نظر رئیس پنتاگون درباره حمله به ایران

گروه جهان الف،   3970505125 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه فضاسازی‌های یک رسانه درباره قصد آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را «خیالبافی» توصیف کرد.

نظر رئیس پنتاگون درباره حمله به ایران

به گزارش ایسنا، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه فضاسازی‌های یک رسانه درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را «خیالبافی» توصیف کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز استرالیا» به نقل از منابعی در دولت استرالیا مدعی شده بود دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی‌ برای حمله به «ظرفیت‌های هسته‌ای» ایران است و این حمله ممکن است در همین اوایل ماه آینده میلادی انجام شود.

«مالکوم تورنبال» ساعاتی بعد از انتشار این گزارش آن را تکذیب کرد و آن را «گمانه‌زنی‌هایی» دانست که با استناد به منابع گمنام تنظیم شده است.

خبرنگار دفاعی «میلیتری‌تایمز» در حساب کاربری‌اش در توئیتر روز جمعه نوشته «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرده است.

«متیس» در پاسخ به سوالی درباره گزارش رسانه استرالیایی گفت: «اصلاً نمی‌دانم خبرنگاران استرالیا این خبر را از کجا آورده‌اند. اطمینان دارم این اقدام (حمله به ایران) چیزی نیست که در حال حاضر در دست بررسی باشد. فکر می‌کنم داستان‌سرایی، بهترین توصیفی است که می‌توانم درباره آن بگویم.»

سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه به لفاظی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داده بود.

سردار سلیمانی درباره توئیت ترامپ گفت: « تو که سابقه قبل را نداری و به دلیل اینکه فکرت مشغول چیزهای دیگری است فکرت به سوال پرسیدن هم نمی‌رود، حداقل از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بپرس که قبل از تو هم هیچ کسی نتوانسته علیه ایران کاری انجام دهد.»

«دونالد ترامپ» دوشنبه در توییتر نوشت: «دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش».

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۵۸۳۳۲۰:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۵
همیشه با خیالبافی شروع میشه.
مهدی۴۵۵۹۲۹۲۲:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۵
دلار ۱۰هزار تومنی سکه ۳ میلیونی طلا گرمی ۲۷۰ تعدیل نیروها از شرکت ها کمبود مواد اولیه تولید قطعی برق و آب هوای آلوده ماشینهای بی کیفیت جادهای نا امن و فرسوده و پرترافیک مردم اعصبانی و استرسی و درگیر و گرفتار و ناراحت گرانی کمر شکن روز به روز اجناس از بین رفتن ارزش پولی ریال و ......
ناشناس۴۵۶۰۱۱۰۰:۱۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۶
اینا که گفتی از حمله اتمی بدتره که!
ناشناس۴۵۶۰۳۸۰۱:۱۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۶
مردمی همیشه نالان جاده های شمالی همیشه شلوغ مراکز خرید از هفت حوض و افسریه و یاقچی اباد و پاسداران و تیراژه شلوغ فامیلمون توی خیابان اتحاد روزی فقط یک تن میوه می فروشه پسرخاله مون هم دیگه نمی تونه حواله بزن چین بعد جنس شو قاچاق بیاره دیگه مندعلی فولکس دهمون که کفش واکس می زنه زیر باد خنک کولر گازی شون توی شمال حال واکس میگه واکس ۳۵۰۰ مرغ هم که شده ۹۳۰۰ باز ۴۵ دقیقه توی صف پاک کردن ایستادم
ناشناس۴۵۵۹۴۹۲۲:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۵
آمریکا به ایران حمله نمیکنه، این بازی های رسانه ای که اتفاقا رسانه های ایران هم به اون دامن میزنن نقشه دولت برای ساکت کردن اعتراضات مردم به وضعیت اقتصادی است. اگر حرف از جنگ نباشه و مملکت آرام باشه طبیعتا مردم شروع میکنن به سوال از دولت که چرا وضع اقتصاد اینطوریه، چرا فساد اینقدر زیاده، خاوری با سه میلیارد دلار پول ملت کجا رفت؟ بابک زنجانی با 20 میلیارد یورو پول ملت کارش به کجا رسید؟ نقش وزارت صنعت و گمرگ و کرباسیان ها در قاچاق خودرو چی هست؟ نقش آخوندی و... در پرونده کرسنت چی بود که ایران محکوم به پرداخت غرامت ده ها میلیارد دلاری به امارات شد؟ خیلی سوال ها وجود دارد که فقط...
دلبری۴۵۵۹۵۴۲۲:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۵
من مطمئن هستم این موضعگیری ژنرال متیس پس از شنیدن تهدیدات سردار سلیمانی شکل گرفت. متیس خواست یکجوری گنده گوئیهای ترامپ را لاپوشانی کنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین