واشنگتن اگزمینر: ترامپ نگران افزایش تنش میان آمریکا و ایران نیست

گروه جهان الف،   3970502132

رئیس جمهور آمریکا که این روزها به سختی مشغول ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان است، گفت که به هیچ عنوان نگران افزایش تنش میان ایران و آمریکا نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن اگزمینر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از انتشار پیام تهدیدآمیز خود خطاب به رئیس جمهور ایران به خبرنگاران گفت که نگران افزایش تنش میان تهران و واشنگتن نیست. وی در یک مراسم در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نگران تحریک ایران است، گفت: به هیچ وجه.

دونالد ترامپ صبح روز دوشنبه (۱ مردادماه) به هشدارهای حسن روحانی همتای ایرانی‌اش که به وی گفته بود با دم شیر بازی نکن، با انتشار پیامی توئیتری واکنش نشان داد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه با پیامدهایی مواجه خواهی شد که نظیر آن را کمتر کسی در طول تاریخ تجربه کرده است.

رییس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در جمع سفرا و دیپلمات‌های این کشور خطاب به ترامپ، گفته بود: با دم شیر بازی نکن زیرا پشیمان کننده خواهد بود. آمریکا باید بداند که صلح با ایران مادر تمام صلح‌ها و جنگ با ایران، مادر تمام جنگ‌ها است.

 این توئیت ترامپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در یک تجمع در کالیفرنیا با عنوان ادعایی "حمایت از مردم ایران" در حضور برخی از ایرانی‌های مقیم آمریکا به طرح ادعاهای مذبوحانه و ساختگی واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و مقامات ایران را به فساد و سرکوب شهروندان کشور متهم کرد.

وی در ادعاهای فرافکنانه خود گفت که ایران نزدیک به چهل سال است از تروریسم حمایت می‌کند و در این سال‌ها تلاش کرده است انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن محکوم کردن این اظهارات سخیف و بی پایه و اساس مایک پمپئو اظهار کرد: سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع  که صرفا یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود، بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی حد و حصر  دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام یک سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.

وی افزود: این سخنان به وضوح مصداق بارز دخالت این کشور در امور داخلی ایران و دقیقا در راستای سیاست های دیرپای بی ثبات ساز و مخرب این کشور در منطقه ارزیابی می شود که ناقض تعهدات بین المللی این کشور است. ایرانیان در طول تاریخ هرگز سلطه و سیاست‌های زورگویانه و قلدرمآبانه هیچ بیگانه‌ای را نپذیرفته و قطعا در این شرایط حساس نیز نه تنها از سیاست‌های رئیس جمهور و اقلیت جنگ طلب فعلی آمریکا که به هیچ یک از اصول و هنجارهای اخلاقی، انسانی و حقوقی و بین المللی پایبند نیستند و حرف‌ها و رفتارهایشان فاقد هرگونه اصالت است و به اعتراف بسیاری از دوستان و متحدان آمریکا قابل اعتماد نیستند، وقعی ننهاده بلکه بدون تردید با اتحادی که همیشه در اینگونه شرایط از آنها انتظار می‌رود، پاسخ اینگونه اظهارات و اقدامات مداخله جویانه مقامات و سیاستمداران آمریکایی را با انسجام و یکپارچگی مثال زدنی خواهند داد.

قاسمی همچنین تاکید کرد: سخنان وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد وی کماکان از دارا بودن آگاهی لازم و درک صحیح و عمیق از گذشته و حال ایرانیان همچنان محروم است و باید بداند منافع آمریکا به آنان دیکته می کند که قبل از هر ارزیابی و قضاوتی پیرامون دیگر ملل و جوامع جهان، نیاز به دانش، خردورزی و  درک عمیق از واقعیت های آن جوامع دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین