سی.ان.ان بررسی کرد: حربه نتانیاهو برای شکستن اتحاد اروپایی‌ها در موضوعات سیاست خارجی

گروه جهان الف،   3970429005

شبکه سی. ان. ان تحلیل کرد که تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای نزدیک شدن به کشورهای «مرتد اروپایی» با هدف شکستن وحدت اتحادیه اروپا در سیاست خارجی علیه تل‌آویو است.

به گزارش فارس، وبگاه شبکه «سی. ان. ان» در گزارشی به بررسی اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای نزدیک شدن به کشورهای اروپای شرقی پرداخته و دلیل آن را تلاش برای تفرقه‌اندازی در اتحادیه اروپا و شکستن برخی مواضع انتقادی این اتحادیه علیه تل‌آویو عنوان کرده است.

در ابتدای این گزارش با اشاره به اختلاف نظر نتانیاهو با برخی کشورهای بزرگ اروپایی در موضوع توافق هسته‌ای ایران، آمده است که او اما متحدان اروپایی جدیدی پیدا کرده است. دولت‌های راست‌گرای مجارستان و لهستان که علنا از سیاست‌های اتحادیه اروپا انتقاد می‌کنند، به اسرائیل نزدیک‌تر شده‌اند.

سی‌. ان‌. ان با بیان اینکه کشورهای مذکور به داشتن رویکردهای ضد یهودیت متهم هستند، نوشت که نتانیاهو اما در تلاش برای نزدیک‌تر شدن به آنهاست.

«ویکتور اُوربان» نخست‌وزیر مجارستان که طی سفری سه روزه در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، به گرمی از سوی نتانیاهو و دیگر مقامات صهیونیست مورد استقبال قرار گرفت. این در حالی است که او به داشتن مواضع ضد یهودی، ضد مهاجران و همچنین سرکوب مخالفان، رسانه‌ها و تلاش برای تثبیت خود در قدرت متهم است.

سی‌.‌ ان. ان کشورهایی که نتانیاهو در تلاش برای نزدیک شدن به آنها است را «مرتدان اروپا» خوانده و نوشته است که نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به کشورهای محافظه‌کار، پوپولیست و ضد مهاجر، به خاطر روابط نتانیاهو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.


نتانیاهو و نخست‌وزیر مجارستان

 

«سباستین کورتس» صدراعظم اتریش، دیگر رهبر اروپایی است که به تازگی با سفر به فلسطین اشغالی با نتانیاهو دیدار کرده بود. دولت ائتلافی او شامل یک حزب راست‌گرای افراطی به نام «آزادی» نیز می‌شود که در دهه 1950 از سوی نازی‌های سابق بنیان شده بود.

همچنین در حالی که پارلمان لهستان اخیرا لایحه‌ای را درباره ممنوعیت قانونی دخیل دانستن ورشو در ماجرای هولوکاست تصویب کرده بود، اما نتانیاهو در بیانیه‌ای مشترک با نخست‌وزیر این کشور، نقش لهستانی‌ها در این قضیه را بسیار کم جلوه داد.

در ادامه این گزارش با بیان اینکه نتانیاهو قصد دارد اتحادیه اروپا را از درون دچار اختلاف کند، آمده است: «وی برای مدت‌ها از سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال اسرائیل انتقاد کرده و اتحادیه اروپا نیز به همان نسبت منتقد تداوم ساخت و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در اراضی خصوصی فلسطینیان و دیگر مسائل بوده است».

سی‌.‌ ان. ان در پایان با اشاره به مشکلات داخلی اروپا از جمله برگزیت و جنگ تجاری با ترامپ، اینگونه برداشت کرد که تلاش نتانیاهو برای نزدیک کردن کشورهایی مانند مجارستان، لهستان، کرواسی و جمهوری چک به رژیم صهیونیستی، سوء استفاده از این فرصت جهت شکستن اتحاد این قاره در موضوع سیاست خارجی است.

نتانیاهو پیشتر با با هشدار به اتحادیه اروپا برای ضعف نشان ندادن مقابل ایران، از آنها خواسته بود که به کوتاه آمدن در برابر ایران پایان دهند و تهدید کرده بود که اگر لازم باشد، اسرائیل در برابر تمام دنیا می‌ایستد. (جزئیات بیشتر)

وی امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر مجارستان مدعی شد که ایران، تهدید مشترک علیه اسرائیل و اروپا به شمار می‌رود.

 


سفر کورتس به فلسطین اشغالی و دیدار با نتانیاهو

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  15. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. وحدت ملی با وعده صادق

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین