کشف چادر خوان جدید امتحان تیزهوشان!

گروه اجتماعی الف،   3970509020 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

مادر دختر خانم ۱۳ ساله‌ اهل کرمان که مسئولان امتحانی به اجبار چادر از سرش برمی‌دارند، ماجرای روز امتحان را تشریح کرد.

کیهان در ادامه نوشت: یکی از دوستان خبرنگار در استوری خود متنی منتشر کرد با این عنوان: «امروز آزمون تیزهوشان بود و در کرمان از ورود دختران چادری به جلسه امتحان جلوگیری شد. دخترم که چادری است و لباس بلند زیر چادرش نداشته چادر خود را در نمی‌آورد و وارد جلسه امتحان می‌شود اما مسئولان حوزه امتحانی می‌آیند بالای سرش و چادر را به اجبار از سرش برمی‌دارند و پشت صندلی می‌گذارند. در جلسه‌ای که مردان حضور داشته‌اند و دخترم با هزار استرس امتحان داده، مدیون خون شهدا هستیم اگر فریادمان را بلند نکنیم و به گوش مسئولان نرسانیم».

 پیگیر این موضوع شدم و بعد از چت کردن با فردی که این پیام را برای همکارم ارسال کرده بود، متوجه شدم موضوع تنها مربوط به دختر این آقا نمی‌شود و در شهرستان‌های دیگر استان کرمان از جمله رفسنجان نیز اتفاقی مشابه افتاده است.

این پدر شماره همسر خود را برای توضیحات بیشتر در رابطه با این موضوع برای من ارسال کرد؛ با او تماس گرفتم، مادر دختر خانم 13 ساله‌ اهل کرمان که مسئولان امتحانی به اجبار چادر از سرش برمی‌دارند، ماجرای روز امتحان را اینگونه تعریف کرد: «امتحان ورودی مدارس تیزهوشان در کرمان بود، دخترم را به مدرسه رساندم و به خانه برگشتم، هنگامی که دخترم به خانه آمد آشفته بود و با ناراحتی گفت: وقتی می‌خواستم وارد جلسه امتحان شوم به من گفتند که باید چادرت را دربیاوری ولی من این کار را نکردم به سختی وارد جلسه امتحانی شدم، قبل از اینکه آزمون شروع شود چندباری هم گفتند که باید چادرت را دربیاری و در نهایت یکی از مراقبان به سمتم آمد و چادر را از سرم برداشت و بر روی تکیه‌گاه صندلیم گذاشت، حتی هنگامی که بازرسان مرد هم به داخل جلسه آمدند و خواستم برای چند لحظه چادرم را بپوشم به من اجازه این کار را ندادند. »

این مادر افزود: «دختر من از سالی که به سن تکلیف رسیده است با پوشش چادر در محافل حاضر شده است و اینکه افرادی بخواهند چادر او را به اجبار از سرش بردارند هم در روحیه او قطعا تاثیر می‌گذارد و هم در آن لحظه حالش را بد کرده و نمی‌دانیم که امتحانش را چگونه داده است، اما ما به عنوان والدین «نرگس» بی‌خیال این موضوع نمی‌شویم چراکه توهین به مقدسات و اعتقادات ما شده است، نامه را خطاب به مقامات استان نوشته‌ایم و پیگیر این ماجرا هستیم».

از او خواستم تا متن نامه را برایم ارسال کند، متن نامه را بلافاصله برایم ارسال کرد و تاکید کرد: که قرار است نزد رئیس ‌دادگستری استان کرمان هم برویم.

متن نامه بدین شرح است:
« حراست محترم اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان
با سلام و تحیت

احتراما به استحضار می‌رساند در سالروز عملیات پرافتخار مرصاد، در جنگ نرم فرهنگی در بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی کشور شکست خوردیم! در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان روز جمعه مورخ 5 مردادماه 1397، در حوزه هنرستان حکمت واقع در کوچه شماره 36 خیابان جهاد، مسئولین حوزه امتحانی مانع از ورود دختران با حجاب چادر شدند تا جایی که حتی دختر اینجانب که در برابر مسئول ورودی مقاومت کرده بود و با چادر بر روی صندلی خود نشسته بود توسط فرد دیگری حتی با وجود توضیحات دخترم مبنی بر نامناسب بودن پوشش زیر چادرش در مقابل نامحرم، هیچ اهمیتی نداده و بیان کرده که می‌بایست لباس مناسب می‌پوشیدی! و با اجبار و به دست خودش چادر دخترم را از سرش درآورده و پشت صندلی قرار داده و حتی با ورود بازرسین مرد هم اجازه پوشیدن چادر به وی داده نشده و با استرس فراوان و عدم تمرکز به واسطه پوشش و به هم ریختگی زیاد آزمون را به پایان رسانده است.
آیا در کشور جمهوری اسلامی ایران که برای حفظ دین، ناموس و حجاب، بهترین فرزندان این مملکت جان خود را فدا کردند باید شاهد این باشیم که از حضور حداقلی و انگشت‌شمار دختران چادری در حوزه امتحان ممانعت شود؟

به چه حقی به خودشان اجازه دادند که با برخورد به واسطه داشتن چادر و ممانعت از نشستن با چادر بر روی صندلی باعث شوند، بچه‌ها با نگاه‌های تمسخرآمیز سایر دانش‌آموزان حاضر در جلسه روبه‌رو شوند و تمرکز و آرامش آنها گرفته شود؟! در حالی که انتظار می‌رفت این حداقل دانش‌آموزان محجبه چادری به واسطه پوشش مناسب‌شان که حتی در این هوای گرم تابستان هم از آن دست برنداشته‌اند مورد تشویق قرار گیرند نه اینکه انگشت‌نما شوند و مورد تحقیر واقع شوند. آیا این همان مصداق تعرض و هتک حرمت حجاب به یک خانم مسلمان نیست؟!

با توجه به موارد مطرح شده و جهت جلوگیری از تکرار این چنین موارد غیراخلاقی و غیردینی و از باب امر به معروف و نهی از منکر، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با هر فرد ازجمله کسانی که دستور این کار را داده‌اند و کسانی که مرتکب این عمل شده‌اند برخورد جدی و سریع صورت گیرد.
لازم به ذکر است متاسفانه در سایر شهرستان‌های استان نیز مشابه همین رفتار دیده شده است.»

پدر این دختر خانم 13 ساله این موضوع را در فضای مجازی عنوان می‌کند، یکی از دوستان این خانواده هم در دفاع از رفتار زشتی که با این دختربچه شده است، موضوع را در صفحه اینستاگرام خود مطرح می‌کند که «امید سلاجه»، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ذیل این پست کامنتی با مضمون «ممانعت از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان در کرمان صحت ندارد می‌نویسد: «در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان «در استان کرمان از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان جلوگیری شد»، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای این مطلب را تکذیب کرد.

طبق بررسی‌های انجام شده و توضیحات ارسالی حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، ممانعت از ورود دانش‌آموزان چادری به جلسه امتحان تیزهوشان به هیچ عنوان صحت ندارد و به‌رغم آنکه جلسه آزمون خاص دانش‌آموزان دختر بوده و تمام عوامل برگزاری آزمون نیز همکاران خانم بوده‌اند و هیچ مردی در جلسه حضور نداشته است، فقط جهت تطبیق عکس دانش‌آموزان و برای یک لحظه و در ابتدای جلسه از آنان خواسته شده چادر خود را بردارند و پس از تطبیق عکس و در ادامه آزمون هیچ منعی برای پوشیدن چادر توسط دانش‌آموزان ایجاد نشده است.آموزش و پرورش استان کرمان همواره بر رعایت حجاب برتر در مدارس توسط دانش‌آموزان و همکاران عزیز فرهنگی تأکید دارد.

بر اساس اصل بی‌طرفی رسانه سعی کردم تا با آموزش و پروش استان کرمان ارتباط بگیرم و موضوع را از زبان آنها هم بشنوم ولی متاسفانه موفق به برقراری ارتباط با آنها نشدم، حتی در دایرکت اکانتی که متعلق به مدیر روابط عمومی هم بودم رفتم و به او پیام دادم تا شاید در آنجا پاسخگو باشد اما همچنان بی‌پاسخ ماندم.

دستور رئیس‌ دادگستری استان کرمان برای پیگیری موضوع

رئیس ‌دادگستری استان کرمان نیز در تاریخ ٦/٥/٩٧، نامه‌ شکایتی که این خانواده برای او برده بودند را قرائت می‌کند و ذیل نامه خطاب به دادستانی دستور می‌دهد تا با متخلفان این امر برخورد شود، متنی که رئیس ‌دادگستری خطاب به دادستان در ذیل نامه پاراف کرده است بدین شرح است:« جناب آقای سالاری دادستان محترم عمومی و انقلاب کرمان ملاحظه و لازم است رفتارهای انتسابی بررسی و چنانچه برابر ماده ٥١٣ قانون مجازات اسلامی «اهانت به مقدسات اسلام» یا سایر مقررات کیفری گردیدند موافق مقررات اقدام فرمایید.»

لزوم برخورد با مقصران

امید است که در این هیاهویی که ضدانقلاب به دنبال این است تا زنان و دختران این سرزمین را از داشتن حجاب نا امید کند و به آنها القا کند حجاب محدودیت می‌آورد و با حجاب نمی‌توان به جایی دست یافت با این قبیل رفتارها برخورد شود تا هم شأن این دخترخانم 13 ساله و چادرش حفظ شود و هم احدی در کشور جمهوری اسلامی به خود اجازه این توهین‌ها را به اعتقادات مردم ندهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۳۰۷۰۰۷:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
وقتی کسی که یک دختر را به دلیل برداشتن روسری، برخورد آن چنانی می کند مورد حمایت و تشویق قرار می گیرد باید منتظر هر واقعه ای باشیم یعنی هر کسی خودش را قاضی می داند برای محدود کردن مردم،
رضا۴۶۴۰۸۹۱۳:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
كسي كه چادر مي پوشه معمولا روي مانتو مي پوشه نه روي تاپو شلوار كه سختش باشه چادرش را برداره . براي جلو گيري از تقلب كار درستي ..
ناشناس۴۶۵۳۵۹۲۰:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
مهم نوع برخورد است و عدم اطلاع رسانی و شفافیت صدا و سیما برود یک مدرسه دخترانه و از بچه‌ها بپرسد آیا به شما این مسئله اطلاع و آموزش داده اند؟
ناشناس۴۶۵۹۶۴۰۰:۱۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
الحمد لله جواب آماده تو آستینتون دارید.
ناشناس۴۶۴۱۰۵۱۳:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۹
یعنی شما واقعا نمیدانی اونی که روسریش رو برداشت و باهاش برخورد شد، به علت نقض قانون بوده و برخورد با این خانمی (حتی با وجود سن کم) که امتیاز زنانگی رو در عفت و پوشیدگی دیده اصلا قابل قیاس با اون نیست؟!!!
ناشناس۴۶۵۲۴۶۱۸:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۹
بزرگوار گفته قانون حاکم باشد. مورد اول باید فرد بی حجاب را فقط به قانون سپرد نه اینکه... مورد دوم هم باید اولاً اطلاع رسانی می شد که صد در صد نشده و بعد صورت جلسه بشود به عنوان تقلب نه اینکه... قبول کنیم که مجرم حقوقی دارد که تعرض به آن حقوق جرم است
زهرا منصف۴۶۴۷۲۴۱۶:۰۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۹
دوست عزیزم اگر درست فکر کنی میبینی که فرق است بین اینکه یک کس را به زور حجابش را بکنند و یا اینکه به زور بپوشانند. مثلا فکر کن در خیابان بریزن سرت و لباسهایت را به زور در بیاورند ، طرف داغون میشه ،دیوانه میشه. حالا فکر کن توی خیابان بریزن سرت و به زور چادر سرت کنند، البته عصبانی میشوی و لجت میگیرد و... اگر بدون غرض فکر کنی میبینی این دو تا با هم فرق دارند.
ناشناس۴۶۴۷۸۴۱۶:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۹
....مغالطه میکنید. آن کسی که روسری اش را بر میدارد و بی حجابی میکند کار خلاف قانون دارد انجام میدهد و طبعا در همه جای دنیا هم با خلاف قانون برخورد میشود. این مورد امروز اما برعکس آن است، دختر محجبه قانون را رعایت کرده و مسئول سالن برخلاف قانون کار کرده... عجب ..
ناشناس۴۶۵۳۶۵۲۰:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۹
خیلی خوبه که از همه دنیا مثال میزنی. دنیا خیلی قوانین دیگه هم داره. میخوای از اونها هم مثال بزنیم؟ ..
بهزاد۴۶۵۹۱۲۲۳:۵۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۹
شما مغلطه نمی کنید؟ مگر خانم هایی که از چادر استفاده نمی کنند بی حجاب هستند که برداشتن چادر این خانم را معادل کشف حجاب او می دانید؟ چرا دانش آموز باید هنگام حضور در جلسه آزمون مهمی مثل آزمون تیزهوشان چادر به سر کند که امکان تقلب راحت و ساده را فراهم می کند؟
ناشناس۴۶۶۷۲۲۱۰:۴۹:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
به علت احتمال استفاده ابزاری از چادر برای تقلب چاره ای جز درآوردن آن در زمان امتحان وجود ندارد. وگرنه باید برای هر چادری یک مراقب گذاشت... هرچیزی دو روی سکه دارد.
مهندس جنت شهری۴۶۳۲۱۳۰۸:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
بنظر میرسد بعضی مردم عادی هم یاد گرفته اند مثل بعضی سیاسیون سیاس از دین استفاده ابزاری کنند...برادر من ..اگر دختر شما چادری و محجبه بوده باید لباس زیر چادر هم متناسب با خود چادر محجبه باشد..شاید در خیابان باد امد و چادر را با خود برد..البته باید حرفهای مسیولان جلسه را هم شنید ولی این نوع برخوردها بنظر نوعی فرار رو به جلو است...کیهان از در اغوش کشیده شدن مادر چاوز توسط بالاترین مقام سیاسی کشورمان ککش هم نگزید ولی چنین موضوعی را با اب و تاب پیگیری میکند معلوم است که دغدغه دین ندارد و مشغول سیاه نمایی های خودش است...
ناشناس۴۶۳۵۷۳۱۱:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
جناب ببخشید چرا جوک می گید؟ واسه یه خانم چادری تو گرمای کرمان خیلی عجیبه که لباس زیر چادرش رو مثلا یه پیراهن کوتاه پوشیده باشه. واسه شما شاید مهم نباشه ولی حضور در برابر نامحرم با لباس کوتاه اون خانم رو اذیت می کنه. انتظار ندارید که زیر چادرش هم مانتو بلند بپوشه! نظرتون چیه خانمای چادری تو خونشون هم چادر بپوشن نکنه یهو زلزله بیاد و ...!!! اگه برعکسش اتفاق افتاده بود که غوغا می کردید. پس واسه شما هم آزادی تو انتخاب پوشش و حقوق شهروندی دغدغه نیست، ولنگاری دغدغه است. مسولین هم عذر بدتر از گناه اوردن، تطبیق عکس چه ربطی به چادر داره؟!
ناشناس۴۶۳۶۳۲۱۱:۲۳:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۹
محض اطلاع جنابعالی چادرهایی به بازار آمده که جلوی آن زیپ یا دکمه میخوره و کاملا بسته است و باد نمیتونه چادر رو از روی سر برداره. پس قاعدتا پوشیدن مانتو آن هم در این هوای گرم زیر چنین چادر پوشیده ای منطقی نیست.
ناشناس۴۶۳۸۱۰۱۲:۰۸:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
فعلا که به نظر میرسه این شمایی که دغدغه ی سیاسی و جناحی داری
ناشناس۴۶۳۸۷۳۱۲:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
جناب مهندس. این چه تحلیلی بود؟ چادر رو برای حجاب گذاشته. اونوقت شما میگی باید زیر چادر هم حتما یک مانتوی بلند باشه چون ممکنه بادی بزنه؟!!! اونوقت شاید مانتوش هم به چیزی گیر کنه و پاره بشه. زیر مانتوی بلند هم حتما یک مانتوی کوتاه باشه؟!!! فرار رو به جلو؟ هیچ چیزی جز لجبازی و عداوت نمیتونه دلیل بر برداشتن حجاب باشه. شاید بگین تقلب یا .... ولی همه اینا راه حل داره.
تبریزی۴۶۵۳۶۶۲۰:۰۸:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
; شاید بگین تقلب یا .... ولی همه اینا راه حل داره خوشحال می شم راه حلش رو بفرمایید تا استفاده کنیم.
ناشناس۴۶۴۱۱۸۱۳:۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
یعنی تا حالا چادری که برای پوشیدگی کامل جلوش بوسیله زیپ یا دکمه بسته باشه ندیدی؟!!! در اینکه شما دور و برت آدم چادری نیست نمیشه تردید کرد فقط سوالم اینجاست که آیا همه شون هم از مانتوهای (اگه بشه گفت مانتو) جلو باز استفاده می کنند؟!!!
زهرا۴۶۴۷۷۰۱۶:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۹
این چه حرفی است، شما موضوع را سیاسی میکنی نه آن مادر کرمانی... به زور و بر خلاف قانون چادر از سر دختر نوجوانش کشیدند آنوقت شما میخواهی اعتراض هم نکن، بعد بحث را به حاشیه میبری که اصلا چرا لباس فلان نپوشیده....چشم از این به بعد در برخورد با شما زره میپوشیم. واقعا غیرت مردها کجا رفته؟
ناشناس۴۶۵۷۵۷۲۳:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۹
قانون امتحان دادن اینه که چیزی جلو برگه سوال و جواب رو نگیره. حتی چادر. در این صورت باید چادر برداشته بشه. شما ها هم که انتقاد می کنید از شرایط امتحانی دانش آموز بی خبرید
ناشناس۴۶۳۳۵۳۰۹:۳۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۹
لباس زیر چادر باید کاملا پوشیده باشد چون نگه داشتن چادر در حالت مطلوب در زمان کار امکان ندارد پس لطفا از حجاب استفاده ابزاری نکنید حداقل از یک تیز هوش انتظار می‌رود که شرایط را بهتر ارزیابی کند
ناشناس۴۶۳۳۶۳۰۹:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۹
بهتر است آزمون در محیطی که نامحرم نیست برگزار شود. به هر حال چادر می تواند بهانه ای برای تقلب باشد. مسئولان برگزاری امتحان که نمی دانند هرکس زیر چادرش چه دارد. سال 82 هم کلاسی من چادر پوشید (در اصل چادری نبود) و در کنکور شرکت کرد و با تلفن تقلب کرد و دانشگاه ...قبول شد.
ناشناس۴۶۳۴۸۲۱۰:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۹
امتحان است و ممتحنین باید مواظب باشند که خدای ناکرده تقلبی صورت نگیرد.
ناشناس۴۶۳۵۲۸۱۰:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
رعایت قانون است و باید رعایت کرد و بهتر بود ایشان لباس مناسب می پوشید
ناشناس۴۶۳۷۰۶۱۱:۳۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۹
بیچاره حجاب و چادر و عفاف که اینطور دست آویز بازیهای سیاسی شده است . قطعا قضیه به اینصورت نبوده است و اصولا هیچ ربطی به چادر نداشته است بلکه مسئله حفظ نظم و آیین نامه جلسه امتحان و جلوگیری از تقلب در پوشش چادر بوده است .
ناشناس۴۶۳۷۷۳۱۱:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
تمام مشکلات و بدبختی های این مملکت حل شده و تنها همین یه مشکل حاد و بغرنج و خطرناک و بزرگ مونده !!!!
ناشناس۴۶۳۷۹۹۱۲:۰۴:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۹
احتمالا میشود روی چادر تقلب نوشت والا در جایی که همه عوامل امتحان بانوان هستند چه نیازی به چادر و روسری است؟
ناشناس۴۶۳۸۱۳۱۲:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
لطفا بدون اطلاعات کافی له و علیه کسی قضاوت نکنید
ناشناس۴۶۳۸۵۲۱۲:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۹
مي خواستن تقلب نباشه در امتحانات آموزش و پروش هم اينگونه بود ميان زير چادر تلفن همراه به راحتي قايم مي كنن. همه چيز رو حماسي نكنيد
مهدی۴۶۴۱۷۲۱۳:۲۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
بعضی از دانش آموزان از این ... برای تقلب استفاده میکنن
ناشناس۴۶۴۳۲۲۱۴:۱۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۹
اشتباه از دختر خانم بوده ما اصلا رسم نداریم در محیط های اداری آموزشی کسی زیر چادر لباس مناسب نپوشه حتما مدیران مدرسه هم در این خصوص مشکلاتی داشته اند که این اقدام را انجام داده اند
سعید۴۶۴۳۸۲۱۴:۲۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۹
وزیر آموزش و پرورش باید استعفا بده
ناشناس۴۶۴۵۵۵۱۵:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
در بسیاری از مکان ها هم خانم های بدون چادر را راه نمی دهند. آیا کیهان هدفی از این مطلب دارد؟
ناشناس۴۶۴۶۱۹۱۵:۳۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
خوب مینداخت رو پاش
زهرا۴۶۴۷۰۹۱۵:۵۴:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۹
تورا به خدا این مساله را تا آخر پیگیری کنید.از غصه شنیدن این ماجرا دغ کردم. باید زن باشی تا بفهمی بهزور بیحجابت کنند یعنی چه...
صالحی۴۶۴۷۵۲۱۶:۰۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۹
عنوان نامه والدین به حراست بوده است در حالیکه موضوع اتفاق افتاده مورد تائید حراست است چون در برخی ادارات که به حراست مراجعه می کنی جهت تذکر به رفتار غیر اسلامی و غیر اخلاقی و خلاف حق کارمند آن اداره حراست از کارمند بلاحق حمایت میکند
ناشناس۴۶۴۸۵۲۱۶:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۹
استان ما خیلی انقلابیه و مردم متدینی داره، صرفا خواستن با استفاده از پوشش تقلب نشه و حق همه شرکت کنندگان رعایت شه.
ناشناس۴۶۴۹۲۵۱۷:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۹
لطفا کمتر از خون شهدا مایه بگذارید....شهدا بخاطر چادر نجنگیدند...ارزش مقام شهید بالاتر از این حرفهاست..
سرباز۴۶۵۲۷۸۱۹:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
آره بخاطره این جنگیدن که شما بری پارک آب و آتش توفنگ بازی کنی!!!!
ناشناس۴۶۵۱۶۶۱۸:۳۰:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۹
با وجودی که تحمیل حجاب اجباری را درست نمی دانم اما هر گونه مزاحمت و محدودبت برای تفراد جادری حتی دارای نقاب را هم ظلم می دانم وقتی شما می گویید نمی توان انتظار داشت همه یک شکل لباس بپوشند باید حرمت افراد چادری حفظ شود انهایی که بخاطر حجاب اجباری بخواهند کینه ورزانه با افراد محجبه کامل برخورد کنند قطعا تنش و درگیری ایجاد می کنند
علی۴۶۵۳۱۷۱۹:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
دلار گران شده، فساد و رانت سر به فلک کشیده. حواس یک عده را با دستگیری دختران ایسنتاگرامی پرت می کنند، حواس عده دیگر را با بهانه کردن برداشتن چادر در یک محیط زنانه.
ناشناس۴۶۵۳۹۳۲۰:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۹
بهتر بود مسئولان جلسه چادرها را برنمی داشتند ولی برای جلوگیری از تقلب احتمالی از مراقبان بیشتری استفاده می کردند و یک نفر از مراقبین امتحانات را در نزدیک افراد چادری مستقر می کردند تا در صورت علائم مشکوک بلافاصله گزارش می کردند و افراد متقلب را برای همیشه از حضور در مدارس دولتی محروم می کردند و جریمه مالی سنگین برای آنها در نظر می گرفتند!!!!!!!!!!
ناشناس۴۶۵۵۹۶۲۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
کجای قانون اومده که نباید سر جلسه آزمون چادر پوشید. ما که هر چی آزمون تا الان بوده با چادر شرکت کردیم. اگه قانون بوده که باید قبل آزمون حتما ذکر می شده. شده؟ تازه در این صورت هیچ نامحرمی اجازه حضور تو سالن رو نداره. تقلب هم ربطی به چادر نداره، اونی که بخواد تقلب بکنه، راهشو پیدا می کنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین