ژن خوب بنیاد شهید چند پرونده دارد؟

گروه سیاسی الف،   3970504010 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها نام خواهرزاده یک مدیر ارشد بنیاد شهید دولت حسن روحانی به مناسب‌های مختلف در رسانه‌ها شنیده می‌شود ...

فارس نوشت: این روزها نام «م ص» که عنوان می‌شود خواهرزاده یک مدیر ارشد بنیاد شهید در دولت حسن روحانی است، به‌مناسب‌های مختلف در رسانه‌ها شنیده می‌شود؛ یک بار به‌عنوان سرمایه‌گذار فیلم‌های سینمایی و یک بار هم به‌عنوان متهم پرونده بانک دِی و یا یکی از لیدرهای سابق شرکت‌های هرمی، که به علت تخلفات مالی که در بنیاد شهید داشته، بعد از مدت بسیار کوتاهی از سمت معاونت پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید عزل می‌شود.

وی قبلاً مدیرکل حوزه ریاست بازرسی ویژه دفتر رئیس‌جمهور در دوران مسئولیت اسفندیار رحیم‌مشایی بود، که همان موقع هم با حکم همان مدیر ارشد فعلی بنیاد شهید منصوب شده بود، اما بعد از مدتی به علت تخلفاتش توسط حراست ریاست جمهوری عزل می‌شود.

گفته می‌شود «م ص» مشاور و دوست نزدیک علی‌اکبر جوانفکر در روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا نیز بوده است که پس از بازداشت وی به علت تخلفات مالی از آن رسانه اخراج می‌شود.

شایان ذکر است که خواهرزاده مدیر ارشد بنیاد شهید دولت تدبیر و امید، پیشتر و در دوران شهرداری محمود احمدی‌نژاد نیز معاون ناحیه 6 شهرداری منطقه 4 تهران می‌شود، اما از آنجا هم پس از مدت کوتاهی به علت اخذ رشوه کلان اخراج می‌شود.

بنابر این گزارش‌، پرونده تخلفات وی در بانک دی در شعبه 7 «ویژه» دادسرای کارکنان دولت در جریان بوده و هم‌اکنون ممنوع الخروج است و بر اساس برخی گزارش‌ها بعد از عزل از معاونت بنیاد شهید، به سفارش دایی‌‌اش مامور به تحصیل در مقطع دکتری در جزیره کیش شد و بدون اینکه بر سر کارش حاضر شود، به‌عنوان مشاور، حقوق و مزایا دریافت می‌کند.

امیر خجسته رئیس هیئت ویژه مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید روز سه‌شنبه گفته بود: 

«خواهرزاده یکی از مدیران ارشد بنیاد شهید طبق مستندات در طول مدتی که ادعا شده از بنیاد شهید اخراج شده از آن حقوق و اضافه کاری دریافت کرده و با پول شهدا بورسیه دکتری در دانشگاه آزاد کیش شده و همین یکی دو روز اخیر با موافقت آقای شهیدی در حال مامور شدن از این بنیاد به شرکت نفت پاسارگاد از زیر مجموعه شستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است».

م . ص به‌تازگی وارد عرصه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی سینما نیز شده بود، ولی به‌واسطه اطلاع‌رسانی یکی از روزنامه‌ها نسبت به اهدافی که گفته می‌شد در نظر دارد، امکان ادامه کار را نیافت.

خجسته در این مورد اظهار داشته است:

«جالب است که همین فرد برای تطهیر و گم کردن رد درآمدهای مشکوک خود به حوزه های فرهنگی و هنری ورود کرده و با جازدن خود به عنوان تهیه کننده فیلم‌های ارزشی به دنبال کسب اعتبار بوده که با اطلاع رسانی به موقع، جلوی این کار گرفته شد».

گزارش‌ها حاکی است خواهرزاده این مدیر ارشد بنیاد شهید در دوران دولت حسن روحانی از طریق نفوذ در شرکت‌های بنیاد و اخذ امتیازات ویژه و انتصابات مسئله‌دار و نیز نفوذ در بانک دی، ثروتی کلان اندوخته و پرونده‌های متعددی درباره  وی در جریان است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرده بود:

«آقای شهیدی باید پاسخگو باشد که با وجود ادعاهای گذشته با چه حجت و مجوزی میلیون‌ها تومان پول بیت المال که متعلق به خانواده‌های شهدا و ایثارگران عزیز است را به یک جوان نالایق متهم با چنین پرونده مفتوحی در قوه قضاییه داده است».

خجسته تصریح کرده بود که این فراکسیون با توجه اسنادی که در دست دارد و از طریق مراجع مربوطه از انتقال «م.ص» به شستا جلوگیری به عمل خواهد آورد تا پرونده قضایی وی در موضوع اختلاس بانک دی تعیین تکلیف شود.

هرچند رئیس هیئت ویژه مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به‌واسطه مسئولیتش در این هیئت، عمدتاً درباره اتهامات م . ص در بنیاد مذکور اظهار نظر می‌کند، اما با نگاهی به اتهامات قبلی وی با موضوع تخلفات مالی در سایر مسئولیت‌هایش تعدد پرونده‌های اتهامی «ژن خوب بنیاد شهید» با توجه به سنّ او در نوع خود قابل توجه است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۳۵۷۲۰۸:۳۶:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۴
جناب توکلی شما که پیشتاز مبارزه با فسادی چرا این حرک و از خودتون شروع نمی کنید؟ 40 سال هست اسم نمیزنید حروف اول اسم می گید. برادر اگر مطمئنی فسادی بوده نترس اسم کامل بنویس!!!!
ناشناس۴۵۳۹۰۲۱۲:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۴
نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس چه شد؟ قرار بود اعلام بشه.
ناشناس۴۵۳۵۸۸۰۸:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۴
چرا با این قبیل مفسدین برخورد نمی شود. امروزه درج خبر فسادهای مکرر در بین مسولین و اطرافیان آنها مردم را بسیار دل سرد و آزرده خاطر کرده است. اما این آزردگی خاطر زمانی بیشتر می شود که می بینند کسی نیست و یا نمی خواهند با اینها برخورد کند. ما مانده ایم که این سیستمهای نظارتی کجا هستند و اصلا فلسفه وجودی آنها برای چیست؟؟؟؟؟ چرا این همه فساد چرا این همه چپاول چرا این همه خیانت و وطن فروشی چرا این همه مدیر بی کفایت و فاسد چرا این همه زد و بند چرا این همه قانون گریزی چرا ... و چرا هیچ مسولی نسبت به کارهای خلاف شرع و خلاف قانونی که انجام داده است محکمه و مجازات نمی شود؟ چرا در کشوری مثل کره چنین با رئیس جمهور خاطی برخورد می شود اما در ایران انگار نه انگار کسی خلاف، فسلاد و یا خیانت می کند؟؟؟؟؟ عدم برخورد با فساد مدیریتی موریانه ای است که به جان نظام و زندگی مردم افتاده است. امروز جلوی آن گرفته نشود فردا باید تاوان آن را مردم بدهند.
ناشناس۴۵۳۶۸۷۱۰:۱۴:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۴
دوست عزیز عجب دل خوشی داری ! همه چیز دست خودشونه یه طوری قانون می نویسند که هزار تا کانال برای دور زدنش داشته باشند محاکمه و مجازات مال آدم های عادی است اصلا قانون مال آدم های عادی است
ناشناس۴۵۳۶۶۶۰۹:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۴
گرذحکم شود که مست گیرند درشهر هرانچه هست گیرند .
ناشناس۴۵۳۷۱۹۱۰:۴۶:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۴
ما یه شرکت بازرگانی هستیم بعد کلی تلاش متوجه شدیم بدون باج و پارتی نمی شه کار کرد یکی از افرادی که قبلا در وزارت نفت سمتی داشت توسط یکی از دوستان به ما معرفی شد ایشون آمد دفتر ما و علنا گفت هنر من ارتباطات منه من می دونم کی به چه کسی چقدر پول بدم که کار راه بیافته مثلا وقتی رئیس طرف اهل بخیه است نباید با کارمند هاش وارد مذاکره بشی چون کار انجام نمی شه چون اون رئیسه حتما با یکی دیگه مذاکره کرده ! جالب اینکه اگر بدون پارتی به این شرکتها جنس بدی حتما بدبخت می شی چون برای گرفتن پولت گیر می کنی چون نقد شدن فاکتور و اختصاص بودجه هم مافیای خودشو داره اینکه مثلا 100 میلیارد بودجه بدن به فلان سازمان به این معنی نیست که شما پولت را می گیری چون یه عده رفتن دم کادر مالی را دیدن و بودجه از قبل به اونها اختصاص داده شده خلاصه چی بگم مکافات شده این فساد
ناشناس۴۵۳۷۶۸۱۱:۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۴
واقعا قوه قضائیه چکاره است چرا بررخورد نمیکند لااقل از حیثیت خودشان دفاع کنند مردم همه این اختلاس ها را از برخورد محافظه کارانه قوه قضائیه می بینند
ناشناس۴۵۳۸۱۹۱۱:۴۳:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۴
باید سریع توقیف اموال بشه و رسیدگی کنن اگر میخوان اعتماد مردم رو بدست بیارن یک لحظه هم نبایدصبر کنن
ناشناس۴۵۳۸۳۲۱۱:۵۵:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۴
سالهاست که خواندن و شنیدن اینگونه اخبار برای مردم ایران ، مانند نوشین آب یا نفس کشیدن یا غذا خوردن بسیار واجب و حیاتی شده است و چنانچه قطع شود حتما باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد ، از همه مسئولان گذشته و حال و آینده از بابت تامین شرایط برای ایجاد چنین اخباری صمیمانه سپاسگزاریم ، خسته نباشید دلاوران .
ناشناس۴۵۳۸۳۳۱۱:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۴
لطفا رزومه تخلفات این آقای ژن خوب برای کسب مقام به کتاب کینس ارسال شود .
ناشناس۴۵۳۸۸۲۱۲:۳۱:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۴
درج اینگونه خبرها فقط بیشتر جگر مردم (به معنای واقعی) رو میسوزونه !!!! همه میدونیم هیچ اراده ای برای برخورد نیست چون دومینوئی خواهد شد که دامان همه شان را خواهد گرفت.
ناشناس۴۵۳۹۰۴۱۲:۴۷:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۴
""گزارش‌ها حاکی است خواهرزاده این مدیر ارشد بنیاد شهید در دوران دولت حسن روحانی"" ببین قسمت مهم تمام این افشا گری فقط یک چیز است در دوران دولت حسن روحانی !!! حالا باز خوبه روحانی خودش اولین نفر بود که گفت با مفسدان برخورد شود وافشا شوند !
علی۴۵۳۹۳۱۱۳:۱۳:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۴
ماشاالله چه سابقه درخشانی...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین