بازتاب سخنان حسن روحانی در رسانه‌های عرب زبان

گروه جهان الف،   3970431165

برخی رسانه ها و پایگاه های خبری، شبکه های تلویزیونی و پیام رسان های اجتماعی عرب زبان از اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور به عنوان 'یک تهدید' نام بردند.

به گزارش ایرنا، روحانی روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، خسته کردن مردم ایران را توطئه آخر آمریکا دانست و خطاب به مقامات آمریکایی گفت: بدانید ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه ;تنگه های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست، افزود: قادر نیستید ملت ایران را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید.

رییس جمهوری اظهار داشت: به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید؛ معنای حرف هایتان را بفهمید.

روحانی بار دیگر با مخاطب قرار دادن رییس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
** رسانه های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

روزنامه بحرینی الوسط در گزارشی به نقل از رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: آمریکا هم اکنون به طور همزمان با جهان و منافع ملی خود در نبرد است. ما تا کنون از کاخ سفید اقداماتی تا این اندازه از نقض حقوق بشر و دشمنی با جهان اسلام و ملت فلسطین ندیده ایم.

پایگاه خبری سعودی العرب الیوم نیز خاطر نشان کرد: روحانی همتای آمریکایی خود را از بازی با آتش برحذر داشت و هشدار داد که جنگ با کشورش مادر همه جنگ ها است .

همچنین سایت خبری سعودی اخبار صح به نقل از روحانی اظهار داشت: صلح با ما صلح واقعی است و جنگ با ما مادر همه جنگ ها است . آقای ترامپ ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با آتش بازی نکن زیرا پشیمان خواهی شد.
** رسانه های لبنان

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی لبنانی الجدید ضمن بازتاب سخنان امروز رییس جمهوری ایران در جمع دیپلمات های ایرانی نوشت : حسن روحانی به شکل بی سابقه ای دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را تهدید کرد.

شبکه های خبری تمامی جریان های سیاسی لبنان از قبیل ملحق ، المرکزیه ، المدی ، العهد و کتائب اظهارات امروز روحانی را مورد توجه خاص خود قرار دادند و علاوه بر موارد فوق به نقل از روحانی نوشتند: ما تنگه های بسیاری داریم و تنگه هرمز یکی از آنها است .
** رسانه های سوریه

رسانه های گروهی سوریه هم مانند رادیو و تلویزیون رسمی این کشور به همراه پایگاه سوری الاخبار ، علاوه بر موارد یاد شده به این بخش از سخنان روحانی اشاره کردند که طی آن اظهار داشت: هر گاه اروپا سعی کرد تا بیش از پیش به دستیابی به توافق با ما نزدیک شود، کاخ سفید کارشکنی کرد.

به نوشته شبکه های خبری سوریه، روحانی همچنین خاطر نشان کرد: در شرایط جدید ما سعی داریم روابط خود را با عربستان و امارات و بحرین تصحیح بخشیم.
** رسانه های مصر

پایگاه های خبری مصر نیز همانند الخمیس ، اخبار الیوم ، فیتو ، الافق نیوز و الخبر سخنان امروز رییس جمهوری را مورد توجه و اهتمام خاص خود قرار دادند و از هشدار روحانی به عنوان یک تهدید بی سابقه نام بردند.

رسانه های مزبور علاوه بر موارد یاد شده به نقل از روحانی نوشتند: هر کس کمی با سیاست آشنا باشد با توقف صادرات نفت ایران موافقت نخواهد کرد.
** رسانه های عراق

شبکه های خبری سایبری عراق همچون گذشته این بار نیز اظهارات روحانی را به طور گسترده بازتاب دادند که در این میان می توان به عنوان نمونه به خبرگزاری بدر ، شبکه تلویزیونی الموقف ، خبرگزاری آسیا ، الوحده و خبرگزاری الرأی العام اشاره کرد.

این رسانه ها نوشتند: روحانی در سخنرانی امروز خود تاکید کرد که ترامپ نمی تواند ملت ایران را علیه امنیت و منافعش تحریک کند و گفت وگو با آمریکا معنایی جز تسلیم شدن و از بین بردن دستاوردهای ملت ایران به همراه ندارد و تسلیم شدن در برابر یک زورگو دروغگو مانند ترامپ منجر به چپاول ثروت های ایران خواهد شد.
** رسانه های تونس

رسانه های گروهی تونس مانند تونس نیوز ، هیوهوب و الوطن نیز علاوه بر بازتاب دادن اظهارات روحانی با اشاره به اظهارات دیروز مقام معظم رهبری نوشتند: رهبر ایران در دیدار با دست اندرکاران نمایندگی های سیاسی ایران در خارج از کشور تاکید کرد که تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز یک تهدید جدی است.
** رسانه های یمن

شبکه های سایبری یمن همانند اخبار ۲۴ و صحافه ۲۴ نیز اظهارات امروز روحانی و بخش های مهم سخنان وی در دیدار با سفرای ایران را بازتاب دادند.
** صفحه عربی شبکه های خبری روسیه

علاوه بر رسانه های گروهی جهان عرب، دو شبکه خبری مهم اسپوتنیک و روسیا الیوم نیز در صفحه عربی خود به نقل از صفحه عربی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اظهارات امروز روحانی را به طور کامل منتشر کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین