لاریجانی: دشمنان به دنبال ایجاد فضای ریاضتی برای اقتصاد ایران هستند/ در دوره بسیار حساس از تاریخ انقلاب قرار داریم

گروه اقتصادی الف،   3970431023 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ملت ایران به دنبال ایجاد فضای ریاضتی برای اقتصاد کشور هستند اما ملت و همه بخش‌های حکومت می‌توانند این فضا را تبدیل به دوره بازسازی درونی اقتصاد ملی کنند.

لاریجانی: دشمنان به دنبال ایجاد فضای ریاضتی برای اقتصاد ایران هستند/ در دوره بسیار حساس از تاریخ انقلاب قرار داریم

به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی،با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا (ع) و همچنین ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در نطق پیش از دستور خود گفت: در دوره بسیار حساس از تاریخ انقلاب هم از جهات بین‌المللی و هم از بعد مولفه‌های منطقه‌ای و وضعیت اقتصادی داخلی کشور قرار داریم که در تحلیل شرایط و یافتن راه‌حل‌ها باید به تمام ابعاد سه‌گانه مذکور توجه تام داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جهت بین‌المللی، با همه خصومتی که آمریکا پس از انقلاب علیه ملت ایران روا داشت اما در موضوع هسته‌ای وقتی که آمریکا پیشنهاد مذاکره برای حل مسئله را از طریق یکی از کشورهای منطقه مطرح کرد بعد از طی مراحلی برای ساماندهی پایه های گفت‌وگو که یکی از آنها پذیرش غنی‌سازی در ایران بود، ایران پذیرفت که مذاکرات در قالب مذاکرات 1+5 انجام شود تا در این گفت‌وگوها تحریم‌ها برداشته شود و مسیر قابل تأیید آژانس از نظر فناوری هسته‌ای فراهم شود.

وی تصریح کرد: پس از دو سال مذاکره هسته‌ای توافقی حاصل شد تا امروز بیش از 12 گزارش از آژانس منتشر شده ایران متعهدانه عمل نمود اما در طرف مقابل آمریکا از ابتدا با کم کاری به تعهد خود عمل ننمود تا دوره رئیس جمهور فعلی آمریکا فرا رسید که به کلی از توافق خارج شد، اما نکته مهم این است مسئولان کشور برای بهبود شرایط مخصوصا از بعد اقتصادی تلاش خود را حتی از طریق مذاکره با دشمن انجام دادند، بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، اتحادیه اروپا مکرر تقاضا داشتند که ایران متقابلا بر اساس حق قانونی خود مقابله به مثل نکند و از توافق هسته‌ای خارج نشود و قول دادند که ساز و کارهایی تدارک ببینند که منافع توافق هسته‌ای را برای ایران فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران تقاضای اروپایی‌ها را رد نکرد به دلیل اینکه تا آنجا که امکان دارد شرایط برای مردم از لحاظ اقتصادی مشکل نشود که البته هنوز این موضوع به نتیجه عملی نرسیده و مذاکره با اروپایی‌ها ادامه دارد. از مجموعه این مسیر حرکتی یک نقطه قطعی است که ایران در مسیر پیشرفت و تکنولوژی هسته‌ای از همه روش‌ها برای رفع سوء تفاهمات و حل مسئله به نحوی که فشار اقتصادی به مردم وارد نشود بهره خواهد برد و این مسیر را ادامه می‌دهد.

ملت ایران ملتی صبور و اهل تعامل است اما عزت خود را حراج نمی‌کند

وی تصریح کرد:  به نظر می‌رسد که وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که جوهره آن این است که طرف مقابل تصور دارد که با فشار اقتصادی می‌تواند خواسته‌های نامعقول و سلطه طلبانه خود را به ملت ایران تحمیل کند و در اینجا است که باید به آنها فهماند ملت ایران، ملتی صبور و اهل تعامل است اما عزت خود را حراج نمی‌کند و غیرت ملی ایرانیان اجازه نمی‌دهد به خاطر خوی سلطه‌طلبانه آمریکا، آینده خود را از لحاظ پیشرفت و تکنولوژی نادیده بگیرند.

دکتر لاریجانی افزود: هر چند دشمنان تئوری فشار و ریاضت اقتصادی را برای ملت ایران در نظر گرفته‌اند اما ملت و همه بخش‌های حکومت می‌توانند این فضا را تبدیل به دوره بازسازی درونی اقتصاد ملی کنند؛ ظرفیت نیروی انسانی متخصص و زمینه‌های جهش اقتصادی با تکیه بر منابع گوناگون فرصت طلایی را در اختیار کشور قرار می‌دهد تا با احیای منابع به وسیله نیروهای متخصص، ظرفیت‌های جدیدی برای اقتصاد ملی خلق کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۴۸۸۵۰۹:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جناب لاریجانی، مردم ما چهل ساله که "درشرایط خطیر کنونی" زندگی میکنند. شما بگو شرایط کی حساس نبوده؟ و اگر در مقطعی حساس نبوده ما چه استفاده ای کرده ایم؟ به عنوان نمونه: شهرویر سال قبل و در شرایطی که برجام برقرار بوده و شرایط کشور ما هم نرمال ، آمریکا 8 بار تقاضای دیدار با روحانی داشته که رد شده، الان هم که به دلیل فشار مضاعف آمریکا مذاکره منطقی نیست. شما بفرمایید کی وقت مناسب برای مذاکره با امریکاست؟
بیگی29۴۴۵۴۹۲۱۳:۴۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
کار دشمن،دشمنی است. اما دو نکته:ما در تولید دشمن رکورد زدیم .چه دشمنان خارجی چه دشمنان داخلی اعم از معاندین یا مفسدین.دنبال مشکل در خودمان بگردید.
ناشناس۴۴۴۹۸۰۱۰:۱۵:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جناب لاریجانی بفرمایند چرا تا به حال فکر این مشکلات را نکردند. نباید ایشان با این همه علم و توانایی پیش بینی این مشکلات اقتصادی را می کردند. ما باید چند سال دیگر از این همه بی لیاقتی و عدم کفایت این آقایان رنج بکشیم. ما باید این همه بدبختی را تحمل کنیم تا خانواده و فرزندانشان در اروپا در رفاه کامل باشند... تا کی.....هر چه می کشیم از نامردی این آقایان است......
ناشناس۴۴۵۲۴۷۱۱:۵۶:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دولت که برای برون رفت از مشکلات تلاش کرد برجام را به تصویب رساند منتها رقبای سیاسی داخلی و مخالفان خارجی برجام چوب لای چرخ گذاشتند و اکنون طلب کار شده اند!
محمد قاسمی۴۴۵۳۴۷۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
خیلی جالبه که سه قطعنامه شورای امنیت در زمان مدیریت ایشون صادر شده ولی هیچ اسمی ازش نیست این نشون میده به ما اجازه فکر کردن نمیدن
ناشناس۴۴۵۰۰۳۱۰:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دیگه فضا نیست شده واقعیت
ناشناس۴۴۵۱۲۲۱۱:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اگر دوره تون حساس هست،‌ شعاع دایره خودی ها را به اندازه ایران در نظر بگیرید تا هر ایرانی حتی یک ایرانی بی دین هم در آن دایره جا بشود. وقتی که دایره خودی ها اینقدر تنگ شده که فقط قلیلی که عمدتا هم به دروغ و ریا تظاهر به باور داشتن به شکل فعلی نظام دارند در آن جای می‌شوند، هر روز باید انتظار تنگ تر شدن عرصه را داشته باشید.
ناشناس۴۴۵۱۴۵۱۱:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
قبول بفرمایید شما و اکثریت مسئولین کشور شایستگی کافی را برای رفع مشکلات و بقول خودتون بازسازی اقتصادی ملی را ندارید، باید زودتر به این فکر می افتادید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین