بی بی سی کجای این جنگ است؟

فرید مدرسی،   3970510044 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
بی بی سی کجای این جنگ است؟

 جنگ رسانه‌ای علیه "جمهوری اسلامی ایران" قطعی است. نقش "بی‌بی‌سی فارسی" کاملا فرماندهی این جنگ است و جایگاهی استراتژیک در آن دارد.

 بازتعریف و تغییر سیاست‌ رسانه‌ای "بی‌بی‌سی فارسی" نمایان شده است. خبرنگار دقیقا در جایگاه افسر جنگ روانی نشسته است و سخن مصاحبه شونده را آنگونه بازتکرار می‌کند تا استراتژی نوشته شده را علیه ایران پیاده کند.

 اصول حرفه‌ای دیروز که ساعت‌ها در کارگاه‌های آموزشی تدریس شده است، دیگر برای بی‌بی‌سی معنایی ندارد و مهم ناسزاگویی به جمهوری اسلامی ایران است و تاثیر بر کوچه و بازار؛ نه نخبگان که تا دیروز برایش اهمیت اولیه داشت. البته همچنان جنبش دانشجویی، زنان، کارگران و اقلیت‌های جنسی و مذهبی جزو حوزه سنتی/امنیتی این رسانه است. ناسزاها که تا دیروز جهت رعایت آداب اخلاق ژورنالیستی سانسور و حذف می‌شد، اکنون در گیومه و دقیق نوشته و بولد و حتی چندباره تکرار می‌شود.

 فرماندهان میانی جنگ روانی "بی‌بی‌سی فارسی" یعنی مدیران و معاونان این شبکه، دقیق و شفاف اطلاعات و نااطلاعات را بر اساس استراتژی اصلی طراحی شده، به چند خبرنگار که در جایگاه افسران این جنگ نشسته‌اند، می‌دهند و آنان آن را در هم می‌آمیزند و با تکنیک‌های ژورنالیستی دکلمه می‌کنند. این مسیر گام به گام و اندک اندک رشد کرده و پیش رفته و به یک باره رخ‌ نداده است.

اینگونه است که مدتی است در این شبکه، تنها چند خبرنگار بیش از دیگران محور می‌شوند و برخی هم حاضر به همکاری نیستند و پس از سال‌ها، خداحافظی می‌کنند. پیش‌کسوتانی که تا دیروز اعتبار بی‌بی‌سی فارسی بودند و آنان را می‌نمایاندند تا برند خود را تقویت کنند، امروز دیگر بلااستفاده شده‌اند و البته اهمیت این جنگ، آنچنان است که حاضرند پیش‌کسوتان را قربانی و حذف کنند.

 بی‌بی‌سی فارسی قرارگاه جنگ روانی علیه‌ جمهوری اسلامی ایران و کانون استراتژیک این پروژه "سعودی-امریکایی-اسرائیلی" است که در تفاهم‌نامه‌های امنیتی میان سرویس‌های بینادولتی این نقش را برعهده‌اش گذاشته‌اند. در این پروژه مهم این نیست که دولت بریتانیا حضور ندارد، بلکه از آن جهت است که سرویس اطلاعاتی انگلیس در هر پروژه‌ای امنیتی وارد می‌شود تا از بده‌بستان‌ها جا نماند؛ برای دیگران بازی می‌کند تا دیگران هم در جایی دیگر برای او بازی کنند.

 بی‌بی‌سیِ فارسی امروز شروع به توزیع نیروی رسانه‌ای به سایر رسانه‌های معارض جمهوری اسلامی ایران هم می‌کند؛ اینگونه است که رویترز از بی‌بی‌سی یار کمکی می‌گیرد و به صورت غیرحرفه‌ای حاضر می‌شود، اعتبار بین‌المللی خود را تنها بخاطر پیاده کردنِ تفاهم‌نامه‌های امنیتی زیرسوال ببرد و خبرسازی زرد کند تا ایران بیش از پیش در افکار عمومی داخلی و جهانی درماند.

 از دیگر سو، "بی‌بی‌سی فارسی" برای خود رقیب می‌سازد و فعالان رسانه‌ای‌ خود را به رسانه‌های تازه تاسیس اجاره می‌دهد؛ به رقیبی که اگر بحث رسانه‌ای صرف باشد، این اقدام غیرمنطقی و غیرعقلانی و دور از درایت حرفه‌ای است اما آنچنان جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد که حاضر است حامی و پذیرای رقیب باشد؛ رقیبی که قرار است ۲۴‌ساعته برنامه پخش کند و مخاطبان‌اش را تصاحب نماید و از آن پیشی‌ بگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۶۵۰۲۰۹:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بی بی سی با همکاری شبکه همکار رسانه ای غرب در ایران ( رسانه های زنجیره ای) به شدت فعالند ... امید ترامپ هم همین ها هستند..
ناشناس۴۶۶۸۳۳۱۱:۱۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
تا وقتی صدا و سیمابه یک رسانه ملی تبدیل نشود شما هیچ نتیجه ای از این مقالات نخواهید گرفت ضمن اینکه سطح آگاهی های عمومی هم بالا رفته و در کنار آن مطالبات و انتظارات مردم هم بالا رفته و دیگر براحتی فریب شوهای تبلیغاتی رسانه داخلی و یا رسانه های خارجی مانند بی بی سی را نمی خورند و قدرت فهم و تحلیل مطالب و تفکیک سره از ناسره را دارند نیاز به قیم هم ندارند که بفرمایند چه چیز خوب است و چه چیز بد؟
رضا۴۶۷۹۴۰۱۶:۰۶:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اکثر مردم ما فکر می کنند که دارن فکر می کنن بلکه از نظر رسانه ای بی سواد هستند. بارها و بارها خودم اخبار غلط و تحلیلهای بی سر و ته از آدمایی که مخاطب این شبکه ها هستند شنیدم. طرفدار رسانه ملی نیستم ولی واقعاً با این عبارات که مردم فهمیده تر از قبل هستند و بیشتر می فهمند واقعاً مخالفم. این جمله توی انتخاباتها بیشتر خودش رو نشون میده...
یک معلم۴۶۸۱۷۷۱۷:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آفرین و احسن
رادی۴۶۷۱۱۲۱۲:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بی بی سی همیشه دشمن این انقلاب بوده و هست . رسانه ای وابسته به خانواده سلطنتی انگلیس که بخشی از پولش رو هم از خانواده شاه سابق ایران میگیره . چون اونها رو مرتب لانسه میکنه . البته خیلی جا ها سعی میکنه پیچیده عمل کنه اما دم خروس میزنه بیرون
ناشناس۴۶۷۲۴۶۱۲:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
چطور میتوان به رسانه ای اعتماد کرد که از محمد ثلاث قاتل حمایت میکنه . چطور میشه از رسانه ای دفاع کرد که در کار نامه اش هزاران خبر دروغ وجود داره . و از داعشی ها به نام مبارز و ... دفاع میکنه . یا وقتی بی بی سی یک عضو داعش را فعال فرهنگی- سیاسی جا می‌زنه https://www.alef.ir/news/3970322002.html
ناشناس۴۶۷۱۸۸۱۲:۳۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اندر باب بی طرفی بی بی سی !!!! توجه به واژه‌ها و عبارت‌هایی که یک رسانه‌ از آن‌ها استفاده می‌کند به مخاطبان کمک می‌کند تا با اهداف و رویکردهای آن رسانه آشنا شوند. بی‌شک چون هر واژه و عبارتی بار معنایی ویژه خود را دارد و اثر خاص خود را می‌گذارد، آن رسانه‌ای حرفه‌ای‌تر است که در به کار بردن واژه‌ها بیشترین دقت را داشته باشد و بتواند مخاطبان خود را با آن واژه، عبارت یا جمله همراه کند. نحوه استفاده شبکه بی بی سی فارسی از واژه‌هایی همچون "تروریست"، "شورشی"، "اسلامی"، "پیکارجو"، "مبارز"، "معترض" و... برای مخاطبین این سؤال جدی را پدید آورده که چرا در یکسال گذشته به تروریست‌های داعش که به راحتی سر می‌بُرند "پیکارجو" و "مبارز" گفته، ولی در سه هفته گذشته برای حوثی‌ها از واژه "شورشی" استفاده کرده است؟ چرا بی بی سی فارسی که از لندن برای مخاطبان ایرانی برنامه پخش می‌کند، از به کار بردن واژه "تروریست" برای آدم‌کشان داعش ابا دارد و به آن‌ها "پیکارجو" می‌گوید؟ چرا به حوثی‌ها، شورشی می‌گوید ولی به طرفداران خاندان سعود در یمن، "مبارز" و "مدافع" می‌گوید؟ چرا به داعش، "حکومت اسلامی و "دولت اسلامی" می‌گوید
کارشناس۴۶۷۳۹۷۱۳:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
گیریم همه حرف های شما کاملا صحیح!!! فقط به این سوال پاسخ بدید: اگر بی بی سی اینقدر مشکل دارد چرا بینندگان آن چندین برابر صدا و سیمای ملی و بیطرف ایران است؟ آیا مردم نمی فهمند؟ یا شما دروغ می گویید؟
ناشناس۴۶۷۸۱۷۱۵:۲۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بله ولی ما هم در ارتباط با غرب ادبیاتمان متفاوت است !
تبریزی۴۶۷۷۶۲۱۵:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
عزیزان سیاست های ایران و شرایط اجتماعی بد ایران همه نخبه های ایران رو به خارج فراری داده. دیروز بی بی سی داشت با یه اقتصاددان از تگزاس مصاحبه می کرد و ریشه مشکلات اقتصادی ایران رو خیلی عالی شرح می داد تازه راهکار هم داد و راهکارش اصلاح سیستم بود و اینکه دولت تو بخش خصوصی دخالت نکنه و چیزهایی از این قبیل. حداقل کاری که مسئولین می تونن بکنن اینه که از نظر این افراد فرهیخته و متخصص استفاده کنن. ولی نه کوبیدن بی بی سی و ادامه سیاست های اشتباه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ... واجب تره.
ناشناس۴۶۶۵۳۷۰۹:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
سلام. بدون تحلیل بی بی سی مردم آگاه تر شده اند و دارن همه چی رو لمس میکنن. نیازی هم به زحمت نیست.
ناشناس۴۶۶۵۳۹۰۹:۵۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بی بی سی همیشه یار و غار اصلاحاتچی های داخلی بوده و همیشه اینها را دعوت میکنه که سفسطه کنند
ناشناس۴۶۶۵۶۴۱۰:۰۰:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اصلاح طلبان بدون حمایت غرب ، هیچی نیستند.. اقلیتی با بلندگوهای بزرگ..
ناشناس۴۶۶۸۰۸۱۱:۰۸:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
البته از نوع فراریش و یا مواجب بگیر عربستان
ناشناس۴۶۶۸۵۳۱۱:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
محمدحسین جعفریان که دائم تو بی‌بی‌سی از جمهوری اسلامی دفاع میکنه هم اصلاح‌طلبه؟ محمد‌علی نجاح که طرفدار دوآتشه جمهوری اسلامی است و مدام تعریف و تمجید میکنه چی؟
ناشناس۴۶۶۵۷۱۱۰:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ان مطلب شما یک خط تحلیل نداشت، شبیه به یک بیانیه بود. اگر رسانه ی ملی اخبار رو درست پوشش بده، مردم به سمت بی بی سی نمیرند. شما به جای بیانیه دادن علیه بی بی سی ، برید رسانه ملی رو واقعن ملی کنید.
ناشناس۴۶۶۶۵۹۱۰:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
در رسانه ملی با یکسری افراد مصاحبه می کند همه هم موافق تحریم و زیر فشار رفتن اقتصادی هستند! مردم هم پناه می برند به رسانه های بیگانه!
ناشناس۴۶۶۶۵۳۱۰:۲۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بی‌بی‌سی خبر رو اونجوری که هست پخش میکنه برعکس صداوسیماو مصلحت توکارش نیست برای همینه بعضی ها در داخل از این خوششون نمیاد.
ناشناس۴۶۷۰۱۷۱۱:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مصلحت توکارش نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مشخصه اصلا سواد رسانه ای نداری.
نویسنده۴۶۷۲۲۳۱۲:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما اگه انگلیست خوب باشه و بتونی زیرنویس انگلیسی اخبار صداوسیما رو بخونی متوجه میشی که اخبار رو همونطور که هست مینویسه ولی گوینده خبر رو جهت‌دار جلوه میده و اون برای مخاطبین داخلیه
سید۴۶۷۱۴۹۱۲:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بله بی بی سی بیطرفه !!!. وقتی تو لندن یک نا آرامی رخ میده و مردم میریزن تو خیابونها و اموال رو آتیش میزنن بی بی سی از کلید واژه «آشوب و آشوبگران »استفاده میکنه . اما وقتی همین اتفاق در ایران میوفته از کلید واژه «اعتراضات و معترضین » استفاده میکنه . به این میگن بی طرفی رسوا . http://jamejamonline.ir/online/3128900588026122758/%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%A8%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
ناشناس۴۶۷۲۷۰۱۲:۴۶:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
نکته قابل توجه استفاده بی بی سی از کلمه پیکار جو به جای تروریست یا داعش می­باشد،در بررسی خبرهای این رسانه به تیترهای زیر بر­می­خوریم: - صدها نفر از پیکارجویان داعش بریتانیایی­اند. - پالایشگاه بیجی به تصرف پیکار جویان در­ آمد.
محقق۴۶۷۲۲۰۱۲:۳۴:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
در حمایت بی بی سی از داعش همین بس که به اونها نمی گفت تروریست بلکه برای ایجاد تنفر در مردم دنیا علیه مسلمانان از واژه دولت اسلمی استفاده می کرد . اونقدر آش شور شد که صدای نخست وزیر انگلیس هم در اومد . کامرون در گفتگو با شبکه 4 رادیو "بی‌بی‌سی" ضمن ابراز ناراحتی در استفاده از عبارت "دولت اسلامی" برای اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت: «این مساله سبب می‌شود که به این فرقه سمی، اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند و بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی "آی‌اس‌آی‌اس" (ISIS) استفاده گردد.» کامرون که پس از حملات تروریستی سواحل تونس که 30 شهروند انگلیس در آن کشته شدند، اقدام به مصاحبه کرده بود، افزود: «امیدوارم بی‌بی‌سی از عبارت «دولت اسلامی» استفاده نکند، چون آنها در واقع یک دولت اسلامی نیستند و مخاطبان مسلمان بی‌بی‌سی هر بار که درباره این گروه «نفرت انگیز و وحشی» بحث می‌شود، از شنیدن لفظ «دولت اسلامی» دچار احساس انزجار می‌شوند.»
ناشناس۴۶۶۷۰۳۱۰:۴۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آن ها با در دشمنی با ما جدی هستند، اما ما؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۶۶۷۹۱۱۱:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
برادرا باور کنید گذشت آن دوران که اعلامیه زیر زمینی مخفیانه پخش میشد و مردم سر ساعت پای خبر فلان شبکه رادیوئی مینشستند . خودتان آفای مدرسی وجدانا چه مقدار از وقتتان پشت گامپیوتر صرف سرکشی به سایت های خبری میشود و در نهایت چند تائی را در الویت قرار میدهید چرا فکر نمیکنید مردم هم مثل شما دست به انتخاب میزنند و منابعی را برمیگزینند . این نگاه شما از اساس به شبکه های خبری مبتنی بر فضائی است که شما در آن بسر میبرید که دور تا دورتان را خطوط قرمز گرفته .
ناشناس۴۶۶۷۹۴۱۱:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مشکل بی بی سی نیست ..مشکل نا کارآمدی شما در مدیریت کشور در تمام سطوح است ... هیچ از خود پرسیده اید چرا مردم برای کسب خبر باید به رسانه های بیگانه مراجعه کنند؟
ناشناس۴۶۶۸۱۲۱۱:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بلند گوی اصلاح طلبان
ناشناس۴۶۸۳۶۸۱۹:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما هنوز گیر جناح هستی
ناشناس۴۶۸۳۶۹۱۹:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
نه تنها هنوز گیر جناحی حتی نمی دونی که بیانات امام رو هم بی بی سی پخش می کرد!
ناشناس۴۶۶۸۱۹۱۱:۱۳:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
این وضعیتی که الان میبینیم را بی‌بی‌سی درست کرده؟ فسادهای هزاران میلیاردی را بی‌بی‌سی کرده؟ بی‌بی‌سی تورم و بیکاری و فساد و فحشاد و بدبختی مردم را به وجود آورده؟ مؤسسات مالی اعتباری که همه مؤسسان و پشت‌پرده‌هایشان خودی‌ها بودند را بی‌بی‌سی تأسیس کرد؟
احمد۴۶۶۹۶۲۱۱:۴۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
خیلی جالبه ! از زمانی که تلویزیون بی بی سی فارسی راه افتاده تحلیلاتون در مورد این رسانه تو همین مایه ها بوده ! اتاق جنگ روانی ، وابسته به سرویس اطلاعاتی ، زیر پا گذاشتن اصول حرفه ای خبرنگاری ، همش برا اینه که به اصطلاح افشایش کنید ولیکن این حربه دیگه نخ نما شده ! یه نگاه به صدا و سیمای خودمون بندازید .
ناشناس۴۶۷۰۰۷۱۱:۵۱:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
جنگ جنگ میخواهید روغن آش را بیشتر کنید جنگ را به تیتر مقاله اضافه میکنید BBCیک شبکه خبری استکه بیش از عمر من و شما مشغول است زمانی بود که انحصاری داشت و میدان بی رقیب اما امروزه با صدها شبکه مواجه ایم از خودتان بپرسید چرا از میان این همه شبکه تمام توجه خودرا معطوف به bbcکرده اید چرا فکر میکنید مردم نسبت به آن اقبال بیشتری دارند . بهتر است وقت گران بهای خودرا صرف بر رسی این کنید که چرا مردم به این شبکه توجه دارند .
ناشناس۴۶۷۰۷۸۱۲:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
کاش می نوشتید که از دشمن برای دشمنی اش توقعی نیست ولی نقدی به صدا و سیما می کردید با این همه هزینه و شبکه و کارمند و .... انها را هم در کنار این مطلب نقد می کردید
ناشناس۴۶۷۴۹۶۱۳:۵۰:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
قصد طرفداری از bbc رو ندارم ولی خود داعش میگه بهم بگید دولت اسلامی. بی بی سی هم همون رو میگه.. داعش اول که اومد اسمش بود "دولت اسلامی عراق و شام (داعش)" . ولی بعد "عراق و شام (عش)" رو حذف کردن و گفتن بگید همون دولت اسلامی... تو اینترنت سرچ کنید هست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین