در نماز جمعه این‌ هفته مراکز استان‌ها چه گذشت؟ از وجوب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تا لزوم تحول در رویکرد اقتصادی دولت

گروه سیاسی الف،   3970429166

نماز جمعه این‌هفته مراکز استان در سراسر کشور با توجه به پیش رو بودن دهه کرامت رنگ و بوی رضوی به خود گرفت. لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق توسط مردم و نیاز به تغییر رویه در رویکرد اقتصادی دولت نیز از توصیه‌های‌ ائمه جمعه بود.

به گزارش فارس، خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته نیز در سراسر کشور برگزار شد. با توجه آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) اشاره به کرامات آن امام جلیل قدر و  توصیه‌های ایشان به شیعیان در خطبه‌ی اول بیشتر استان‌ها به چشم می‌خورد. در خطبه‌ی دوم نیز  کمبود آب و بحران برق گوشزد و از مردم کشور صرفه جویی در مصرف درخواست و مشکلات اقتصادی و لزوم تغییر در تیم اقتصادی نیز توسط ائمه جمعه سراسر کشور به دولت گوشزد شد. 

تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات تلاش کند

 آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان گفت: تیم اقتصادی دولت با بهره‌گیری از مشورت اقتصاددانان برای رفع مشکلات اقتصادی و درد مردم تلاش کند. همه مسؤولین استان‌ها وظیفه دارند تا به دردهای مردم گوش دهند و در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

وی افزود: سعی کنیم صفات امام رضا(ع) یعنی رازداری، بردباری و سوم صبر را یاد بگیریم تا ان‌شاءلله بتوانیم راه این امام معصوم و پیشوا شیعیان را به درستی انجام دهیم.

آمریکا در تحقق معامله قرن شکست خواهد خورد

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره  به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در کشورمان گفت: آمریکایی‌ها در کشورمان سه حقوق می‌گرفتند که یکی از آنها حق زندگی در بین وحوش بود. و  اگر یک آمریکایی در کشورمان جرمی را مرتکب می‌شد باید در آمریکا و توسط دادگستری آنها مورد محاکمه قرار می‌گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا تلاش دارد که معامله قرن را عملی سازد، افزود: همانطور که رهبری هم فرمودند، هرگز این اتفاق عملی نخواهد شد و دشمن در این توطئه هم شکست خواهد خورد‌.
 
لزوم شکستن سکوت مسؤولان در برابر قطعی‌های مکرر برق و گرانی‌ کالاها

 

آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام بر لزوم شکستن سکوت مسؤولان در برابر قطعی‌های مکرر برق و گرانی‌ کالاها تاکید کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بدون تردید اعلام برائت از مشرکین در مراسم حج توسط میلیون‌ها زائر بیت‌الله الحرام زمینه‌ رهایی ملت‌های مسلمان از یوغ جهانخواران و مفسدان عالم رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی و آل سعود و آزادسازی حرمین شریفین از اسارت مزدوران آمریکاست.

دولت برای حل مشکلات گام عملی بردارد/ حاجیان فریب بازارهای عربی را نخورند

 

جت‌الاسلام محمد قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری ضمن تبریک دهه کرامت گفت: دشمنان بدانند ملت ما زیر بار حرف زور نمی‌رود و خودجوش بر ضداستکبار شعار می‌دهد.

وی افزود: آتش‌سوزی مسجد جامع ساری گفت: شناسنامه ساری مسجد جامع است و تقاضا داریم هرچه سریع‌تر ساخته شود.

 

مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است/ دولت در تغییر کابینه به ظرفیت نخبگان توجه کند

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اگر که بنا است کابینه تغییر کند، کابینه جدید باید سه ویژگی داشته باشد گفت: اول اینکه از ظرفیت‌های تمام جناح‌ها  تمام انسان های نخبه استفاده کرده و روی قدرت یک جناح تکیه نکنید،  دوم اینکه کسانی را بیاورید که بدانند آمریکا و اروپا با ما دشمنند و مثل یک سرباز در جنگ اقتصادی عمل کرده و با تکیه بر توان داخلی برنامه های خود را پیش ببرند و خصوصیت سوم این باشد که در حل مشکلات ببینند ما چه داریم.

وی با بیان اینکه آستان قدس از مدیریت حرم به مدیریت عظیم محرومیت‌زدایی و اشتغال در همه کشور تبدیل شده است، ادامه داد:  چه خوب است که مسؤولان حرکات و برنامه‌های آستان قدس را هم در اشتغال‌زایی و هم در فقرزدایی الگوی عملیاتی قرار دهند، چراکه آستان قدس در یک پهنه محدود اقتصادی دست به این حرکت بزرگ  زد و در عین مشکلات اقتصادی موفق هم شد.

 

مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال هستند

 آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد اظهار کرد: مسؤولان باید متوجه شوند که برای حل مشکلات اقتصادی به امیدهای واهی و دشمنان نباید دل ببندند، با نشستن پشت میز و تشکیل جلسات بی خاصیت مشکلات مردم حل نمی شود؛ با مفسدان اقتصادی از خدا بی خبر نمی توان با نرمی برخورد کرد و نرمش با مفسدان اقتصادی به ضرر دستگاه اجرایی است.

وی تأکید کرد :مسؤولان باید بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام هستند و به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تارج‌گران بیت المال و مفسدان عرصه اقتصاد هستند.

 

قدردانی امام جمعه سنندج از حضور مردم در کنار خانواده‌های جانباختگان تصادف اخیر

 ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: مردم مسلمان استان کردستان همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند.

امام جمعه سنندج از حضور مردم در مجلس ختم جانباختگان تصادف اخیر در مسجد جامع سنندج تقدیر کرد و گفت: مردم با حضور در کنار خانواده‌های جانباختگان این حادثه تلخ همدری خود را بیان کردند و موجب تسلی خاطر آنها شدند.

 

بلای جان جامعه دانشمندان بی‌ایمان هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت رضا(ع) گفت: امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید فکر کنیم که مشکل کجاست؟ اضافه کرد: مشکل از کار خودمان است و اگر آن را حل نکنیم از هیچ راهی خل نخواهد شد، بنابراین حل مشکلات نیازمند تفکر است.

عبادی در پایان اعلام کرد: خداوند رمزها و گنج‌های زیادی را به انسان عطا کرده که استفاده درست از این گنج‌ها نیازمند مرد میدان عمل است که از آن استفاده کند.

 

نکوهش فرهنگ مصرف بیش از حد در جامعه و گرایش به تجمل‌گرایی

حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به دهه کرامت و تبریک این ایام به نمازگزاران اظهار کرد: باید نسل جوان را با سیره حضرت رضا(ع) آشنا کنیم، توجه به مباحث دینی و دوری از گناه را اصل این سیره دانست و دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان را از موضوعاتی عنوان کرد که باید در اولویت زندگی مردم باشد.

جوادی با تأکید بر اینکه باید سیره رضوی را در جامعه جاری و ساری کنیم، دهه کرامت را بهترین زمان برای این مهم دانست و خواستار توجه به آن شد.

اقتصاد کشور دچار بیماری مزمن است/ مردم در جریان برخورد با مفسدان اقتصادی قرار گیرند

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلای سمنان برگزار شد، گفت:
وی با اشاره به لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی و ارائه گزارش به مردم اظهار داشت: بسیاری از دردهای جامعه به گوش مسؤولان می‌رسد؛ اما برخورد خبری ندارند، در حالی که در جامعه مردم‌سالار دینی باید مردم در جریان این برخوردها قرار گیرند.

امام جمعه سمنان همچنین به زائرانی که راهی خانه خدا می‌شوند، توصیه کرد: شما نماینده مردم ایران هستید که 300 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و باید در کشور بیگانه عزت جمهوری اسلامی را حفظ کنید.

شاهچراغی با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت ستاد جشن 40 سالگی انقلاب بیان کرد: این ستاد فعالیت خود را با شعار افتخار به گذشته و امیدواری به آینده شروع کرده و اکنون در 40 سالگی انقلاب هستیم و باید جشن 40 سالگی باشکوه خاص برگزار شود.

 

باید کسانی را که با شایعه‌پراکنی مردم را ناامید می کنند لعنت کرد

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک دهه کرامت و ششم ذی‌القعده سالروز بزرگداشت حضرت احمد‌بن موسی‌ شاهچراغ(ع) گفت: متاسفانه در استان شاهد تعصبات بی‌جای قومی و قبیله‌ای هستیم که باید مردم به جای این کارها غیرت دینی داشته باشند.

موسوی‌اعظم بیان کرد: باید با کسانی که با سخنان بی‌پایه و اساس شایعه‌پراکنی می‌کنند و با بزرگ‌نمایی مشکلات، بین مردم یاس و ناامیدی ایجاد می‌کنند را لعنت کرد.

 

آل سعود به جای جنایت بکوشد مراسم حج را بهتر برگزار کند

 آیت‌الله قربان علی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق و آب از واجبات امروز کشور است.

وی بیان داشت: آل سعود باید به‌جای جنایت علیه مردم یمن و منطقه بکوشد مراسم حج را به بهترین نحو ممکن برگزار کند، در حادثه منا اکثر افرادی که به شهادت رسیدند براثر بی‌تدبیری مسئولان عربستان بود.

 

مسؤولان در برابر دشمن زبان گویا و دلی نترس داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سالگرد تاسیس شورای نگهبان، این نهاد مقدس را جزو ضروری تریننهادها در نظام اسلامی دانست و عملکرد آن را قوت دهنده برای مصوبات مجلس عنوان کرد.

حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: سپردن امورات به بخش خصوصی و نیز مبارزه با قاچاق کالا جزو اصلیترین دغدغه‌ها و خواسته‌های رهبر است که باید در سطح استانی هم پیگیری شود.

وی، بیان داشت: داشتن روحیه قوی در دولتمردان باید همیشگی بوده و در این زمینه باید با قدرت به امورات خود رسیدگی کنند. همچنین زبان گویا و دلی نترس جزو ضروریات یک مسؤول است که دولتمردان هم باید با بهره‌گیری از این شرایط در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

 

شرایط سخت خدمت جهادی می طلبد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر یکی از اهداف مهم دشمن، را تفرقه میان مردم و روحانیت برشمرد و اظهار داشت: دشمن برای رسیدن به هدف خود که ایجاد مشکل در نظام اسلامی است، برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده که برای شکست اهدافش، باید اتحاد و انسجام  مردم با روحانیون تقویت شود.

 وی با بیان مشکلات مربوط به آب و برق در این استان، خواستار توجه ویژه دولت به استان بوشهر شد و خاطرنشان کرد: مسئولان با کار جهادی و تلاش مضاعف مشکلات موجود در استان را رفع کنند، ضروری است مسئولان در شرایط سخت، خدمت جهادی خود را به مردم افزایش دهند.

 

کشور معطل برجام اروپایی نشود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: مشکلات را نیازمند عزم جزم و دوری از جلسات موقت و برخورد قاطع با مفسد و فساد دانست برخورد و ارتباط دولت با مردم نزدیک‌تر باشد و تا ارتباط تعاملی ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین از تذکر رهبر انقلاب در خصوص عدم گره زدن مشکلات با مذاکرات اروپاییان گفت و ادامه داد: توانایی ایران با حضور متخصصین داخلی زیاد است و باید زمینه رشد به جوانان مؤمن و متخصص داده شود تا گره‌ها باز شده و کشور معطل برجام اروپایی نشود.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین