مروری بر اخبار مهم روز؛ ماجرای عکس حاشیه ساز مجمع/ روایت عجیب از دخالت خانواده وزیر سابق در تصمیم گیری های وزارتخانه/ شگفتی بی‌بی‌سی از محبوبیت رهبر انقلاب در عراق/ آخرین گمانه زنی ها درباره تغییرات کابینه

گروه سیاسی الف،   3970431171 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

ماجرای عکس حاشیه ساز مجمع/ روایت عجیب از دخالت خانواده وزیر سابق در تصمیم گیری های وزارتخانه/ شگفتی بی‌بی‌سی از محبوبیت رهبر انقلاب در عراق/ آخرین گمانه زنی ها درباره تغییرات کابینه

ماجرای رای دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام  با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون تصاویر مربوط به رأی‌دادن اعضای مجمع در جلسه ۳۰ تیرماه ۹۷ توضیحاتی ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است: انتشار برخی از تصاویر از جلسه 30 تیرماه 97، موجب گمانه‌زنی اشتباه رسانه‌ها در مورد موافقت و مخالفت اعضای این نهاد با طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است... با توجه به محدودیت زمانی حضور عکاسان و تصویربرداران رسانه‌ها در جلسه، ورود همکاران رسانه‌ای به صحن مقارن با رأی‌گیری از اعضای محترم مجمع در مورد دستور اول بود و هیچ‌یک از تصاویر منتشرشده مربوط به رأی‌گیری برای اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست.

اطلاعیه مجمع تشخیص مصلحت در مورد تصاویر منتشر شده از جلسه دیروز

عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشتی با عنوان «یک رأی، یک خبر و یک عکس البته بی‌ربط» در صفحه شخصی خود در پیام‌‌رسان سروش توضیحاتی درباره انتشار عکسی از آیت‌الله جنتی در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد... معمولا خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها ساعت 10 و نیم  تا 11 حضور پیدا کرده و از صحن مجمع عکس و فیلم تهیه می‌کنند. در حین رسیدگی به دستور اول عکس و فیلم تهیه و البته منتشر گردید.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان در توییتر درباره عکسی که رسانه های اصلاحات برای تخفیف آیت الله جنتی از جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده اند، توضیح داد:

«محمد ایمانی»، نویسنده روزنامه کیهان هم در کانال تلگرامی خود نوشت: یک روز، سرگرمی مائده هژبری. روز دیگر، شعبده بازی های عادل فردوسی پور. روز سوم، در آغوش کشیدن بازیکنان کروات و غیر کروات توسط خانم کیتاروویچ معاون ناتو که حالا رئیس جمهور کرواسی است. روز چهارم، روسری سر چوب کردن چند زن ماموریت دار. روزپنجم، کنسرت بازی. روز ششم، جنجال موسیقی خیابانی در فضای باز برج آزادی و ... روز هفتم، سرگرمی مردم با سپنتا نیکنام و نظایر آن!

روز ها و هفته های افکار عمومی، با دستمایه قرار دادن همین سوژه بازی ها و  حاشیه سازی ها توسط شبکه رسانه ای زنجیره ای پر می شود تا مردم از مدعیان بی صداقت تدبیر و امید نپرسند آن وعده های رونق اقتصادی در حد بی نیاز کردن مردم از یارانه چه شد و چرا با سوء تدبیر انجام شده در همین یکی دوماه اخیر، ۳۰ میلیارد دلار ارز آلوده به رانت در بازار در آغوش برخی مفت خورها و رندها پاشیده شد؟  اگر رانت ناشی از واگذاری همراه با سردرگرمی هر دلار را حداقل ۴ هزار تومان بدانیم، در کمتر از دو ماه ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان رانت میان یک اقلیت دو سه درصدی رانت خوار (نشسته در حاشیه امنیت فراهم آمده توسط کانال ها و روزنامه ها و سایت ها و خبرگزاری های زرد زنجیره ای) پخش شد و کم کم دارد درغوغای همین حاشیه ها فراموش می شود. سپنتا؟... ۱۲۰ هزار میلیارد تا! لبخند بزنید؛ به همین سادگی و خوشمزگی.

 مردم اصلاح‌طلبان را به‌خاطر مدیریت روحانی مقصر می‌دانند

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‌وگویی که با روزنامه‌ اعتماد داشته، با اشاره به چالش‌های پیشِ‌روی جریان اصلاحات گفته‌ است: یکی از چالشهای داخلی اصلاح‌طلبان، نسبت آنها با دولت و حاکمیت است؛ به هر حال اصلاح‌طلبان به‌دلیل منافع ملی از دولت دفاع تمام کردند اما این دولت، دولت اصلاح‌طلبان نبود و اصلاح‌طلبان به‌خاطر اینکه شرایط وخیم گذشته تکرار نشود دولت را تقویت کردند اما با این حال دست‌شان از دولت و قدرت کوتاه ماند.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات در ادامه گفت‌وگوی خود با اعتماد با بیان اینکه مردم به‌اعتبار اصلاح‌طلبان به دولت روحانی رأی داده و اکنون توقع دارند به مطالباتشان پاسخ داده شود، گفته است: دولت در مواقع مختلف کوتاهی‌هایی داشته و نتوانسته با یک سیستم مدیریتی توانمند به مطالبات مردم پاسخ دهد. اگرچه همه مشکلات بر گردن دولت نیست ولی به هر حال دولت مسئولیت داشته و موفق نبوده است لذا مردم اصلاح‌طلبان را در پاسخ داده‌نشدن به مطالبات خود مقصر می‌دانند.

عروسی‌های مختلط در اطراف تهران

روزنامه جوان امروز نوشت: جنوب و جنوب غرب شهر تهران حالا به یک قطب اقتصادی تازه تبدیل شده است. باغ‌تالارهای بی‌نام و نشانی که خیلی‌هایشان هیچ تابلو و مشخصه‌ای ندارند اما وارد منطقه شهریار یا احمدآباد مستوفی که می‌شوید با دیوارنوشته‌هایی مواجه می‌شوید که تبلیغات غیررسمی برای باغ‌تالارهایی است که شما می‌توانید مهمانی‌هایتان را به سبک مهمانی‌های شبانه‌ای که در خارج از کشور برگزار می‌شود، برگزار کنید. جالب‌تر از همه اینکه هیچ‌کس به روی خودش نمی‌آورد مهمانی‌های شبانه‌ای که در باغ‌تالارهای این منطقه برگزار می‌شود، هیچ تناسبی با ساختار و فضای جامعه ایرانی اسلامی ندارد و کارکنان این مراکز به ویژه مهمانداران خانم ناگزیرند بدون حجاب و با ظاهری آراسته از مهمان‌ها پذیرایی کنند و تا نیمه‌های شب در خدمت تالار باشند و در معرض انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی هستند... حالا دیگر همه آنهایی که به دنبال برگزاری مهمانی‌های مختلط هستند، می‌دانند باید کجا بروند. رزرو و بازدید از تالار هم کار سختی نیست، هم در فضای مجازی و هم در شبکه‌های اجتماعی صفحه دارند و هم تلفن همراهشان در دسترس است. با این وجود اما اداره اماکن و پلیس انگارنه‌انگار که در بیخ گوششان جایی در نزدیکی پایتخت تالارهایی وجود دارد که در آنها مهمانی‌های مختلط شبانه بی‌هیچ مزاحمت و نظارتی برگزار می‌شود.

 اصلاح طلبان بدنبال حذف نوبخت

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به باشگاه خبرنگاران گفت: نخبگان اصلاح‌طلب و اصولگرا در یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن این است که تیم اقتصادی دولت، آشفته و غیرهماهنگ بوده و در صدر این آشفتگی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد. ناصری گفت: الان مشکل اساسی میان نخبگان در خصوص آقای نوبخت است؛ نه تنها نخبگان بلکه تمام بزرگان این کشور از جمله مرحوم آقای هاشمی و سایر مدیران باتجربه حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد کشور ایشان را از ابتدا مناسب این جایگاه نمی‌دانستند و حالا بعد از پنج سال نتیجه این موضوع دیده می‌شود. وی ادامه داد: امروز فشار افکار عمومی روی رییس‌جمهور بیشتر از این ناحیه است که مردم و نخبگان، ایشان را فردی مشورت‌ناپذیر دانسته و معتقدند الزاما تحت هر شرایطی می‌خواهد برخی عناصر کابینه مثل آقای نوبخت را حفظ کند. 

تابناک نوشت: آنطور که از پاستور خبر می رسد، رئیس جمهور قرار است که سه شنبه هفته جاری در یک برنامه زنده تلویزیونی با مردم به صورت مستقیم گفت و گو کند. البته موضوع این صحبت بی واسطه روحانی با مردم مهمترین مسائل و دغدغه های جامعه، بویژه در حوزه اقتصاد و روابط خارجی ذکر شده است. اما خبرهایی شنیده می شود که تصمیمات احتمالی در خصوص تغییرات در دولت هم به سمع و نظر مردم خواهد رسید... بر اساس آخرین اخبار و شنیده ها، رئیس جمهور درباره کنار گذاشتن «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی به جمع بندی نهایی رسیده و رایزنی هایی را هم با برخی افراد و چهره های برای تصدی این مسئولیت از سوی آنان انجام داده است. با توجه به اتمام دوره پنج ساله «ولی الله سیف»، حکم او دیگر تمدید نخواهد شد.

بنابراین اولین تغییر در کابینه را می توان مربوط به این بخش مهم اقتصادی در دولت دانست. بر خلاف اصرار سخنگوی دولت در ارتباط با عدم کناره گیری از جایگاه ریاست سازمان برنامه و بودجه، دومین تغییری که به احتمال زیاد در درون دولت انجام خواهد شد، کنار رفتن «محمد باقر نوبخت»، یار غار رئیس جمهور، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه از ریاست سازمان برنامه و بودجه خواهد بود و آن طور که شنیده شده، گزینه جانشینی او هم مشخص شده است. با این تغییر، احتمالا پس از این، نوبخت را فقط در قامت سخنگویی دولت خواهیم دید.

 همچنین گفته می شود که رئیس جمهور برای تغییر وزیرانی که وزارتخانه های آنان در جریان نوسانات اخیر اقتصادی سهیم بوده اند و کم کاری از سوی آنان صورت گرفته است، تصمیمات نهایی را می گیرد و احتمالا وزیرانی مانند«محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی نیز از گزند تغییرات آتی دولت بی نصیب نخواهند ماند.

 روزنامه انتخاب نوشت: علی دیواندری مدیرکل سیف که تمام نام و نشان فعلی خود را مدیون دولت احمدی نژاد است و صرفا به واسطه نزدیکی به مدیران ارشد همین ‏دولت، توانسته 8 سال در سمت باقی بماند، یکی ‏از افرادی بود که از سال 84 یکباره و ناگهانی به بانک ملت رفت و تا سال 92 به طور کامل ریاست بانک ملت را بر عهده داشت. نزدیکی و صمیمیت او با رییس دولت ‏های نهم و دهم به اندازه ای بود که برخی رسانه ها، به وی لقب «دردانه احمدی نژاد» را داده بودند. جالب تر آنکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 96، برخی نزدیکان احمدی نژاد از جمله داوری مشاور رسانه ای او، در گزارشی کابینه ی احتمالی احمدی نژاد (در صورت پیروزی در انتخابات مذکور) را منتشر کردند که نام دیوان دری به عنوان رییس کل بانک مرکزی احمدی نژاد دیده می شد! و حالا کسی باور نمی کند ، جایگاهی که روزی «احمد مجتهد» در آن حضور داشت، در دولت ‏روحانی، در آستانه ی تحویل به «دردانه محمود احمدی نژاد» است! این یعنی، ادامه ی روند فاجعه بار اقتصادی دولت، و چه بسا بدتر!

عبدالله ناصری، مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه حضور جهانگیری در دولت جنبه تشریفاتی دارد، اظهار کرد: معتقدم حضور آقای جهانگیری در دولت تشریفاتی نیست، اما قطعا روحانی از این سرمایه به نحو احسن استفاده نمی‌کند... اگر جهانگیری در عرصه‌های اقتصادی، فنی و برنامه‌ریزی کشور اختیارات بیشتری داشت و می‌توانست در چارچوب تجربه‌هایش هماهنگی بیشتری در کشور انجام دهد، وضعیت دولت بسیار بهتر از اکنون بود.

 مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات درباره صحبت‌هایی مبنی بر خروج جهانگیری از دولت، تأکید کرد: تابحال چنین بحثی میان اصلاح‌طلبان صورت نگرفته و اکثریت قریب‌ به اتفاق اصلاح‌طلبان بر این باورند که بیرون آمدن جهانگیری از دولت شرایط کشور را سخت و کار را برای روحانی دشوار می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای روحانی هیچ‌گاه نامزد اصلاح‌طلبان نبوده و نیست ، اما مورد حمایت جریان اصلاحات قرار گرفته و این جریان تحت هر شرایطی تا سال 1400 از وی حمایت خواهد کرد، چرا که در شرایط فعلی کشور هیچ‌کس مثل روحانی نمی‌تواند اوضاع را اداره کند و البته ناتمام ماندن راه وی نیز به صلاح منافع ملی نیست. همچنین براین باورم که اگر رئیس جمهور در 3 سال باقیمانده از عمر ریاست جمهوری‌اش قدم‌های جدی برداشته و در کابینه‌اش تغییرات مثبتی ایجاد کند، وضعیت کشور به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت

تنگ‌نظری‌های حزبی، جریانی و قومی و قبیله‌ای دلها را از هم دور کرده است

محمدرضا عارف در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می‌دانم که نسبت به وضعیت موجود، مردم نقد جدی دارند و بنده نیز مانند مردم وضعیت موجود را شایسته ایران نمی‌دانم، اما همچنان امیدوار هستم. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز باید به تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی توجه داشته باشیم. در این روزها که استکبار جهانی علیه ما بسیج شده است و پروژه انزوای اقتصادی ملی ایران را دنبال می‌کند بیش از هر زمانی باید خودزنی‌ها و خود تحریم‌های داخلی را کنار بگذاریم. وی ادامه داد: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است. تنگ‌نظری‌های حزبی، جریانی و قومی و قبیله‌ای دلها را از هم دور کرده است. امروز باید کدورت‌ها را کنار بگذاریم و آغوش خود را باز کنیم همه باید دست به دست هم دهیم و محصورین دلسوز انقلاب را دوباره به آغوش جامعه بازگردانیم.

عارف: همه ما باید پلی برای جوان شدن مدیریت اجرایی خسته کشور باشیم/ کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است

 نماینده مردم تهران در ادامه گفت: باید به خواسته‌ها و اعتراضات آبی و زیست محیطی کشور توجه کارشناسی شود. تجربه سال‌ها خدمت به من آموخت که بهترین سرمایه توسعه جوانان عالم و بهترین سیاست سپردن امور به دست جوانان متخصص و با انگیزه است. نظام مدیریتی کشور پیر و فرسوده شده است... در روزهایی که بلند صحبت کردن در رسانه‌ها جذابیت دارد توجه به زیرساخت‌ها و در آرامش به زیربناها پرداختن جسارت و شهامت می‌خواهد. امروز فکر می‌کنم پیگیری مطالبات فوق جزو اولویت‌ها و زیرساختی‌ترین امور است که باید به آنها بپردازیم.

خانواده آقای نعمت‌زاده با دخالت در امور، بدنبال لابی گری بودند

حسین ابویی مهریزی، معاون نعمت زاده گفت خانواده و فامیلهای آقای نعمت‌زاده مدام در کارها دخالت می‌کردند و به دنبال لابی‌گری بودند. زمان نعمت‌زاده واقعا شرایط ایجاد فساد در وزارت صنعت فراهم بود. من کاری با دولت یازدهم ندارم، من درباره مشکلات شخص نعمت‌زاده و دوره وزارت او صحبت می‌کنم. مهریزی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار کرد: در زمان آقای نعمت‌زاده شرایط طوری بود که باید تسلیم خواسته‌های ایشان می‌شدیم. یا باید هر درخواست غلط یا درستی داشتند انجام می‌دادیم یا باید از وزارتخانه می‌رفتیم. آقای نعمت‌زاده دو ماه مانده به پایان دولت یازدهم تمام بغضها و ناراحتی‌هایی که داشت سر من خالی کرد و مرا از وزارت صنعت بیرون کرد.

معاون وزیر سابق صنعت گفت: یک گروهی شریک آقای نعمت‌زاده بودند و هنوز هم با ایشان شراکت دارند. هر تصمیمی که ایشان می‌خواستند بگیرند باید یکی از شرکایشان منتفع می‌شدند. حالا با افشای فساد در واردات خودرو یکی از موارد تخلفات آشکار شده و امیدارم باقی فسادها هم افشا شود. تمام اعوان و انصار آقای نعمت‌زاده بودند و شریک رسمی ایشان هستند هنوز در وزارت صنعت مسئولند.

ابویی مهریزی بیان کرد: واحدهای تولیدی که آقای نعمت‌زاده در آنها نفع دارد هنوز با نزدیکان ایشان که در وزارت صنعت هستند در ارتباطند و منتفع می‌شوند. واحدهای تولیدی که آقای نعمت‌زاده در خصوص آنها توصیه می‌کند هنوز در حال فرمانروایی هستند. حاضرم همه حرفهایم را اثبات کنم و اگر ثابت شود که من اشتباه می‌کنم مرا اعدام کنند. 

فهرستی که داشتم ناقص بود، منتشر نکردم

آذرماه سال گذشته احمد توکلی، رئیس دیدبان شفافیت و عدالت در گفت‎وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود: «اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات ثامن‌الحجج فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند.» او همچنین هشدار داده بود که اسامی این افراد را منتشر می‌کند. حالا با گزارشی که روزنامه شرق درباره پرونده ثامن الحجج منتشر کرد و در آن با اسامی اختصاری، نام برخی سلبریتی‌ها را بر زبان‌ها انداخته، این مطالبه شکل گرفته است که احمد توکلی اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات ثامن را اعلام کند.

اما او در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید که در انتشار اسامی این لیست احتیاط کرده است، چراکه نمی‌دانسته کدام‌یک از افراد این لیست بدهی‌شان را تسویه کرده‌اند و چه کسانی بدهکارند. توکلی ادامه می‌دهد: فرد مورد اعتمادی، لیستی از بانک مرکزی به من داد و گفت اشخاصی که در آن قرار دارند بدهی‌شان را پرداخت نمی‌کنند. من آن افراد را تهدید کردم و البته تهدیدم مؤثر واقع شد و بعد فهمیدم که بدهی‎شان را تسویه کرده‎اند، به همین دلیل فهرست را منتشر نکردم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره علت عدم انتشار لیست اولیه می‌گوید: نمی‌توانستم کسانی که بدهی‌شان را تسویه کرده‌اند را از کسانی که نکرده‌اند، تفکیک کنم. ممکن بود کسانی که تسهیلاتی نگرفته یا بدهی خود را تسویه کرده‌اند از من شکایت کنند. به همین دلیل و همچنین موانع موجود، بنده به قولم مبنی بر انتشار اسامی عمل نکردم.

 دولت، آمریکا را نمی‌شناخت وگرنه وعده‌های برجامی نمی‌داد

روزنامه کیهان نوشت: مشاور سابق روحانی گفت تصور دولت در برجام از ابتدا اشتباه بود و اتکا به اروپا برای حفظ برجام نیز اشتباه است. محمود سریع‌القلم در مصاحبه با «اندیشه پویا» گفته است: همزمان با مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی، فضایی در کشور ایجاد شد که می‌گفت اگر برجام شکل بگیرد، تحریم‌ها برداشته می‌شود، سرمایه‌گذاری خارجی فوراً شروع می‌شود و همه مشکلات حل خواهد شد. این تصور از برجام از ابتدا ‌اشتباه بود. من متعجبم که چرا موضوع به جامعه دقیق منتقل نشد؟ چرا خیلی صریح به افکار عمومی گفته نشد که ما با آمریکا چندین مسئله اختلاف‌برانگیز داریم و چرا نگفتیم که خیلی از این مسئله‌ها را نمی‌توانیم حل کنیم اما مسئله هسته‌ای را می‌توانیم حل کنیم؟ وزارت خارجه به گونه‌ای وانمود کرد که انگار با برجام همه مسائل حل خواهد شد و این ‌اشتباه بود.

  شگفتی خبرنگار بی‌بی‌سی از محبوبیت ایران و رهبر انقلاب در عراق

نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی بی سی با انتشار پستی در صفحه توییتر خود، به محبوبیت و نفوذ جمهوری اسلامی و نصب تصاویر فراوان حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر انقلاب در شهر بصره عراق اعتراف کرد. این در حالی است که در روزهای اخیر رسانه های ضد انقلاب با انتشار فیلم هایی از تظاهرات مردم بصره که در اعتراض به وضعیت بد معیشتی انجام شد مدعی بودند مردم این شهر با حضور ایران در عراق مخالف بوده و جمهوری اسلامی در بین آنان محبوبیت ندارد.

نفیسه کوهنورد در صفحه توئیتر خود نوشت: به یاد ندارم در هیچ شهر مملکت اینقدر عکس آقای خامنه ای (حضرت آيت الله سيد علی خامنه ای) را دیده باشم که در هر کوچه و خیابان  بصره می بینم. برای بعضی فرماندهان ایرانی در طول هشت سال جنگ گرفتن این شهر از اهداف اصلی بود. چیزی که امکان پذیر نشد. اما حالا هر طرف شهر حضور ایران را می توان دید.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۶۴۰۱۲۱:۰۹:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
روی جنتی مانور می دهند تا موضوع ارز به حاشیه رود...
ناشناس۴۴۶۴۶۴۲۱:۵۴:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
خیر شورای نگهبان بود که به مورد سپنتا ایراد گرفت.
احسان۴۴۶۵۷۷۲۳:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
حالا هر خبر دیگه ای هم که میشه بیاین بگین واسه حواس پرت کردن از ارز بوده !! نه هیچکس یادش نمیره چه اقتصاد داغونیه چون هر روز سر سفرمونه
ناشناس۴۴۶۴۱۰۲۱:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بسیاری از وزیران این دولت نشان دادند در حد مسئولیتی که گرفته‌اند توان مدیریتی ندارند به همین دلیل می‌توان مدعی بود که چنین جایگاهی را غصب کرده و ادامه مسئولیت آنان نامشروع است.
علی۴۴۶۴۱۸۲۱:۱۹:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جناب روحانی ایکاش نیروی کشور و هیبت تهدید های خود را البته اگر واقعی است متوجه رانتخواران و اختلاس گران و دزدان بیت المال و مدیران ناکارآمد میکردید . مشکلات اصلی و بزرگ فعلی کشور همینها هستند و نفس مردم را گرفته اند و شما به امریکا چسبیده اید . اگر این مشکلات مردم را حل کنید قطعا مردم را چون ۴۰ سال پیش در پشت خود دارید و امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ولی اگر مردم را نداشته باشید حتی افغانستان هم واسه کشور خطر است چه رسد به امریکا .
ناشناس۴۴۶۴۲۳۲۱:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مدعیان اصلاحات که حالا خط اعلام برائت از دولت روحانی را در پیش گرفته‌اند، درگذشته نیز بارها گفته بودند که دولت رحم اجاره‌ای اصلاحات است اما تا به حال در مورد استیضاح اعضای کابینه صادقانه عمل نکرده‌اند؟ بنابراین، موضعگیری‌های جدید نیز جز یک تاکتیک ریاکارانه و فرصت‌طلبانه از سوی این طیف نمی‌تواند باشد.
ناشناس۴۴۶۴۶۷۲۱:۵۶:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اصل را بر اين بگيريم كه اين عكس مربوط به راي گيري اقاي نيكنام نباشد اما مربوط به راي گيري موضوعي ديگري كه هست ! كه تنها اقاي جنتي نظر منفي داده
ناشناس۴۴۶۵۳۷۲۲:۵۹:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اینکه دو عکس بیشتر نیست که از دور و نزدیک تکرارش کردند!!!!
dayani۴۴۶۵۴۹۲۳:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
این عکس واقعیتی را می نمایاند که شکی در آن نیست. آنکه موضوع سپنتا را مطرح کرد اقای جنتی بود و در شورای نگهبان آنرا جا انداخت ، روشن است که در مجمع هم رای نمی دهد. ممکن است عکس در پیوند با موضوع دیگری باشد، اما واقعیتی را می نمایاند که که یکسال است در جریان است.
حسین۴۴۶۸۹۳۰۹:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
فرقی نمی کنه.
ناشناس۴۴۶۹۰۶۰۹:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
موضوع ساده است اگر رای ایشان علیه آقای نیکنام صائب است ه پس مشکلی نیست همه عالم هم بهتر است که بدانند رایشان چیست. اگر اینگونه نبود و ایشان به نفع عضویت آقای نیکنام رای داده اند به صراحت اعلام کنند تا مدعیان اصلاحات را رسوا کنند
علی۴۴۸۸۴۶۱۷:۱۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر نفت آقای نعمت زاده را مشاور خود کرد تا در کمال ارامش از مواهب وزارت نفت برای خوراک شرکتهای پتروشیمی خود بهره مند گردد وکسی هم مزاحم ایشان نشود ایکاش کسی از او میپرسید اینهمه ثروت از کجا آمده است ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین