کریمی قدوسی در گفتگو با الف: دوتابعیتی‌ها چه چیزی را تکذیب می‌کنند/ فرشچی دو تابعیتی است/ معاون وزارت بهداشت هم تابعیت فرانسه داشت

گروه سیاسی الف،   3970430143 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس سندی برای افراد دوتابعیتی‌ است، اما با تکذیب کردن سعی می کنند تا به عده‌ای بقبولانند که راست می‌گویند.

کریمی قدوسی در گفتگو با الف: دوتابعیتی‌ها چه چیزی را تکذیب می‌کنند/ فرشچی دو تابعیتی است/ معاون وزارت بهداشت هم تابعیت فرانسه داشت

به گزارش الف، پروین فرشچی گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی مسئولیت سفارت تهران در فنلاند، است که به گفته خودش انتخابش به عنوان سفیر ایران در فنلاند مراحل اداری خود را طی می‌کند و هنوز اگرمان خود را دریافت نکرده است، اما چند روزی است که بحث دوتابعیت بودن سفیر جدید ایران در فنلاند مطرح است که به صدر اخبار رسانه ها تبدیل شده است.البته بحث دوتابعیتی ها جدید نیست و همواره در دولت روحانی مورد بحث و بررسی قرار داشته است.

بر اساس پیگیری های خبرنگار الف وزارت خارجه  این موضوع  را تکذیب اما آقای کریمی قدوسی  آن را تایید می‌کند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد تکذیب دوتابعیتی بودن پروین فرشچی سفیر جدید ایران در فنلاند از سوی وزارت خارجه اظهار داشت: سند این موضوع همان گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی است. خانم فرشچی هم متاسفانه روش افراد دیگر را در پیش گرفته و تکذیب می‌کند.بنده و دیگر اعضای کمیسیون گزارش خود را به آقای ظریف، دادستان و آقای محسنی اژه ای در این خصوص داده ایم. ما با کسی دشمنی نداریم و تحقیقات میدانی به این سند تبدیل شده است.

*فرشچی گرین کارت و اقامت آمریکا دارد

وی تصریح کرد: جلسه‌ای در کمیسیون امنیت‌ملی در خصوص دریای خزر داشتیم که کارشناسان زیادی هم به این نشست آمده بودند که این خانم نیز آنجا حضور داشت و کنار بنده نشسته بود، من از ایشان سوال کردم که از کدام سازمان آمده‌اید که پاسخ دادند 14 سال است که سابقه کار در بخش دریایی محیط زیست را دارند و الان هم معاون دریایی این سازمان هستند. رییس کمیسیون به بنده گفتند که نام ایشان در بین صد نفری است که تابعیت دوگانه دارند و در کمیسیون هم قرائت شد. ایشان نفر بیستم این لیست هستند که گرین کارت  و تابعیت آمریکا دارد. ما گزارش این خانم و مابقی را هم به آقایان ظریف، محسنی اژه ای و دادستان داده ایم و خود اینها مسئول این موضوع هستند.

*معاون وزیر بهداشت تابعیت فرانسه داشت/دری اصفهانی اعتراف کرد که جاسوس بود

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: معاون وزیر بهداشت هم تابعیت فرانسه داشت که برکنار شد و رفت. ما افراد دوتابعیتی زیادی را داریم که متاسفانه آنها زیربار نمی روند و ما را دروغگو خطاب می کنند. در حال حاضر تکذیب کردن به سبک تبدیل شده است.به طور مثال در مورد آقای دری اصفهانی نیز این بحث مطرح بود  و ما چند بار اعلام کردیم ایشان دوتابعیتی هستند اما قبول نکردند. اعترافات ایشان در جلسه خصوصی در کمیسیون امنیت ملی پخش شد و خود ایشان اعتراف کردند که جاسوس و دو تابعیتی بودند و بسیاری از نمایندگان هم این موضوع را مطرح کردند.

*پسر آقای ظریف تابعیت آمریکایی دارد

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بنده پاسپورت پسر آقای ظریف را هم دیدم که تابعیت آمریکا دارد و در آنجا متولد شده است، درست است که آقای ظریف در آنجا ازدواج کرده و شرایط ایشان متفاوت است اما چرا زمانی که گفته می شود که فرزندانش تابعیت آمریکا دارند تکذیب می کند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: بنده در این سال‌ها بیشترین نفوذ را در این دولت دیدم که متاسفانه اینها نقش جدی در کشور دارند که ما الان شاهد این وضع هستیم.

**

گفتنی است، انتخاب پروین فرشچی به عنوان سفیر جدید کشورمان در فنلاند، بدون سابقه دیپلماتیک، بدون سابقه مدیریت امور سیاسی و حتی بدون سابقه پژوهشگری در حوزه روابط بین الملل و سیاست خارجی، موجی از انتقادها را علیه وزارت امور خارجه برانگیخته است و این در حالی است که ایشان سابقه کار دیپلماتیک نداشته و در کارنامه خود پنج سال مسئولیت معاونت بخش دریایی در سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است.

دیدگاه کاربران

مهندس جنت شهری۴۴۴۵۵۰۰۰:۲۵:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
روحانی باید یک وزیر جدید برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند...وزیر جوابگویی به حرفهای قدوسی....هر روز حرفهای شما تکذیب میشود ولی باز هم از رو نمیروید...چه پشتکاری دارید برای جمع کردن هیزم جهنم برای خودتان...چقدر بدبخت هسنید...
حامد۴۴۴۹۰۹۰۹:۴۴:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اولا تکذیب وزارت خارجه مشکلی رو حل نمی کنه. اصلا مهم نیست تکذیب کنه. این مسئله رو باید نهاد امنیتی و قضایی مملکت حل کنه و الا خود وزارت خارجه متهم است و طبیعی است که از خود دفاع کند. اگر راست می گن زندگی نامه این خانم و این که کدوم کشورها زندگی کرده رو منتشر کنند با سند و مدرک صحیح. ثانیا کاش این قدر که ظریف علیه نمایندگان مجلس و رسانه های داخلی تند سخن می گوید و بیانیه صادر می کند علیه دشمنان و تحریم کنندگان و کدخدا و دوستان کدخدا هم بیانیه صادر می کرد و کمتر به آنها لبخند می زد.
پریسا۴۴۵۱۶۲۱۱:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
عجب روزگاریست اگر حرف حق نزنی میشی بی عرضه و وکیل الدوله اگر هم حرف حق بزنی میشی روسی و....!!؟ ما دیگه کی هستیم؟!!
ناشناس۴۴۵۴۴۶۱۳:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
عزیز سخنان این جناب قدوسی را دقیق بخوان. دلیلی که به آن استناد می کند برای ادعاهایشان " تحقیق میدانی" است!!!!! سند ایشان که مدام از آن دم می زنند " تحقیق میدانی" است بگفته خودشان!!!!!!
ناشناس۴۴۵۰۷۰۱۱:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
همین حرف شمابرای خودتان هم صادق است. چرا نادانسته قضاوت می کنید؟
ناشناس۴۴۵۶۷۲۱۴:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دو تابعیتی ها برای امنیت کشور خطرناک هستند . نمونه ان اقای خاوری . اگر خاوری دو تابعیتی نبود نمی توانست با خیال راحت فرار کند و الان یا اعدام شده بود یا زندانی کسانی که از افراد دو تابعیتی حمایت می کنند در واقع در حال ضربه زدن به امنیت کشور هستند
ناشناس۴۴۵۶۸۷۱۴:۵۵:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اکثر کسانی که دو تابعیتی هستند اقازاده ها و نورچشمی ها و ژن های برتر هستند و برای همین از بکارگیری دو تابعیتی ها در دولت حمایت می کنند و وگرنه مردم عادی که اصلا پول ندارند به سفر خارج از کشور بروند
مثل هیچکس۴۴۴۵۵۶۰۰:۳۵:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دستگاه های امنیتی ما برای رهایی از دو تابعیتی بهتر است یک تا دوسال اینها را ممنوع الخروج کنند تا شهروندی ایشان باطل شود . ولی این کار را نمی کنند چرا که دو تابعیتی ها مثل اینکه خیلی دلسوز این ملت و ارزش های انقلابند انقلابی که به نام پا برهنه ها سر بلند کرد و حالا چه به روزش آورده اند جای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی خالی ...
ناشناس۴۴۵۰۲۳۱۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
شهروندی یا همون تابعیت رو نمیشه باطل کرد! مگه اینکه اونها خودشون برن (همون کشور یا سفارتش) اعلام ترک تابعیت کنن و اسنادش رو امضا کنن! اونی که میشه باطل کرد، اقامته!
علی۴۴۶۴۴۴۲۱:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مشکل اینه که ایشان بارها ادعا کرده و تهمت زده و ادعاشون تکذیب شده و بازهم همان رویه را ادامه میدهند . الان هم نه سندی رو کرده و نه مدرکی و جالب است که خود مجلس هم دیگر ادعاهای ایشان را باور ندارند .
ناشناس۴۴۴۵۵۸۰۰:۳۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آقای قدوسی این خانم اگر دز شش ماه گذشته سفری به امریکا نداشته گرین کارتش باطل است من و بسیاری از هموطنان که با داشتن گرین کارت بدنبال گرفتن پاسپورت امریکا هستیم نا چاریم هر شش ماه با هزینه کمر شکن هواپیما خودرا به امریکا برسانیم تا گرین کارت از دست نرود تا شاید بعد از شش سال موفق به دریافت ملیت شویم .
آرش۴۴۴۸۹۶۰۹:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ملیت یا کارت سبز؟ بالاخره خود شما معلوم هست چی میخواهید؟
ناشناس۴۴۴۹۰۷۰۹:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آخی آدم دلش کباب میشه برای شما و بقیه آدم هایی مثل شما که برای گرفتن تابعیت آمریکا مجبور هستید مدام در حال رفت و آمد باشید واقعا شرمنده شما افتخار آفرینان هستیم همگی
ناشناس۴۴۵۴۴۹۱۳:۲۴:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چه ربطی دارد!!!
ناشناس۴۴۴۹۸۸۱۰:۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
هر کس خربزه میخوره پای لرزشم می شینه به سلامت، برو همونجا
ناشناس۴۴۵۳۵۱۱۲:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
شما هم دنبال وطن فروشی هستی-تغییر ملیت یعنی قبول نداشتن کشور خود. یعنی قبول نداشتن هویت خود یعنی نمک نشناسی. کشوری که شمار ار می پذیرد می داند که شما هویت خویش را زیر پا می گذارید و اعتمادی به شما نیست . یعنی نان به نرخ روز خوردن
هداد۴۴۵۹۸۵۱۷:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اصلا اینجوری نیست خیلی‌ کشورها دو تابعیت را برسمیت میشناسند . در صورت رسمی شدن منافع زیادی برای ملت داره چون ایرانیان مقیم خارج با خیال راحتتری ب ایران رفت آمد میکنند و منافع برای ایران میارند، موتور محرکه اقتصادی آمریکا و کانادا برسمیت شناختن چند فرهنگی و دو تابعیتی بودنه . بسته و دگم نباید فکر کرد چون باعث رکود و فقر میشه
معلم۴۴۴۵۷۸۰۰:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
گرین کارت یعنی اقامت دایم نه تابعیت.
ناشناس۴۴۵۱۰۲۱۱:۱۲:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چه فرق داره... بلیط بگیر و برو...
علی۴۴۴۶۱۴۰۲:۲۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
کاش به سه و چهار تابعیتی ها گیر میدادی ، دو تابعیت که چیزی نیست چون اکثریت مردم همانطور که آرزو می کنند کاش اونا هم میتونستند اختلاص کنند آرزو دارند کاش تابعیت جای دیگری حتی شده افغانستان را هم داشتند
ناشناس۴۴۴۶۳۲۰۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ایشان عمداً مبهم صحبت می کنند و آب را گل آلود می کنند. در مورد فرشچی می گوید «ایشان گرین کارت و تابعیت آمریکا دارد». جناب قدوسی خیلی خوب می دانند که این دو (یعنی تابعیت و گرین کارت ) قابل جمع نیست. فقط یکی را می توان داشت. اگر کسی تابعیت داشته باشد گرین کارت باطل می شود و اگر گرین کارت داشته باشد یعنی تابعیت ندارد. خیلی ها بواسطه درس خواندن یا اقامت در امریکا گرین کارت می گیرند ولی بدون اخذ تابعیت به ایران آمده و به زندگی خود ادامه می دهند. اتهام زدن به اینان که تابعیت امریکا را دارند هیچ مبنای قانونی یا اخلاقی ندارد و دور از تقوی است. در مورد پسر ظریف هم می گوید «آقای ظریف در آنجا ازدواج کرده و شرایط ایشان متفاوت است اما چرا زمانی که گفته می شود که فرزندانش تابعیت آمریکا دارند تکذیب می کند.» باز جناب قدوسی خوب می داند که تولد در امریکا به انسان حق تابعیت آن کشور و اخذ پاسپورت می دهد. اگر کسی از آن حق استفاده نکرده و پاسپورت نگرفته باشد دولت امریکا به زور به او پاسپورت نمی دهد. او حق دارد بگوید من تابعیت امریکا را ندارم. کجای این عیب است؟ مثل اینکه کسی در یک بانک حساب دارد و به شماره حساب او جایزه درآمده ولی او به جایزه اعتقاد ندارد و هیچگاه برای گرفتن جایزه اش مراجعه نکرده است. یعنی او از حق خود گذشته. بنابراین اگر تکذیب کند که از بانک جایزه ای نگرفته حرف درستی زده. حالا مردم هی به او بگویند چرا تکذیب می کنی سندش هست که جایزه برده ای. تکذیب ایشان صحیح است زیرا در بردن جایزه نقشی نداشته و استفاده هم نکرده است. مشکل آقای قدوسی این است که بلاتبعیض و بدون مبنای قانونی یا اخلاقی همه را متهم می کند و به همین دلیل کسی به گفته های ایشان اعتماد ندارد.
ناشناس۴۴۵۳۰۰۱۲:۱۸:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اگر استفاده نکرده باشه درسته اما طرف گفته پاسپورتشو دیدیم توش تابعیت امریکا خورده
ناشناس۴۴۵۷۵۸۱۵:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اگه تابعیت امریکا داشت که اصلا پاسپورت امریکایی بهش میدادن
ناشناس۴۴۶۵۲۳۲۲:۴۹:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
کدوم پاسپورتش رو دیده که تابعیت آمریکا رو خورده؟ تو پاسپورت ایرانی که تابعیت کشور خارجی رو نمینویسن. تو پاسپورت آمریکایی هم که که نیازی نیست بنویسن چون شرط لازم برای داشتن پاسپورت کشوری داشتن تابعیت اون کشوره. بنابراین کسی که میگه در پاسپورتش تابعیت فلان کشور خورده فاقد سواد در این زمینه هست.
محسن۴۴۶۵۷۲۲۳:۲۳:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
یعنی تو پاس ایرانیش، تابعیت آمریکا زده‌اند؟؟؟
ناشناس۴۴۴۶۳۵۰۴:۵۶:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
طبق قوانين آمريكا به كساني كه در خاك آمريكا متولد شوند ولي در حين تولد يكي از والدينشان از اعضاي ديپلماتيك يا نمايندهاي سياسي در سازمان ملل باشند، تابعيت آمريكا اعطا نميشود. بنابراين فرزندان آقاي ظريف نميتوانند تابعيت آمريكا را از طريق تولد كسب كرده باشند.
ناشناس۴۴۴۶۶۴۰۶:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آقا تکذیب می کنم تکذیب را
ناشناس۴۴۴۶۶۹۰۶:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
این همه آشفته حالی ...
ناشناس۴۴۴۷۱۸۰۷:۴۴:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
داشتن گرین کارت به معنای تابعیت آمریکا نیست ولی مسیر اخذ تابعیت آمریکا قطعا از طریق گرین کارت میسر می شود ، کسی که به فکر اقامت در کشور دیگری بوده خواه ناخواه کشور جدید رو برای زندگی بر کشور خودش ترجیح داده و قطعا و خارج از هر گونه جانب داری سیاسی این فرد شایسته قبول مسئولیت نیست کسی می تونه خالصانه و صادقانه به کشور خودش خدمت کنه که اندیشه اقامت در کشور دیگه رو در ذهن نداشته باشه و با تمام وجود خودش رو وقف کشور و خدمت به هموطنان خودش کنه اگر صحبت های اقای قدوسی درست باشه واقعا جای تاسف هست
ناشناس۴۴۴۸۸۲۰۹:۲۸:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
خدمت و مديريت ربطى به تابعيت نداردبهترين مديران جهان دو تابعيت دارن و شركت ها و سازمان ها بزرگرجهان به تخصص كار داره نه به ریشه و شناسنامه طرف
تبریزی۴۴۴۹۵۳۱۰:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
تو ایران ربط داره چون می تونی اختلاس کنی و سریع بری به وطن دومت.
ناشناس۴۴۵۰۲۱۱۰:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اکثریت انان که اختلاس کردند در همین مملکت مانده اند و راست راست راه می روند. درد اینجاست
ناشناس۴۴۵۱۴۷۱۱:۲۴:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بله ولی اصل 41 قانون اساسی تابعیت دوگانه رو به رسمیت نمیشناسه و کسی که تابعیت کشور دیگه ای رو داره عملا تابعیت قبلی خودش رو از دست داده و فکر میکنم برای یک کشور 80 میلیونی چندان جالب نیست که بجای انتخاب یک فرد که به ایرانی بودن خودش افتحار کرده و درد و رنج مردم رو با تمام وجود لمس کرده کسی رو انتخاب کنن به عنوان مدیر ، سفیر و ...که در مسیر تابعیت کشور دیگه ای داره پیش میره با این افراد باید مثل یک فرد خارجی برخورد بشه اگر خدماتی می تونن انجام بدن به بهترین شکل از خدمت اونها استفاده کرد ولی فکر نمی کنم انتصاب اونها در مراکز تصمیم گیری صحیح باشه
ناشناس۴۴۵۵۲۷۱۳:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
تا حالا هميشه حداقل تو شعار و ظاهر اين بوده كه طرف بايد درد كشيده باشه، معتقد باشه، به فكر محرومين باشه، ايراني اصيل باشه، معتقد به فلان چيز باشه و امثالهم تا مسئول خوبي باشه... نتيجه ش رو الان تو كل مملكت مي بينيم... همه ش ريا همه ش تزوير همش ظاهر سازي تا بتونن نشون بدن مدير خوبين و بتونن پله ها رو برن بالا با توانايي خيلي پايين... معيار يا حداقل از اولين و اصلي ترين معيارها توانايي و كارامدي نبوده... خيلي از باهوش ترين جوانان ما از ايران رفتند (با بورس كشورهاي خارجي نه با پول بيت المال يا پول پدر مايه دار) چون راه پيشرفت و آينده شون اينجا باز نبود (شعار نديد كه مي موندن مي ساختن... اگر آشنا يا پول يا ريا نداشته باشي راه به جايي نمي بري اكثرا)... حالا با اين حركات امثال ايشون اينام ديگه اگر از ١٠٠ تاشون ٥ تاشون مي خواستن واسه وطنشون برگردن ديگه نميان... ما مي مونيم همين سبك مديران خوب و لايقي كه داريم و اوضاع كشورمون هم روز به روز بهتر ميشه...
ناشناس۴۴۶۵۲۷۲۲:۵۲:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
نصفش رو درست گفتی نصفش‌رو نه. به رسمیت نشناختن تابعیت بیگانه دقیقا به این معنیه که طبق قانون ایشون کاملا ایرانیه نه اینکه تابعیت ایرانیشو از دست داده‌
ناشناس۴۴۴۷۲۷۰۷:۵۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
از مجموعه ایکه رکورد بزرگترین و وحشتناکترین دروغهای تاریخ ایران را زده و گستاخانه ترین تکذیبهای تاریخ را در کارنامه ی خود دارد ، نمیتوان صداقت جُست. _______________________
ناشناس۴۴۴۷۲۸۰۷:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
باز هم صرف ادعا!!! آقا مگر نگفنی سند داری...کو؟؟؟!!!!
ناشناس۴۴۴۸۴۲۰۹:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
سند آقا به گفته خودش " تحقیقات میدانی است"!!!!! خوب شد معنی سند را هم فهمیدیم!!!!
ناشناس۴۴۴۸۵۳۰۹:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اگر خوب بخونی متوجه میشی که این خانم هیچ سابقه وزارت خادجه ای هم نداره و توی کمیته تفحص مجلس سنده
ناشناس۴۴۴۹۶۷۱۰:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بنده صحبت سر سابقه نکردم.صحبتم ادعای چند ملیتی بودن است. شما دقیق بخووون.
ناشناس۴۴۴۹۷۳۱۰:۱۲:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
سندی که ایشان می گوید منظورش تحقیقات میدانی می باشد!!!! شما دقیق بخوان.
ناشناس۴۴۴۷۳۳۰۷:۵۵:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
داداش کپی مدرکی را که ادعا کردی داری بده الف منتشر کنه تا دیگر حرفی نماند.
مودی۴۴۴۷۴۷۰۸:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جدای از تابعیت این خانم که باید بررسی شود ؛ ایا کسی از سابقه کاری و تخصص این خانم هم برای تصدی پست سفارت پرسیده است ؟؟؟؟ ایشان در حوزه محیط زیست دریایی 14 سال کار کرده آ ایا این سابقه ارتباطی با سفارت در یک کشور دیگر دارد ؟؟!!!! احتمالا تحصیلات ایشان هم در همان محیط زیست است .... ایا سوابق پژوهشی حتی در این زمینه دارد ؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس۴۴۴۷۵۵۰۸:۱۶:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
عجیب این است که خانم فرشچی را که صرفا یک کارشناس بیولوژی دریا است را می خواهند سفیر کنند. پس دانشکده وزارت خانه این همه دیپلمات تربیت کرده کجا رفته اند.
ناشناس۴۴۴۷۵۸۰۸:۱۸:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
داشتن گرین کارت و اجازه اقامت در کشور ثالث دوتابعیتی محسوب نمی شود. مگر یک افغانی که اجازه اقامت و کار در کشورمان را می گیرد ایرانی حساب می شود. منتها خدماتی که کشورهای غربی به افرادی که اجازه اقامت در کشور آنها را دارند خیلی بیشتر از ماست. جناب کریمی قدوسی شما به جای گشتن دنبال دوتابعیتی ها دنبال مفسدان و غارتگران اموال مردم بگرید و نامشان را افشا کنید چون با اموالی که غارتگران از منابع کشور بدست می آورند براحتی می توانند به هر کشور که بخواهند بروند و زندگی کنند.
ناشناس۴۴۴۷۶۱۰۸:۱۹:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جالبه همان هایی که پرچم آتش می زنند و فریاد فینگیلی آمریکاشون گوش فلک رو کر می کنه و ... تابعیت آمریکا رو دارند
میلاد حمیدی۴۴۴۸۰۱۰۸:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دو تابعیتی رو ولش کنید. طرف زنه اونم توی کشور فنلاند با اون فمینیست گری قوی. چه توطئه هایی میخواد بشه...
ناشناس۴۴۵۰۱۹۱۰:۳۸:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
تمام کامنتهایی که خواندم یک طرف کامنت شما یک طرف حداقل از عنوان خانم استفاده می کردید وقتی ما هنوز توی کشورمون حقوق نصف جمعیت رو نادیده میگیریم ، حقوق خواهر و فرزند و مادر خودمان را ! و فقط چون ایشان خانم هستند نگرانیم که توطئه کنند ! و اصلا به این موضوع توجه نمیکنید در حال حاضر صد در صد مختلسین عزیز را آقایان تشکیل دادند ، انتظار بیجایی است که فکر کنیم به این زودی ها کشور پیشرفته ای خواهیم شد ،هیچ فکر کرده ایم که ما چقدر حق داریم همه چیز را فقط برای خودمان بخواهیم و به راحتی به دیگران نسبت های بد بدهیم؟!!
ناشناس۴۴۶۵۳۳۲۲:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
خانم یک واژه با ریشه مغولی است و زن یک واژه فارسی است. چرا از بکار‌ بردن واژه‌ی فارسی به جای مغولی انقدر ناراحت شدید. کاری به محتوای حرف ایشان ندارم.
ناشناس۴۴۴۸۱۹۰۸:۴۸:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
یعنی شما نمیدونی "گرین کارت" با "تابعیت" فرق داره؟!! "گرین کارت" فقط اجازه اقامته! البته اینکه چرا این خانوم مسئول باید گرین کارت میداشته یا خدای نکرده اگه گرین کارتش فعال باشه (یعنی ه 6 ماه داره میره آمیکا حاضری میزنه میاد!) اون یه بحث دیگست! پسر آقای ظریف هم جرمی نکرده اونجا بدنیا اومده!!!! ایشون هم فقط اگه بعدش پاسپورت آمریکاییش رو واسه تمدید و پیکآپ فرستاده باشه سفارت آمریکا، کار زشتی کرده به عنوان پسر یکی از مقامات سیاسی جمهوری اسلامی؛ ولی مطمئن نیستم اینم جرم باشه!
ناشناس۴۴۵۰۳۳۱۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
" طبق قوانين آمريكا به كساني كه در خاك آمريكا متولد شوند ولي در حين تولد يكي از والدينشان از اعضاي ديپلماتيك يا نمايندهاي سياسي در سازمان ملل باشند، تابعيت آمريكا اعطا نميشود. " این یعنی پسر ظریف بعدا خودش رفته تقاضای تابعیت آمریکا کرده! پسر سفیر! برای سفرا حتی داشتن همسری با تابعیت اکتسابی ایرانی هم جرم محسوب میشه دوست عزیز!
ناشناس۴۴۴۸۳۵۰۹:۰۰:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
باباجان این دو تابعیتی و سه تابعیتی را ول کنید به فکر نجات کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی باشید بابا بس کنید.
ناشناس۴۴۴۸۶۱۰۹:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جناب قدوسی این فرمایش امام علی علیه سلام را بخاطر بیاورید که اشاره کردند به فاصله بین " گوش" و " چشم" و فرمودند فرق است بین شنیدن و دیدن..... حال سند شما طبق گفته خودتان تحقیقات میدانی می باشد....!!!! خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل!!!--
ناشناس۴۴۴۸۷۸۰۹:۲۶:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دو تابعیتی، سه تابعیتی، چهار.... ماشین وارداتی لوکس.... ویلاهای انچنانی..... تا کی میخواین سرمونو با این حرف ها گرم کنین هویج در یک ماه گذشته 50 درصد گرون شده، شیر تو مایه های 20 درصد، میوه که دیگه نگو ....... دارو گرون شده اقتصادمون تو حبابه، خودمون رو هواییم، ارزش پولمون اشغال شده یکی هم سر این موارد شاکی بشه تابعیت کیلو چنده. خجالت بکشین دیگه جواب روزمره خونواده رو نمیتونیم بدیم یه خورده حیا هم خوب چیزیه
حامد۴۴۴۹۰۰۰۹:۳۸:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
برادر من فوق لیسانس جغرافیای سیاسی از شهید بهشتی و کارشناسی از دانشگاه تهران دارد چند سال بیکار ماند قالیبافی کرد حالا هم پاسخگوی تلفنی در اپراتور تلفن همراه است ! پایان نامه اش مرتبط با مطالعات مسائل و روابط با کشورهای منطقه و خارجی است. یکی از مرتبط ترین رشته ها در وزارت خارجه است. چنین تحصیل کرده هایی حتی نمی تونن کارمند ساده این وزارت خانه هم بشن اما برخی یک شبه سفیر می شن بدون تحصیلات و تجربیات مرتبط. زندگی نامه اش رو هم درست و حسابی ننوشته اند معلوم نیست متولد و بزرگ شده کدوم کشور است. پدرش چه کاره بوده. چطوره تا این رده بالا اومده. از محیط زیست دریایی چه راهی به سفارت وجود داره. کجای محیط زیست درایی رو آباد کرد که حالا بره وزارت خارجه رو آباد کنه. در مورد دو تابعیتی ها یک نکته دیگه هم وجود دارد. ما در این کشور مقامات خیلی زیادی در بالاترین سطوح داریم که متولد ایران نیستند. این مسئله ای عجیب است. اسم نمی برم چون با وجودی که در سایت های رسمی هم اومده قطعا الف پیام رو منتشر نمی کنه. اما اشاره می کنم که افراد در بالاترین رده های مجلس، قوه قضائیه، کتابخانه ملی و وزارت خارجه و انرژی اتمی ... متولد کشور عراق هستند. برخی سال ها ایران رو ندیده اند. برخی بزرگ شده آمریکا، لبنان، عراق و .... هستند. چه شده، مگر در ایران قحط الرجال است؟ من دکتری فیزیک ماده چگال دارم (احتمال دو ماه دیگه دفاع می کنم) در ابتدایی تدریس می کنم. تحصیل کرده بهترین دانشگاه کشور هستم و همیشه دانشگاه دولتی تحصیل کرده ام. پارتی لازم برای تدریس به عنوان حق التدریس در دانشگاه های آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی رو هم ندارم. چه برسه به دانشگاه فرهنگیان. یا دانشگاه های دولتی . حتی دبیرستان هم منتقل نمی کنند می گن جا نیست! حتی راهنمایی ! باید در ابتدایی املا و ورزش و هنر و فارسی و اجتماعیی تدریس کنم تلیف ببینم اجازه بیرون بدم ! حقوق من یک و چهارصد است! در کشور ما شایسته سالاری، تخصص گرایی، مدیریت نیروی انسانی، حمایت از تحصیل کرده ها و نخبگان و .. این جور چیزی است. خدایا شرمنده. ببخش که جوانی مان را به هدر دادیم.
ناشناس۴۴۶۲۱۳۱۹:۰۳:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بنده افرادی با تحصیلات عالی میشناسم که حتی حاضر به تدریس در ابتدایی هستند. ولی بیکارند.
دیپلمات انقلابی۴۴۴۹۲۲۰۹:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
از مدیران وزارت خارجه هستم با بالاترین مقام سیاسی(رایزنی درجه یک) و 20 سال سابقه کاری و 10 سال مدیریتی اما جایی در بازی جناب ظریف و دوستان ندارم. امثال بنده فراوانند ولی چه کنیم که گرین کارت نداریم و سالها در آمریکا زندگی نکرده ایم. زمانی که دوستان از ما بهترون در آمریکا مشغول عبادت بودند، بنده و بسیاری دیگر در خط اول جبهه های جنگ بودیم و لذا از خط و خط بازی دور افتادیم.
ناشناس۴۴۵۰۷۷۱۱:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
باید ببخشید اما این مشخصاتی که فرمودید یعنی در سال 77 به وزارت خارجه تشریف بردین و این یعنی 10سال پس از پایان جنگ.نمیدانم چرا نوشته جنابعالی برایم شدیدا دروغ و کلک بنظر میرسید!!!!
دیپلمات انقلابی۴۴۵۵۲۹۱۳:۵۸:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بنده سال 71 به دانشکده روابط بین الملل وارد شده ام و در سال 77 در وزارت خارجه مشغول به کار گردیده ام. این چه مشکلی به وجود آورده که احساس دروغ و کلک کردید؟؟؟!! یا شما از همکاران بنده اید که در این صورت خود را به تغافل می زنید و اما اگر همکار نیستید، نسبت به وضعیت استخدامی و کاری در وزارت خارجه کم اطلاعید. فقط همین اندازه را بدانید که در این وزارت فخیمه، روابط و توصیه حرف اول را می زند و شایستگی افراد سهم اندکی در پیشرفت و ترقی دارد.
ناشناس۴۴۵۷۰۰۱۴:۵۸:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
سال ٧١ وارد دانشگاه شدى سال ٧٧ استخدام شدى پارتى شما كو كه. شما وارد وزارت خارجه كرده طبق فرمايش شما فقط با پارتى و سفارش ميتوانى وارد سيستم وزرات خارجه بشى
ناشناس۴۴۴۹۴۷۱۰:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مگه آدم قحطه؟ خوب یکی دیگر رو بگذارین سفیر ایران در فنلاند.
ناشناس۴۴۵۰۶۰۱۰:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چون آقای قدوسی راضی نیستند ؟
ناشناس۴۴۴۹۶۸۱۰:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آنها که تابعیت آمریکا را دارند دروغ میگویند تابعیت ایرانی خود را هنوز دارند و آن را حفظ کرده اند امتحان سختی از آنها گرفته میشود که مطمئن شوند آنها به امریکا وفادار خواهند بود. زمان گرفتن تابعیت امریکا آنها را سوگند میدهند و قسم میخورند فقط امریکای باشند و به آمریکا وفادر و تمام تابعیت های دیگر خود را دور بریزند و فراموش کنند.
ناشناس۴۴۴۹۷۶۱۰:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
به جای اینکه در خصوص دو تابعیتی بودن این خانم اینقدر موضع گیری بکنید باید در خصوص نداشتن سابقه دیپلماتیک و حتی تحصیلات مرتبط با روابط بین الملل و.... صحبت کنید . مثل اینکه یک نفر فیزیکدان رو رئیس بانک مرکزی بکنن و...
مهدی۴۴۵۰۰۰۱۰:۳۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اگر اینها دو تابعیتی هستند آقای ظریف باید عزل بشه. اگر هم دو تابعیتی نیستند آقای کریمی قدوسی باید از سمت نمایندگی خلع و زندانی بشه. چرا قوه قضاییه به این اتهامات رسیدگی نمیکنه؟!
ناشناس۴۴۵۰۲۴۱۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
گواهی تولد در خاک امریکا birthe certificateطبق قانون اساسی امریکا به دارنده اش این حق را میدهد هرگاه تصمیم بگیرد و تقاضا کند شناسنامه امریکائی میگیرد .
ناشناس۴۴۵۱۷۴۱۱:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
حتما باید از سفیر شدن این خانم جلوگیری به عمل اید
ناشناس۴۴۵۴۰۵۱۳:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اصلا بحث اصلی این نیست که ایشون گرین کارت داره یا نداره، بحث این هست که ایشون تخصص نداره. یک روز هم در وزارت خارجه نبوده!
۱۴۴۵۶۱۳۱۴:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
تخصص نیاز نداره حتما ژنش خوبه و آشنا هم داره
ناشناس۴۴۵۶۶۴۱۴:۵۰:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مشکل اینجاست هنوز با این همه خیانت وتوطئه برای براندازی نظام از سوراخ سومبه های وزارت خانه ها ومعاونت های مثل محیط زیست جاسوس دو تابعیتی به زبان ساده نفوذی دشمن پیدا شده ومی شه ولی عده ای از این دولت حمایت می کنند.البته ناگقته نماند.باید این عده نظام را قبول داشته باشند.ولا آنها گرین کارتی های بی کارت بی مزد مواجب هستند.
جواد۴۴۵۶۹۲۱۴:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آقای ظریف. شما که دم از تخصص میزنید بفرمایید دریا چه ربطی به سفارت دارد. میخان ماهی بگیرن
رضا۴۴۵۷۱۴۱۵:۰۵:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
خیلی مسئله ساده است، آقای قدوسی بدون سند حرف میزند وگرنه اگر سند داشت مطمئن باشید تا کنون ارائه کرده بود. سند ایشان تحقیق میدانی است، یعنی چه تحقیق میدانی؟ اصلا ایشان معنی تحقیق میدانی را میفهمد ؟ معیار های تحقیق میدانی در این ارتباط چیست ؟ این معیارها را ارائه کند. نمیتوان فقط با حدس و گمان چنین اتهامی را به مردم زد. مطمئن باشید وزارت اطلاعات و سایر مراجع امنیتی اگر دلیلی بر دو تابعیتی این خانم داشتند ادعای آقای قدوسی را تائیید میکردند. ضمنا آقای قدوسی از این حرف های بی پایه زیاد زدند و راست و دروغ را در بسیاری موارد قاطی کردند، این هم یکی از اون دروغهاست که مدرکی ارائه نمیدهد.
ناشناس۴۴۵۹۹۳۱۷:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چرا اقاي كريمي مدارك دوتابعيتي از افرادرا در معرض ديد مردم قرار نميدهدكه نياز نباشد اين همه جنجال بپا شود
ناشناس۴۴۶۰۰۵۱۷:۱۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چرا اینهمه سروصدا خیلی،راحت از کشوری که تابعیت اونو دا ند استعلام بگیرید ایشون تبعه کشور شما هستند یا نه خیلی راحت دیگه جارو جنجال نداره
میداودی۴۴۶۸۰۳۰۷:۵۲:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
اصلا ما چه مناسباتی مهمی با فنلاند یا دانمارک یا ......داریم که با این همه هزینه ،سفارت خونه زدیم نه روابط سیاسی داریم نه اقتصادی .....خیلی از کشورها به خاطر صرفه ج.یی فقط در کشورهای مهم سفارتخانه دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    آخرین عناوین