مروری بر اخبار مهم روز؛ کارنامه سیف در بانک مرکزی/ دلیل حمله ضدانقلاب به زیباکلام/ پیشنهاد کواکبیان به شورای نگهبان/ خبر عجیب در دادگاه پرونده ثامن‌الحجج/ محسن هاشمی یک گام به بهشت نزدیک شد

گروه سیاسی الف،   3970503172 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

کارنامه سیف در بانک مرکزی/ دلیل حمله ضدانقلاب به زیباکلام/ پیشنهاد کواکبیان به شورای نگهبان/ خبر عجیب در دادگاه پرونده ثامن‌الحجج/ محسن هاشمی یک گام به بهشت نزدیک شد

کاندیدای ضعیف ترین رئیس کل بانک مرکزی در طول 80 سال فعالیت

هیئت دولت در جلسه امروز خود به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد و به این ترتیب عبدالناصر همتی جایگزین ولی‌الله سیف در بانک مرکزی شد.

همتی رییس جدید بانک مرکزی است یا سفیر جدید ایران در پکن!/چه کسی به سفارت ایران در پکن می رود؟+سند

جوان آنلاین نوشت: متاسفانه در دوره ریاست ولی الله سیف در بانک مرکزی نقدینگی در کشور 3 برابر شد، پایه پولی از 96 هزار میلیارد تومان شروع و از عدد 213 هزار میلیارد تومان هم عبور کرد و رکورد چاپ پول در اقتصاد ایران شکسته شد. از سوی دیگر مشکلات موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با تصمیمات عجولانه سیف و معاونش فرشاد حیدری تشدید شد و ارزش پول ملی به شدت پایین آمد. همچنین نماینده بانک مرکزی در مذاکرات هسته‌ای هم عملکرد ضعیفی از خودش به جا گذاشت و در نهایت دستگیر شد... از طرفی بدهی دولت و بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش یافت و با پیش فروش‌های متعدد و بی ثمر سکه دولت میزان زیادی از ذخایر طلای کشور را هدر داد. در کنار همه اینها قیمت ارز ملتهب ترین دوران چهار دهه اخیر خودش را طی کرد و وعده تک نرخی شدن ارز از سوی رئیس کل بانک مرکزی هیچ گاه عملی نشد. همه اینها موجب شد تا سیف خود را تبدیل به کاندیدای ضعیف ترین رئیس کل بانک مرکزی در طول 80 سال فعالیت این نهاد پولی و مالی اقتصاد ایران کند.

پیام خداحافظی سیف از هیات دولت

آغاز تغییرات در کابینه؟

محمدباقر نوبخت هم در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: باید نگران وضعیت اقتصادی  باشیم. نظام در وضعیت فشارهای خارجی است و وقت تسویه حساب‌سیاسی نیست. با صمیمیت عرض می‌کنم، لحظه شماری می‌کنم مسئولیتم را به عنوان معلم در کلاس و در کنار دانشجویانم ادامه دهم... برای اینکه زمینه در جهت اصلاح و بهبود در کابینه فراهم باشد و دست رئیس‌جمهور باز باشد، داوطلبانه بدون ارتباط ارز با سازمان برنامه درخواست کنم از همه مسئولیت‌های موجود دولت کناره‌گیری کنم.

اعلام نوبخت برای کناره‌گیری از همه مسئولیت‌هایش

 در پی انتشار خبر استعفای نوبخت، رئیس دفتر رئیس جمهور این خبر را تکذیب کرد. محمود واعظی اعلام کرد: استعفای دکتر نوبخت از سازمان برنامه و بودجه را تکذیب می کنم و آنچه رسانه ها از قول ایشان نقل کرده اند به هیچ وجه صحت ندارد.

واعظی استعفای نوبخت را تکذیب کرد

قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند و فیروزکوه در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: دولت عزم جدی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور را ـ آن‌گونه که باید در حالت فوق‌العاده رسیدگی شود ـ ندارد و مدام در فکر راهکاری رأی پاسخگو نبودن به مردم است... دچار مرور زمان کردن، به بهانه‌های مختلف مانند وقت‌کشی‌ها برای بهتر شدن اوضاع یا امیدواری به شرایط بین‌المللی از جمله کارهایی است که تاکنون کرده است. دولت تصمیم گرفته، از وزارت کار و امور اجتماعی دو وزارت خانه را تفکیک کند و همچنین می‌خواهد از وزارت صمت هم دو وزارت خانه را تفکیک نماید و یک وزیر را هم تغییر دهد و بعد هم اعلام کند، تیم اقتصادی دولت تغییر کرده؛ این تنها راهکار دولت برای تغییر در تیم اقتصادی است.

طیب‌نیا در پاسخ به الف، ریاست سازمان برنامه و بودجه را تکذیب کرد

حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مباحث زیادی در این رابطه در حال انجام شدن است و موضوع ترمیم کابینه به جد در مجلس و در برخی از فراکسیون‌ها و شورای مرکزی فراکسیون‌ها در حال بحث و بررسی است... اینکه تیم اقتصادی دولت موفق نبوده است کسی در این موضوع شکی ندارد، کابینه با برنامه ریزی‌های جدید هم نمی‌تواند مشکلی را حل کند چرا که اگر می‌توانستند این کار را انجام دهند وضع اقتصاد بهبود پیدا می‌کرد. حاجی‌بابایی بیان کرد: اگر تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد نشد قطعا مجلس ورود کرده و جراحی‌هایی در کابینه ایجاد می‌کند.

حاجی‌بابایی: رئیس‌جمهور نمی‌داند چه کسانی را جایگزین تیم اقتصادی خود کند

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات به خبرآنلاین گفت: تغییرات در کابینه حداقل کاری است که آقای روحانی باید بکند و می تواند انجام دهد چون جامعه منتظر این اتفاق است. البته این تغییرات باید منطقی و جدی باشد که انتظارات عمومی را برآورده کند. به هر صورت بخشی از بحران اقتصادی ناشی از سیاست های غلط و بی تدبیری مسئولان مربوطه بود. مردم این وضعیت اقتصادی اخیر را دیدند و نسبت به مدیریت تیم اقتصادی دولت ابهام و مسئله دارند. نخبگان هم به طور جدی معتقدند تیم اقتصادی دولت، کارآمد نیست و لذا حداقل کاری که آقای روحانی باید انجام دهد تغییر و اصلاح تیم اقتصادی دولت است چون این کار ذهنیت مردم را درباره ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت کمرنگ تر می کند... آنچه حوزه نخبگان و کنشگران انتظارش را دارند تغییر در حوزه وزارت کشور است که البته این اتفاق را خیلی بعید می دانم چون آقای روحانی چنین باوری ندارد بنابراین اقدامی در این حوزه نخواهد کرد. آقای صالحی نیز در حوزه فرهنگ و ارشاد عملکرد قابل دفاعی دارد اما شایعه مطرح، در حوزه وزارت علوم بود. من به عنوان معلم دانشگاه، تلقی ام آن است که گرچه آقای غلامی محدودیت هایی در عملکرد داشت اما در مجموع نسبت به این دولت وزیر مورد رضایت دانشگاهیان است و حتما از آقای فرهادی پرتلاش تر عمل کرد. البته رنگ و لعاب اصلاح طلبی آقای غلامی با توجه به سوابقش نسبتا پررنگ است بنابراین امکان دارد بعضی از جریاناتی دولت و همراهان آقای روحانی مثل حزب اعتدال و توسعه که رویکرد مخالف اصلاحات در آنها پررنگ است بدشان نیاید این تغییر و تحول هم اتفاق بیفتد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل دولت شنیده‌هایی حاکی از انتقاد جهانگیری نسبت به تیم اقتصادی و ناهماهنگی با معاون اول مشخص شد در حالی که نوبخت و واعظی چیدمان کابینه را در اختیار خود قرار داده بودند. فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: امروز مسئله مهم کشور تصمیمات غلط وناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است...نوسانات شدید بازار ارز نیازمند هماهنگی بیشتر در تیم اقتصادی دولت  است.

  تهدید نفتی ایران به‌راحتی قابل پاسخگویی است

سرلشکر جعفری، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر توانمندی‌های سپاه به گوش رئیس‌جمهور ماجراجوی آمریکا برسد، به این باور خواهد رسید که تهدید نفتی نیز به‌راحتی قابل پاسخگویی است.

سردار جعفری: توانمندی‌های سپاه به گوش ترامپ برسد، هرگز از این غلط‌ها نخواهد کرد

 به خاطر دفاع از نظام در مصاحبه با «من و تو» به من هجمه کردند و شما اصلاح‌طلبان سکوت کردید

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران پس از آن که در یک شبکه فارسی زبان معاند مطالبی را بیان کرد که به مذاق عناصر ضد انقلاب و تجزیه طلب خوش نیامد، با حجم انبوه تهدید و توهین کاربران ضدانقلاب در فضای مجازی مواجه شد. او در صفحه اینستاگرامش درباره این هجمه علیه خود نکته‌ای نوشت و از کسانی که وی را در مقابل این توهین‌ها تنها گذاشته‌اند، گلایه کرد: «این ‌هم حکایتی است که بسیاری از اصلاح‌طلبان و اصحاب رسانه که شاهد این حجم حمله و فحاشی به من‌ هستند که چرا گفته‌ام «سرنگونی نظام ‌لزوماً باعث پیشرفت کشور نمی‌شود»، ترجیح بدهند به جای ورود به بحث مهم «چه باید کرد؟» در شرایط فعلی، به مباحث بی‌دردسرتری همچون «انتقاد از تیم اقتصادی دولت»، «ضرورت تغییر در کابینه»، «مبارزه جدی با فساد»، «لزوم شفافیت‌های مالی»، «ضرورت گفت وگوی ملی»، «فقرزدایی و مسئله کودکان کار» و این دست مسائل بپردازند تا هم پرستیژ سیاسی و اجتماعی‌شان پابرجا بماند و هم به سرنوشت صادق زیباکلام در این زمینه دچار نشوند.»

مخالفت زیباکلام با تضعیف کلیت نظام

 براساس ویدئوی کوتاهی که منتشر شده است، صادق زیبا کلام به تازگی در شبکه معاند «من و تو» گفته بود: «به این انقلاب 98.5 درصد مردم رأی داده‌اند. من معتقدم این گلستانی که آقایان دارند تصویر می‌کنند و تنها مشکل و مانع رسیدن به این گلستان را حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌خوانند، بنابر دلایلی که دارم ما به گلستان نخواهیم رسید، اگر این نظام سقوط کند ما به لیبرال دموکراسی و آزادی نمی‌رسیم بلکه به عراق و سوریه می‌رسیم.»

«اتحاد» لازمه خنثی سازی و تضعیف سیاست های ضدّ ایرانی است

خراسان نوشت: معاون اول رئیس جمهور با بیان این که «اتحاد سیاسی ضرورت امروز ماست و همه مسئولان عالی رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند» گفت: به فضل الهی در هفته های آینده شاهد نمایش بزرگی از اتحاد داخلی خواهیم بود و جریانات و شخصیت های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت... جهانگیری این مطلب را روز گذشته در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بیان کرد. با این که جهانگیری جزئیات بیشتری از این موضوع مطرح نکرد اما این اظهارنظر جهانگیری در شبکه های اجتماعی به عنوان یک «خبر سربسته» تعبیر شد که در هفته های آینده باید منتظر شواهد آن بود. 

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با جماران درباره اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور که به کنار هم قرارگرفتن شخصیت های نمادین جریان ها اشاره کرده بود، گفت: یک زمان فرد چند سکه می خرد و بعد از مدتی که با افزایش قیمت مواجه شد، آن را می فروشد. از این رو چنین کاری بحران ایجاد نمی کند، اما در مواقعی که کسی چندهزار سکه می خرد و از کشور خارج می کند. چنین فردی، به دلیل آنکه این میزان سکه را از شبکه داد و ستد داخلی خارج می کند، به اقتصاد کشور لطمه می زند و نشان می دهد که یک هدایت بیرونی دارد. در این شرایط که شبکه گسترده وابسته به دشمن در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کار می کند، اتحاد لازمه خنثی سازی و تضعیف سیاست های ضدّ ایرانی است... اگر مردم این اتحاد را ببینند، می توانند به این نتیجه برسند که مسئولین دغدغه آنها را دارند. اگر این اتحاد را نبینند به یک جمع بندی دیگری می رسند که تحمل این شرایط برایشان ناممکن خواهد بود. این موضوع که در سخنرانی معاون اول رئیس جمهور آمده، امری حداقلی است و فهم و درک این مطلب که ما باید اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و مراقب عناصر نفوذی در اصلاح طلبان و اصولگرایان باشیم و نگذاریم آنها به اختلافات دامن بزنند. هر زمانی که بحث نزدیکی جریانات سیاسی با همدیگر مطرح می شود، بلافاصله عناصر تندرو در این جبهه های سیاسی برای آنکه این اتفاق و اتحاد شکل نگیرد، فعال می شوند.

 این اشتباه است که الی الابد منتظر تَکرار خاتمی باشیم

مصطفی کواکبیان به خبرآنلاین گفت: فراکسیون امید 120 عضو دارد و 90 نفر هم فراکسیون اصولگرایان است. حدود 60 الی 70 نفر هم فراکسیون مستقلین را تشکیل می دهند. در بسیاری از موارد این 60-70 نفر تعیین کننده تصمیمات هستند که اگر به سمت اصولگرایان بروند آنها تصمیم گیرنده هستند و اگر به سمت اصلاح طلبان بیایند پیروز میدان ما خواهیم شد... معتقدم قطعا ما می توانستیم بهتر و تشکیلاتی‌تر رفتار کنیم اما با این ترکیبی که امروز فراکسیون امید در هیات رئیسه مجلس دارد توقع زیادی نمی توان داشت... اگر از آقای کاظم جلالی و بهروز نعمتی بگویید عضو کدام حزب هستید می گویند هیچی یا اگر بگوییم شما در لیست ما بودید می گویند شما بی خود ما را در لیست قرار دادید یا اصلا ما زینت بخش لیست شما بودیم؛ بنابراین اگر به سمت اشخاص برویم چیزی بیشتر در انتظارمان نیست اما اگر به سراغ احزاب برویم بهتر می توان از افراد حساب کشی کرد...اساسا این تصور که ما باید بنشینیم تا الی الابد منتظر تَکرار آقای خاتمی باشیم کار درستی نیست. بنابراین من معتقدم آقای خاتمی هم با این شیوه موافق نیستند...شورای نگهبان آنقدر که فعالیت  سیاسی نمایندگان را رصد می کند نظارتی بر فعالیت اقتصادی شان ندارد. اگر انها می خواستند دقیق نظارت کنند باید ببینند یک نماینده مجلس قبل از نمایندگی چه امکاناتی داشت و بعد از نمایندگی به کجاها وصل شد و به چه امکاناتی دست پیدا کرد. مسلما گروه هایی می خواهند مجلس و نمایندگان را مقهور خودشان کنند و در این میان طبیعی است وقتی یک فردی به جریان مالی وابسته است دیگر نمی تواند مستقل عمل کند بلکه تبدیل می شود به سخنگوی آن جریان مالی که پشتیبان آن هستند. اگر در این زمینه هم  باز احزاب امور را به دست می گرفتند باز اوضاع بهتر از این بود. من مخالف کار اقتصادی افراد نیستم اما اگر کسی وارد فضای اقتصادی شد دیگر مسوولیت به عهده نگیرد چون مسوولیت داشته باشد خواه ناخواه از رانت استفاد می کند.

کواکبیان گفت: ... اخیرا صحبتی درباره رشوه گرفتن برخی نمایندگان در جریان تحقیق و تفحص از شهرداری مطرح شد. کافی است هیات نظارت وارد عمل شود و موضوع را بررسی کنند. اگر کسی گرفته است که اسامی آنها را منتشر کند و اگر نه که افکار عمومی تنویر شود...من معتقدم مجلس باید شفافیت را از خودش شروع کند و هیات نظارت را مامور کند تا مشخص شود نمایندگان به کجا وصل هستند تا حداقل این معدود افراد مشخص شوند و چوب آنها را اکثریت که خالصانه اقدام می کنند نخورند...من جایی رفتم و یکی از روحانیون به محض اینکه فهمید ما هم در مجلس هستیم بدون هیچ ملاحظه ای گفت« بله برخی مفت خورهای مجلس هم در این جلسه هستند. یک بندخدایی گفت آقا یک بلانسبت می گفتی.» می خواهم این را بگویم که وقتی یک آلودگی ایجاد شود مردم دیگر قائل به تفکیک نیستند...متاسفانه ترس از شورای نگهبان را در مجلس می توان دید هرچند خدا را شاکریم که ما چنین روحیه ای نداریم و هیچ گاه احساس نکردیم که نباید بیاییم و سکوت کنیم اما آنچه هم گفتیم به حق و بر اساس رعایت خطوط قرمز بوده است.برخی نمایندگان که شک دارند بتوانند حرفشان را اثبات کنند از خیر گفتنش می گذرند در حالی که من می گویم اگر از چیزی مطمئن هستید و پایه و اساس درستی دارد آن را بگویید به هر حال نباید فقط به این دل خوش کنیم که نماینده مجلس و کبوتر حرمیم بلکه باید گام مثبت و جدی برداریم.

خبر عجیب در دادگاه پرونده ثامن‌الحجج!

 یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، صبح امروز (چهارشنبه) در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور متهم ردیف اول و دوم پرونده و وکلای مدافع آنها، وکیل مدافع متهم ردیف سوم، نماینده دادستان، کارشناسان بانک مرکزی و جمعی از شکات برگزار شد... در این جلسه وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج گفت: موکلم در منزل خود در تهران خیابان گاندی حضور داشته و یک خط تلفن هم دارد.

 سپرده گذاری آقازاده‌ها در خارج از کشور

 محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: امروزه اعتماد به حاکمیت به دلیل عملکرد بد مسئولان با خدشه مواجه شده است.وی افزود: فرار از این موضوع مشکل را حل نمی کند، بلکه عمق فاجعه را تشدید می کند... وی ادامه داد: امروز وقتی به مردم گفته می شود با کمبود منابع ارزی مواجهیم، می گویند چرا برای سپرده گذاری برخی آقازاده ها در خارج از کشور ارز فراوان است؟

  قاضی‌پور میکروفونش را بر میز کوبید

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور خواستار ارائه تذکرش بود که این فرصت در زمان ریاست علی لاریجانی بر مجلس به او داده نشد. اما پس از آنکه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس ریاست جلسه را برعهده گرفت او تذکرش را مطرح کرد که در دستور نبود و میکروفونش از سوی اتاق فرمان قطع شد... این اتفاق اعتراض شدید قاضی پور و فریادهای او بر سر نماینده همزبانش، مسعود پزشکیان را به دنبال داشت. قاضی پور میکروفون را بر میز میکوبید و فریاد می زد... پزشکیان در واکنش به اعتراض صورت گرفته از سوی قاضی پور گفت: من میکروفون را قطع نکردم و بابت این اقدام به اتاق فرمان مجلس تذکر می دهم.

 محسن هاشمی یک گام به بهشت نزدیک شد

نامه نیوز نوشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی تصویب شد و حالا 17 استاندار، 80 معاون استاندار و 1200 مدیر دولتی باید به فکر شغل جدید باشند. بیش از همه اما رفتن افشانی به چشم می آید. هنوز سه ماه هم از بهشتی شدن محمد علی افشانی نگذشته و حالا با تصویب این قانون کنار گذاشته خواهد شد. البته در این مورد هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد. مثلا محسن هاشمی ریئس شورای شهر تهران دیروز در جمع خبرنگاران گفته بود که این قانون شامل حال افشانی نمی شود. برخی دیگر سیاسیون اما درست برخلاف هاشمی فکر می کنند. به عنوان مثال طیبه سیاووشی نماینده تهران در گفت و گویی تاکید کرده است که این قانون شامل حال شهردار تهران و رئیس سازمان صداو سیما نیز خواهد شد... با این فرض که عمر شهرداری افشانی همین دو ماه و اندی باشد باید گمانه زنی ها را برای انتخاب شهردار بعدی آغاز کرد. لابی گری های اعتماد ملی و اختلاف نظر بین کارگزاران و اتحاد ملت هنوز فراموش نشده است و باید دید که احزاب اصلاح طلب این چالش احتمالی را چطور از سر می گذرانند. آیا سه عضو اعتماد ملی در شورا و حامیان بیرون از شورای آن ها موفق می شوند بار دیگر گزینه مورد نظر خود را به دیگران بقبولانند؟...سوالات دیگری نیز می توان پرسید اما ساده ترین سوال این است که جایگزین افشانی چه کسی است؟ محسن هاشمی یا دیگری؟ هرچه باشد رئیس شورای شهر تهران بعد از استعفای نجفی نیز نسبت به شهردار شدن بی میل نبود. اگرچه اصرار برخی از اعضای شورا و چهره های اصلاح طلبان بر برهم نزدن ترکیب یک دست اصلاح طلب شورا نهایتا موجب انصراف او شد اما تغییر اجباری شهردار یک بار دیگر گمانه تکیه زدن او بر این کرسی را جدی می کند.

لیست مدیرانی که باید از شهرداری تهران خداحافظی کنند

 انتخاب هم نوشت: با وجود مصوبه مجلس که به صراحت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اداری را منع کرده، شهرداری تهران و برخی ‏اعضای شورای شهر با توجیه این قانون، به دنبال معافیت شهردار هستند. گفته می‌شود این افراد پس از شکست لابی‌های شبانه روزی در مجلس، راه حل دیگری را نیز پیگیری می‌کنند و آن وادار کردن ‏دولت به مقاومت در برابر خواست عمومی است. آن‌ها قصد دارند تا از این طریق، مصوبه مجلس را دور بزنند. ‏بر این اساس، این اعضای اعتماد ملی در تلاش هستند دولت را وادار کنند تا از مجلس بخواهد قانون مذکور را با تاخیر مضاعف ‏اجرا کند... یکی از این افراد، هم محمدعلی افشانی شهردار تهران است که براساس قانون مذکور، باید تا پایان سال، از سمت خود کنار برود؛ لابی‌ها برای او نیز بی ‏نتیجه ماند و حزب اعتماد ملی نتوانست شهردار مورد حمایت خود را از شمول این قانون مستثنی کند. عمده لابی‌های این حزب ‏در مجلس با مدیریت الیاس حضرتی و در شورای شهر با هدایت محمدجواد حق شناس انجام می‌گرفت. روش آن‌ها ‏این بود که یا ‏نمایندگان را قانع کنند که شهرداری تهران جایی نیست که افراد جوانتر بتوانند از عهده آن برآیند، یا این سمت را ‏همتراز وزارت ‏تلقی کرده و آن را مستثنی کنند و یا نمایندگان را از این موضوع بیم دهند که ممکن است پس از دوران نمایندگی ‏جایی برای ادامه ‏فعالیت خود از جمله در شهرداری‌ها نداشته باشند. ‏

سروصدای جوراب نماینده مجلس در فضای مجازی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حضور مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت.  تصویر منتشرشده در فضای مجازی اینگونه نشان می‌داد که لاهوتی جوراب به پا ندارد و همین موضوع واکنش کاربران را در پی داشت...

المیرا شریفی مقدم مجری آن شب تیتر امشب در واکنش به آنچه کاربران در فضای مجازی منتشر کردند در توییتر نوشت: 

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1397/5/3/8374408_813.png

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۳۲۶۸۲۰:۰۲:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳
این که امثال زیباکلام بر حفظ نظام تاکید می کنند ، به این دلیل است که امریکای امروز بر خلاف دوره اوباما، از اصلاح طلبان عبور کرده و تمام حمایتش روی منافقین است..لذا‌ اصلاح طلبان احساس می کنند که دیگر در فردای خیالی امریکا برای ایران ، جایی ندارند..وگرنه همین طیف سال ۸۸ بر خلاف مصالح کشور عمل می کردند...و نگران حفظ نظام نبودند...
مسعود۴۵۳۴۳۸۰۰:۴۴:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۴
دولت روحانی پشتوانه مردمی را از دست داده بود اما الان پشتوانه تئوریک و اتاق فکرش هم متلاشی شد
ناشناس۴۵۳۴۷۵۰۲:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۴
اصلا کلمه "اصلاح طلب" یعنی کسی که خواستار حفظ نظام موجود است و اصلاح اشکالات آن. معنای کلمات را که به دلخواه عوض نمی کنند.
ناشناس۴۵۳۲۸۲۲۰:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۳
جوراب کرم؟! لباس پوشیدن هر فرد خیلی شخصیه ولی هر لباسی برای موقعیت و مقام خاصی مناسبه. به نظرم سیاستمدار باید خوشتیپ و رسمی لباس بپوشه مثل پوتین
ناشناس۴۵۳۵۹۷۰۸:۵۸:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۴
حالا چرا پوتین
ناشناس۴۵۳۲۸۶۲۰:۲۳:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۳
کارنامه سیف: دادن دلار ارزان به یک عده و ایجاد رانت عظیم و در نتیجه فساد گسترده. بدتر از اون معلوم نیست که آیا اینهایی که ارز گرفتن اگر کالایی که وارد کردن رو به قیمت آزاد بفروشن جرم حساب میشه یا نه.
ناشناس۴۵۳۳۴۶۲۲:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳
اصلاح "طالبان" واقعا طالبان هستند و جز خودشان کسی را قبول ندارند. بنابراین بسادگی اجازه نمی دهند یکدستی شورای شهر تغییر کند مگر مجبور باشند.
ناشناس۴۵۳۳۵۸۲۲:۲۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۳
جوراب رنگ کرم؟! واقعا ایشون مردم رو چی فرض کرده؟!
ناشناس۴۵۳۳۶۱۲۲:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۳
یکی به جناب حاج بابایی و بقیه بگوید عادت کردید بجای روحانی و سایرین حرف بزنید!!!!!
ناشناس۴۵۳۳۶۴۲۲:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۳
معمولاً با صحبت‌های آقای زیباکلام موافقم ولی اینجا نه
ناشناس۴۵۳۷۲۳۱۰:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۴
دم زیباکلام گرم که همیشه فارغ از آنچه می گوید، صریح و صادق است..
ناشناس۴۵۳۴۱۴۰۰:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۴
مرقوم داشته ايد كه : محسن هاشمي يك گام به بهشت نزديك شد !! اما برادر به نظرم سال هاست كه ايشان و كساني از نوع ايشان در بهشت زندگي مي كنند !! مگه نه ؟!!
ناشناس۴۵۳۶۶۰۰۹:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۴
بی مزه!
ناشناس۴۵۴۷۷۱۰۱:۱۶:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۵
عالی بود .
امید۴۵۳۴۲۱۰۰:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۴
بسم الله الرحمن الرحیم وقتی که خبرنگار از مرکل صدر اعظم آلمان سوال میکنه که من چهاره سال پیش همین پالتو را تن شما دیدم مرکل جواب میدهد من که مانکن نیستم هر روز لباس عوض کنم . جالب تر اینکه اکثر مردم در ایران این موضوع را به سرعت در فضای مجازی گسترش دادند واز آن دفاع کردند و می گویند که آنها ساده زندگی میکنند . حالا نماینده که اصلا مهم نیست کدام نماینده باشد و یا کدام مسئول اگر جوراب نپوشد چه اشکالی دارد و آیا به شغل نماینده آسیبی می رساند؟ من نمی گویم که یک مسئول ژولیده باشد ولی آیا مهم تر از این مسائل بسیار حاشیه ای ما مطالباتمان را از نماینده و مسئولین خود بالا ببریم بهتر نیست ؟ اگر مردم مطالباتشان واقعی باشد دیگر به راحتی کسی دیگر برای رٱی آوردن برای هر پستی نمی تواند به مردم دروغ بگوید و مسائل فرعی را به جای مسائل مهم و حیاتی مردم در شعارهای خود قرار دهد.
ناشناس۴۵۳۵۲۸۰۷:۳۶:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۴
دروغ گفتن و نهادینه شدن دروغ در بین برخی مسوولین به قول جناب خان مویی رگی شده
امير۴۵۳۵۳۹۰۷:۵۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۴
تيم اقتصادي بايد دادگاهي شوند. نرخ تبرم را زوري يك رقمي كردند سود بانكي را زوري به ده درصد رساندن دلار را به سه برابر رساندن قيمت طلا را به سه برابر رساندن قيمت موبايل سه برابر قيمت اتومبيل خارجي سه برابر و.............
هموطن۴۵۳۵۵۶۰۸:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۴
اگر نماینده ها با قوت و قدرت ناظر بر اجرای دقیق قانون ممنوعیت بازنشسته ها شوند و حتی استثناهای انرا هم بردارند و این قانون شامل سایر اعضا تصمیم گیرنده در کشور و حتی نماینده ها هم بشود. در این صورت : این راه کم هزینه ترین و بهترین راه است برای اصلاح نظام مدیریتی کشور و شایسته سالاری با تفکر نو و جوان و این راه صلح طلبانه ترین راه است برای تغییرات مثبت به نفع ایران و مردم ایران اگر شجاعانه نماینده ها ناظر باشند و به رای ملت احترام بگذارند
ناشناس۴۵۳۶۱۷۰۹:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۴
مردم از حکومت یک سئوال بیشتر ندارند . این چه وضعی است برای مرم درست کردید .ایا کسی توان وجرات پاسخ گوئی دارد
ناشناس۴۵۵۵۲۰۱۵:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۵
چرا سیف جوابگوی عملکردش نیست چرا در جمهوری اسلامی هیچ مسولی مجازات نمی شود
ناشناس۴۵۵۸۸۸۲۱:۱۹:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۵
شخص سیف قطعا باید برای امضای مجوز موسسه کاسپین محاکمه و به اشد مجازات برسد . میلیاردها تومان سپرده مردم بیگناه که با اعتماد به این مجوز و نظارت بانک مرکزی در این موسسه سپرده گذاشته بودند با کلاهبرداری مشترک بانک مرکزی و موسسه کاسپین گم گردید و تنها با یک محاکمه عادلانه مردم می توانند به حقوقشان برسند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین