رونمایی از شرط مهم کی‌روش برای ادامه همکاری با ایران

گروه ورزشی الف،   3970502184

سرمربی تیم ملی 4 شرط برای فدراسیون فوتبال گذاشته تا قرارداد پیشنهادی آنها که مشروط است را بپذیرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران از 6ماه منتهی به جام جهانی، در روزهایی که بر خلاف همیشه که منتقدانش به او ایراد می گرفتند که هیچ وقت ایران نیست، هر روز ایران بود و بیش از 14 ساعت در روز کار می کرد. طوری که صدای کارکنان کمپ تیم های ملی هم در آمده بود. این روزها دقیقا همان روزهای پر از دعوای آماده سازی تیم ملی بودند. روزهایی که او اصرار داشت بازیکنانش را در اختیار داشته باشد اما تقویم نامناسب ای اف سی و عدم همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیم های ملی قاره که در این رخداد مهم حضور داشتند سبب شد، باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به خواست هواداران‌شان، زیر بار در اختیار گذاشتن بازیکنان به تیم ملی نروند.

در نهایت هم دعواهایی رخ داد که همه در یادمان مانده است. کارلوس کی‌روش که این روزها با انتقادهای زیادی چون مادی گرایی و گران بودن قراردادش متهم شده و نقد می شود، جالب است که شش ماه تمام و درست در حساس‌ترین روزها پولی نگرفته و انتقادی هم نکرده و تا قبل از اعلام مهدی تاج، یک بار هم در این باره گلایه ای نکرده بود. او به دلیل تحریم های مالی آمریکا، نتوانسته بود پولی از ایران بگیرد اما ترجیح داده بود به کارش ادامه دهد و همراه با شاگردانش به دنبال هدفی باشند که داشته اند.

آنها اگرچه مهمترین نتایج تاریخ ایران در جام جهانی را به دست آورده اند اما همچنان از سوی منتقدان نقد می شوند. با این وجود فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش در روزهای بعد از جام جهانی اعلام کرده اند می خواهند با این مربی ادامه بدهند. مقامات بالادستی فدراسیون فوتبال که قبل از جام جهانی حتی به حامیان سرمربی می تاختند و برای‌شان پرونده سازی می کردند و حتی شایعاتی درباره آلترناتیوسازی برای سرمربی از سوی‌شان شنیده می شد که بخشی از آنها می تواند همین شایعات مذاکره یا ارائه پیشنهاد به مربیانی چون دالیچ باشد، بعد از جام جهانی و تمجیدهای مردمی، تمجید رئیس جمهور و البته تعریف ستایش آمیز عالی‎ترین مقامات کشور از نحوه بازی تیم ملی در دفاع از نام کشور، در چرخشی 180 درجه ای می خواهند با کی‎روش ادامه دهند.

ولی جو موجود و منتقدان سبک بازی و انتظار برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‎ها سبب شده است آنها بند رسیدن به فینال را برای تمدید 4 ساله قرارداد پیش روی کارلوس کی‎روش قرار دهند. ک‎روش برای پذیرش این بند، در تهران موافقتش را اعلام کرد و رفت. حدود ده روز بعد او امید داشت مهدی تاج با دست پر برای مسکو، خبر تمدید نهایی قرارداد را اعلام کند. تاج اما 4 شرط سرمربی که بخشی از آنها باید از سوی وزارت ورزش و نهادهای بالادستی دیگر تضمین شود را نتوانسته بود نهایی کند و برای همین از کی‎روش فرصتی مجدد خواسته بود.

این خواسته ها اما چه هستند؟کارلوس کی روش که با پیغامی از سوی خبرآنلاین درباره اینکه آیا واقعا در این 6 ماه حقوقش را نگرفته بود، مواجه شده بود، با تائید این مطلب، برای اولین بار 4 شرطی که به فدراسیون فوتبال ارائه کرده را خیلی شفاف گفته است. 4شرطی که درباره دو مورد آن در روزهای اخیر بحث هایی شده بود اما برای دو شرط دیگر تا به حال بحثی به میان نیامده بود.

سرمربی در این متن نوشته است:

«سلام فرهاد

با آرزوی بهترین ها

درست است اما با توجه به چیزی كه خودت می دانی من هیچوقت دوست نداشتم درباره خودم صحبت كنم. طی جلسه قبلی كه داشتم، فكر می كنم بین من و آقای تاج و فدراسیون این توافق انجام شد كه برای موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا یكسری اقدام ضروری به نظر می رسد.

١. حمایت های مالی و تدارکاتی  از تیم ملی برای حضور در رقابت های جام ملت ها. البته كه هیچیك از این ها نباید فقط در حد قول بدون عمل باشد!

٢. اقدامات لازم برای هفت بازیكن سرباز تیم ملی. ما از ١٣ ژوئن ٢٠١٧ منتظر ارائه راه حل برای چنین مسئله ای هستیم.

٣. رسیدگی به معوقات عقب افتاده قرارداد.

٤. و در آخر؛ قراردادی رسمی و مكتوب از سوی فدراسیون فوتبال ایران. تا اینكه همه چیز در حد حرف نباشد و تمامی مباحث مربوط به بازیكنان و كادرفنی به امضا و توافق برسد.

این توافقی بود كه بین من و فدراسیون فوتبال/آقای تاج انجام شد.

با آرزوی بهترین ها

كارلوس كی‌روش»

او این بار به فدراسیون ایران خیلی شفاف گفته است اگر قرار به رسیدن به فینال جام ملت‎های آسیا است، این اتفاق دور از دسترس نخواهد بود اما به شرطی که این خواسته ها فراهم باشند. او البته خواسته این ها به عنوان بند های قرارداد در برگه ای که امضا می شود، وجود داشته باشند. تاج حالا می داند امضای چنین قراردادی یعنی او اگر نتواند همه این خواسته ها را فراهم کند، اتوماتیک وار قرارداد برای 4 سال تمدید می شود اما آنها بر اساس شروطی که برای‎شان تبیین شده باید قرارداد سرمربی را تنها در صورت رسیدن به فینال، برای 4 سال تمدید کنند.

برای همین هم هست که مذاکرات سرمربی با فدراسیون ایران تقریبا پیش نرفته و در حالتی پر از سکوت باقی مانده است. کی‎روش این خواسته ها را این بار خیلی شفاف برای اطلاع فوتبال‎دوستان ایرانی گفته است و باید دید حالا پاسخ مهدی تاج به این اظهار نظر صریح کارلوس کی‎روش چه خواهد بود؟

منبع: خبرآنلاین

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین