتباطی سبب شده ارتباطات افراد با یکدیگر بدون ملاحظات اخلاقی به سرعت رواج یابد و ازدواج اینترنتی جایگزین ازدواج های سنتی شود.

شفیعی با اعلام اینکه بی اعتمادی از بزرگترین و مهمترین چالش ها و معایب ازدواج های اینترنتی است، افزود: متاسفانه در این نوع ازدواج هر یک از زوجین همواره این دغدغه را در ذهن خود دارد که شاید همسرش با شخص دیگری نیز ارتباط اینترنتی داشته باشد و همین امر سبب بروز مشکل بین زوجین می شود و زندگی آنان را به مخاطره می اندازد.

وی گفت: در ازدواج های اینترنتی هر یک از طرفین به لحاظ عدم اطلاع طرف مقابل از وضعیت او و عدم تقابل چهره به چهره و اینکه در یک فضای کاملاً انتزاعی با هم در ارتباط هستند خود را فردی ایده آل معرفی می کنند. در نتیجه شخص در انتخاب خویش دچار مشکل می شود و پس از ازدواج متوجه می شود که طرف مقابل او فردی ایده آل و مناسب برای ازدواج با وی نبوده است.

رئیس شعبه دو دادگاه عمومی (خانواده) شهر کرمان افزود: معمولاً پسران در ارتباط اینترنتی و چت بیشتر به دنبال سرگرمی هستند و با این نوع ارتباطات وچت کردن خود را سرگرم می کنند؛ در حالیکه دختران غالباً قصدشان از این نوع ارتباطات اینترنتی و چت کردن یافتن همسری مناسب برای زندگی است و این تعارض باعث می شود که به خواسته خود که ازدواج موفق باشد نرسند.

وی تصریح کرد: ازدواج های سنتی در قیاس با ازدواج های اینترنتی ۹۵ درصد پایدارتر هستند در حالی است که ازدواج های اینترنتی ۸۵ درصد شان منتهی به طلاق وجدایی زوجین می شود.