مطهری: مسبب وضعیت امروز افرادی هستند که «موشک هوا کردند» و اجازه «اجرای برجام» را ندادند

گروه سیاسی الف،   3970509175 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی مسبب وضعیت جاری کشور را افرادی دانست که «موشک هوا کردند» و اجازه «اجرای برجام» را ندادند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در واکنش به مطرح شدن مساله عدم کفایت رییس‌جمهور، گفت: الان وقت این کارها نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.

وی معتقد است: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

مطهری خطاب به آنان متذکر شد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درخواست مذاکره ترامپ، گفت: با تحقیرهایی که ترامپ نسبت به ایران داشته مذاکره مناسب نیست، مذاکره در این وضعیت توام با ذلت، خواری و تحقیر است.

وی ادامه داد: اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و تحریم‌های جدید به تصویب نمی‌رساند، مذاکرات اشکال نداشت البته برای ما بهتر بود در زمان اوباما روابط و مذاکرات را با آمریکا انجام می‌دادیم و بسیاری از مشکلات را با دولت اوباما حل می‌کردیم.

مطهری در عین حال مذاکره در شرایط عادلانه و توام با احترام متقابل را مفید دانست و افزود: مذاکره و رابطه دو مفهوم جداگانه است. ممکن است رابطه با آمریکا برقرار شود تا تسهیلاتی مثلا برای اتباع ایرانی ساکن در آمریکا به وجود آید ولی مذاکره یعنی توافق با آمریکایی‌ها در حوزه‌ها و مسائل مختلف.

این عضو فراکسیون امید در واکنش به سرنوشت لایحه پالرمو و اختلاف دیدگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس، گفت: حل لایحه پالرمو باید توسط مجلس انجام شود و ورود مقام معظم رهبری به این موضوع ضرورتی ندارد. رهبری درباره الحاق به کنوانسیون تامین مالی تروریسم موضع‌گیری داشتند و خواستار دقت بیشتر در این لایحه شدند. به هر حال باید منتظر نظر شورای نگهبان در این خصوص ماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۴۳۴۲۱۴:۲۰:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۹
موشک داشتن خیلی خوبه ولی اینکه روش شعار نابودی و تهدید بنویسیم و به رخ دنیا بکشیم خوب نیست . وقتی ما قدرت نمایی کنیم و تهدید کنیم قطعا اونا هم پاسخ میدن .
ناشناس۴۶۴۳۸۰۱۴:۲۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۹
آقای مطهری سوء مدیریت و عدم کفایت خود را با اتهام زنی به دیگران ، پنهان نکنید .
محمد۴۶۴۴۸۲۱۴:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۹
یعنی هنوز نمیدونه برجام از همون اول وقت تلف کردن بود آخه آقای نماینده به نظرت چه فرقی بین اوباما و ترامپه؟ هنوز نمیدونه تو امریکا فرد مهم نیست و سیاست ها از سالها پیش طراحی میشه و امثال اوباما تنها ابزار اجرای اون ها هستند! معلومه با این نمایندگان بی بصیرت وضعمون بهتر از ایت نمیشه
ناشناس۴۶۴۵۲۴۱۴:۵۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۹
مسبب وضعیت امروز ما مردم و مشکلات هوار شده روی سر ما همین خود شما و امثال شمایید وگرنه آنها که موشک هوا کردند همان هایی بودند که اجازه ندادند داعش مجلس را به توپ ببندد که ای کاش می بست
ناشناس۴۶۴۵۳۶۱۵:۰۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
حرفهای ایشون و به خصوص ، نوع نگاه عامیانه ش به همه قضایا ، واقعا غیر قابل تحمل شده . معلوم نیست واقعا متوجه نمیشه یا ...
ناشناس۴۶۴۵۵۶۱۵:۱۱:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
مسببش بی کفایتی شماهاست، شمایی که در اوج گرفتاری مردم به فکر این بودی که به فیفا اعتراض کنی که چرا دو ملیتی ها می توانند برای تیم های ملی بازی کنند، شمایی که نگرانی و دغدغه ات حذف تیم برزیل هست، شمایی که در بالا شهر تهران ساکن هستی و نمی دونی فقر یعنی چی، شمایی که ....
ناشناس۴۶۴۵۹۳۱۵:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۹
برای مطهری متاسفم. فکر کنید اگر پدر شما زنده بود چه می گفت؟ هرکس کتابهای پدر شما را خوانده باشد می فهمد که مشی شما دقیقا در مقابل او است. حتی اگر شما متولی کتابهای پدرتان باشید
ناشناس۴۶۴۶۳۸۱۵:۳۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
اولا شما که می گفتید که موشک هوا کردن نقض برجام نیست. دوما افزایش نقدینگی از 390 هزار میلیارد تومن به 1700 هزار میلیارد تومن هم تقصیر منتقدان برجام هست؟
ناشناس۴۶۴۷۲۲۱۵:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۹
کسانی که روی موشک ها شعار می نوشتند مسئول وضعیت کنونی هستند
ناشناس۴۶۴۷۳۱۱۶:۰۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۹
قبلا می گفتند که برجام را انقدر خوب نوشتیم که کسی نمی تونه پاره کنه برای همین رفتند بتون ریختن و منتظر موندن که طرف آمریکائی وعده هایش را عملی کند. بعد که ترامپ زد زیر همه چیز، گفتند برجام را بدون آمریکا ادامه می دهیم. بعد که اروپا سرکارشون گذاشت، گفتند برجام ضعیف نبود بلکه تقصیر ترامپ بوده. همه باید متحد باشیم و الان وقت تصفیه حساب نیست. اگر با هم باشیم مشکلی پیش نمیاد حالا بعد این همه ماجرا، همونها که می گفتند «امضای کری تضمین است» و «برجام ربطی به موشکی نداره»، رسیدن به این که چهار برابر شدن نقدینگی، رکود مسکن، ... تقصیر منتقدان برجام هست!
سید حسام۴۶۴۹۵۱۱۷:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۹
یک نفر نیست از این فرد بپرسه که کجای برجام ما تعهد دادیم که آزمایش موشکی نکنیم؟ اونها که موارد تعهدی خود عمل نکردند مشکلی نیست، مشکل اینه که ما باید فراتر از برجام عمل میکردیم؟ مشکل امروز جامعه وجود همینان در مجلس و دولته.
ناشناس۴۶۵۰۲۸۱۷:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
یعنی حالا که به قسمت تلخ خیار رسیدیم، همه از ضرورت رابطه و مذاکره با آمریکا میگن؟ رنگ عوض کردن به چه قیمتی؟ منظورم فقط آقای مطهری نیست. همه مسئولین خواست مردم رو نادیده گرفتن.
ناشناس۴۶۵۲۲۳۱۸:۴۸:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
حق با ایشان است و خوشحالم یکنفر در مجلس بیدا شد که شهامت گفتن چنین حرفی را دارد
ناشناس۴۶۵۳۲۲۱۹:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
واقعا همینطوره.لغوبرجام پاداش ترامپ به دلواپسان بود
ناشناس۴۶۵۴۶۲۲۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
مقصرین وضع موجود کسانی هستند که به سابقه بدقولی های آمریکا توجه نکردند و امضای جان کری را تضمین دانستند و کسانی هستند که تصویب برجام را در 20 دقیقه کافی می دانستند و از همه بدتر، منتقدین را کاسب تحریم!! می دانستند. حالا دیدیم ، هم بدقولی را دیدیم و از یک سوراخ بارها گزیده شدیم، و هم نتایج عدم توجه به نظرات منتقدین را... بهتره بپذیرید اشتباهاتتان را جناب مطهری و اگر از مسیر اشتباه بر نمی گردید، حداقل آن را ادامه ندهید.
ناشناس۴۶۵۵۲۷۲۱:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۹
کشور ما سخنگو نداره؟ مطهری خرازی و غیره چه کاره اند؟
امیر حسین سلطان/تهران۴۶۵۵۲۹۲۱:۳۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۹
منتقدین و مخالفین جناب آقای دکتر علی مطهری باید خیلی خدا را شکر کنند که ایشان فقط و فقط به زمان توافق برجام و بعد از آن اشاره کرده اند و از گذشته قبل از برجام گذر کرده اند وگرنه اگر بنا بر شفافیت بود میبایست به سالهای قبل از رسیدن به توافق برجام هم برمی گشتند و به صراحت این پرسش را از مخالفان و منتقدان دولت می پرسیدند که چرا کاری کردید که کارمان سرانجام به برجام بکشد؟! اصلا فرض می کنیم برجام واقعا از اول بد و بدتر و بدترین بوده است!(سیاه تر از سیاهی که دیگر رنگی نیست) قدری هم روی این سئوال زوم کنید که چه شد که کارمان به برجام رسید؟ 8 سال در دوران دولتهای نهم و دهم هر چه خواستید کردید و به نظرات دیگران اعتنایی نکردید و خودتان را عقل کل می دانستید و گوش تان به حرف متفاوت با حرف خودتان مطلقا بدهکار نبود و لذا شد آنچه که باید می شد! و حالا هم از دولت دکتر روحانی طلبکار هستید؟! فقط این را بدانید که با روی کار آمدن دولت یازدهم خدا به همه ما و شما خیلی رحم کرد و اگر برجام نهایی نشده بود همین و چه بسا شاید شدیدتر از همین الان آتشفشانی های ارز و سکه و طلا را چند سال قبل تجربه می کردیم و خدا می داند در آن صورت چه بر سر این کشور و ملت می آمد؟ والله اعلم.
ناشناس۴۶۵۵۷۱۲۱:۵۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۹
تا چند سال پیش دیدگاههای مطهری رو قبول داشتم، اما اخیرا بدجوری شیفتۀ اصلاح طلبان افراطی شده و حرفای اونا رو تکرار میکنه. آقای مطهری، من شما رو به حقگویی و شجاعت میشناختم. حیف که این طور تغییر کردید. طوری میگید دلواپسان مانع اجرای برجام شدن که هر که بخونه فکر میکنه ایران تعهداتشو انجام نداده! نه عزیز، طبق نظر آژانس ایران به تمام تعهداتش عمل کرده، اونی که زیر قولش زده اون طرف آبه! نکنه خیال میکنید ترامپ قبل تصمیم گرفتن میاد یادداشت روز کیهان رو میخونه و برمبنای اون عمل میکنه؟
حمید۴۶۵۷۵۹۲۳:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
درودبرتوحرف دل خیلی هاست بگو
ناشناس۴۶۶۰۰۶۰۰:۴۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آقای مطهری...انصاف هم چیز خوبی است... چه کسانی نگذاشتند برجام اجرا شود؟ ظاهرا شما درجریان کارشکنی های طرفهای غربی نیستید یا به آنها خیلی خوش بین هستید؟ دارم یه این فکر می کنم اگر پدر شهید شما جای شما بود چگونه رفتار می کرد و چه می گفت؟
ناشناس۴۶۶۰۵۳۰۱:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
پسری که ندارد نشان پدر
ناشناس۴۶۶۰۹۰۰۱:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
نظرمطهری بسیار به جا وصحیح است . انصافا چه دلیلی داشت که در ابتدای توافق ما دست به آزمایش موشکی آنهم با شعار تهدید آمیز وحساسیت برانگیز بزنیم عاملان این کار باید پاسخگو باشند که چرا وقتی تیم مذاکره کننده با تلاش فراوان بحث موشکی را از هسته ای جدا کرده بود دوباره ذهن آنها را متوجه خطر موشکی ایران کردند و بهانه به دست مخالفان برجام در آمریکا دادند ؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین