موضع‌گیری‌های پاندولی ترامپ: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا فریب بزرگ است

گروه جهان الف،   3970501016

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه برای چندمین بار موضعش درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را عوض کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بامداد دوشنبه یک بار دیگر موضعش درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را تغییر داد و این بار آن را «یک فریب بزرگ» خواند. 

ترامپ در یک پیام توئیتری، بار دیگر موضوع دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ربط داد. 

او نوشت: «پس رئیس‌جمهور اوباما قبل از انتخابات درباره روسیه می‌دانست. چرا درباره آن کاری انجام نداد؟ چرا موضوع را به ستاد ما اطلاع نداد؟ چون همه اینها یک فریب بزرگ است؛ او تصورش این بود که هیلاری [کلینتون] حقه‌باز در انتخابات برنده می‌شود.»

ترامپ چند روز قبل، بعد از بالا گرفتن جنجال‌ها در خصوص سخنانی که در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه مطرح کرده بود گفت که ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا را قبول دارد و معتقد است که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده است. 

ترامپ روز دوشنبه (۲۵ تیرماه) در شهر «هلسینکی»، پایتخت فنلاند ابتدا با پوتین دیدار کرد و بعد از آن در یک نشست مشترک خبری با او حاضر شد.

در جلسه پرسش و پاسخ، بسیاری از خبرنگاران از ترامپ درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ سئوال پرسیده و از او خواستند در حضور پوتین او را بابت این موضوع شماتت کند. 

ترامپ در پاسخ‌ها هر گونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت پوتین در جلسه خصوصی با او دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است. او همچنین تصریح کرد دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را «انجام داده باشد.»

بلافاصله بعد از این نشست خبری، سیلی از حملات، از سیاستمداران هم‌حزبی ترامپ تا دموکرات‌ها و رسانه‌ها و کارشناسان روانه ترامپ شد و او به تضعیف نهادهای اطلاعاتی آمریکا در حضور رهبر یک کشور متخاصم متهم شد.

او در اثر این فشارها چندین بار مجبور شده از سخنانش در کنفرانس خبری هلسینکی عقب‌نشینی کند، البته تناقض‌گویی‌های جزئی او هم جنجال‌های بزرگ به پا کرده‌اند.

ترامپ در اولین عقب‌نشینی چهارشنبه هفته گذشته گفت فیلم کنفرانس خبری با پوتین را مرور کرده و متوجه شده که یک جمله را جابجا گفته و به جای گفتن اینکه «دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام نداده باشد» گفته «دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام داده باشد.

یک روز بعد، او در یک نشست خبری یک بار دیگر تأکید کرد که می‌پذیرد روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده، با وجود این، به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا دخالت‌های روسیه در انتخابات ادامه دارد پاسخ داد: «خیر.»

از آنجا که این موضع‌گیری با ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا متناقض بود، یک بار دیگر حملات علیه او آغاز شد و کاخ سفید در نشست خبری گفت ترامپ به سوالی دیگر پاسخ منفی داده و منظورش از آن، تداوم نداشتن دخالت‌ روسیه در انتخابات نبوده است. 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین