قدرت خرید کارگران طی ۶ ماه نصف شد

گروه اقتصادی الف،   3970505033 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به نصف شدن قدرت خرید کارگران طی ۶ ماه گذشته گفت: در جلسه اخیر شورای عالی کار مقرر شد کمیته دستمزد تشکیل جلسه دهد و موضوع افزایش قدرت خرید کارگران چه در زمینه دستمزد و چه کمک‌های غیرنقدی را بررسی کند.

قدرت خرید کارگران طی ۶ ماه نصف شد

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری جلسه شورای عالی کار درباره بررسی مجدد دستمزد که روز چهارشنبه برگزار شد گفت: افزایش قدرت خرید کارگران مهمترین موضوع جلسه شورای عالی کار بود. بررسی‌های گروه کارگری نشان می‌دهد در هفته اول تیرماه نسبت به دی ماه سال گذشته، ۴۸.۲ درصد، قدرت خرید کارگران کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه دولت و کارفرمایان کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند افزود: با وجود اینکه کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند، اما هیچ راه‌حلی برای جبران آن ارائه نکرده‌اند.

خدایی بیان کرد: مقرر شد تا کمیته دستمزد تشکیل جلسه دهد و موضوع افزایش قدرت خرید کارگران چه در زمینه دستمزد و چه کمک‌های غیرنقدی بررسی کند و همچنین مقرر شد نمایندگان وزارتخانه‌هایی که در شورای عالی کار حضور دارند، موارد مطرح‌شده در جلسه را با وزارتخانه‌های متبوع خود طرح و نتیجه را به جلسه بعدی شورای عالی کار ارائه کنند.

وی همچنین گفت: نمایندگان کارگران درخواست برگزاری جلسه در دو هفته آینده را داشته‌اند، اما زمان جلسه بعدی اعلام می‌شود به‌نظر می‌رسد که جلسه بعدی شورای عالی کار دو هفته تا یک ماه دیگر باشد. با توجه به اینکه تمام اعضای شورای عالی کار بر کاهش قدرت خرید کارگران آگاه هستند، می‌بایست هرچه زوتر تصمیم‌گیری در این زمینه صورت گیرد.

* تورم ابتدایی سال ۹۷ کمر کارگران را شکست

محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورایعالی کار با اشاره به اینکه تورم چند ماه ابتدایی سال ۹۷ کمر کارگران را شکست گفت: افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق حداقل بگیران در فروردین ۹۷، کور سو امیدی برای قشر ضعیف کارگران بود که در همین ابتدای سال دیری نگذشت که از بین رفت و نه تنها شکاف مزدی آن‌ها ترمیم نشد بلکه هر روز شاهد کاهش هرچه بیشتر قدرت خرید کارگران هستیم.

نماینده مجمع عالی کارگران ایران در شورایعالی کار بیان کرد:با توجه به محاسبات گروه کارگری به میزان ۴۸.۲ درصد در ابتدای سال ۹۷ قدرت خرید کارگران کاهش یافته است و درخواست آن‌ها از شرکای اجتماعی بازبینی مجدد سبد معیشت و بررسی جهت افزایش توان خرید برای کارگران است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: با در نظر گرفتن سبد معیشت سال ۹۷ و دریافتی کارگران و همچنین حداقل‌های زندگی برای ادامه حیات به اختلاف فاحشی میرسیم. کارگران برای ادامه زندگی مسیری دشوار و سخت را در پیش رو خواهند داشت و از حداقل‌های زندگی محروم هستند.

وی گفت: در جلسه شورایعای کار مورخ ۹۷.۵.۳ شرکای اجتماعی مطالب ارائه شده توسط گروه کارگری را در همین رابطه تایید کردند و مقرر شد کمیته دستمزد موضوع را بررسی و نتیجه را به شورایعالی کار ارائه کند.

عضو هیات مدیره مجمع عالی کارگران گفت: گروه کارگری از شرکای اجتماعی، خصوصاً گروه دولت درخواست دارد به فکر اندیشه و راه حل مناسب برای افزایش دریافتی کارگران (افزایش توان خرید) باشند. البته در این خصوص میتوان گزینه‌های غیر نقدی را نیز بررسی کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۵۰۰۸۱۰:۰۹:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۵
قدرت خرید چه کسی جز آقایون و آقازاده ها نصف نشد؟؟؟ فقط کارگرها نیستند
ناشناس۴۵۵۸۳۹۲۰:۲۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۵
يعني چه اين حرف ؟ سايت الف شما چرا هرچيزي را منتشر ميكنيد ؟؟؟ ارزش پول ملي كشورمان نصف شد قدرت خريد همه مردم نصف شد .
ناشناس۴۵۵۰۱۵۱۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۵
کلا قشر حقوق بگیر نابود شدند ، چه کارگران زحمتکش که افزایش حقوق 20درصدی داشتند و چه کارمندان که افزایش حقوق 8درصدی داشتند . کاری که دولت با قشر حقوق بگیر کرد ، نابودی کامل + دهن کجی است .
علی۴۵۵۴۸۲۱۵:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۵
فقط دولت مقصر نیست همه نهاد ها و مسولان کشور سهیم هستند ما مردم فقط برای انتخابات و راهپیمایی ها و جنگ مورد نیاز مسولان هستیم وگرنه به خودی خود ارزشی نداریم حتی به اندازه زندگی بخور و نمیر
ناشناس۴۵۵۰۱۶۱۰:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۵
دکتر ربیعی: ٦٠ شرکت شستا امسال واگذار می شود. جناب آقای محمدرضا تاجیک شما که ......نماینده گارکران هستید میشه در رابطه با این جمله آقای ربیعی توضیح دهید؟ میشه به کارگران توضیح دهید سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران هست و نه دولت چطور اداره میشه؟ کجا سرمایه گذاری میکنه؟ و چطور خرج میکند؟
ناشناس۴۵۵۰۲۷۱۰:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۵
همش فیلمه. هیچ کاری هم نخواهند کرد برا کارگران.
ناشناس۴۵۵۰۲۸۱۰:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۵
علتش رو هم بیان کن به علت که میرسه یهو جمله مجهول میشه ...
ناشناس۴۵۵۰۳۳۱۰:۲۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۵
مثلا دولت نرخ ارز دولتی رو پایین نگه داشته تا تورم نشه. اما در عمل بخش قابل توجهی از سود این قیمت پایین به جیب یک عده میره و فساد کلانی درست میکنه که به اقتصاد ضربه شدید میزنه. همین الان یکی از دلایل جهش ناگهانی قیمت ارز همین پایین نگه داشتن قیمت ارز در 5 سال گذشته علیرغم وجود نرخ تورم متوسط بالای 10 درصد بود. اگر دولت ارز رو به نرخ آزاد بفروشه هم فساد کم میشه و هم درآمدش بیشتر میشه و هم قیمت ارز پایین میاد چون عرضه بیشتر میشه. اینجوری تولید و صادرات هم تقویت میشن. در عمل هم که بسیاری از کالاها حتی اگر به نرخ ارز دولتی وارد شده باشند دارن به نرخ ارز آزاد فروخته میشن. البته آزادسازی قیمت ارز ممکنه باعث بشه جمعا تورم زیاد بشه چون احتمالا هنوز بخشی از کالاها با قیمت ارز دولتی به مردم فروخته میشن. اما دولت میتونه با آزادسازی نرخ ارز درآمدش بیشتر بشه و با این درآمد به مردم کم درآمد یارانه مستقیم یا یارانه کالایی بده. به هر حال من فکر میکنم آزادسازی تدریجی نرخ ارز بتونه جلوی این بحران رو بگیره. البته در مورد کالاهای اساسی باید با احتیاط عمل کرد.
ناشناس۴۵۵۰۵۴۱۰:۳۳:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۵
نه تنها کارگران بلکه خیلی در صد بالای از جامعه دچار همین معضل شده اند داشته های مردم نصف ارزش خودش را از دست داده است و توان خرید هم کم شده است
اصفهانی۴۵۵۰۶۲۱۰:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۵
خب مسئولان واقعا باید این قشر مظلوم چوب دوسرطلا که بدین معنی اگر اعتراض کند ازسوی دادگاه به شلاق و زندان محکوم میشود اگه اعتراض نکند 8ماه 8ماه حقوق بخورونمیرش را کارفرما پرداخت نمیکند براستی مسئولان محترم واقعا شب خوابتان میبرد که خیل عظیمی ازجعمیت کشوررا که کارگرام زحمتکش رزمندگان عرصه تولید تشکیل میدهندبااین حقوق ناچیز یعنی حتی حقوق انها برای یک زندگی معمولی بسمت پایین که فقط خوردوخوراک هم نمیتواند کفاف بدهد چه برسد پس انداز ودرمان وکرایه خانه و شهر مدرسه و .........شما چطور مسئولی هستید بفکر مظلومان نیستید شماکه ادعا میکنید براساس قانون اساسی هرکجای دنیا صدای کمک خواهی مظلومی شنیده بشه ما به انجا میرویم وان مردمان را کمک میکنیم حالا چه شده است صدای ته چاهی کارگران را نمیشنوید؟ واقعا شما پیرو وامت رسول الله ص هستید؟ واقعا هدفتان ایجاد عدالت ورفع تبعیض هست؟ مقامات کشور که حقوق نحومی ووام کلان بی بهره و امکانات دیگر نظام را درستان پرازظبم وستم گرفتید بداد این فشر برسید من افسربازنشسته ارتش هستم با اینکه حقوق معین بازنشستگی دارم وکفاف امئراتم را نمیدهد اومدم بگویم کارگر سلام خوشا به غیرتتان خوشا به عزمتان من بعنوان یک شهروند صدای خرد شدن کمرتان را شنیدم افسوس کاری ازدستم برنمیاید مگر با همین کامنت ازشما دفاع کنم کارگران عزیز کامیونداران اعتراض کردند شلاق وزندان نرفتن هیچ با امکاناتی ازسوی دولت به انها تعلق گرفت منجمله بیمه تکمیلی رایگان وتامین قطعات یدکی کامیون درمورد فرهنگیان هم وقتی اعتراض میکنند دولت با افزایش حقوق وتسهیلاتی برای انها مدنظر قرارمیگیرد وقشر پرستاران هم همینطور ولی دل ادم کباب میشود با توجه به اوضاع سخت اقتصادی خانوار وکرایه منزل ونگرفتن چند ماه چندماه حقوق چطوری صورت سوخته شده خودرا ازسیلی سرخ مگه میدارید تا فرزندانتان جلوی دیگر فرزندان سرافکنده نباشد شرم باد به مسئولانی که تبعیض واشرافیگری وبیعدالتی را درجامعه رواج داده اند ونام پربرکت اسلام وپیامبر وائمه معصومین را برای پیشبرد چپاول بیت المال بعنوان نقاب استفاده کرده اند وزورگویی را به حد اعلا رسانده اند هرکجا بی عرضگی انها مشهود بود با کمال پرویی انرا به دشمن منتسب میکنند شماکارگران عزیز برای مسئولان یک ایزار تبلیغاتی هستید برای انتخابات وراه پیمایی و روزکاگر وگرنه شما تحت استعمار مسئولان وکارفرمایان هستید
ناشناس۴۵۵۰۸۶۱۰:۵۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۵
سکه ۱میلیونی در۹۲ الان ۳ونیم برابر شد دلار ۳۲۰۰ در ۹۲ الان ۳ برابر شد هر کالایی از ۹۲ تا الان حداقل ۳برابر شد قدرت خرید باتوجه به عدم رشد متناسب حقوق و دستمزد خیلی پایین است
ناشناس۴۵۵۰۹۷۱۱:۰۴:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۵
دلار ۳۸۰۰ شده ۹۰۰۰ و تا ۱۲۰۰۰ هم خواهد رسید .میشه بگید چطور قدرت خرید نصف شد؟؟؟؟؟؟؟حساب کتابتون به ...
علی۴۵۵۱۰۰۱۱:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۵
قدرت خرید ما بازنشستگان هم همین طور
ناشناس۴۵۵۱۰۱۱۱:۰۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۵
والا ما کارمندا هم وضعیتمون فاجعه شده.با دو و نیم حقوقی که حداقل یه تومنش باید بره برای اجاره.و یک ونیمی که باید هزینه چهاز نفز تا اخر ماه بشه.تازه ما سال جدید سیزده درصد افزایش حقوق گرفتیم.
ناشناس۴۵۵۵۴۴۱۵:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۵
با این تفاوت که حتی یک روز هم در پرداخت حقوقتون تاخیری رخ نمیده در حالیکه حقوق کارگران و کارمندان بخش خصوصی که کاری به مراتب سختتر از کارمندان دولتی دارند با تاخیر دو تا ششماهه پرداخت میشه و خیلی از مزایای شما رو هم ندارند.
ناشناس۴۵۵۹۵۶۲۲:۵۱:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۵
دقیقا و به محض اینکه کارفرما اراده کند اخراج می شویم ولی کارمندان دولت اقلا امنیت شغلی دارند
صفوی۴۵۵۱۰۴۱۱:۰۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۵
یکی از هزاران عامل گرانی و تورم افزایش حقوق کارگران می باشد که هیچ ارتباط منطقی بین افزایش بهره وری - افزایش تولید - و زیرساخت های اقتصادی ندارد - و بهانه ایی می شود برای افزایش مجدد قیمت ها - نیازی به حمله امریکا نیست راه حل های غیر عقلایی از طرف دوستان نا... منجر به سقوط اقتصادی خواهد شد
ناشناس۴۵۵۶۰۶۱۶:۵۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۵
حتما یه نگاهی به حقوق دریافتی کارگران بکن.شما حالت خوب نیست.
ناشناس۴۵۵۱۲۶۱۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۵
میزان کاهش قدرت خرید با میزان تورم حدودا باید مساوی باشه ولی مرکز آمار اعلام 8.7درصد داشته کدوم درسته 48.2 یا 8.7 درصد یا میزان واقعی جامعه که حدودای 90 درصد میشه؟
ناشناس۴۵۵۱۴۱۱۱:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۵
لطفا رجوع شود به مقاله " منافع ملی " در همین رسانه !
ناشناس۴۵۵۱۴۲۱۱:۳۱:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۵
قدرت خرید قشر متوسط و کارگران نصف شد و به روی خودشان هم نمی اورند و این روند نمیتواند ادامه داشته باشه
ناشناس۴۵۵۱۷۳۱۱:۴۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۵
مگه مهمه؟ کارگر چه اهمیتی داره. تاباشه.. فشاروسختی برای قشر مستضعف.. سهم ما از انقلاب فقط مقاومت بودوبس.... خداعاقبت همه رو بخیر کنه
ناشناس۴۵۵۱۸۰۱۱:۵۱:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۵
همچین چیزی نیست ارزاق عمومی 10 درصد گران شده و بعضی اجناس حتی ارزان شده چرا ..
خسته۴۵۵۱۸۸۱۱:۵۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۵
قدرت خرید مدیران و ژن های خوبی که باعث بی ابرویی ...هستند چند برابر شده چرا مقایسه نمیکنید
ناشناس۴۵۵۱۸۹۱۱:۵۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۵
همین که هست نخواستند کار نکنند مگر یک کارگر و یا کارمند بازدهیش بیشتر از یک ساعت در روز است تازه زیادی هم میگیرند
ناشناس۴۵۵۸۷۴۲۱:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۵
نیروی کار به اندازه ای که پول میگیره و متناسب با لیاقت کارفرما کار میکنه. کارفرماهای ایرانی بسیار دندان گرد و پررو هستند. از نیروی کار ارزان، انرژي ارزان، نبود قوانین کپی رايت و هزار و یک ترفند دور زدن مالیات برخوردارند، جنسهاي قدیمی را با کمترین کیفیت به نرخ روز با دلار 9000 تومان می فروشند و از زمین و زمان طلبکارند که وااااااااااااای، صرفه ندارد! سود 300 درصديشان بشود 298 درصد میگویند به خاک سیاه نشستیم! نه سواد درست و حسابی دارند نه یک ریال برای توسعه محصولاتشان خرج میکنند و فقط به لطف بسته بودن اقتصاد کشور و تعرفه های گمرکی سرسام آور هست که مردم اجناسشان را میخرند!
بیگی29۴۵۵۱۹۵۱۱:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۵
علاوه بر مشکلات ناشی از تحریم ،یک علت دزدی ها و اختلاس ها در سطوح بزرگ است مثل صندوق های مختلف و حقوق های پرداخت نشده است که دولت برای خواباندن اعتراض ها اقدام به افزایش بی رویه نقدینگی بدون پشتوانه میکندو با پرداخت عددی این وجوه،هم دهان معترضین را میبندد هم با بی ارزش کردن ریال عملا به سرمایه نقدی مردم دستبرد میزند طبیعی است ارزش حقوق ها نیز طی شش ماه نصف که نه،بلکه با یک سوم یا کمتر هم برسد.
ناشناس۴۵۵۲۰۷۱۲:۰۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۵
کارگران، بازنشستگان، معلمان را دریابید که دیگر رمقی نمانده است
ناشناس۴۵۵۲۳۴۱۲:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۵
آنهایی که قدرت دارند اعلام می کنم جلوی دزدی از جیب ملت را بگیرید که این کار آخرش فاجعه‌ای رخ می دهد در عرض چند ماه شصت میلیون از صد میلیون من رفته به جیب دولت؟
علی۴۵۵۲۳۹۱۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۵
تا شما بررسی کنید سال تمام است . تا شما بررسی کنید صاحب خانه کرایه را میخواهد. تا شما بررسی کنید مدرسه بچه ها شروع شده و اول هزینه ها تا شما بررسی کنید ...
حبیب۴۵۵۲۴۴۱۲:۳۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۵
متاسفانه در این گیرودار فساد لجام گسیخته که به یک بیماری عمومی تبدیل شده کسی بفکر کارگران و بازنشستگان نیست و اگرهم اعتراض بحقی انجام میدهند آنان را بانواع انگها که ... متهم میکنند ..
ناشناس۴۵۵۲۷۶۱۳:۰۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۵
احسنت، اگر تجمعات اعتراضی صحیحی صورت می گرفت همه حساب دستشون می آمد و عدالت مستقر می شد و هر کسی مسئولیت را نمی پذیرفت که آزاد باشد هر چه دلش خواست انجام دهد. پاسخ گویی که نباشه این طور میشه
بابی۴۵۵۴۲۰۱۴:۳۸:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۵
خدا رو شکر که ما بیکاریم و هیچ فرقی به حال ما نکرده!!!
ناشناس۴۵۵۵۸۰۱۶:۱۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۵
عوضش قدرت خرید بازنشسته ها زیاد شد !!!!
ناشناس۴۵۵۶۶۶۱۷:۳۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۵
در کشورهای پیشرفته و صنعتی وضع کارگران عموما بهتر از کارمندان است..در این وضع کارمند فاجعه است اما وضع کارگر اصلا قابل وصف نیست (چطور زندن هنوز؟؟؟!!!) :((
رضا۴۵۵۷۷۳۱۹:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۵
برادر قدرت خرید شما نصف نشده بلکه واقعی شده در طول ۵ سال گذشته حقوق مزد بگیران و بازنشستگان ۱۵۰ درصد اضافه شده در حالی که کل رشد اقتصادی این ۵ سال ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده وهرکسی که الف و ب اقتصاد خرد و کلان را بداند می فهمد این امر محال است وریشه این افزایش فقط چاپ پول بدون پشتوانه بوده که ۴ سال ان را با دادن بهره ۲۴ درصدی در بانک نگه داشتند ولی از نیمه دوم سال قبل این پول از بانک ها بیرون زد و اثار تورمی خود را با دو برابر کردن قیمت همه چیز اشکار کردو قدرت خرید کاذب دود شد و رفت به هوا بدون رشد اقتصادی بالای ۸ درصد و تورم زیر ۲ درصد بهبود معیشت محال است تازه در این حالت هم ۱۵ سال طول می کشد تا درامد مردم ۲ برابر شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین