همتی رییس جدید بانک مرکزی است یا سفیر جدید ایران در پکن!/چه کسی به سفارت ایران در پکن می رود؟+سند

گروه سیاسی الف،   3970503072 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

صبح امروز هیات دولت در حکمی عبدالناصر همتی را به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی معرفی و انتخاب کرد.

به گزارش الف، صبح امروز هیات دولت در حکمی عبدالناصر همتی را به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی معرفی و انتخاب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، آقای همتی را فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان معرفی کرد.

پیگیری‌های الف نشان میدهد که وی طی یک ماه گذشته به عنوان سفیر ایران در پکن منصوب شده و در اجلاس‌های بسیاری نیز شرکت کرده است.

این انتصاب در حالی شکل گرفت که وی در تاریخ  18 تیرماه 1397 بعنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین وارد پکن شد و استوارنامه خود را در تاریخ 21 تیرماه 1397 در دیدار با مسئولین وزارت امور خارجه این کشور  تحویل داد و رسما آغاز به کار کرد.

این درحالی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه امروز طی خبری اعلام کرد: به زودی فرد جدیدی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین انتخاب و معرفی خواهد شد.

به گزارش الف، این در حالی است که در مورد انتخاب سفیر ایران در چین بحث های زیادی مطرح شد و پس از مدت طولانی که این سفارتخانه بدون سفیر اداره می شد، سپس عبدالناصر همتی به عنوان سفیر ایران در پکن  انتخاب شد.

جالب اینجاست که این بی برنامگی دولت تا انجا پیش رفته که فردی در حین ماموریت، یک پست مهم دیگری گرفته و همزمان مسئولیت بانک مرکزی را در دسترس گرفته و به عنوان سفیر ایران در چین نیز فعالیت دارد. 

به نظر می‌رسد که این اتفاق نه در عرصه دیپلماسی، اتفاق خوشایندی نیست و نه در وضعیت فعلی اقتصاد و بانک مرکزی چنین تصمیم عقلانی است.

از سوی دیگر گمانه‌زنی های رسانه ای که در چند روز پیش مطرح بود خبر از سفیر شدن سیف در چین داشت که حالا باید دید با این انتخاب و برگشت همتی به تهران چه کسی جایگزین وی می شود؟