رئیس کمیسیون تجاری پارلمان اروپا: مناقشات تجاری بین آمریکا و اروپا هنوز برطرف نشده است

گروه جهان الف،   3970506022

رئیس کمیسیون تجاری پارلمان اروپا با اشاره به اینکه نشست اخیررئیس کمیسیون اروپایی و ترامپ برای حل مناقشات تجاری نتیجه قابل عرض و اساسی نداشته است این مناقشات را همچنان حل نشده دانست.

به گزارش تسنیم، "برند لانگه"، رئیس کمیسیون تجاری در پارلمان اروپا در مصاحبه ای با سایت رادیو آلمان به مناقشات تجاری بین آمریکا و اروپا و دیدار اخیر رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اروپایی در این باره که منجر به توافقی بین آن دو شده پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا حالا همه چیز دوباره بین اتحادیه اروپا و آمریکا خوب شده است گفت: نه به هیچ عنوان. تنها نکته مثبت در نتیجه این نشست این است که دوباره مذاکراتی انجام شده است. از آنجایی که نتیجه بزرگ و قابل عرضی به دست نیامده است ما باید ببینیم که این روند چگونه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بزرگترین نقص و نارسایی که من می بینم این است که زمینه تهدید هنوز برطرف نشده است. بهره های بالا روی محصولات فولاد و آلومینیوم هنوز وجود دارد و تهدیدات تعرفه های بالا علیه تولیدات خودروی اروپایی از روی میز برداشته نشده بلکه تنها به حال تعلیق درآمده است. من اعتقاد دارم که اصلا پیش شرط اینکه ما بتوانیم با هم مذاکره کنیم این است که چیزهایی که در چارچوب سازمان تجارت جهانی غیر قانونی است را از روی میز برداریم.

این مقام پارلمان اروپا در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که زمینه های تهدید باید برطرف شوند، تعرفه های بالا روی فولاد و آلومینیوم باید برداشته شود و تهدیدات درباره اعمال تعرفه های بالا روی تولیدات خودروی اروپایی باید برطرف شود. بعد ازآن ما می توانیم درباره یک توافق دو جانبه صحبت کنیم.

این مقام پارلمان اروپا همچنین گفت: ما به قانون قدرتمندان نیاز نداریم بلکه به اعتبار قوانین نیازمندیم.

وی در ادامه گفت: آمریکا در هفته ها و ماه های اخیر تمام توافقات  بین المللی  را نقض کرده و همواره تلاش می کند که به توافقات دو جانبه روی آورد. من نمی توانم حالا تصور کنم که تحول بزرگی در مناقشات تجاری رخ داده است. ما باید سیاست آقای ترامپ را دقیقا مورد بررسی قرار داده و به صورت قدرتمندانه تر با شرکای خود در دنیا از جمله کانادا و ژاپن مشترکا روی سیستم های مبتنی بر قواعد و قوانین کار کنیم.

ترامپ و یونکر چندی پیش در بروکسل با هم دیدار کردند و در پایان بسیاری مقامات اتحادیه اروپا از توافق گنگ و مبهمی که بین آن ها منعقد شد ابراز رضایت کردند.

رئیس جمهور آمریکا علیه بسیاری از کالاهای چینی تعرفه‌های گمرکی بالایی را اعمال کرده است. پکن هم به این گونه اقدامات ترامپ واکنش نشان داده است. ترامپ همچنین تعرفه های گمرکی علیه محصولات فولاد و آلومینیوم کانادا و اروپا اعمال کرده است. در مقابل نیز کشورهای اروپایی تعرفه‌هایی را روی محصولات آمریکایی از جمله شلوار جین، موتورسیکلت، و محصولات کشاورزی اعمال کرده‌اند.

در این میان ترامپ همچنین تهدید کرده است که تعرفه‌های گمرکی بالا علیه تولیدات خودرو از اروپا اعمال می کند. تولید کنندگان خودرو در دو سوی آتلانتیک از این رو درباره تشدید مناقشات تجاری به ترامپ هشدار داده‌اند.

ترامپ قبل از دیدار با "یونکر" در این باره ابراز اطمینان کرد که آمریکا کار خود را در مناقشات تجاری پیش خواهد برد. وی در عین حال اعلام کرد که راه حل دراین باره طی یک هفته به دست نمی آید.

ترامپ دیدار یونکر در واشنگتن را نشانه اعلام ضعف اروپا دانسته و البته بعد از پایان این نشیت درباره نتایج به دست آنده در آن ابراز رضایت کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین