امسال جشن حافظ چگونه برگزار می‌شود؟

گروه فرهنگی الف،   3970431126

امید معلم، دبیر جشن حافظ گفت: جایزه «کیارستمی» و «چهره تلویزیونی سال» با تغییراتی همراه شده است.اسکار حتی در زمان جنگ جهانی هم برگزار می‌شد، در شرایط فعلی برگزاری جشن حافظ به شدت نیاز است.

امسال جشن حافظ چگونه برگزار می‌شود؟

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ظهر امروز نشست خبری هجدهمین جشن حافظ برگزار شد و در این نشست امید معلم فرزند زنده یاد علی معلم بعنوان دبیر جشن، جزئیاتی از این رویداد را اعلام کرد.

امید معلم ضمن آنکه علت انتخاب این نام  برای جشن را جایگاه ویژه این شاعر نامدار در فرهنگ و هنر کشور دانست گفت: فیلم هایی که در سال  96  و نوروز 97 به نمایش در آمده‌اند و همچنین سریالهای نوروزی در این جشن شرکت داده می‌شوند، ولی سریال‌هایی مثل «ساخت ایران» یا «گلشیفته» که زمان ساختش به طول انجامید در سال دیگر به آنها مبپردازیم.

وی در ادامه گفت: امسال در دوجایزه مهم تغییر ایجاد کردیم، جایزه کیارستمی در این دوره به بهترین فیلم که جنبه تجربی دارد تعلق می‌گیرد و از بین 5یا6 نامزد معرفی شده انتخاب می‌شود، اولویت‌مان هم این است فیلم هایی که ساختار کوچک‌تر داشته باشد مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین جایزه «چهره تلویزیونی سال» از بین 10تا 12 نامزد معرفی شده، مردم از طریق اپلیکیشن انتخاب می‌کنند و محدود به آثاری که از تلویزیون پخش شده نمی‌شود، ممکن است از شبکه ها و تلویزیون های اینترنتی هم انتخاب شوند.

جایزه یک عمر فعالیت ادبیات نوشتاری فعالین نوشتاری به هیوا مسیح می رسد، که من بعنوان دبیر و با مشورت چندنفر دیگر از دوستان انتخاب کردیم.

امید معلم در ادامه گفت: بسیاری از هجمه‌هایی که علیه جشن حافظ وجود دارد بر می گردد به اینکه برخی تفاوت بین جشن و جشنواره را نمی‌دانند و توقعاتی دارند که در حوزه جشنواره است نه مراسم یک جشن خصوصی مثل جشن حافظ. ضمن آنکه کسانی می‌خواهند نظرشان را به ما تحمیل کنند که پذیرفتنی نیست. ما انتقادات را می‌پذیریم اما هجمه‌ها را خیر.

وی در ادامه مطرح کرد:  هیئت داوران جشن حافظ متشکل از نویسندگان سینما و مجله دنیای تصویر است، اما اعضای آن به نسبت سال‌های گذشته متفاوت است و اسامی‌شان هم روز جشن اعلام میشود.

معلم تصریح کرد: جایگاه و اهمیت جشن حافظ را باید از مردم پرسید اما چون یک جشن خصوصی است و مردمی است فکر میکنم جایگاه خوبی نزد مردم داشته باشد و بنظرم یکی دلیلی که خیلی باعث علاقه مردم به جشن حافظ می شود، جناحی نبودن این جشن است.

وی گفت: دوستان ما در خانه سینما تصمیم دارند جشن خانه سینما را متفاوت و شاید هم کوچک تر برگزار کنند، اما جشن حافظ یک جشن خصوصی است، هزینه های مالی آن خیلی زیاد نیست، از بودجه عمومی هم تغذیه نمیکند، و طبق معمول هر ساله هم سعی داریم کوچک و بدون ریخت‌وپاش برگزارش کنیم.

معلم افزود: بنظرم در شرایط فعلی نیاز جدی‌تری به شکل گیری این رویداد است، مثلا اسکار حتی در زمان جنگ هم برگزار میشد. چون در وضعیت فعلی جامعه که غم زیادی مردم تحمل می‌کنند، بیشتر از قبل نیاز به شادی دارند، همچنین فضای جامعه ما فضای ناامیدی است، این جشن شاید کمک کند فضا در حوزه فرهنگ کمی بهتر است.

وی در خصوص زمان و مکان برگزاری جشن تصریح کرد: جشن حافظ در 22 مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مکان آنهم متعاقبا اعلام خواهد شد.

در انتها هم ابراز امیدواری کرد، جشن همچون سالهای گذشته با شور و شوق برگزار شود و اتفاقات خوبی برای سینما و تلویزیون کضشور رقم بزند.

در پایان آذرین معماریان همسر زنده یاد علی معلم و مدیر اجرایی نشریه دنیای تصویر گفت: چون این جشن یک جشن خصوصی و مستقل است، تاکنون دولت چه در سالهای گذشته و همچنین امسال هیچگونه کمک مالی‌ به جشن حافظ نداشته است و حتی گاهی خاک هم در آش مان ریخته اند، به همین علت مجبوریم از اسپانسر کمک بگیریم، که در هجدهمین جشن حافظ با یک اپلیکیشن بعنوان حامی مالی همکاری می‌کنیم که جزئیات آن در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین