تجمع دانشجویان در اعتراض به بازرسی آژانس انرژی اتمی از دانشگاه‌ها + تصاویر

گروه اجتماعی الف،   3970507101 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دانشجویان در اعتراض به بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها امروز مقابل دانشگاه شهید بهشتی تجمع کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشجویان خط مقدم رهبری و ولایت امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه در اعتراض به بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها مقابل دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی تجمع کرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این حرکت را محکوم کردند.

جعفری// دانشجویان انقلابی به اقدام آژانس بین‌المللی اتمی اعتراض کردند

آنها با تشکیل زنجیره انسانی در برابر دانشکده مهندسی هسته ای و با سر دادن شعارهایی مانند دانشجو می‌میرد اما ذلت نمی‌پذیرد، بازرسی هسته‌ای خط قرمز ما، بازرس علم و صنعت مزدور آمریکایی به این حرکت بازرسان آژانس بین‌المللی واکنش نشان دادند.

آنها با در دست داشتن تصاویر شهدای هسته‌ای و نوشتن شعارهایی مانند صندلی‌های دانشگاه سنگرهای علمی ماست به خون شهیدان این سنگر از آن عقب نمی‌نشینیم این حرکت جاسوسانه را محکوم کردند.

جعفری// دانشجویان انقلابی به اقدام آژانس بین‌المللی اتمی اعتراض کردند

یکی از دانشجویان حاضر در تجمع در خصوص این اقدام بازرسان اظهار کرد: این حرکت بازرسان آژانس بین‌المللی نمونه بارز جاسوسی و خیانت به کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه خانه ماست گفت: ما اجازه نمی‌دهیم بازرسان در دانشگاه وارد شوند و بدون اجازه قانونی پایان‌نامه دانشجویان را بررسی کنند.

این دانشجوی انقلابی تصریح کرد: ما به خون شهیدان شهریاری و رضایی‌نژاد مدیون هستیم و اجازه نمی‌دهیم که خون آنها پایمال شود.

وقتی مسئولان نظام سکوت می‌کنند مجبور به اعتراض می‌شویم

فخاری‌ زواره‌‌ استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ در گفت‌وگویی در این تجمع‌ با اشاره به اینکه موفقیت‌های کشور در دوران تحریم و شرایط سخت حاصل شده است، گفت: دشمنان ما هیچگاه‌ لطفی  جهت کمک به تحقیقات علمی ما نکرده‌اند و همواره با اعمال تحریم سدی‌ در برابر تأمین وسایل و تجهیزات ما شدند.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ با اشاره به اینکه تا به امروز‌ تمام قطعات مورد نیاز خود را تأمین کرده‌ایم، گفت: هر قطعه‌ای که در کشور نیاز داشتیم با هزینه چند برابری خودمان تأمین کردیم‌ و موفقیت‌هایی در حد خود به دست آوردیم‌.

وی ادامه داد: حالا که موفقیت‌هایی بزرگ کسب کرده‌ایم بازرسان‌ پیدا شده‌اند و می‌خواهند جلوی کار ما را بگیرند‌ مگر آنها چه قرابتی‌ با ما دارند که بخواهند از کار ما سر در بیاورند؟

دانشجویان خط مقدم رهبری در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها تجمع کردند

فخاری‌ زواره‌ در خصوص پژوهش‌ها گفت: مگر دانشگاه‌ها مستقل نیستند و مگر آرزوی ما استقلال کشور نیست؟ چرا اجازه می‌دهیم در پژوهشهای روزمره‌مان سرک بکشند‌؟ امروز غریبه‌هایی که همیشه مانع کار و تحقیقات ما بوده‌اند سرزده‌ در دانشگاه‌های ما وارد شده‌اند.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ اظهار کرد: شما با مسئولین‌ دانشگاه‌ و کشور چه معامله‌ای کردید‌ که اینگونه‌ نوامیس‌ علمی‌تان را به معرض‌ نمایش گذاشته‌اید؟ مگر در فرصت‌های مطالعاتی اساتید‌ در دانشگاه‌های تهران آنها اجازه می‌دهند که ما روی هر موضوعی کار کنیم که حال دستاوردهای‌ خود را در معرض آنها قرار دهیم‌.

وی با بیان اینکه اگر روابط دو طرفه بود می‌توانستید‌ توقع بازدید داشته باشید، گفت: اگر اینگونه بود ما می‌توانستیم اجازه دهیم‌ که آنها از دانشگاه ما بازرسی‌ کنند اما بدون اجازه وارد حریم‌ خصوصی اساتید ما شدند.

فخاری‌ زواره‌ با بیان اینکه بازرسی از دانشگاه برای ما ننگ‌ است، اظهار کرد: برای دانشگاه و دانشگاهیان‌ ننگ است که بخواهند هر وقت دلشان خواست حریم ما را پایمال‌ کنند و به آن وارد شوند حتی اگر به قیمت جانمان هم باشد از این حریم دفاع خواهیم کرد.

دانشجویان خط مقدم رهبری در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها تجمع کردند

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اجازه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان‌ هسته‌ای و رشته‌های حساس را به بازرسان‌ نخواهیم داد، ایشان فرمودند من اجازه نخواهم داد بیگانگان‌ بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز این ملت بازجویی کنند.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اجازه بازرسی‌ از دانشگاه را به بازرسان‌ نخواهیم داد

وی اظهار کرد: توقع نداریم که در کشور خودمان برای حفظ حرمت دانشگاه مجبور به تجمع و اعتراض شویم‌ احساس می‌کنیم که مسئولان‌ آموزش عالی کوتاهی کرده‌اند لذا خود به میان آمدیم و امیدواریم که مسئولان دانشگاهی به خود بیایند‌ و در قبال امنیت دانشگاه‌ کار کنند.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه محل‌ تولید علم است اظهار کرد: برای تولید علم‌ باید تفکری نو داشت و برای داشتن فکر جدید‌ دانشگاه باید‌ از امنیت کافی برخوردار باشد تا فکر استاد و دانشجو در تمام گستره‌های علمی جولان‌ دهد.

فخاری زواره‌ با اشاره به بیانات رهبری گفت: در هر رویارویی‌ دیپلماتیک‌ دو میدان وجود دارد‌ که باید مورد توجه قرار گیرد؛ میدان اصلی که میدان واقعی است، عمل و تولید دارایی است و میدان دیپلماسی‌ و سیاست که عرصه‌ تبدیل این دارایی‌ها به امتیاز و تأمین منافع ملی است.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: امنیت ملی را شهریاری‌ها تضمین‌ کرده‌اند و چراغ‌ خانه این مرز و بوم به همت احمدی‌ روشن‌ها و رضایی‌ نژادها روشن است؛ ما اجازه نمی‌دهیم که سرمایه‌های علمی این کشور توسط جاسوسان‌ بازرس نما شناسایی شود.

متن بیانیه دانشجویان در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها

 در انتهای این  تجمع دانشجویان بیانیه‌ای به شرح ذیل قرائت کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است امام خامنه‌ای: «می‌گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم ما اجازه نمی‌دهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ای حساس و مهمی اندک اهانتی شود من اجازه نمی‌دهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما با فرزندان برجسته و عزیز ملت ایران که این دانش گسترده به این جا رسانده‌اند بخواهند بنشینند حرف بزنند در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمی‌دهد هیچ دولتی اجازه نمی‌دهد دانشمندانشان را مخفی می‌کنند نمی‌گذارند اسم هایشان را هم کسی بفهمد دشمن پررو و وقیح توقع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما با اساتید ما با محققین ما گفتگو کنند مذاکره کنند درباره چه درباره پیشرفت اساسی بومی علمی در این کشور. این اجازه مطلقا داده نخواهد شد این را هم دشمنان بدانند هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چنین شود بدانند»

در شرایطی که در این روزها و ماه‌ها دولت جنایتکار آمریکا از برجام خارج شده و هیچ گونه پایبندی به اجرای قرارداد ناموفق برجام از طرف اروپاییان مشاهده نمی‌شود متاسفانه نه تنها از سوی دولت به اصطلاح تدبیر و امید موضوع مناسبی در قبال این موضوع گرفته نشده است بلکه باعث شده جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ قید و شرطی به تعهدات خود همچنان عمل نماید.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: حال با تاسف و تاثر و اندوه باید گفت مدتی است عده‌ای بیگانه که سال‌ها است که در پوشش آژانس انرژی اتمی اتحاد ارزشمند هسته ای علمی و نظامی را به خارج از کشور منتقل می‌کنند با گستاخی تمام به خود اجازه دادند که پا به صحن مقدس دانشگاه‌هایی گذارند که از آن احمدی‌روشن‌ها شهریاری‌ها و رضایی‌نژاد عروج کردند و تاسف‌بارتر آنکه عده‌ای در داخل نیز چراغ سبز ورود به دانشگاه‌ها نیز نشان دادند و با تطمیع و تهدید و ... سعی می‌نمایند تا پیش از افشای این فضاحت دهان منتقدان را ببندند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در این بیانیه آوردند ما دانشجویان انقلابی و دانشگاهیان دیگر اجازه نخواهیم داد بیگانگان دانشمندان ما را بشناسند و تاوان گرایش‌های غرب‌پرستان بعضی مسئولین مبهوت و مقهور نظام‌های لیبرال‌ را عزیزان همچون شهیدان هسته‌ای با خون پاک‌شان دهند.

ما نمی‌گذاریم کسانی نظیر شهید هسته‌ای دکتری مجید شهریاری شناسایی شوند بدانید ما هرگز اجازه ادامه چنین حقارتی را نخواهیم داد این تجمع چشمه کوچکی از اتحاد ملت بزرگ ایران علی‌الخصوص دانشگاهیان و دانشجویان کشور است و اگر لازم بشود کفن پوش برای حفظ عزت و امنیت کشور تا پای جان می ایستیم و آتش به اختیار در برابر این حرکت توهین آمیز ایستادگی می‌کنیم و عصای خود را بر زمین می‌کوبیم تا چشم جوشان این تجمع نه تنها بر فضای علمی و دانشگاهی کشور بلکه بر تمامی مردم این سرزمین جاری شود و پیام ما به همگان برسد و قطعا این تجمع طلیعه حرکتی بزرگ خواهد بود که به واسطه آن پای جاسوسان از دانشگاه‌های کشور قطع خواهد شد و دهان‌هایی که امر به خیانت می‌کنند بسته خواهد شد و ما دانشگاهیان نخواهیم گذاشت تا در درون خانه مورد هجوم دشمنان قرار بگیریم چرا که ما ملت ذلت نیستیم و ملت عزت هستیم.

در بخش انتهایی این بیانیه آمده است این تجمع تلنگری است برای بیدار کردن مسئولین کشور و اگر لازم است دانشجوی انقلابی از تمام ظرفیت‌های قانونی و مدنی خود برای مقابله با نقشه‌های دشمن استفاده خواهد کرد مسئولین بدانند اگر از این اقدام جاسوسانه جلوگیری نشود ما وارثان خون شهیدان ایستادگی نخواهیم کرد چرا که مولای ما امیرالمومنین فرمود که «همانا مردمی که از جهاد روی برگردانند خداوند ذلت بر تن آنان می‌پوشانند و بلا بر سر آنان فرود می‌آورد حقیر و ذلیل می‌شوند عقل و فهمشان تباه می‌شوند به خاطر تضییع حق جهاد حق آنان پایمال می‌شود و از عدالت محروم می‌شوند به خدا سوگند هر ملتی که در درون خانه‌اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد.»

فان حز‌ب الله هم الغالبون

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۹۰۵۷۱۴:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۷
آفرین باید اسلاحتلبا که باعث ذلت کشور شده اند را مجازات کنیم
حتی۴۵۹۵۲۶۱۷:۰۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
بس کن بابا اصلاح طلب چیه این ی توافق بین المللی است ولی اونها حق ندارند به دانشگاههای ما سرک بکشند دم دانشجو ها گرم
مجید۴۵۹۹۷۵۲۰:۳۹:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
اصلاح طلبان میگویند روحانی از ما نبوده که نا توانی ونا کارامدی دولت گردنشان نیفتد میگویند جهانگیری نقش تشریفاتی در دولت داشته تا نقش او را در امضا قراردادها انکار کنند مثل 2030 و....... تا خود را تطهیر کنن و بی گناه نشان دهند میگویند جاسوسان اژانس نمیدانیم با کدام مجوز از دانشگاه ها بازرسی کرده اند یعنی ظریف نمیدانسته وزیر علوم نمیدانسته رئیس دانشگاه نمیدانسته شورایعالی امنیت جناحی نمیدانسته جوابگو کیست مسئولیت با کیست ما ملت منتظریم که با ضربه چکمه سرباز امریکایی یا وطنفروشان داخلی از خواب بیدار شویم یعنی یه استاد ویه دانشجوی مومن اتش به اختیار برای دفاع نبود که در همان لحظه ورودشان فریاد بزنه اعتراض کنه وجلوی بازرسی را بگیره چطور اگه یه سرباز نیرو انتطامی از جلوی دانشگاه رد بشه فریادها از زمین وزمان بلند میشه بعد دانشجو می بینه جاسوس میاد سراغش سکوت میکنه امیدی به مجلس دولتی که نیست شاید قوه قضائیه وقت کنه بعد از اقتصاد اندکی هم به امنیت ملی بپردازه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین