خاموشی‌های نوبتی برق درکشور عادلانه باشد

گروه سیاسی الف،   3970505101 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان در ارتباط با اعمال عادلانه خاموشی‌های نوبتی برق در کشور و برطرف کردن برخی بی عدالتی‌ها در استان‌های گرمسیر از جمله بوشهر پیگیری لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: استان بوشهر در حالی با اعمال خاموشی‌های روزانه و طولانی مدت روبرو است که ۲ برابر میزان مصرف خود تولید برق دارد.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در استان‌های خوش آب و هوا اعمال خاموشی در هر چند روز یکبار و به مدت کوتاهی صورت می‌گیرد.

صفایی بوشهری افزود: بر اثر اعمال خاموشی‌ها و قطع و وصل مکرر برق بحران‌های فراوانی متوجه بازار و مراکز صنعتی استان بوشهر شده است.

وی گفت: شایسته نیست استان بوشهر همواره تحمل کننده رنج‌ها و کمبود‌ها در سطح کشور باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: از هشت سال پیش اعلام شد، بحران آب در استان بوشهر جدی است و باید برای آن چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

وی گفت: مهر ماه سال گذشته نیز اعلام شد که مردم در تامین آب در تابستان با مشکلات فراوانی روبرو هستند و در این ارتباط باید تدبیر مناسبی لحاظ شود.

امام جمعه بوشهر افزود: در این ارتباط رایزنی‌هایی با وزیر نیرو، سپاه پاسداران وشورای امنیت ملی انجام شد که نتیجه بخش بود و اکنون وضعیت تامین آب استان بوشهر بهبود یافته، ولی دراین زمینه باید اقدام‌های جدی تری انجام گیرد.

وی با گرامیداشت ۶ مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه صنایع انرژی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته که در این ارتباط باید جوانان استان آموزش لازم را برای اشتغال در واحد‌های صنعتی استان فرا گیرند.

صفایی بوشهری ادامه داد: مراکز صنعتی علاوه بر اهتمام جدی بر استخدام نیرو‌های بومی استان باید پیوست‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و محیط زیستی به عنوان مصوبه قانونی مورد توجه جدی خود قرار دهند.

وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان جشن‌های زیر سایه خورشید در استان بوشهر اظهار داشت: خادمان حرم رضوی با حضور در استان بوشهر فضای این استان را رضوی منور و معنوی کردند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: آستان قدس رضوی کانون نور فرهنگی رضوی در نظام‌های ایران و بین الملل است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه اظهار داشت: تامین و حفظ منافع ملی به معنی هدف اساسی سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی است.

صفایی بوشهری گفت: نگاه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی تامین و حفظ منافع ملی با تعامل و یا از طریق تقابل است.

وی ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که دیپلماسی باید از ایدئولوژی و عقیده تفکیک و در این زمینه اسلام مبنا نباشد که این خود به منزله سکولاریزم و به معنی جدایی سیاست از دین است.