آیین سنتی «نورگون»

گروه عکس الف،   3970430020 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»آیین سنتی «نورگون»

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۳۱۱۰۰۸:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
لااقل میگفتی کجا هست
علی۴۴۳۱۸۷۰۹:۲۶:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۳۰
آیین سنتی نورگون، تیرماه هرسال در روستای ییلاقی نوا واقع در دوازده کیلومتری گزنک مابین شهرستان آمل و تهران برگزار می‌شود. این جشن سنتی به نام نورگون یا به اصطلاح محلی نورگهون خوانده می‌شود این سنت به دلیل آتش زدن گون، نورگون نامیده می‌شود و ریشه در داستان پیروزی فریدون بر ضحاک دارد که پس از دربند کشیدن ضحاک توسط فریدون در محل تخت فریدون در منطقه‌ای نزدیک کوه دماوند، به نشانه شادی و علامت پیروزی نور بر ظلمت، آتش روشن کردند
س.غ.نبوی۴۴۳۱۲۰۰۸:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
در کشوری که بدلیل شرایط خاص اقلیمی و منطقه ای و وضعیت آب و هوای جهانی هر ساله با کمبود شدید بارشها مواجهیم و بدلیل همین نقصان بارشها و فقر غذایی خاکها، پوشش گیاهی مراتع و جنگلها به شدت ضعیف و در بسیاری از مناطق نابود شده است، انجام چنین مراسمی که مهمترین ویژگی آن کندن پوشش گیاهی محافظ خاک (بویژه گیاهان نشان داده شده در تصاویر که نقش بسیار مهمی در حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش آن دارند) است نه تنها شادی بخش نیست که بسیار باعث ناراحتی و نگرانی است. دقیقاً مانند آن است که عده ای برای شادی چند لحظه ای اقدام به کشتار حیوانات می کنند حتی حیواناتی که هیچ کاربردی برای گوشت و پوستشان وجود ندارد و به قصد تفریح انجام می شود. جای پاسخگویی و واکنش سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفظت محیط زیست در اینجا محفوظ است که اینقدر به چنین مسائل فرهنگی بی توجهند و در سایۀ این بی توجهی ها وضعیت پوشش گیاهی و جانوری و در نهایت محیط زیست ما به قهقرا می رود.
ناشناس۴۴۳۲۳۶۱۰:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
گوون از فرسایش خاک جلوگیری میکنه و سد محکمی در برابر فرسایش خاکه متاسفانه با انجام این مراسمات خدا میدونه چند بوته با ارزش گوون برای سوزوندن از بین رفته.
ناشناس۴۴۳۲۶۷۱۰:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
تخریب محیط زیست و منابع طبیعی به بهانه آیین سنتی ... میدانید این گونها چندساله هستند؟ فقط برای سگ و گربه های ولگرد صداتون در می آید؟
ناشناس۴۴۳۲۹۱۱۰:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
طبیعت رو با کندن اون بوته ها, از بین بردن !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین