توضیحات احسان علیخانی درباره شایعات اخیر +فیلم

گروه اقتصادی الف،   3970430184 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
توضیحات احسان علیخانی درباره شایعات اخیر +فیلم

به گزارش الف ، احسان علیخانی با حضور در برنامه «حالا خورشید» عصرگاهی  درباره شایعات اخیر و رابطه خود با موسسه مالی ثامن الحجج  توضیح داد .

همچنین فروغی مدیر شبکه سه ۲۱ ساعت قبل در مطلبی که در صفحه شخصی خود نوشته، اینگونه عنوان کرده که «بعد از سال‌ها شنیدن قصه‌های مردم، فردا نوبت احسان علیخانی است تا قصه‌های خودش را برای مردم روایت کند و شفاف با مردم از تهمت‌های اخیر بگوید.»

 احسان علیخانی در این برنامه گفت من از مردم و مخاطبان گله مندم  چرا که زود قضاوت کردند . 

وی افزود : ماجرای اسپانسری سالهاست که در صدا و سیما وجود دارد. و همه برنامه سازان در تلویزیون به دلیل محدودیت بودجه برای ساخت برنامه مجبور به استفاده از اسپانسر هستند .

احسان علیخانی گفت: برای پذیرش اسپانسری صدا و سیما کلیه مدارک آنها را از آنها می‌خواهد و تنها موسسات داری مجوز می‌توانند با صدا و سیما همکاری کنند . لذا همکاری ما با این موسسه مربوط به سال 91 تا 93 بوده است . و مبلغ سه میلیارد مربوط به 6 برنامه در طی این 3 سال بوده است . برنامه هایی که  هزاران نفر نفر ماهها برای آن تلاش کرده اند . 

وی اسامی این برنامه ها را چنین اعلام کرد :

1- دو نیمه سیب (تحویل سال 92 به مدت شش شب 

2- ماه عسل سال 92 

3- برنامه سه ستاره 

4- ویژه برنامه سال نو 93 

5- بیست سالگی شبکه سه 

6- بهار نانج 

مجری برنامه ماه عسل گفت: چه کنیم که پاسخهای ما به اندازه تهمتها شنیده نمی‌شود .اما باید بگویم من حتی به اندازه یک هزار تومانی از هیچ بانک  یا صندوق یا موسسه ای وام نگرفته ام . نه اینکه وام گرفتن بد باشد .

ما با مجموعه ای کار کرده ایم که در آنزمان مجوز داشته . کار قانونی می‌کرده و طبق قراردادی شفاف با صدا و سیما اسپانسر برنامه شده و یکسال بعد به مشکل برخورد کرده و یا تخلف داشته . آیا ما باید پاسخگوی آن باشیم ؟

رضا رشید پور در ادامه این برنامه به توییت حسام الدین آشنا در این باره اشاره کرد که نوشته است: از شورای نظارت بر صدا و سیما خواسته است تا موضوع رابطه مالی سازمان صدا و سیما با موسسات مالی اعتباری متخلف را بررسی کند .

رشید پور در این باره گفت: کاش آقای آشنا عضو شورای نظارت بر بانک مرکزی نیز بود که به آنها هم تذکر بدهد . و بدانند وقتی بانک مرکزی به موسسه‌ای مجوز می‌دهد مردم به آنها اعتماد می‌کنند و می‌روند پولهایشان را به آنها می‌سپارند.

 

 

‍‍ ‍‍ گزیده ای از مهم ترین حرفهای احسان علیخانی 

مردم باید بدانند چرا اکثر برنامه های تلویزیونی اسپانسری شده است

- من بارها فریاد زدم که تلویزیون پول ندارد/ در دهه هشتاد تلویزیون اسپانسری نداشت و ما با هزینه تلویزیون کار میکردیم

- الان به جایی رسیده ایم که حتی سریال ها هم به صورت اسپانسری ساخته می شود

- برنامه هایی که تولید بزرگتری دارد حتما به اسپانسر نیاز دارد

- من از برخی قضاوت ها بسیار دلسرد شدم/ رفیق عزیزم من به ناراحتی و مطالباتت حق میدهم/ من با این مردم غریبه نیستم/ سوژه ها و روایت های من از زندگی مردم است

- من سالهاست در تلویزیون برنامه سازی میکنم/ از سال ۹۱ من میبینم یک موسسه ای در بیلبوردها و رسانه ها تبلیغ میکند/ چندین شعبه دارد/ من هم یک شهروندم همه این ها را میبینم/ موسسه ثامن الحجج درخواست اسپانسری برنامه را به مطرح کرده است/ مگر ما میتوانیم تبلیغ کالا یا موسسه ای را بکنیم بدون اخذ مجوز از سازمان صداوسیما

- این سه میلیارد تومان مجموعا برای شش برنامه دریافت شده است

- من حق دارم از حیثیت ام دفاع کنم/ حتما برای امثال من و فردوسی پور حاشیه ایجاد میکنند/ چه کار کنیم که جواب کمتر از اتهام شنیده میشود؟

- من چطور به همه مردم ایران بگویم مردم بشنوید/ حرفهای من را بشنوید/

- سازمان صداوسیما دهها نهاد نظارتی دارد/ من یک تهیه کننده ام/ وقتی یک موسسه ای را در سطح شهر میبینم باید به وزارت اطلاعات زنگ بزنم و بپرسم "سلام ایا این موسسه مجوز دارد؟" وظیفه من است؟

- هیچ گلایه ای از روزنامه شرق ندارم/ اسمها را خوانا و رسا بگویید/ ای کاش قبل از انتشار با مدیر شبکه حرف میزدید/ آنجا نوشته اید منِ احسان علیخانی گفته ام ۳ میلیارد به من بدهید تبلیغ کنم! آیا این درست است؟

- حتی هزار تومان وام از صندوق محل و مسجد و قرض الحسنه و... نگرفته ام

- برخی فکر میکنند تلویزیون خونه خاله است و ما هرکاری بخواهیم انجام میدهیم! بخدا اینطور نیست/ من یک بار گفتم تلویزیون پول ندارد اما تا دلتان بخواهد کارشناس دارد بخدا مو را از ماست میکشند!

- من نامه ای دارم از سمت سازمان که به اسپانسر معرفی شده ام/ برای من فرقی نمیکند اسپانسر چه کسی است من میخواهم برنامه ام را بسازم

- بارها گفته ایم مجلس و دولت کمک کنند به سازمان تا بدون اسپانسر برنامه بسازیم

- امسال یکی از بانکهای دولتی چندین بار نامه زد تا اسپانسر ماه عسل باشد اما من گفتم پشت دستم را داغ میکنم تا یک موسسه مالی با ما کار کند

-  تا زمانی که ثامن الحجج اسپانسر برنامه بود حتی یک نفر هم اعتراضی نداشت

-  از مراجع قضایی خواهش میکنم این موضوع را تا انتها پیگیری کنند/ من ذره ذره این سرمایه اجتماعی را از مردم کسب کردم به راحتی این سرمایه را به باد ندهید

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۴۱۸۹۱۸:۳۷:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مطرح کردن نام علیخانی و مدیری توسط اتاق فکر روانی دولت با هدف منحرف کردن اذهان از متهم اصلی ثامن الحجج که وابسته به جریان سیاسی « تکرار» است ، صورت گرفت.. روزنامه های زنجیره ای ابزار جنگ روانی هستند..
ناشناس۴۴۴۱۹۴۱۸:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
ایشون داره توضیح میده در باره مجوز موسسه.. بگو چرا این مبلغ رو دریافت کردی ؟!
ناشناس۴۴۴۲۰۱۱۸:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مدیرعامل ثامن الحجج دیپلمه، باغدار و دامدار نمونه بوده است! سوابق مالی و بانکی مدیر عامل ثامن الحج روزنامه شرق در گزارش خود درباره موسسه ثامن الحجج و مدیرعامل آن آقای میرعلی نوشت: طبق اقرار خود میرعلی در جلسه ششم دادگاه، او مدرک دیپلم دارد و وکیل ایشان میرعلی را به عنوان باغدار و دامدار نمونه معرفی کرده است و این گونه نتیجه گیری کردند که کسی که باغدار و دامدار نمونه بوده، صلاحیت بانکداری هم دارد. به جز سابقه تحصیلی میرعلی، سوابق مالی او نیز چندان روشن نبوده؛ به طوری که قبل از این که وارد مؤسسه ثامن الحجج شود، 119 فقره چک برگشتی داشته است. اقای علیخانی میبیایست پاسخگوی مردم باشد دکتر میر علی، دکتر میر علی . برنامه های ضبط شده موجود است . لطفا سانسور ننمائید
امیر حسین سلطان/تهران۴۴۴۷۰۳۰۷:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
برای من فرقی نمیکند اسپانسر چه کسی است من میخواهم برنامه ام را بسازم - احسان علیخانی جناب آقای علیخانی در پاسخ به این قسمت از گفته های تان باید صریحا عرض کنم هنرمند گرامی و پرتلاش و ساعی در مکاتب الهی هدف وسیله را توجیه نمی کنداین گفته شما بهیچوجه قابل پذیرش نبوده ، نیست و نخواهد بود. در دین مبین اسلام مطلقا مجاز نیستیم برای رسیدن به هدفمان(ولو آنکه مقدس و متعالی هم باشد) به هر وسیله ای متمسک شویم. با سپاس - شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۴۴۴۲۰۸۱۸:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
شش برنامه سه میلیارد چه خبره؟ چرا تحقیق کافی نشده برای اسپانسر مطمئن، همه جا پر بود از کارهای مشکوک این مؤسسه
فاطیما۴۴۴۲۰۹۱۸:۵۵:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
این فضای مجازی شده محل تهمت وافترا
ناشناس۴۴۴۲۱۰۱۸:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۰
این همه پول برای این 6 برنامه، تازه تو سال 91. در واقع برای یک ماه عسل و 5 تا برنامه دو سه روزه. چه خبر تو این مملکت؟!!!؟
ناشناس۴۴۴۵۰۱۲۳:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
برنامه های ماه عسل کل ماه رمضان رو آنتن بوده هزینه تولید و دستمزدش زیاده
عباس اکبری۴۴۴۲۱۶۱۸:۵۹:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مردم اکثرا تحصیل کرده هستند تا سند و مدرک نباشه چرا به اخبار زرد پر و بال می‌دیم که پشت پرده ها فرار کنند من از احسان علیخانی از ابتدا خوشم نمیاد از برنامه های با توجه به اینکه شبیه ایشان هستم اما آمد مثل مرد حرف زد اما چرا اون خبرنگار خبر نشر کرد پنهان شد حتی تلفنی هم پاسخگو نبود مردم توجه کنید مدیرعامل موسسه ثامن الحجج دیپلمه هست سرتون کلاه می‌ذاره آب را گل آلود میکند و مدیری و علیخانی را میخواهد غرق کند فرار کند اما مدیری علیخانی کسانی بودند که صدای اقشار متوسط ضعیف مردم بودند و از جنس خودمان هستند نترس و شجاع .پس بیایید دامن نزنید به اخبار زرد صدای مدیری و علیخانی قطع بشه صدای نقد شما مردم هم قطع میشه
ناشناس۴۴۴۲۶۷۱۹:۵۵:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
از ی زاویه دیگه هم ببینی بد نیست.
ناشناس۴۴۴۲۱۷۱۹:۰۱:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
خیلی زشت است که حامی یک برنامه فرهنگی که در روزهای ماه رمضان پخش می شود، یک موسسه فاسد اقتصادی باشد که اسم معصومین را هم یدک می کشد. هم بانک مرکزی، هم صدا و سیما و هم برنامه سازان و مجریان در این امر کوتاهی کرده اند. صدا و سیما با این تراکم عظیم کارمندان و تولید برنامه های نچندان جذاب و این بودجه عظیم و دریافت مبالغ کلان برای آگهی ، باید از رویه گرفتن اسپانسر های با پیشینه های بعضا" مبهم و به راه انداختن انواع شرط بندی و مسابقه های پیامکی برای برنامه هایش دست بکشد. این سازمان عریض و طویل باید با تغییر سازمان و کاهش پرسنل و بکار گیری تفکرات نو، مخارجش را کاهش دهد.
ناشناس۴۴۴۲۴۰۱۹:۳۴:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
بانک مرکزی در 4 آبان 93 رسما لیست بانکها و موسسات مجاز را منتشر کرد که در آن نامی از ثامن الحجج نبود.رئیس بانک مرکزی در نامه ای از صدا وسیما خواستار توقف تبلیغ موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در رسانه شد.5 ماه بعد از اعلام غیرقانونی این موسسه در آبان 93، برنانه تحویل سال 94 شبکه سوم " بهارنارنج" توسط علیخانی پخش و اجرا و اینبار بجای موسسه ثامن الحجج ،باشگاه ورزشی و فرهنگی ثامن الحجج تبلیغ شد.آنهم چه تبلیغی. فیلمهایش موجود و قابل دسترسی می باشد. این آقایان قانون را دور زدند با علم به اینکه کارشان خلاف است و.....و.....و......
ناشناس۴۴۴۴۲۳۲۲:۲۸:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
4 آبان 93
ناشناس۴۴۴۲۵۳۱۹:۴۴:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
کاش این فرصت دفاع به خیلیهای دیگه هم داده میشد، اقای علی خانی در دفاع هم از رانت استفاده کرد.
ناشناس۴۴۴۷۷۹۰۸:۲۵:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
احسنت. و اینکه چرا مقامات صدا و سیما اینقدر دست و دلباز اینقدر زمان برای دفاع به وی دادند خود جای تشکیک به مقامات بالاتر صدا و سیما هم هست.
ناشناس۴۴۴۲۵۶۱۹:۴۷:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
چرا دونه درشت ها را رها کردند وگیر دادند به این دو نفر؟؟!!!!! هرچند تبلیغ این آقا در مناسبتهای مختلف برای موسسه باعث اعتماد مردم شد و ..... اما چرا کسی از دانه درشت ها صحبت نمی کند؟؟؟؟!!!!
ناشناس۴۴۴۸۷۰۰۹:۲۲:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
کسی کاری ندارد که ایشان تبلیغ کرده است یا نه برادر! سوال این است که وام ملیاردی که گرفته است را چرا پس نداده است....
ناشناس۴۴۴۳۰۱۲۰:۲۱:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
خیلی ها تحت نام خودشان وام نمی‌گیرند ولی بنام شرکتشون خیلی و بعد از شرکتشون حقوق دریافت میکنند و وام دریافت میکنند و ....
ناشناس۴۴۴۳۷۸۲۱:۲۴:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
الف، چرا میگی شایعه؟ مگه شما قاضی هستی؟ اگه اتهامی نسبت به کسی وجود داشته باشه باید کس دیگه ای قضاوت کنه. حمایت یا تخریب کور کورانه از سلبریتی ها در سایت خبری تحلیلی یه کار غیر حرفه ایست
ناشناس۴۴۴۶۸۳۰۷:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
من 200 هزار تومان در این موسسه داشتم که آن را برداشتند و خوردند.
ناشناس۴۴۴۶۸۸۰۷:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
من آقاي علي خاني را دوست دارم ولي ايشان گفتند اداراتي و محل هايي هستند كه قانوني و بودن شركت ها را قبل از تبليغ بررسي ميكنند. آيا درخصوص كرم حلزون هم تحقيق شده بود؟ چرا مردم را فراموش كار فرض مي كنيد؟؟
ناشناس۴۴۴۷۵۹۰۸:۱۸:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
علي خاني يك روزي همش مردم را مي گرياندي حالا بايد خودت گريه كني!
ناشناس۴۴۴۷۷۶۰۸:۲۴:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اصلا همین که این همه وقت صدا و سیما به آقای علیخانی میده که از خودش دفاع کنه خودش یک رانت عیان و علنی هست. این همه آدم در طی این ۴۰ سال به طرق مختلف مورد ظلم و تهمت در همین صدا و سیما واقع شدند. به کدام شان به اندازه یک دهم علیخانی وقت دفاع داده شده؟؟؟؟ این نشان از همان «درخت گردوان با این بلندی، درخت هندوان الله اکبر» داره. یحتمل روسای در صدا و سیما دهها یا صدها برابر از علیخانی بیشتر منتفع شده‌اند که این قدر دست و دلباز دوربین صدا و سیما که هر ثانیه‌اش میلیونها تومان برای تبلیغات به فروش می‌رسد را اینچنین دست و دلباز در اختیار این جوانک قرار می‌دهند.
ناشناس۴۴۴۷۸۴۰۸:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
شرم نکردید که این سوال براتون مطرح نشد که اصلا تریبون صدا و سیما محل اعاده حیثیت شخصی نیست؟! درک نکردید که صدا و سیما حتی از خودش هم نمی تونه دفاع کنه، چون یه نهاد عمومی هست و از نهاد عمومی نمیشه بهره برداری شخصی کرد؟! شرم نکردید که نپرسیدید که پس این همه آدمی که بهشون چپ و راست اتهام زده میشه، چی؟!
محمد۴۴۴۸۵۷۰۹:۱۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مگر صدا وسیما دولتی نیست اسبانسر یعنی چه
ناشناس۴۴۴۸۶۷۰۹:۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ایشان بیش از نیم ساعت توضیح می دادند که این موسسه مجوز داشته و برای همین با صدا و سیما همکاری کرده است! خلط مبحث!!! اصلا مگه کسی از شما پرسیده چرا برنامه شما همکاری کرده است با این موسسه؟ سوال اصلی این است که چرا خود شما وام ملیاردی گرفتی و پس هم ندادی!!! این رو جواب بده عزیز و سفسطه نکن...
ناشناس۴۴۴۸۹۱۰۹:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ایهالناس , دولت , قوه قضاییه , قوه مقننه , بانک مرکزی و......و.....ما صدا و سیما هستیم با همه فرق می کنیم اگر قرار باشه کسی با ما سر شاخ بشه, شاخه ش که هیچ کمرشا می شکنیم از زندگی ساقط اش می کنیم
علی۴۴۵۰۱۷۱۰:۳۸:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ِآخر نفممیدیم چرا پول رفته به حساب شخصی ایشان. آیا تهیه کننده مستقیم از اسپانسر پول میگیره؟ یا اسپانسر پول رو میده به صدا و سیما ؟ اگه اولیه یعنی فساد. در اروپا وقتی استاد های دانشگاه برنده یک گرند تحقیقاتی میشن، اون موسسه پول رو به دانشگاه میده و دانشگاه یک گرند کد به استاد میده .
ناشناس۴۴۵۱۶۴۱۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
شو آقای رشیدی پور و شرکاء
ناشناس۴۴۵۲۷۲۱۲:۰۳:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
در هر دادگاهی متهم تنها بیاید و از خودش دفاع کند تبرئه می شود! بابک زنجانی هم خودش بیاد تلویزیون و از خودش دفاع کنه تبرئه می شود. صدا و سیما سالها به این و آن تهمت می زند و اجازه دفاع نمی دهد. بعد یک روزنامه با تیراژ محدود واقعیتی عنوان می کند (که فلانی 3 میلیارد از فلانجا گرفته که گرفته) بلافاصله اجازه دفاع یکجانبه پیدا می کنند. آقای مدیری که بدون دادن توضیح رفته شکایت کرده! مطبوعات آزاد و شفایت هم که دوستان اعتقادی بهش ندارند. صدا و سیما به ریخت و پاش عادت کرده، میگه پول نداریم. اینهمه تبلیغ و بودجه و اسپانسر، به چند تا شبکه دوزاری اون ور آب قافیه رو باختید!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین