اخراج اساتید دانشگاه‌ها به بهانه‌های واهی

گروه اجتماعی الف،   3970431160

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن انتقاد از اخراج اساتید به بهانه‌های واهی گفت: یک استاد را به بهانه سن اخراج می کنند، اگر بحث سن مطرح است چرا دوستان خودشان و اساتید بالای 70 سالی که هیج خاصیتی ندارند را اخراج نمی کنند؟

به گزارش فارس، مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست بررسی ساختار اداری علم که با عنوان «نخبه‌کشی با ابزار بروکراسی» به همت سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، با بیان اینکه ما در دوران سخت و حساسی به سر می بریم، گفت: اگر در این دوران بیدار نشویم در شرایط خوبی قرار نخواهیم گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ غرب در کشور، ادامه داد: متاسفانه غفلت مسلمانان باعث شد که وزارت علوم از وزارت فرهنگ و آموزش عالی تغیر نام دهد و بساط فرهنگ از دانشگاه ها جمع شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلاتی که مقاله محوری در دانشگاه ها ایجاد کرده، تاکید کرد: آمریکایی ها توسط عوامل خود مساله مقاله محوری را ترویج کردند و الان تا حرفی می زنیم می گویند اینها با مقاله مشکل دارند، ما مخالف مقاله نیستیم ولی مدل مقاله نویسی در کشور ما باعث شده تا به رفع نیازهای داخلی نپردازیم و نوآوری فراموش شود. یک نخبه برای برای نوآوری باید وقت داشته باشد ولی مقاله محوری باعث شده نوآوری نداشته باشیم.

گلشنی تصریح کرد: می گویند مقالات ما 40 درصد افزایش پیدا کرده ولی ما الان 5 الی 6 سال است که داریم به آنها تذکر می دهیم و می گوئیم آیا با این روند افزایش صادرات ما افزایش یافته یا واردات ما کم شده است، یا مشکلات جامعه برطرف شده است؟

وی ادامه داد: غفلت مسلمانان در کشور ما باعث شده تا متوجه نباشند غرب نمی خواهد یک ژاپن اسلامی بوجود بیاید! بنابراین غربی ها باید نفوذ می کردند و کسانی را سرکار می آوردند به عنوان معاون آموزشی در دانشگاه گوش به فرمان آنها باشند.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه رسما در دانشگاه‌های ما اعزام به خارج را ترویج می کنند، یک سخنرانی در دانشگاه گذاشته بودند در مورد اینکه چگونه نخبگان به خارج بروند!

وی افزود: مسلمانان باید از این سکوت دربیایند. بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه ها گاهی در غفلت به سر می برند. در دانشگاهی که بنده خودم هستم می بینم که کسانی علنا با اسلام سر جنگ دارند و عیلخ اسلام شعار می دهند!

گلشنی گفت: جامعه اسلامی باید بیدار شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم خواب است، بارها گفته ام دانشگاه ها را رصد کنید و ببینید در آنها چه می گذرد، بنده وضعیت فرهنگی 12 دانشگاه را بررسی کردم و گزارش دادم ولی قبول نکردند و فقط به معتکفین پز می دهند!

وی گفت: ما نیاز به وحدت ملی داریم، وزیر علوم حق ندارد به کسی که از او وقت ملاقلات می خواهد وقت ندهد!

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یک حرکت غلطی که انجام شد این بود که حق انتخاب روسای دانشگاه ها را از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفتند و به یک هیات 4 نفره دادند، رئیس دانشگاهی باید انتخاب شود که دغدغه فرهنگ داشته باشد و نفعش به شکور برسد ولی چرا کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها اینقدر غافل باشند؟ چرا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که تعهد داده اند باید ساکت باشند؟

گلشنی تاکید کرد: معنای آتش به اختیاری که رهبری فرمودند اغتشاش نیست، چرا از راه های مسالمت آمیز با تخلف ها در آموزش عالی برخورد نمی شود؟ اگر حساب و کتاب بود اصلا کسی جرات نمی کرد که تخلف کند.

وی گفت: باید راه خود را در حمایت از اساتید نخبه و انقلابی را ادامه داد و یک گزارش هم خدمت رهبر انقلاب بدهیم. باید همه بدانند که یک استاد را به بهانه سن اخراج می کنند، اگر بحث سن مطرح است چرا دوستان خودشان و اساتید بالای هفتاد سالی که هیج خاصیتی ندارند را اخراج نمی کنند؟ اگر اساتید مسلمان و حتی اساتیدی که به ملیت اعتقاد دارند سکوت کنند دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین