دادستان کل کشور: دستگاه قضا به‌صورت ویژه با پرونده مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند

گروه سیاسی الف،   3970510172 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان کل کشور گفت: بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده است دستگاه قضایی به صورت ویژه پرونده‌های مفسدان اقتصادی را رسیدگی می‌کند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام اظهار داشت: متناسب با جنگ باید در شرایط کنونی برنامه‌ریزی شود.

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران اقتصادی و آنان که مسبب آشوب هستند قاطع بوده و اجازه نخواهد داد متخلفان نفس راحت بکشند.

وی افزود: تغییرات دولت در بدنه تیم اقتصادی کشورضروری است و دولت به صورت شفاف برنامه‌های خود را برای مقابله با فساد اقتصادی و پولشویی اعلام کند.

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا در کنار مردم و دولت است و همه رویدادهای کشور را به خصوص در حوزه اقتصادی رصد می کند.

دادستان کل کشور به قاطعیت اشاره و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی ضمن اقتدار و قاطعیت در برخورد با اخلاگران و مخدوش کنندگان امنیت جامعه باید نرمش و خوش‌خویی در چهره‌ قضات آن دیده شود و از خشونت در رسیدگی پرهیز کنند.

منتظری تحرک های اخیر کشور را موضوع جدیدی ندانست و بیان کرد: ملت ایران آب دیده است و دشمن تلاش دارد نا امیدی در جامعه تزریق کند.

دادستان کل کشور به مسببان گرانی و اختلال در بازار اشاره و تصریح کرد: افرادی که در گرانی کالاها و ارز دخالت دارند قبل از اینکه توسط دستگاه قضایی دستگیر شوند از راه خود برگردند چراکه حرکت آنان کمک به دشمن و اختلال در نظام اقتصادی و امنیت جامعه است.

وی ادامه داد و گفت: قبل از اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به سراغ این افرادبروند، خود این افراد متوجه اشتباه خود شوند و به مردم خیانت نکنند و تحت فشار کارهای سودجویان خود قرار ندهند.

منتظری کسب چنین اموال و در آمدی را شبهه ناک دانست و افزود: مالی که از گرانی و اختلال در بازار به دست آورده شود و کسی بخواهد در این شرایط بخواهد با آمریکا همکاری کند، خوردن ندارد.

وی تصریح کرد: گران کنندگان کالا و ارز در کشور ستون پنجم دشمن و مهیا کنندگان نفوذ آمریکا در ایران هستند و به اینگونه افراد هشدار می‌دهم قبل از اینکه در دام قانون گرفتار شوید از حرکت خود ابراز ندامت و توبه کنید.

استاندار ایلام نیز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام گفت: همه می‌دانیم که در شرایط سخت‌تر از این نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: ما در شرایط سخت‌تر از این نیز موفق بوده و آن را سپری کرده و در نهایت پیروز میدان بوده‌ایم و به امید خدا در این شرایط هم پیروز خواهیم شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اعمال برخی از مقررات مقابله با اختلاس و پولشویی و خرید و فروش غیر قانونی ارز و سکه ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز در این مراسم گفت: قضاوت عادلانه مهم‌ترین نیاز جامعه بوده به طوری که مردم این مهم را درک و لمس کنند.

محمد رزم افزود: این اقدام سبب جلب رضایت مردم و در نهایت اعتمادسازی خواهد شد که رضایت خداوند نیز در این خواهد بود.

وی ادامه داد: همواره بزرگان دستگاه قضایی از جمله دادستان کل کشور بر تکریم ارباب رجوع توصیه داشته که این مهم در استان ایلام لحاظ می‌شود و جایگاه و شان و کرامت انسان‌ها مراعات می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: ایجاد امنیت در استان ایلام مطلوب است و اقدامات قضایی منجر به استمرار این رویه شده و این فرایند استمرار خواهد داشت.

در پایان این آیین نیز با تقدیر از خدمات 13 ساله حشمت‌الله شریفی دادستان پیشین افشار خسروی‌‌زاد به عنوان دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام منصوب و معرفی شد.

تصمیماتی برای برخورد سریع و جدی با مفسدان اقتصادی اتخاذ شده است

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در حاشیه این سفر اظهار داشت: با مفسدان اقتصادی به صورت جدی برخورد می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه برخورد جدی را با مفسدان اقتصادی در دستور کار خود قرار داده و در این راستا مصمم و جدی است.

وی ادامه داد: برخورد دستگاه قضایی در این راستا جدی بوده و تلاش می‌شود بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده است به صورت ویژه پرونده‌های مهم را رسیدگی کند.

این مسؤول اضافه کرد: قوه قضاییه با کسانیکه در زمینه ایجاد مشکلات اخیر در بازار و فسادی که مرتکب شده‌اند هرچه زودتر رسیدگی خواهد کرد.

منتظری تصریح کرد: سعی می‌کنیم در قوه قضاییه مفسدین اقتصادی را بر اساس قوانین و مقررات تعقیب و به مجازات برسانیم.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در بدو ورود به استان ایلام با حضور بر مزار شهدا با شهدای والا مقام تجدید بیعت کردند.