مروری بر اخبار مهم روز؛ جولان پیرمردها در بهارستان/ تکذیب خبر مرتبط با فرزند نوبخت/ تقلید ترامپ از ظریف/ حامیان لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400/ سرگرمی آیت الله علم الهدی در زمان فراغت

گروه سیاسی الف،   3970501194 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 جولان پیرمردها در بهارستان/ تکذیب خبر مرتبط با فرزند نوبخت/ تقلید ترامپ از ظریف/ حامیان لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400/ سرگرمی آیت الله علم الهدی در زمان فراغت

ترامپ از ظریف کپی برداری کرد

دونالد ترامپ در تازه ترین توئیت خود از سخنان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که در جریان مذاکرات هسته ای خطاب به آمریکایی ها گفته بود «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» کپی برداری کرد. رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتر شخصی خود با نوشتن حروفی بزرگ و واکنش به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکنید.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود نوشت: یا اینکه پیامدهای آن را متحمل خواهید شد مانند آنچه که پیشتر و درخلال تاریخ اندکی متحمل شده اند.ما کشوری نیستیم که گفته های خشونت آمیز و مرگ شما را تحمل کنیم.

پاسخ یک ایرانی به اظهارات تهدیدآمیز ترامپ

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به تهدید رییس‌جمهور امریکا در توییتر نوشت: آقای ترامپ به آقای روحانی گفته است مراقب باش. شما که بیش از پنجاه هزار نیرو زیر تیغ ایران دارید و اینگونه دیوانه‌‌وار تهدید می‌‌کنید، باید مراقب باشید.

تابناک هم نوشت: نکته مهم اینکه ترامپ توییت خود را با حروف بزرگ نوشت تا با نشان دادن تن صدای قوی و لحنی خشن، بر هشدارآمیز و جدی بودن پیامش تأکید کند. از سوی دیگر، نوشتن توییت با حروف بزرگ و اسم و عنوان روحانی با حروف کوچک عصبانی بودن و خشم ترامپ را نشان می دهد... یکی از خبرنگاران آمریکایی در واکنش به توئیت ترامپ خطاب به روحانی با لحنی کنایه آمیز نوشته است که یکی از مهم ترین تهدیدات امنیت ملی برای آمریکا، افزایش کلمات هر توئیت از 140 حرف به 280 حرف بود! این خبرنگار در واقع بیشتر شدن ظرفیت حروف در نگارش توئیت را برای افرادی همچون ترامپ، همچون دادن شمشیر در دست یک زنگی مست دانسته! که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

 بازداشت ۴ مدیر وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش خودرو

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو تاکنون ۵ نفر از مدیر و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند. محسنی اژه ای گفت : یکی از دستگیر شدگان مدیرکل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش ها همکاری و مسئولیت داشته است.

 معاون اول قوه قضائیه گفت: در بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز قطعا تخلف شده است.

 تکذیب خبر دستگیری فرزند نوبخت

خبر دستگیری پسر سخنگوی دولت تکذیب شد. یک منبع آگاه نزدیک به نوبخت در گفت‌وگو با ایلنا، درباره خبر دستگیری فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ این خبر از اساس دروغ و کذب است و چنین اتفاقی نیفتاده است. وی خاطرنشان کرد: این خبرسازی‌ها در جهت تخریب دولت و اعضای کابینه است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

گفتنی است اوایل تیرماه نیز محمدباقر نوبخت در توییتر خود درباره سه ادعا علیه خودش در فضای مجازی، نوشت:

سیف آخر هفته می‌رود؟

تسنیم نوشت: تغییر و ترمیم تیم اقتصادی کابینه دوازدهم خبری است که از هفته های قبل در جامعه دست به دست می شود ولی یکی از مهمترین این تغییرات به بانک مرکزی برمی گردد.تازه ترین خبرها نشان می دهد، رئیس کل جدید بانک مرکزی از سوی رئیس جمهوری انتخاب شده و بزودی معرفی می شود. به طور حتم تغییر رئیس کل بانک مرکزی و تیم او در برج میرداماد از مهمترین تغییرات تیم اقتصادی آقای روحانی خواهد بود.

 قبلاً هم اعلام شده بود که با نزدیک شدن به اتمام حکم ریاست کلی ولی‌الله سیف در بانک مرکزی، رئیس جمهور تصمیم گرفته جانشین وی را انتخاب کند... گزینه های رئیس جمهور برای انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی عبارتند از علی دیواندری، علی طیب نیا، حمید پورمحمدی و محمد نهاوندیان. (از مدت ها قبل خبر رفتن نهاوندیان به بانک مرکزی به جای سیف مطرح شده بود ولی او و پایگاه اطلاع رسانی دولت این خبر را از اساس رد کرده اند)... از بین گزینه های مطرح برای ریاست کلی بانک مرکزی، نام دیواندری و طیب نیا بیشتر از سایرین مطرح است و احتمالاً روحانی از بین این دو، یک نفر را انتخاب خواهد کرد. گفتنی است، سیف زمانی که ریاست بانک مرکزی را به‌عهده گرفت دلار در دامنه قیمتی 3 هزار تومان بود ولی الآن قیمت دلار در بازار قاچاق بیش از سه برابر افزایش یافته است.

  اسامی جایگزین‌ های احتمالی رئیس بانک مرکزی

 اعتمادآنلاین هم نوشت: محمدرضا نجفی، نماینده تهران خبر داده که رایزنی با یک نفر برای ریاست بانک مرکزی انجام شده که او نپذیرفته و برای برخی پست‌های دیگر هم رایزنی‌هایی در حال انجام است. محمدرضا نجفی، نماینده تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با  تاکید بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه‌وبودجه و دستگاه‌هایی که به‌نوعی دست در اداره بخش‌های خدماتی و اقتصادی دولت دارند، مسئولیت کافی را در برنامه و عمل به منصه ظهور نرساندند.

سایت دیده بان ایران نزدیک به دولت نوشت: بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییرات در ترکیب کابینه دوازدهم آغاز شده است به نظر می‌رسد که تعدادی از وزرا خداحافظی می‌کنند و احتمالا برخی دیگر هم جابه‌جا می‌شوند...حسن روحانی قرار است ریاست بانک مرکزی را تغییر دهد. در این تغییر گزینه هایی چون علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد و علی دیواندری معاون فعلی بانک مرکزی جزو گزینه های مطرح تصدی این پست هستند. براساس اطلاع منابع موثق صحبت هایی هم با هر دو گزینه شده است...بر اساس شنیده ها می توان دیواندری را یکی از گزینه های جدی بانک مرکزی به شمار آورد. حال باید دید از میان این دو گزینه کدام یک در دولت دوازدهم تصدی ریاست بانک مرکزی را عهده دار خواهند شد...براساس شنیده ها قرار است غلامرضا تاجگردون جایگزین کرباسیان در وزارت اقتصاد شده و هدایت این وزارتخانه را عهده دار شود...پس از تصمیم گیری هیئت دولت مبنی بر تفکیک وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی علی ربیعی از این وزارتخانه خواهد رفت و محمد شریعتمداری وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت جایگزین علی ربیعی در این وزارتخانه خواهد شد... بر اساس آخرین گمانه زنی در خصوص تغییر در تیم اقتصادی دولت ؛ وزیر صنعت و معدن جای خود را به علی اشرف افخمی مدیر عامل فعلی بانک صنعت و معدن می دهد... علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جایگزین  عباس آخوندی در وزارت راه و شهر سازی شود.

مصطفی کواکبیان‌ دبیر کل حزب مردم سالاری و عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ترمیم تیم اقتصادی دولت، ‌اظهار کرد: مجلس منتظر تصمیم گیری رئیس جمهور در این باره بوده و از نظر ما روش پسندیده تر اقدام خود قوه مجریه درموضوع تغییر تیم اقتصادی است... اگر روحانی به دنبال تغییرات نباشد، مجلس باید برای تحولات کابینه از ابزار هایش استفاده کند، اما طبق برداشت ما ازصحبت های روحانی به نظرم رئیس جمهور خود نیز به دنبال تغییرات است همچنین لایحه دو فوریتی‌ مربوط به  تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» شروع این تحولات است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت هم با اشاره به بررسی استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی گفت: گزارش استیضاح کرباسیان به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده است. وی تصریح کرد: با توجه به اتمام مهلت قانونی 10 روزه برای اعلام وصول این استیضاح در صحن علنی، اکنون  هیئت رئیسه مجلس تخلف کرده و باید روز گذشته این اعلام وصول را قرائت می‌کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتقاد از عدم تغییر تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: این دولت بر اساس سهم‌خواهی افراد به وجود آمده و شاید هنوز از بین مهره‌های خود گزینه‌ای را برای تغییر در تیم اقتصادی پیدا نکرده‌اند. وی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور می‌خواست شخصا درباره تغییر کابینه تصمیمی بگیرد، قطعا تاکنون تغییراتی در اعضای دولت به وجود می‌آمد، اما مسئله آن است که آقای روحانی تصمیم درباره تغییر کابینه را به افرادی سهم‌خواه در دولت موکول کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: ملت به آقای روحانی برای اداره امور اجرایی کشور رأی داده‌اند اما وی اختیار تغییر در کابینه را به افرادی در دولت واگذار کرده است و با برخی از افراد کابینه خود رودربایستی‌ دارد.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و سخنگوی فراکسیون امید به آرمان گفت: انتظار این بود که در دولت فعلی نسبت به دولت یازدهم تغییرات اساسی انجام شود که تغییرات انجام شد، اما در بخش‌هایی هیچ تغییری صورت نگرفت یا تغییرات رو به بهبودی را شاهد نبودیم. مجلس می‌تواند از اهرم‌های خود در این راستا استفاده کند، گرچه بر بخشی از دولت نظارتی ندارد. البته مجلس در بخش وزرا و سوال از رئیس‌جمهور می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند، اما اکنون برخی افراد در تصمیم‌گیری‌های دولت تاثیر گذارند و با اختیاری که آقای روحانی عملا به آنها داده در کار وزرا دخالت می‌کنند و مجلس نیز هیچ اهرم نظارتی بر آنها ندارد... من خیلی صریح عرض می‌کنم که در حال حاضر افراد اثرگذاری در کابینه حضور دارند که به جای اینکه در این زمان به فکر مردم و حل مشکلات کشور باشند؛ بیشتر وقت و انرژی خود را به برنامه‌ریزی برای انتخابات 1400 صرف می‌کنند. عملکرد و برخورد با این مساله نیز مقداری جدیت آقای روحانی را می‌طلبد.

 فرافکنی وزیر صنعت پیرامون ارزبگیران دولتی

سایت انتخاب نزدیک به دولت نوشت: محمد شریعتمداری، وزیر صنعت که در هفته‌های اخیر تحت فشار شدید افکار عمومی قرار داشت و حتی درخواست‌ها برای ‏برکناری او توسط رییس جمهور و یا استیضاحش توسط مجلس به اوج رسیده بود، اخیرا تلاش کرده است تا ماجرا را به گونه‌ای ‏دیگر در رسانه‌ها وانمود کند... ‏اتفاقات نشان می‌دهد اولا انتشار لیست و برداشتن این گام برای شفاف سازی، نه تنها افتخاری برای آقای وزیر نیست بلکه او ‏صرفا تحت فشار افکار عمومی و اولتیماتوم رییس جمهور، «مجبور» شده است تا فهرست ارزبگیران، آن هم به صورت ناقص را ‏منتشر کند و اکنون نیز کامل نبودن آن را به بانک مرکزی حواله می‌دهد...اکنون چگونه است که وزیر صنعت هم قصد دارد بر خلاف عملکردش افتخار این «افشاگری» را به نام خود ثبت کند، هم مدام توپ را به زمین بانک مرکزی (که اساساً مرد این میدان نیست) می اندازد و منتظر است تا آنها فهرست ارزبگیران را منتشر کنند؟ چرا خود راسا فهرست ارزبگیران یا آنهایی را که ارز دولتی به آنها تخصیص داده شده، منتشر نمی کند؟ آن هم در شرایطی که بانک مرکزی نشان داده تلاشی برای اقداماتی از این دست در راستای شفاف سازی ندارد و به گفته خود وزیر صنعت، پس از سه بار نامه نگاری، باز هم خبری از لیست ارزبگیران نیست.

دشمنان برنامه‌های زیادی برای «تیر و مرداد» داشتند

سرلشگر محمدعلی جعفری در افتتاحیه بیست و سومین دوره طرح ولایت دانشجویی کشوری در حرم مطهر رضوی گفت: دشمنان ما برنامه‌ریزی‌هایی را به ویژه در شرایط اقتصادی و جامعه ملتهب ما از ۷،۸ ماه پیش شروع کرده‌اند که از دی ماه سال گذشته از شهر مشهد آغاز شد. با فضای مجازی رها شده، وضعیت اجتماعی ملتهب، مشکلات مردم، فشارهای اقتصادی دشمنان، تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و نارضایتی‌هایی که در مردم وجود دارد اما ناامنی در کشور وجود ندارد... منافقین و سلطنت‌طلبان به شدت برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند. آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و آل سعود در کشور ما برای توسعه ناامنی بودجه‌های زیادی را هزینه می‌کنند. آن‌ها برنامه‌های زیادی در تیر و مرداد نیز داشتند و امیدهای زیادی بسته بودند که ناامنی‌ها را گسترش دهند اما کشور ما از امنیت خوبی برخوردار است.

سرلشکر جعفری: منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر برای توسعه ناامنی در کشور هزینه‌های بسیاری کردند

 پاسخ احمدی نژاد به دلایل ردصلاحیتش

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه دلایل دیگری در خصوص رد صلاحیت رییس دولت نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ وجود دارد تصریح کرد: نه والا؛ می‌گویند دوقطبی بوده است. وی در پاسخ به اینکه «دلیل رد صلاحیت شما چه بود، می‌گویند شما می‌دانید»، گفت: من از اساس بی خبرم و اطلاعی ندارم؛ من بی تقصیرم!..

عباسعلی کدخدایی، در پاسخ به سوال اینکه، گفته می‌شد اگر احمدی نژاد بیاید انتخابات ۹۶ دو قطبی می‌شود و بعد رد صلاحیت می‌شود، گفت: این بحث دیگری است و دلایل عدم صلاحیت بحث دوقطبی بودن نیست، بلکه بحث‌های دیگری است که به موقع اعلام می‌کنیم.

دیدار فراکسیون امید با رئیس جمهور

حسن روحانی، رییس‌جمهوری صبح دوشنبه دیداری با رئیس و اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی داشت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اعضای فراکسیون در سخنان خود بر این موارد تاکید داشتند: ضرورت تعامل گسترده دولت و مجلس بویژه در شرایط کنونی، پاسخ گویی به مطالبات و خواسته های مردم، ضرورت کمک به دولت در راستای اجرایی کردن برنامه ها و عمل به وعده های خود به مردم، اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، تقویت بخش خصوصی، ضرورت سخن گفتن بیشتر و صادقانه مسوولان با مردم، حمایت از سخنان قاطعانه رئیس جمهور در همایش سفرا، توجه به لزوم تغییر و تحول در اعضای دولت در راستای ایجاد تحرک در فعالیت ها، توجه به اعتراض‌های صنفی، تقویت ارتباط مسوولان و نخبگان کشور، توجه به صرفه جویی، استفاده از نخبگان اقوام، مذاهب و اقلیت ها در رده های مختلف مدیریتی، تقدیر از توجه ویژه دولت به جایگاه زنان و دختران، مقابله با فساد، حفظ و تقویت امید و نشاط در کشور، اعتماد به جوانان، توجه به سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم و ضرورت استمرار عقلانیت و تعامل سازنده با جهان.  

روحانی: باید بکوشیم تا مردم نسبت به آینده، هیچگونه نگرانی نداشته باشند/ دولت همچنان پای وعده‌های خود ایستاده است

 الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس هم گفت: در جلسه با رئیس‌جمهور مباحث مختلفی مطرح شد از جمله راجع به چگونگی کمک فراکسیون امید به دولت در شرایط فعلی صحبت‌هایی عنوان شد. فراکسیون امید در گذشته و در انتخابات ریاست جمهوری، دولت یازدهم و دوازدهم به دولت کمک کرد و همچنان هم علاقه‌مند است که کمک‌هایش ادامه داشته باشد و حمایتش مستدام باشد... این نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور درباره رفع حصر گفتند تلاش‌های زیادی کردم و جلسات زیادی گذاشتم منتها اینکه به مردم گزارش بدهم تأثیری در اصل ماجرا ندارد اما من همه تلاشم را کردم. همان‌طور که در انتخابات گفتم من مخالف هرگونه حصرم اما بااینکه پیگیری‌هایم تبدیل به یک مطلب سیاسی- اجتماعی شود، موافق آن نیستم.

احتمال رفع فیلتر تلگرام

ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران گفت: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده؛ البته در سال‌های اخیر مردم و نخبگان درباره باز شدن یا بسته شدن برخی از پیام رسان‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که در این خصوص شورای عالی فضای مجازی درباره بازشدن توییتر یا فیلتر شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی تا به امروز نداشته است.

آخرین خبر از رفع فیلتر توئیتر، فیلتر اینستاگرام و فیلترینگ تلگرام

وی با اشاره به تصمیمات در نظر گرفته شده برای پیام رسان تلگرام، گفت: تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروح از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است. دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود، البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.

جولان مدیران پیر در راهروهای بهارستان

آفتاب یزد نوشت: در آستانه بررسی نهایی طرح «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» در مجلس، یکی از نمایندگان ... از لابی‌سنگین برخی مدیران سالخورده با وکلای ملت خبر می‌دهد که خواستار اضافه شدن الحاقیه‌هایی به طرح مذکور به منظور تداوم مدیریت‌شان هستند ...اگرچه به نظر می‌رسد که در ظاهر مخالفت چندانی از سوی دولت و سایر مسئولان نسبت به تصویب نهایی اصلاح این قانون وجود ندارد اما عده‌ای از مدیران در تلاشند که با لابی‌های گسترده و وعده و امتیاز به نماینده‌های مجلس، آنها را متقاعد به افزودن استثناهایی در این طرح سازند تا همچنان مدیران فرتوت و مسن در بدنه و راس دولت و سایر نهادها مشغول به کار باشند و عملا بازهم راه را بر اشتغال و به کارگیری مدیران جوان و پرتوان ببندند.

  سرگرمی آیت الله علم الهدی در زمان فراغت چیست؟

تسنیم نوشت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اهمیتی که قضاوت جوانان در حوزه موسیقی نسبت به او دارد، گفت: بنده به عنوان یک کارشناس دینی وظیفه دارم چه در پاسداری از ارزش‌های دینی و امر به معروف و نهی از منکر عمل کنم؛ جوانان و مردم برای من خیلی مهم هستند، اما بعد از خدا و نه قبل از خدا.  وی افزود: وظیفه ما تبلیغ ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و مقابله با منکرات شرعی است، مردم و جوانان برای ما محترم هستند. بنده ۲۳ سال دانشگاهی را اداره کردم و در راه‌اندازی و مدیریت دانشگاه حضور فعال داشتم زندگیم با جوانان بوده است، جوانان برای من عزیزترین موجودات هستند.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه افزود: بنده به دلیل شرایط کاری و گرفتاری که داشته‌ام و دارم فرصت گرایش به سرگرمی را ندارم؛ اگر روزی فراغتی فراهم شود حتماً یکی از برنامه‌های اصلی‌ام در گذران فراغت، تماشای فیلم‌های فاخر است. چرا که من به هنر هفتم اعتقاد دارم و امیدوار هستم در توسعه دین و در جریان ابزار تبلیغی دین این هنر به فریاد جامعه ما برسد.

 امام جمعه مشهد در پایان خاطرنشان کرد: تهاجمی که علیه بنده در فضای مجازی میشود تهاجم در جریان خاصی است و به علت نقد و بی باکی بنده از لحاظ شفاف صحبت کردن و صراحت داشتن در مطرح کردن مشکلات مردم است. بنده در تریبون نماز جمعه مشکلات مردم، مفاسد و عوامل مفاسد را بی پرده بیان می کنم. طبیعی است این تهاجم در مقابل بنده صورت می‌گیرد، اما این تهاجم، تهاجم بیرحمانه‌ای است چه در داخل و چه در داخل کشور، افتراء و دروغ است.

 هرگونه عزل و نصب توسط حضرتی غیرقانونی است

حمیدرضا کارگر عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اتفاقات اخیر حزب اعتمادملی و عزل وی از روابط عمومی این حزب توسط الیاس حضرتی،گفت: روابط عمومی حزب با قدرت به‌ فعالیت خود ادامه می‌دهد. آقای حضرتی طبق قانون و اساسنامه اعتمادملی تا زمان اعلام نظر وزارت‌کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب، حق عزل یا انتصاب ندارد. وی افزود: ما از برخی‌ اعضای‌ خانواده دبیرکل حزب می‌خواهیم‌، فریب اعضای محفلی که کودتا کردند را نخورند‌. اخبار را درست به‌ سمع دبیرکل برسانند تا‌ براساس اطلاعات اشتباه و با امضای وی به کسی ظلم نشود.

 مقدمات تشکیل حزب لاریجانی فراهم شده است

نامه نیوز نوشت: گام های نخست برای تاسیس حزب لاریجانی برداشته شده و به نظر می رسد که این حزب پشتوانه خوبی برای ورود وی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری باشد... لاریجانی که از سال ها پیش گزینه مورد حمایت ناطق نوری بوده است . گفته می شود اکنون نیز تمایل علی اکبر ناطق نوری  این است که علی لاریجانی گزینه انتخاباتی انتخاباتی 1400 باشد. حتی در هفته گذشته برخی رسانه ها در خبری اعلام کردند که در همین زمینه گفت و گویی نیز میان ناطق نوری و سید محمد خاتمی شکل گرفته است . همین منابع اعلام کرده اند که رئیس دولت اصلاحات در جلسه با ناطق نوری گفته است که لاریجانی را بر عارف ترجیح می دهد. در صورت درست بودن این روایت، خاتمی با حسن روحانی در مورد حمایت از لاریجانی هم نظر خواهد بود... برگ های برنده لاریجانی اما بیش از این حرف ها است. او علاوه بر حمایت ناطق نوری، اصلاح طلبان و دولت مستقر از جایگاه قابل توجهی نیز در زیستگاه سیاسی خود دارد. جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین همواره از او حمایت کرده اند و این بار نیز تنهایش نخواهند گذاشت.

سندروم عباس جدیدی!

روزنامه خراسان نوشت: از روزهایی که عباس جدیدی برای عکس یادگاری با منصور پورحیدری در بیمارستان، سوژه فضای مجازی شده بود، زمان زیادی نگذشته است اما طبق معمول، همه‌چیز به چند شوخی تلگرامی و اینستاگرامی محدود شد و کسی درس عبرت نگرفت. همچنان باز هم وقتی یک پیش کسوت هنر یا ورزش در بستر بیماری است، چهره‌ها به عیادت او می‌روند و به بهانه همین عیادت، عکس‌هایشان را می‌اندازند و به ما می‌قبولانند که چه ارزشی برای بزرگان قائل‌اند.

تصویری که می‌بینید، (که ما بابت انتشارش از شما پوزش می‌خواهیم) مشتی نمونه خروار است. اگر به صفحات اجتماعی بازیگران سینما و تلویزیون سری بزنید، عکس‌های مشابه دیگر چهره‌ها را نیز زیاد می‌بینید؛ همه در همین وضعیت استاد. سلبریتی‌ها از همین احوال ناخوش ایشان هم نگذشته‌اند و برای این که خودی نشان دهند و از موج عقب نیفتند، در عکس گرفتن با استاد بیمار، کم نگذاشته‌اند.

هیچ‌کس با عیادت از بیمار مخالفتی ندارد اما ساده بگوییم، این عکس‌انداختن‌ها و شوآف‌ها  برای مردم جذابیتی ندارد.  اگر مردم عادی بروند و با حال نزار استاد مشایخی عکس بگیرند، (که آن هم اشتباه است) می‌توانیم این‌طور خودمان را قانع کنیم که آن‌ها شاید فقط یک بار در عمرشان بتوانند استاد جمشید مشایخی را از نزدیک ببینند اما بازیگران دیگر چرا؟ هرکدام از این چهره‌ها چند بار با استاد مشایخی همبازی بوده‌اند؟ چند بار ایشان را در پشت‌صحنه آثار یا جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی دیده‌اند و احیاناً عکس هم انداخته‌اند؟

سخنی هم با سلبریتی‌های حاضر در این عکس و عکس‌های مشابه داشته باشیم. هنرمندان عزیز! سلبریتی‌های گران مایه! قبل از این که ژست بگیرید و لبخندِ «من چقدر بزرگوارم» بزنید، حال نزار استاد مشایخی را ندیدید؟! ... مگر همین شما نبودید که در زمان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، اینستاگرام را به خاطر سلفی‌های مردم با این ساختمان روی سرتان گذاشتید؟! مگر همین شما در آن روزها با ژست عاقلانه به ما نگاه نکردید و از فاجعه سلفی گرفتن با ساختمان نیمه‌سوخته پلاسکو نگفتید؟! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۹۲۶۳۲۰:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱
امریکا جرات رویارویی مستقیم نظامی ندارد... اما طیف تندرو اصلاح طلب ملت رو می ترسونن... یکی از این ها امروز مقاله نوشته که بله! ترامپ اهل عمله و نباید عصبانیش کنیم ..میشه در بعضی موارد کوتاه اومد !!! مرسی خودباوری !! اینا نگران ژن خوباشون هستند که اونور اب اند!!
ناشناس۴۴۹۵۱۱۲۳:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
آدرس بده کی و کجا نوشته چنین چیزی
ناشناس۴۴۹۵۷۸۰۰:۱۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲
مراجعه ای تاریخی به جنگ نفتکش ها، سقوط هواپیما مسافربری داشته باشید. در صورت بروز جنگ خاک آمریکا کجاست... برای او هزینه اش زیاد نیست.
ناشناس۴۴۹۲۷۸۲۰:۵۲:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
خود ترامپ حباب هست
ناشناس۴۴۹۴۲۶۲۲:۲۹:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
فعلا که مملکت رو با یه حرف بهم میریزه
ناشناس۴۴۹۳۴۱۲۱:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱
اون عکس مربوط به آقای جمشید مشایخی واقعا زننده ست . به وضوح در چهره ایشون ، بیماری و رنج و ضعف دیده میشه بعد یک عده رفتن بالای سرش و دارن به دوربین لبخند میزنن تا عکس بگیرن و بذارن تو اینترنت . واقعا مساله فقدان شعور در بین جماعت سلبریتی ، به یک معضل لاینحل تبدیل شده . آخه یک بیمار با این وضع دردناک ، باید سوژه داستان اینستاگرام اینها بشه ؟!
ناشناس۴۴۹۴۶۱۲۲:۵۱:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
مشایخی مگه ایرانه ؟!!!
ناشناس۴۴۹۳۵۲۲۱:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
الف جون خبر تکراری میذاری. آقای نوبخت که مال خیلی وقت پیش و تکراریه. حالا هم که خودشون سخنرانی نکردن شما دست از سرش برنمی‌ دارید!
ناشناس۴۴۹۳۷۰۲۱:۴۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
زمان همه چیز را مشخص می کند هرچند مشخص است
ناشناس۴۴۹۴۱۷۲۲:۲۶:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
بستن تنگه هرمز در واقع اعلام جنگ نظامی از سوی ایران است. جنگ در عرصه های سیاسی، اقتصادی، سایبری و... مدتها است که آغاز شده است. این عمل در واقع در راستای اجرای قانون "برای همه و یا هیچ کس" است و باید به عنوان آخرین گزینه از طرف ایران مد نظر قرار گیرد.
ناشناس۴۴۹۴۲۲۲۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
كاش سوال ميشد فرزندان اقاي نوبخت كجا تشريف دارند
ناشناس۴۴۹۴۳۰۲۲:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱
همه چیز مشخص است
پگاه۴۴۹۵۵۹۲۳:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلبریتی‌های گران مایه! قبل از این که ژست بگیرید و لبخندِ «من چقدر بزرگوارم» بزنید، حال نزار استاد مشایخی را ندیدید؟! ...// آفرین اینرا خوب گفتی
جلال۴۴۹۵۹۰۰۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲
مملکت همچون فیلم هزاردستان احتیاج به کمیته مجازات یه تفنگچی دارد تا فاسدان را با یک گلوله خلاص کند و شرش را از سر حکومت بکند وگرنه فساد همچون سرطان کل نظام را دارد میبلعد
ناشناس۴۵۰۷۸۵۱۵:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲
پس نوبخت، نهاوندیان و واعظی چی میشوند همه ی مشکلات از این مثلث ناشی میگردد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین