محسن هاشمی: دنیا در کنار ایران خواهد بود

گروه سیاسی الف،   3970502106

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مواضع خارج از نظام بین الملل مسئولان آمریکایی گفت: تا زمانی که ما با هوشیاری در سیاست خارجی عمل کرده و از رفتارهای تحریک آمیز و افراطی بپرهیزیم، تلاشهای جنگ طلبانه نیروهای تندرو در آمریکا ورژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی محتوم به شکست خواهد بود و دنیا در کنار ما در برابر این گروه جنگ طلب خواهد ایستاد .

به گزارش فارس، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای هفتادو هشتمین جلسه شورا به ولادت هشتمین اختر  ولایت، علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، خورشید ایران زمین و امام رئوف ومهربان اشاره داشت و گفت: سیره رضوی یکی از مهمترین منابع ظهور عقلانیت ومصلحت در تفکر شیعی است، امام رضا علیه السلام ، با وجود آنکه اجدادش توسط حکومت ظالم و سفاک بنی عباس به شهادت رسیدند و پدرش نیز بیش از سی سال در مخوفترین سیاهچال های حکومت به بند کشیده شد و سرانجام مظلومانه به شهادت رسید، برای حفظ کیان شیعه و جلوگیری از خونریزی و فشار به مردم، ولایتعهدی مامون عباسی را پذیرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران به تشریح توطئه ولایتعهدی امام رضا علیه السلام  پرداخت و گفت: این ولایتعهدی جز برای فریب مردم و ایجاد مشروعیت برای بنی عباس و همچنین جنگ قدرت در این خاندان نبود، اما هوشیاری وروشنگری علی ابن موسی الرضا (ع) موجب گردید که نه تنها این توطئه شکست بخورد ، بلکه شیعیان از فشار سنگینی که به آنان وارد می شد ، کمی رها شده و قدرت فعالیت اجتماعی بیابند.

وی ادامه داد: ایران زمین، بعنوان مامن وماوای فرزندان پیامبر میزبان امام رضا و دهها تن از فرزندان امامان گردید و تا امروز این سلسله مودت و دوستی هر روز بیش از گذشته گسترش واستحکام یافته است.

محسن هاشمی در ادامه یادآور شد: حتی گروهی از دوستداران اهل بیت(ع)، امام رضا را از پذیرش مسئولیت در دستگاه عباسی منع می کردند و این را سازش، تسلیم وخیانت به شیعه بر می شمردند اما علی ابن موسی الرضا(ع) با تکیه بر عقلانیت ومصلحت در تصمیم خود تردید نکرد و تصویری متفاوت را از سیره اهل بیت (ع) بجا گذاشت.

به اعتقاد وی درس بزرگ امام رضا(ع) برای امروز ما، گذشتن از آبرو و بجان خریدن ترور شخصیت از سوی دوست ودشمن برای حفظ جامعه ومردم بود، اگر امام حسن علیه السلام ، خلافت خلیفه اموی را به رسمیت شناخت، امام رضا، مسئولیت در دستگاه خلیفه عباسی را پذیرفت در حالیکه شهادت طلبی و شجاعت و آزادگی این دو امام همام، کمتر از سالار شهیدان، اباعبداله الحسین (ع) نیست اما اقتضای دوران ومصلحت جامعه را بر مصلحت شخصی و تمایل خود به مبارزه وشهادت ارجح شمردند.

رییس شورای شهر تهران در ادامه سخنانش به مواضع خارج از نظام بین الملل آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر شاهد تهدیدات و مواضع خارج از منطق و عرف نظام بین الملل مسئولین آمریکایی هستیم، امروز جهان، بصورتی واضح، منطق، عقلانیت، صلح طلبی و پایبندی نظام جمهوری اسلامی به تعهدات خود را در کنار گستاخی، بدعهدی و افراطی گری مثلث منحوس آمریکا، اسراییل وبرخی دولتهای عربی ، مشاهده می کند.

وی به سیاست اصولی و مبنایی جمهوری اسلامی که در پذیرش برجام موجب انزوای دشمنان ایران در عرصه جهانی گردیده است اشاره کرد و افزود:  نقطه اتکای ما در این تقابل است که باید تداوم یابد و موجب شود تا تلاشهای گسترده برای ایجاد ایران هراسی به شکستی قطعی برسد.

به گفته هاشمی تا زمانی که ما با هوشیاری در سیاست خارجی عمل کرده و از رفتارهای تحریک آمیز و افراطی بپرهیزیم، تلاشهای جنگ طلبانه نیروهای تندرو در آمریکا ورژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی محتوم به شکست خواهد بود و دنیا در کنار ما در برابر این گروه جنگ طلب خواهد ایستاد.