‌تغییر استاندار خراسان شمالی «قطـعی» شد

گروه سیاسی الف،   3970428133 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ۵ شهر استان خراسان شمالی گفت: استاندار خراسان شمالی به زودی تغییر می‌کند.

به گزارش تسنیم، علی اکبری نماینده شهرستان های بجنورد٬ گرمه٬ جاجرم٬ مانه سملقان و راز و جرگلان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تذکرات کتبی و شفاهی در خصوص عدم اعمال قانون تطبیق قیمت محصولات کشاورزی با نرخ تورم به دولت داده شده است.

وی در ادامه افزود: طبق قانون، دولت موظف است قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را نسبت به تورم، در شهریور ماه هر سال اعلام کند، اما دو سال متوالی است که علی‌رغم کساد شغلی و درآمد مردم٬ تغییری در این زمینه انجام نشده و باعث سخت شدن زندگی کشاورزان شود. دولت در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی می‌کند.

نماینده مردم خراسان شمالی از بخشودگی سود و جرایم وام‌های زیر صد میلیون تومان در بخش کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: بخشودگی سود و جرایم وام‌های زیر صد میلیون تومان در سال 95 آغاز شد. به دلیل نپرداختن وام ها توسط دولت تا 97 تمدید شد. تا مهرماه فرصت برای دریافت این وام‌ها باقی است. دولت در سال 97 با گذشت 4 ماه مبلغی را برای سود و دیرکرد و تسویه بدهی به بانک‌ها نداده و بانک‌ها مجبور شدند تا طلبکاران خود را درگیر قوانین قضایی کنند.

اکبری نقش سوداگران اقتصادی را در ورود محصولات تراریخته به کشور بسیار گسترده دانست و خاطر نشان کرد: در برنامه ششم بحث منع ورود محصولات تراریخته را تصویب کردیم٬ اما ورود سوداگران اقتصادی و ضعف دولت در اجرای این قانون باعث شد تا قانون به طور کامل اجرا نشود. دولت موظف شده اگر محصولی تراریخته وارد کشور می‌کند دارای برچسب و آرم جهاد کشاورزی با عنوان تراریخته باشد تا مردم آن را مشاهده و حق انتخاب داشته باشند.

تعلل در تغییر استاندار به ضرر استان است

علی اکبری نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زمان شروع مدیریت استاندار فعلی با تمام وجود حمایت را داشتیم، اما در ادامه عدم استفاده از مدیران استانی، عدم برنامه ریزی دقیق و ناکارآمدی در برخی امورات باعث شد تا انتقادها نسبت به استاندار شروع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تعلل در تغییر استاندار را به ضرر استان دانست و اظهار داشت: 7 تا 8 ماه از طرح موضوع تغییر استاندار گذشته اما هیچ اقدامی انجام نشده، بنده هم معتقدم اگر وزیر کشور برای تغییر نظر دارد و گزینه‌ها را معرفی کرده٬ تعلل در آن قابل قبول نیست.

وی در ادامه افزود: در این قضیه یا تصمیم وزیر کشور اشکال دارد و یا اگر درست است مشکل از ریاست جمهوری است که آن را تایید نمی‌کند. این تعلل کار ادارات را مختل کرده و بسیاری از مدیران بلاتکلیف هستند، همچنین برخی وزیران منتظرند تا با تغییر استاندار مدیران خود را تغییر دهند، این باعث شده تا ادارات بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای شوند. درخواست ما از رئیس جمهور این است تا بیشتر از این موضوع را طولانی نکند.

علی‌اکبری خبرهای خوبی را در خصوص تغییر استاندار در آینده نزدیک داد و تصریح کرد: تاکنون سه نفر از سوی وزیر کشور به حوزه ریاست جمهوری معرفی شده‌اند که یکی از آنها به دلیل اصولگرایی و دیگری به دلایل مختلف رد شده‌اند، اما نفر سوم تایید شده و با احتمال قوی در یکشنبه آینده معرفی خواهد شد.

 جانمایی فرودگاه بهانه است٬ مشکل اصلی تامین هواپیماست

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فرودگاه بجنورد پرداخت و تصریح کرد: سوابق فرودگاه بجنورد نشان می‌دهد که این محل ایستگاه پروازی بجنورد از قبل از انقلاب بوده و مناسب‌ترین نقطه ممکن٬ مکان فعلی است. اما نواقصی دارد که قابل رفع است. در گذشته این فرودگاه پروازهای روزانه داشته است.

وی در ادامه افزود: کارشناسان و اهل فن در این حوزه گفتند که در کشور فرودگاه‌هایی با شرایط جغرافی سخت تر و باند کوچک‌تر از فرودگاه بجنورد داریم و در حال حاضر فعال هستند. در جلسه‌ای که با مدیران فرودگاه‌های کشور داشتیم نظر جمعی بر این شد فرودگاه بجنورد مشکلی غیرقابل رفع ندارد و می‌تواند به طور طبیعی به کار خود ادامه دهد.

اکبری سوء‌مدیریت‌ها را عامل غیر فعال شدن فرودگاه بجنورد دانست و افزود: برخی مدیران چون نمی‌توانند هواپیمای مسافربری را تامین کنند٬ به بهانه‌ای که فرودگاه مشکل دارد شانتاژ خبری می‌کنند. متاسفم برای کسانی که عوض اینکه دنبال رفع نقص باشند حرف از جابجایی می‌زنند، نگاه کارشناسی نسبت به فرودگاه وجود ندارد.

نماینده 5 شهرستان استان٬ از انتقال این موضوع به وزیر اقتصاد خبر داد و خاطرنشان کرد: با انتقادی که از آقای ربیعی داشتیم، گفتیم شما نه تنها در حوزه‌های مختلف اقتصادمقاومتی برای توسعه استان کاری نکرده‌اید٬ بلکه در حوزه مدیریتی خود هم در حق ما کوتاهی کرده‌اید. شرکت هواپیمایی ماهان از مجموعه‌های زیر نظر وزارتخانه ایشان است که فقط در استان ما پرواز ندارد. اخیراً طرح استیضاح ایشان را نیز امضا کرده‌ایم.

اعتقادی به کار تبلیغاتی در انتصاب مدیران نداریم

اکبری در خصوص اقدامات برخی نمایندگان استان در انتصابات مدیران و بهره‌برداری سیاسی از آن‌ها اظهار داشت: پیگیری ها و گفت‌و‌گو ها در ارتباط با مدیران استانی را انجام می‌دهیم و این طور نیست که این کار صورت نگرفته باشد، اما روش‌ها فرق می‌کند. برخی کار تبلیغاتی می‌کند و برداشت انتخاباتی را هدف خود قرار می‌دهند٬ اما ما اعتقادی به انعکاس این اخبار نداریم. هم‌اکنون 4 فرمانداری استان به دلیل عدم شناخت برخی مدیران و وزارت کشور از استان خالی می‌باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وجود باندهای قدرت را مانع از مدیر شدن افراد اصلح دانست و تصریح کرد: باندهای قدرت وقتی شکل می‌گیرند میدان را از مدیران اصلح می‌گیرند و موقعیت را به نفع خودشان تغییر می‌دهند. استدلال‌ها برای مدیریت این است که فرد جوهره مدیریت و حامیان مختلف در رده‌های بالایی دولتی دارد. در سیستم کشور نظام ارزیابی دقیق و شاخصی برای منصوب کردن مدیران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعادل در انتصابات مدیران بومی برقرار است افزود: بارها انتقاد کردن که سهمش حوزه شما از انتصابات کم است اما می گوییم تعادل برقرار است رقم کمتر نیست ترجیح می‌دهیم همراهان دولت و ما نگاه اعتدال و با سابقه و تخصص کافی سر کار بیایند تا کسانی که نه تخصص دارند و نه سابقه کاری.

اکبری خاطرنشان کرد: گاهی به نام اعتدال و اصلاح طلبی کارهایی انجام می‌دهند که دور از شأن انسانیت است.

نماینده مردم بجنورد با بیان اینکه عدم انجام کار رسانه‌ای دلیل بر کم‌کاری بنده نیست تصریح کرد: در 25 ماه گذشته از زمان نماینده شدن، حتی یک روز را به کار شخصی نپرداخته‌ایم. اواخر هفته یا در حوزه انتخابی هستیم و یا در بازدید از پروژه‌های کمیسیون کشاورزی در تهران.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین