انتقاد کیهان از نایب رئیس مجلس/ علی مطهری دموکرات‌تر از جفرسون!

گروه سیاسی الف،   3970511046 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه کیهان نوشت: آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، تحلیل قابل تامل و تاسف باری درباره مشکلات اقتصادی این روزهای کشور و علت آن ارائه کرده است.

انتقاد کیهان از نایب رئیس مجلس/ علی مطهری دموکرات‌تر از جفرسون!

این نماینده‌ مجلس‌در مصاحبه‌ای می‌گوید: مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

مطهری خطاب به این گروه موهوم که نامی از آنان نمی‌برد، ادامه می‌دهد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

این سخنان آقای مطهری را می‌توان ناشی از دو علت دانست. علت نخست، کم اطلاعی وی از مسائل مربوط برجام است. حتی دولت آمریکا نیز در خروج از برجام مدعی نشده است که به دلیل عدم اجرای برجام از سوی ایران از این توافق خارج می‌شود. ترامپ به صراحت اعلام کرد که چند دلیل برای خروج از برجام دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها دائمی نبودن توافق بود و همچنان خواهان آن است که «بند غروب» از توافق حذف شود.

مطهری در حالی مدعی است که بخشی از حکومت مایل به اجرای برجام نبود که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد. سرعت انجام این تعهدات و فراتر رفتن از تعهدات به‌شکلی بود که حتی غربی‌ها را نیز به تعجب واداشت!
در رد این ادعای آقای مطهری همین بس که با گذشت حدود 3 ماه از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی همچنان بطور کامل به تعهدات خود عمل می‌کند و ذره‌ای از آنها نکاسته است. گروه موهومی که مطهری از آنها یاد می‌کند، چطور می‌توانند ترامپ را مجبور به خروج از برجام کنند و نمی‌توانند مانع ادامه اجرای تعهدات برجامی ایران شوند؟!

علت دوم برای این موضع‌گیری مطهری را باید در حب و بغض‌های سیاسی و جناحی جست‌وجو کرد. هر سیاستمدار و نماینده‌ای می‌تواند سلایق سیاسی و جناحی خاص خود را داشته باشد و این موضوع در ایران به گونه‌ای است که افراد به راحتی و بدون هزینه، تغییر موضع نیز می‌دهند. گنجاندن افرادی با تابلوی اصولگرا در لیست اصلاح‌طلبان -از جمله شخص آقای مطهری و چند نفر دیگر- نمونه‌ای از تغییرات
آب و هوایی سیاسی است. اختلاف سلیقه و تغییر موضع سیاسی یک چیز است و قربانی کردن مسائل و منافع ملی پای این سلایق و حب و بغض‌ها مسئله‌ای دیگر. در حالی که آمریکا از برجام خارج شده و شمشیر را برای ملت ایران از رو بسته است، متهم کردن داخلی‌ها در این زمینه جز آب ریختن به آسیاب دشمن است؟ دشمنی که باید برای بدعهدی خود پاسخگو و در مقام بدهکار باشد، با این مواضع طلبکار و جری‌تر نخواهد شد و نخواهد گفت ببینید خودشان هم می‌دانند که مقصرند؟!

و اما نکته مهم‌تر اینکه به راستی ریشه مشکلات امروز اقتصادی کشور چیست؟ دم دستی‌ترین و البته پرت‌ترین پاسخ برای این سؤال، خروج آمریکا از برجام است. این موضوع همان‌قدر دقیق و منطبق بر واقعیت است که ادعاهای عجیب و غریب درباره دستاوردهای توافق هسته‌ای واقعی بود. می‌گفتند برجام همه مشکلات کشور را حل می‌کند و حتی آب خوردن مردم و مشکلات آب و هوایی را!

مواضع منتقدان برجام در قبال توافق هسته‌ای روشن و ثبت شده است. کدام نقد و هشدار آنان بود که محقق نشد؟ آقای مطهری به‌جای فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن به اصطلاح دلواپسان، بهتر است پاسخ دهد در نقش یک نماینده چه کاری برای اجرای درست برجام بر اساس شروط رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و خود مجلس انجام داده است؟ به‌راستی اگر این شروط سفت و سخت اجرا شده و مسامحه‌ای صورت نمی‌گرفت، ترامپ جرات می‌کرد چنین بی‌محابا و گستاخانه زیر میز توافق بزند؟

آقای مطهری با لحنی خارج از نزاکت می‌گوید مسئول وضعیت امروز و خروج آمریکا از برجام آنهایی هستند که موشک هوا کردند! جناب آقای مطهری توجه ندارند که اگر ملاک خوش‌آمد آمریکایی‌ها باشد، آنها از خیلی چیزها خوششان نمی‌آید. از اینکه ما موشک داریم خوششان نمی‌آید. از اینکه سپاه قدس داریم متنفرند. از شورای نگهبان دل خوشی ندارند.

از اجرای احکام اسلامی منزجر می‌شوند و در درجه اول از داشتن ولایت فقیه و ولی فقیه عصبانی هستند. آنها از امام خمینی(ره) نیز عصبانی‌اند. از پدر شهید آقای مطهری هم خوششان نمی‌آید. انتخاب با خود علی مطهری است که چگونه موضع بگیرد. طوری که آمریکایی‌ها عصبانی شوند یا استقبال کنند!

گویا در ایران برخی می‌خواهند از جفرسون هم دموکرات‌تر باشند! فرمانده ناو آمریکایی موشک شلیک می‌کند و 290 شهروند غیرنظامی ایران را در هوا تکه تکه می‌کند و مدال افتخار می‌گیرد. در ایران که اطراف آن مملو از پایگاه‌های نظامی آمریکایی است، نظامیان کشور به دلیل خودکفایی در صنعت موشکی از سوی نماینده مجلس ملامت می‌شوند!

و بالاخره اینکه کدام کارشناس و نماینده منصفی می‌تواند منکر این قضیه شود که مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت است؟ سوءمدیریتی که تنها مربوط به این دولت و این جناح و آن جناح نیست. اصلاً یکی از دلایل اصلی ادامه مشکلات و مزمن شدن آنها همین روحیه فرافکنی و انداختن تقصیر بر گردن این و آن است. دولت مدعی عدالت کل دولت‌های پیش از خود را زیر سؤال می‌برد و یکسره تخطئه می‌کند و دولت تدبیر نیز همه مشکلات را بر گردن دولت پیشین می‌اندازد و حتماً دولت بعدی نیز مشکلات را متوجه دولت فعلی خواهد کرد!

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۹۰۶۴۰۸:۵۱:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
اره ! چون حرف و مذاق شما خوش نیامد با شانتاژ خبری به اون حمله می کنید امروز رسانه های زنجیره ای اصولگرا همه یک نوع خبر را پوشش می دهند و برایند همه خبر ها یکی هست . ملت دست شما را خوانده
ناشناس۴۶۹۲۹۴۱۰:۴۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
ملت؟؟؟ شما ملتی؟؟ ملت کجا ایران یا امریکا ؟؟ با فرمانی که شما دارید می روید جز تحت الحمایگی امریکا چیزی راضیتان نمی کند شما ملت نیستید هر چقدر تعدادتان زیاد باشد ملت احساسات ملی و استقلال دارد آیا شما خواهان استقلال کشورید؟؟ شمایی که مبنای همه حرفهایتان این است باج بدهید برود تا مشکلات ما رفع شود روزی گفتید هسته ای برود مشکل حل می شود ایا شد؟؟ امروز می گویید موشک نباشد تا امریکا ناراحت نشود خوب موشک برود سلاح هم که به شما نمی فروشند فردا روز تضمین عدم حمله عربستان و امارات و کویت و دیگران به ایران چیست؟؟ حتما آقای مطهری و شماو توئیت نگاران فضای مجازی؟؟ واقعا درک این سخن که کشور ما مورد تحریم خرید تسلیحاتی است سخت است؟؟ یعنی وقتی شما نتوانید از خودتان دفاع کنید آن وقت همین عربستانی که الان می ترسد به شما حمله کند برای چه نخواهدایران را تجرزیه کند یا نابود سازد و بگوید اصلا برای چه مذهب شما تشیع است؟؟ واقعا برنامه ای دارید؟؟ نگویید اینها عملی نخواهند شد. زمانی می گفتندو می گفتید برجام قابل خروج نیست. ولی معلوم شد هست. زمانی می گفتید اگر ترامپ خارج شد کسی در دنیابا وی همکاری نمی کند ولی معلوم شد می کنند زمانی می گفتیدو می کفتند اگر خارج شد ما آمادگی برای هر وضعیتی داریم و برنامه های خود را برای هر وضعیتی اماده کرده ایم اما معلوم شد نه آمادگی دارید و نه برنامه حالا می گویید اگر موشکی را بدهیم و دست از منطقه برداریم دیگر کسی به ما نگاه چپ نمی کند واقعا اگر سپاه منحل شد و موشکی را نابود کردید و منطقه را رها کردید تا دیگکر در جهان هم کسی حرفتان را نخواند تضمین عدم وسوسه همین شیخک های اطراف برای مثلا جداسازی جزایر چیست؟؟ نکند خیل فضاسازان مجازی و مطهری ها می خواهند بروند جبهه و بجنگند؟؟ حتی اگر بخواهند بروند سلاحشان چیست؟؟ عربستانی که نزدیک به صد میلیارد سلاح در هیمن چند سال اخیر خریده را می خواهید با چه چیزی در مقابلش ایستادگی کنید؟؟ حتما با توئیت و کمپین نمسخر علم الهدی و احمدی نژاد؟؟ وقتی پذیرش تحقیر تئوریزه شود حد یقف ندارد و الان در ایران این شرایط ایجاد شده هر روزی به بهانه ای و به دستاویزی روزی کنار گذاردن هسته ای امروز موشکی فردا انحلال سپاه بعد حذف دین از ارکان قوانین و بعدتر تن دادن به حکمیت های بینالمللی برای اختلافات مرزی و بعدها اصلا چرا شمابایدکشوری وسیع باشید؟؟ راستی تضمین شمابرای عدم وقوع زنجیره های بعدی چیست؟؟
ناشناس۴۶۹۵۴۴۱۲:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
هر گونه صحبت از جنگ و درگیری و یا تهدید دیگر کشورها مستقیم روی اقتصاد مردم تاثیر داره .
ناشناس۴۶۹۵۵۱۱۲:۲۸:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
شلوغش نکن لطفا.....
ناشناس۴۶۹۵۲۲۱۲:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۱
چرا عقلت رو به کار نمیندازی و نمیفهمی که وقتی بیشترین فساد در بدنه دولت وجود داره و بیشترین رانت و پارتی ، و ارزهای دولتی تبدیل به ذخیره بانکی ژنها میشه ؛ یهو ایشون نظر میده که کل مشکلات کشور بابت موشکهاست ؟ متوجه نمیشی که اینهمه مشکلات اقتصادی ریشه در ضعف مفرط مسئولین و دزدیهای اونها داره ؟ چرا هروقت که مردم نسبت به ریخت و پاش اینها حساس میشن یک بحث حاشیه ای راه میفته ؟ گیرم که نمیتونی بفهمی اگر ایران قدرت دفاعی نداشت تا حالا هزار بار خونه و زندگیت رو سرت خراب شده بود ؛ درگیریهای بچگانه جناحی کاری کرده که مردم در ایران ، از فهم ساده ترین مسائل هم عاجز شدن
ناشناس۴۶۹۵۹۵۱۲:۴۷:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
تو اگر عقل داشتی بی تعصب و دقیق مطلب مطهری و کامنت بالا را می خواندی تا بفهمی بکل مطلب را نفهمیدی..... آنچه خود هستی را به دیگران نسبت مده.
ناشناس۴۶۹۷۷۸۱۳:۵۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
جالبه که هر اصلاح طلبی خودش رو نماینده کل ملت می داند !
ناشناس۴۷۰۰۷۷۱۵:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
استدلال های کیهان کاملا واضح بود،حالا استدلال شما چیه؟ غیر داد و بیداد و برچسب زدن! بخدا مردم میخونن، فکر میکنن و میفهمن، شما چرا اینقدر مقاومت میکنید؟
کاظم۴۶۹۱۱۵۰۹:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
خود کفائی در صنعت موشک سازی موجب افتخار است اما زمان نشناسی و تحریک دشمن جای بحث دارد .
ناشناس۴۶۹۱۴۹۰۹:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
زنده باد مطهری ...
ناشناس۴۶۹۴۲۴۱۱:۳۸:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۱
شهیدان زنده اند. ایکاش فرزندانشون هم راه اونها رو ادامه بدهند...
ناشناس۴۶۹۱۶۸۰۹:۵۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۱
وقتی ترامپ دید گروههایی در ایران خواهان آتش زدن برجام هستند خیلی راهش هموار شد این غیر قابل انکار است دوما شما مدام به مطهری گیر می دهید مگه رأی قاطع مردم را به ایشان ندیدی؟ وعده ی ما اسفند 98
ناشناس۴۶۹۸۱۱۱۴:۰۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۱
الان 5 ساله داریم نتیجه رای قاطع مردم رو با پوست و گوشت و استخونمون لمس میکنیم...
ناشناس۴۶۹۱۷۵۱۰:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۱
علی مطهری فردی راستگو صادق و دور از جناح بندیهای سیاسی است که همه مثل او بودند.
ناشناس۴۶۹۲۵۴۱۰:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۱
حاجى نظر شما بابت تسليم ايران و حزب الله به فشار اسرائيل و فاصله ٨٥ كيلومترى گرفتن از مرز اسرائيل چيست بازهم مقصر إصلاح طلبان و مطهرى است
ناشناس۴۶۹۶۳۷۱۳:۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۱
این دیگه از اون حرفهاست، چطور ممکنه که ایران به قول شما موافقت کرده که در خاک سوریه از مرزهای اسراییل 85 کیلومتر فاصله بگیره درحالی که خود دمشق یعنی پایتخت سوریه در 70 کیلومتری مرز اسراییله؟! یعنی ایران توی پایتخت سوریه حضور نداره؟! این شبکه های مجازی بی در و پیکر چه به روز قدرت تحلیل بعضی ها آورند؟
ناشناس۴۶۹۷۳۴۱۳:۴۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
این هم لینک خبر در سایت خبرگزاری تسنيم که نزدیک به سپاه هست : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/05/10/1791912/نماینده-پوتین-روسیه-دور-ماندن-متحدان-سوریه-از-بلندی-های-جولان-را-برای-اسرائیل-تضمین-کرد/amp
ناشناس۴۷۱۳۲۹۱۱:۴۷:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۲
دوست عزیز شما می گویید روسیه چه ربطی به ایران دارد؟؟
ناشناس۴۶۹۷۵۵۱۳:۵۱:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۱
قربون قدرت تحلیل تو!!!! منظورش و صحبتش سر یک کیلومتر بیشتر یا کمتر نیست.بلکه نفس توافق متظورش بود. ِِ.ِ....استاد "تحلیل"!!!!!!!
غلام۴۶۹۲۷۰۱۰:۳۶:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
در سخنان اقاي مطهري مستندات و منطق بيشتر رعايت شده تا در جوابيه كيهان. برادر جواب ميخواهيد بدهيد از موضع تحقير طرف مقابل سخن نكوييد. البته كه سخن ايشان استحقاق انتقاد و رد صلاحيت دارد اما طوري نوشته ايد كه اصلا حقانيتي در جوابيه اثبات نميشود.
ناشناس۴۶۹۲۸۶۱۰:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
اولا طبق گفته دولتمردان موضوع موشكي ربطي به برجام نداشت پس خواهشا اينها رو بهم ربط ندين واقعا مواضع اقاي مطهري رو در دوازده سال پيش مرور ميكنم جز يك نان به نرخ روز خور چيزي نميبينم
ناشناس۴۶۹۸۸۵۱۴:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
كمتر از ده تانماينده شجاع در مجلس داشتيم بكي از انها همين اقاي مطهري است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین