جزییاتی از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل + تصاویر

گروه فناوری الف،   3970508147 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها منتظر اخباری از گوشی‌های آینده شرکت اپل هستیم. با ما همراه باشید تا هرآنچه درباره آن‌ها شایعه شده است را مرور کنیم.

سپتامبر سال گذشته بود که شرکت اپل با معرفی iPhone X مرزهای طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند را درنوردید و یک نوع طراحی جدید را در خط تولید گوشی‌های آینده این شرکت معرفی کرد. نسل بعدی امنیت بیومتریک اپل، تشخیص چهره به این شرکت اجازه داد تا اپل دکمه هوم را از گوشی‌های خود حذف کند و به سمت ساخت گوشی‌هایی حرکت کند که چیزی جز صفحه نمایش در پنل جلویی نداشته باشند.

با حذف دکمه هوم در گوشی‌های iPhone، جسچرهای جدیدی به این گوشی‌ها اضافه شد که طبق اعلام کارشناسان حوزه فناوری، می‌تواند طرز تعامل ما با این دستگاه‌ها باشد.

سال گذشته، در حالی که iPhone X قدم در مسیر جدیدی برای گوشی‌های اپل گذاشت، انتشار iPhone 8 و iPhone 8 Plus نشان داد که هنوز این کمپانی بزرگ به طراحی سنتی خود وفادار است و فقط طراحی این گوشی‌ها را بهبود بخشید. اما تولید سه گوشی در یک سال از کارهایی بود که شرکت اپل بر خلاف سنت دیرینه خود یعنی تولید دو گوشی در سال آن هم در طول 10 سال گذشته انجام داد.

در سال 2018، طراحی سال گذشته گوشی‌های iPhone در اقدام به زیباسازی گوشی‌های نسل جدید این شرکت بازنشسته خواهند شد و جایگزین گوشی‌های iPhone X خواهند بود. پس زمان این رسیده است که با دکمه هوم و Touch ID در گوشی‌های اپل خداحافظی کنیم.

با توجه به شایعاتی که درباره گوشی‌های امسال آیفون که منتظر تولید و معرفی آن‌ها هستیم، می‌توان قابلیت‌ها و پیش‌بینی‌های زیر را برای آن‌ها در نظر گرفت و به صورت اجمالی به نظر شما رساند:

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

نامگذاری

طبق رسمی که شرکت اپل دارد، به نظر می‌رسد نام گوشی‌هایی که توسط آن تولید خواهند شد، آخرین چیزی است که مشخص خواهد شد پس یاد کردن هر کدام از گوشی‌ها با توجه به اندازه سایز آن‌ها آسانتر خواهد بود. معمولا نامگذاری مدل‌های مختلف آیفون با حرف S بود که در زمان تولید گوشی‌های با بدنه پلاستیکی این شرکت، iPhone 5c با حرف c نامگذاری شد. این احتمال وجود دارد که شرکت اپل با نام iPhone X بماند و این مدل را برای معرفی گوشی‌های بعدی خود در نظر بگیرد در نتیجه می‌توان این حدس را زد که نام گوشی بعدی اپل iPhone 9نباشد.

با توجه به در نظر گرفتن پرچمداران در حال حاضر اپل و رد شدن از نام iPhone 9 می‌توان اسم‌های زیر را برای نسل 2018 اپل در نظر گرفت:

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

با توجه به شایعاتی که از گوشی‌های آیفون در سال 2018 منتشر شده است، باید گفت که مدل 6.1 اینچی آیفون قرار است یک گوشی اقتصادی با قیمتی مناسب باشد. این خبر را در سال‌های گذشته هم شنیده‌ایم و شرکت اپل در آن سال iPhone SE را برای کاربران خود در نظر گرفت. البته امسال هم قرار است یک گوشی از این خانواده تولید کند و احتمال می‌دهیم نام این مدل iPhone SE Plus باشد.

صفحه نمایش

جایگزین iPhone X قرار است همان صفحه نمایش 5.8 اینچی خود را نگه دارد و در کنار خود هم‌خانواده‌ای با نام «Plus» را خواهد دید که صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 480 تا 500 پیکسل در اینچ خواهد داشت. این دو آیفون قرار است پرچمدار جدید اپل باشند و برای نمایشگرهای آن‌ها پنل‌های OLED با قابلیت مالتی تاچ و پشتیبانی از HDR و لمس سه بعدی در نظر گرفته شده است.

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

همانطور که گفته شد، پرچمداران جدید اپل در سال 2018 با یک نمونه 6.1 اینچی همراه خواهند بود. نمایشگر این گوشی میان‌رده قرار است با پنل LCD و با تکنولوژی Retina تولید شود. در حالی که این صفحه نمایش از HDR پشتیبانی خواهد کرد، به نظر می‌رسد برای لمس سه بعدی هیچ برنامه‌ای برای آن دیده نشده باشد.

Apple Pencil

با توجه به اینکه شرکت اپل قرار است با iPad امسال خود قلم هوشمندی به نام Apple Pencil را معرفی کند؛ انتظار می‌رود، پرچمداران آینده آن هم از این تکنولوژی پیشرفته پشتیبانی کنند و اگر اپل گوشی 6.5 اینچی خود را با این قابلیت تولید کند، این انتظار می‌رود که iPhone با صفحه نمایش 6.5 اینچی قرار است با Galaxy Note 9 سامسونگ رقابت کند.

با توجه به اینکه Apple Pencil با iPad Pro خیلی خوب کار می‌کند که دارای نمایشگر 120 هرتزی است، شاید نمایشگر iPhone 11 Plus تا زمان معرفی دچار تغییراتی شود تا بتواند با قلم هوشمند شرکت اپل سازگارتر باشد.

طراحی، ساخت و پرداخت گوشی‌ها

تمام گوشی‌های سال 2018 اپل قرار است از طراحی استفاده شده در iPhone X بهره ببرند و با آن الگو تولید شوند. هرچند این تقلیدها از طراحی iPhone X به طرز نامحسوسی دچار تغییر خواهند شد. این تغییرات در اندازه بین صفحه نمایش و کناره‌های دستگاه دیده خواهند شد و شاید تغییراتی را در جسچرهای دستگاه اعمال کند.

با توجه به تعهد اپل به استفاده از شارژرهای بی‌سیم، باید این انتظار را داشت که پنل پشتی این دستگاه‌ها از دو لایه شیشه و یک لایه فلز ساخته شوند. اگر بدنه آیفون 6.1 اینچی هم با شیشه تولید شود، می‌توان این حدس را زد که در این گوشی آلیاژ آلومینیوم برای نگه داشتن دو سطح شیشه‌ای کنار هم استفاده خواهد شد.

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

در تولید آیفون‌های قبلی دیده شد که رنگ‌بندی زیادی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود به طوری که iPhone X تنها با دو رنگ سیلور و خاکستری تولید شد و مانند مدل‌های دیگر گوشی‌های اپل تنوع رنگی نداشت. همه ما می‌دانیم که اپل با استفاده از پروسه 7 لایه شیشه رنگی در بدنه گوشی‌های خود قادر است، رنگ‌های مختلفی برای آیفون‌های خود در نظر بگیرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شایعه شده است که گوشی‌های آینده اپل می‌تواند نمونه طلایی را هم به خود ببیند و در تنوع رنگ گوشی‌های خود تغییری را به وجود آورد. حتی پیش بینی می‌شود که آیفون 6.1 اینچی در تنوع رنگ زیادی نسبت به نسل‌های قبلی آیفون‌ها منتشر خواهد شد.

دوربین

در مورد دوربین‌های به کار گرفته شده در پرچمداران سال 2018 اپل باید گفت که انتظار می‌رود این گوشی‌ها در تنوع دوربین با تعداد لنزهای مختلف تولید شوند.

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

اولین گوشی آیفون 6.1 اینچی خواهد بود که گفته می‌شود با توجه به میان رده بودن و قیمت پایین آن، مانند iPhone 8 دوربین دارای یک لنز خواهد بود. مدل دیگر آیفون که نمایشگر 5.8 اینچی خواهد داشت، مانند iPhone X دوربینی دوگانه دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی خواهد داشت که یکی از آن‌ها لنز Telephoto می‌باشد اما دوربین مدل سوم آن کمی با دیگر نمونه‌های آیفون‌ها متفاوت و شاید کمی نو باشد.

افرادی که طرفدار P20 Pro ساخت شرکت هوآوی باشند، از اپل انتظار دارند که قدم در مسیر این شرکت بگذارد و گوشی 6.5 اینچی خود را با دوربین سه‌گانه تولید کند. در کنار لنز Telephoto در این گوشی شایعه شده است که قرار است یک لنز مونوکروم هم برای افزایش گستره دید پویا قرار داده شود.

پردازنده A12 و حافظه رم 4 گیگابایتی

گوشی‌های اپل از پردازنده‌های A11 بهره می‌برند. با وجو کار و بهره‌وری خوب این پردازنده‌ها، انتظار می‌رود امسال شرکت اپل پردازنده‌های جدید خود را با نام A12 معرفی کند.

هرچند پردازنده‌های سری قبل به کار رفته روی گوشی‌های آیفون هنوز هم کارایی خوب خود را حفظ کرده‌اند ولی یک شرکت تولیدکننده پردازنده در تایوان اعلام کرده است اپل به این شرکت سفارش داده است تا پردازنده‌های جدیدی برای آن‌ها بسازد و عملکرد آن‌ها مخصوصا سرعت پردازش را در این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبلی آن‌ها بهبود بخشد.

نکته بعدی هم که تولید پردازنده‌های A12 را برای شرکت اپل بیشتر محتمل می‌کند حضور یک گوشی اپل در بنچمارک Geekbench بوده است. در این بنچمارک عملکرد پردازنده سری جدید A بسیار راضی‌کننده بوده و سرعت پردازش آن در این بنچمارک 2.49 گیگاهرتز اعلام شده است.

کاربران اپل همیشه شرکت اپل را به دلیل کم بودن ظرفیت حافظه رمشان می‌کوبند اما امسال این امید در دل کاربران وجود دارد که دو پرچمدار آینده اپل دارای حافظه رم 4 گیگابایتی باشند و با توجه به نتایج آن در Geekbench می‌توان منتظر حافظه داخلی 256 و یا 512 گیگابایتی در آیفون‌های بعدی بود.

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

باتری و شارژدهی

اپل در تولید پرچمداران خود به نصب دو باتری در گوشی‌های خود مانند iPhone X ادامه خواهد داد اما مدل 6.1 اینچی آن تنها دارای یک باتری خواهد بود. گزارش‌هایی نشان می‌دهند اپل در حال آماده‌سازی چیپ‌هایی برای شارژدهی و استفاده بهینه از انرژی ذخیره شده در باتری می‌باشد و این چیپ‌ها برای تأمین انرژی کمتر به مبدل‌های نیمه هادی وابسته خواهند بود.

گفته می‌شود این تکنولوژی برای سال 2019 آماده خواهد شد و به پرچمداران سال 2018 این شرکت نخواهد رسید اما اگر تا انتهای امسال آماده شود، می‌توان این انتظار را داشت که در گوشی‌های 5.8 و 6.5 اینچی اپل شاهد این فناوری باشیم.

در مورد شارژ این گوشی‌ها هم می‌توان نوید شارژ بی‌سیم و تکنولوژی جدید اپل با نام AirPower Mat را داد که طبق معرفی آن قادر است دو دستگاه آیفون و iWatch را همزمان شارژ کند. البته حدود یک ماه پیش از شارژرهایی برای iPhone‌ها خبری منتشر شد که می‌تواند با سرعت بالا این گوشی‌ها را شارژ کند اما باید منتظر ماند تا خبر رسمی عرضه این گوشی‌ها به گوش برسد و با قابلیت‌های اصلی آن‌ها آشنا شویم.

قیمت

در مورد قیمت‌های گوشی‌های سال 2018 اپل حرف‌ها و شایعه‌های زیادی به گوش می‌رسد اما یک آنالیزور لوازم الکترونیکی چینی مشهور به نام مینگ-چی کو در مورد قیمت‌های پرچمداران اپل حدس زد که این گوشی‌ها با قیمت‌های زیر فروخته خواهند شد:

  • آیفون 5.8 اینچی با قیمت 800 تا 900 دلار
  • آیفون 6.5 اینچی با قیمت یک‌هزار دلار
  • آیفون 6.1 اینچی با قیمت 600 تا 700 دلار

با توجه به مدل‌ها، نامگذاری‌ها، حدس‌ها و شایعاتی که درباره آیفون‌های سال 2018 منتشر شده است باز هم طبق رسم و رسوم اپل باید منتظر این باشیم که اپل با انتشار این سری از آیفون‌ها ما را با یک خبر غافلگیرکننده روبرو کند اما با توجه به کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل و معرفیiOS 12 باید گفت که بی‌صبرانه منتظر هستیم تا مد تاریک این سیستم عامل به گوشی‌های آیفون برسد.

هر چیزی که از آیفون‌های 2018 می‌دانیم +تصاویر

در آخر هم باید گفت این‌ها همه احتمال است و شاید روزی که آیفون‌های سال 2018 معرفی شوند، شاهد غییرات زیادی در این قابلیت‌ها باشیم.

*باشگاه خبرنگاران

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۱۹۴۸۱۶:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۸
درآمد یکسال خانواده کارگری می شود پایین ترین ظرفیت گوشی که مردم جهان تو جیب می گذارند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین