مروری بر اخبار مهم روز؛ نحوه زندگی روحانی در پاستور/ نظر ناطق نوری درباره مذاکره با ترامپ/ زمزمه تقویت پروژه عبور اصلاح طلبان/سوال کیهان از علی مطهری/ جهانگیری خواهان تغییر کدام اعضای کابینه است؟

گروه سیاسی الف،   3970425165 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نحوه زندگی روحانی در پاستور/ نظر ناطق نوری درباره مذاکره با ترامپ/ زمزمه تقویت پروژه عبور اصلاح طلبان/سوال کیهان از علی مطهری/ جهانگیری خواهان تغییر کدام اعضای کابینه است؟

موافقت با پرداخت ۳ میلیون یورو ارز دولتی به پدر داماد روحانی

محمدحسین بهشتی، پدر داماد حسن روحانی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آفتاب یزد گفت: پسرم و دختر آقای روحانی 25 سال است ساکن اتریش هستند...وی در ادامه درباره حواشی پیرامون مسئله واردات موز اظهار داشت: واقعیت آن است که قبلاً همه دوستان ارز می‌گرفتند، اما بنده نگرفتم، در کل بنده برای دریافت مبلغ ۳ میلیون و سیصد و خورده‌ای هزار یورو به نرخ دولتی پول واریز کردم که تاکنون مبلغ دو میلیون یورو آن را داده‌اند و مابقی نیز باقی مانده است. بنده نیز در مقابل دریافت این ارز برای واردات موز، مقدار ۲۸ هزار تن سیب صادر کرده‌ام، صادرات بنده به کشورهایی همچون افغانستان، امارات متحده عربی و ترکمنستان بوده که مدارک آن موجود است. بازار موز نیز در حال حاضر خوشبختانه متعادل است.

محمدحسین بهشتی در ادامه گفت:‌ ای کاش آقای روحانی اصلاً رئیس‌جمهور نمی‌شدند. وقتی ایشان رئیس جمهور نبودند ما بسیار بیشتر ایشان را می‌دیدیم، الان آقای روحانی هر سه شب یک‌ بار هم منزل نمی‌روند و به خاطر کار در دفتر ریاست جمهوری در پاستور می‌خوابند. در واقع ایشان شب را تنها در پاستور به سر می‌برند. تمام اهل منزل ایشان و اقوام می‌گویند‌ ای کاش ایشان رئیس جمهور نمی‌شدند. کل فامیل از این که ایشان رئیس جمهور شده‌اند، ناراحتند! زیرا رئیس جمهوری ایشان هیچ مزایایی نداشته است هیچ، در این چهار پنج ساله جز ضرر و درهای بسته برای فامیل هیچ چیزی نداشته است... پسر بنده که داماد آقای روحانی هستند قریب ۲۵ سال است که اصلاً ایران نیستند و به همراه دختر خانم آقای روحانی (یعنی عروس بنده) در شهر وین اتریش ساکن هستند. ایشان پزشک هستند و در همان جا مشغول به کار هستند.

کنایه آذری‌جهرمی به ادعای سردار جلالی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران، درباره ادعایی مبنی براینکه در طبقه نهم ساختمان‌های وزارت ارتباطات سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی نگهداری می‌شود، گفت: درک نمی‌کنم چرا عده‌ای همواره با گفتن حرف‌هایی نادرست برای کشور هزینه درست می‌کنند، البته ما مسئولیم در قبال حتی این حرف‌های ناروا پاسخگو باشیم و شفاف سازی کنیم.

سردار جلالی: سرورهای هاتگرام و طلاگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام وزارت ارتباطات قرار دارند

وی افزود: شاید نشود دزدی ابرها را ثابت کرد اما عدم وجود سرورهای هاتگرام را در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات میدان امام خمینی را می‌شود ثابت کرد لذا از شما رسانه‌ها می‌خواهم که امروز دوربین‌ها را بردارید و از طبقه نهم ساختمان میدان امام خمینی بازدید کنید تا موضوع برای همه روشن شود.

سرور تلگرام فارسی در طبقه ۹ مرکز امام خمینی نبود/بازدید خبرنگاران از این مرکز

 ادامه اختلافات در حزب اعتماد ملی

طی بیانیه ای تعدادی از مسئولین حزب اعتماد ملی به روند تغییرات غیرقانونی مسئولین کمیته ها و شاخه ها در حزب توسط الیاس حضرتی واکنش نشان دادند. در بخشی از این بیانیه آمده است: ... بر اساس اطلاعات رسیده با خبر شدیم که آقای الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، اقدام به برکناری آقای حمیدرضا کارگر عضو شورای مرکزی و دبیر حزب اعتماد ملی استان یزد از ریاست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و روابط عمومی حزب اعتماد ملی کرده‌اند... ما مسوولان کمیته‌ها، شاخه‌ها و فعالان حزب اعتماد ملی بیش از این سکوت را جایز نمی‌دانیم‌ و حمایت خود را از جایگاه قانونی آیت‌الله دکتر رسول منتجب‌نیا و آقای حمیدرضا کارگر اعلام می‌داریم و این قبیل رفتارهای نادرست و غیرقانونی را در شرایط ناتمام ماندن کنگره دوم و بلاتکلیفی شورای مرکزی‌ در راستای‌ تکمیل عملیات حذف نیروهای صادق‌ حزب‌ توسط انحصارطلبان تمامیت‌خواه می‌دانیم.

 چرا جهانگیری درباره خبر استعفایش سکوت کرده است؟

مشرق نوشت: اقدام جهانگیری برای انتشار خبر استعفا می تواند به‌عنوان نوعی اهرم فشار برای ایجاد تغییر در ترکیب وزرا و تیم اقتصادی دولت و تزریق عناصر اصلاح‌طلب به آن صورت گرفته باشد... به نظر می‌رسد با توجه به وعده‌های محقق نشده دولت، شکست برجام، بحران‌های به وجود آمده و ناکارآمدی دولت در حل‌وفصل امور، اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دهند جهت بازیابی بدنه اجتماعی خود و باقی ماندن در بدنه قدرت به افکار عمومی بقبولانند که این دولت، دولت مطلوب اصلاحات نیست و در این راستا سعی می‌کنند مهره‌های شاخص خود را هم از بدنه دولت بیرون بکشند. گر چه اصلاحات از زیر مسئولیت هر چیزی فرار کند، هرگز نمی‌تواند حمایت تمام‌قد خود را از برجام انکار کند.

  سیاست پوپولیستی آقای متفکر

صبح نو نوشت: خودش را تئوریسین جریان اصلاحات نمی‌داند اما کافی است تا کلیدواژه‌ای را مطرح کند تا بلافاصله در جریان اصلاحات و به‌خصوص از سوی رسانه‌های این جریان کلید زده شود، از آقای سعید حجاریان سخن می‌گوییم که حال سلبریتی‌ها کلیدواژه جدید او هستند برای عملیاتی کردن پروژه جدیدش... حجاریان طی نسخه‌ای جدید برای این جریان سیاسی پیشنهاد کرده که اصلاح‌طلبان از این به بعد اهداف خود را از زبان سلبریتی‌ها به جامعه منتقل کنند. به نظر می‌رسد که این مغز اصلاحات معتقد است که مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس می‌زنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نمی‌گذارند، به همین دلیل هم اصلاح‌طلبان باید سیاست‌های خود را از دهان غیر مطرح کنند.

تئوریسین جریان اصلاحات اعلام کرد که اصلاح‌طلبان سیاست‌هایش را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و... در میان بگذارند تا پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود... برخی هم می‌گویند که راهکار حجاریان «پوپولیستی» است و اصلاح‌طلبان همواره آن را محکوم می‌کردند اما الان به دنبال استفاده ابزاری از سلبریتی‌ها هستند تا به اهداف خود برسند.

 عبور و مرور اصلاحاتی‌ها دوباره شدت گرفت

روزنامه فرهیختگان نوشت: «طلبکارم از گروه‌های سیاسی که با طرح مکرر پروژه عبور و مرور ترافیک را سنگین کردند»؛ اینها بخشی از سخنان رئیس‌جمهوری است که در واپسین ماه‌های حضورش در پاستور حسابی از رفقای نیمه‌راهش به ستوه آمده بود. سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات را شاید بتوان اولین کسی دانست که از پروژه عبور و مرور و سنگین شدن ترافیک سخن گفت... نیروهای سیاسی این جریان{اصلاح طلبان} که از مدت‌ها پیش با ضرب‌آهنگی ملایم سعی در زمینه‌سازی برای عبور از روحانی و آماده‌سازی افکار عمومی در این ارتباط داشتند، اینک با بغرنج شدن حال و روز دولت، محافظه‌کاری را کنار نهاده و صراحت بیان را جایگزین حرکت دست‌به‌عصا و اظهارنظر‌های تلویحی کرده‌اند... هرچه باشد، گویا به گمان برخی طناب روحانی آنقدری پوسیده هست که اصلاح‌طلبان را به این فکر وادارد که نمی‌توان در انتخابات 98 و 1400 با آن به چاه رفت. همین موضوع آنها را به صرافت انداخته تا به حکم قاعده «جلوی ضرر را از هر کجایی که بگیری، منفعت است» چاره‌ای بیندیشند و سنگی را که به پایشان بسته شده و به تعبیر علوی‌تبار در حال غرق کردن آنها است، هرچه زودتر باز کرده و از زیر بار آن شانه خالی کنند.

رقیب اصلاح‌طلبان خودشان هستند، نه براندازان

روزنامه اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان روزهای سختی را سپری می‌کنند و در سه سطح سرمایه اجتماعی، درون جریانی و دولت مستقر با چالش‌های قابل توجهی مواجه هستند. از یک سو پدیده رای‌دهندگان پشیمان و از سوی دیگر جوانان اصلاح‌طلب ناراضی... عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب... تاکید می‌کند که حمایت از دولت روحانی به معنی چشم‌پوشی بر انتقادات موجود نیست و اصلاح‌طلبان نباید سرنوشت خود را به دولت گره بزنند.

عباس عبدی: اصلاح‌طلبان سرنوشت خود را با دولت پیوند نزنند

عبدی نیز همچون غلامحسین کرباسچی از ضرورت بازسازی در اصلاح‌طلبی می‌گوید و یکی از ایرادات اصلی در این جریان را فرصت ندادن به جوانان می‌داند... اصلاح‌طلبان باید یک تعریف جدید از وضعیت خود در داخل و ارتباط‌شان با ساختار حکومت ارایه کنند تا اعتماد همه جلب شود...اصلاح‌طلبان چه رادیکال‌تر شوند و چه محافظه‌کار‌تر و... هیچ دلیلی ندارد که سرنوشت خود را با دولت یا هر پدیده دیگر پیوند بزنند.

هیچ نشانه‌ای از تغییر کابینه در عملکرد روحانی وجود ندارد

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا،‌ در خصوص گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر کابینه و جایگزینی قالیباف در سمت معاون اولی به جای اسحاق جهانگیری گفت: اگر از نظر اراده روحانی برای تغییر نیروها در کابینه بررسی کنیم، هیچ نشانه‌ای از تغییر کابینه در عملکرد روحانی و اراده او برای این کار وجود ندارد... بعضی از گمانه‌زنی‌ها بی اساس است، مثلا در خصوص استعفای جهانگیری یا جایگزینی قالیباف به جای او به صراحت می‌گویم اظهاراتی که مطرح می‌شود هیچ پایه و اساسی ندارد و روحانی به قالیباف حتی فکر هم نمی‌کند، ضمن اینکه به علت نقشی که جهانگیری در حال حاضر در حوزه اقتصاد دارد و گلایه‌مند از ناهماهنگی تیم اقتصادی است، این حواشی در خصوص او زیاد مطرح می‌شود... جهانگیری به شدت منتقد تیم اقتصادی کابینه و در راس آنها آقای نوبخت است، اما در خصوص استعفای سیف معتقدم که این بحث جدید نیست و چندین سال است بحث استعفا و کناره‌گیری ایشان به دلیل عدم توانایی مطرح است... دوره سیف تمام شده است، اما روحانی نشان داده است در تغییر افراد پرحوصله است و سست تصمیم می‌گیرد، درحال حاضر با شرایط اقتصادی موجود تغییر تیم اقتصادی مطالبه جدی است و مهم‌تر از بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که نقد بزرگی به آن وارد است اما متاسفانه یکی از اشکالات روحانی این است که در کابینه او نوبخت یعنی روحانی و امکان تغییر او به نظر می‌رسد که وجود نداشته باشد .

 نیاورانی‌ها از جان اقتصاد چه می‌خواهند؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: استعفای او {مسعود نیلی} از سمت مشاور ویژه اقتصادی روحانی (چنانکه در خبرها آمده) فارغ از اینکه می‌تواند جزئی از رسم مدیریتی‌اش در هر دوره پس از ناکامی تلقی شود، نشانه شکست ایده اتاق فکر اقتصادی دولت است؛ اتاق فکری که به «مکتب نیاوران» مشهور است. نکته جالب‌توجه این است که مسعود نیلی با وجود آنکه از دستیاری ارشد رئیس‌جمهور استعفا داده است، اما کماکان در پست ریاست موسسه نیاوران مشغول به کار است. مسعود نیلی استعفا داده است اما نیلی‌ها در بدنه نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور کم نیستند. چرخه تربیت این نیروها از دهه شصت در رشته مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی در دانشگاه صنعتی اصفهان و در دهه هفتاد در موسسه نیاوران و از دهه 80 در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف ادامه داشته است. طیفی که تقریبا فضای غالب کارشناسان و اقتصاددانان کشور را تشکیل داده‌اند.

  علی مطهری خالی می‌بندد یا جزو نمایندگان چاپلوس است؟!

روزنامه کیهان نوشت: علی مطهری می‌گوید شورای نگهبان افراد حر و آزاده را رد صلاحیت می‌کند و صلاحیت افراد چاپلوس را تایید می‌نماید!... این اظهارات در حالی است که برخی منتقدان نسبت به تسامح و تغافل شورای نگهبان نسبت به تایید برخی افراد فاقد صلاحیت انتقاد در اعتراض دارند. از جمله منتقدان معتقدند این کم‌دقتی‌ها موجب حضور افرادی در مجلس شده که صراحتاً می‌گویند 20 دقیقه هم برای تصویب یک توافق خارجی (با تعهدات 15 ساله) زیاد است یا به سادگی با مدیران نجومی‌بگیر پیوند می‌خورند و فتیله سوال و تحقیق و تفحص و استیضاح را به سادگی پایین می‌کشند و فرصت مهم نمایندگی را صرف حاشیه‌سازی و ایجاد سرگرمی برای مردم می‌کنند... اما در کنار این موضوع، یک پرسش روشن باید از علی مطهری مطرح کرد و آن اینکه خود، طبق تقسیم‌بندی‌اش، جزو کدام گروه از نمایندگان می‌شود؟! آیا چاپلوس و فرصت‌طلب بوده که تایید صلاحیت شده است؟ یا خود را حر و آزاده و منتقد می‌داند؛ که در این صورت دروغ آشکار و واضحی درباره رد صلاحیت افراد حر و آزاده و منتقد مطرح کرده است.

  FATF تصویب خواهد شد/ رابطه رییس‌جمهور با اصلاح‌طلبان مطلوب نیست

محمود صادقی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: لایحه FATF نداریم؛ چهار لایحه است که سه لایحه آن تصویب شده؛ دو مورد مربوط به قانون داخلی مبارزه با پولشویی است که قبلا تصویب شده و الان لایحه اصلاحیه‌اش آمده است. قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هم است که آن هم اصلاحیه‌اش تصویب شده است. دو کنوانسیون است که کنوانسیون پالرمو تصویب شده و یکی مانده که هنوز تصویب نشده است... شورای نگهبان درباره اصلاحیه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفته این لایحه ماهیت قضایی دارد و باید قوه قضاییه نظر دهد؛ این نظر شورای نگهبان است... به نظر من این موضوع حل می‌شود چون رییس قوه قضاییه عضو ستاد هماهنگی‌های اقتصادی هست و ضرورت تصویب لایحه را درک می‌کند... آقای لاریجانی بارها اعلام کرده که دفتر رهبری گفته این مساله به خود مجلس مربوط است و ما نظری نداریم. دست کم نظر منفی ندارند.. شخصا معتقدم تعامل اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور مطلوب نیست.

  نسبت به درایت رهبری برای عبور از بحران اعتماد کنیم

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیشنهاد برخی فعالان سیاسی برای مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی عملی و به مصلحت کشور نیست به مهر گفت: نسبت به درایت رهبرانقلاب برای عبور از بحران اعتماد کنیم.

ناطق نوری: مذاکره با آمریکا به مصلحت کشور نیست/ به درایت رهبر انقلاب اعتماد کنیم

ناطق نوری در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان اخیر رهبرانقلاب و رئیس‌جمهور مبنی بر ایستادگی ملت ایران در مقابل آمریکا و نامه برخی فعالان سیاسی برای مذاکره با ترامپ، اظهار کرد: پیشنهاد برخی فعالان سیاسی برای مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی عملی و به مصلحت کشور نیست ولی به هر حال اینکه کسانی از سر دلسوزی پیشنهادی را مطرح کنند حرام نیست و بدیهی است که تصمیم گیری و صلاحدید در چنین مواردی به عهده رهبری معظم انقلاب است که خوشبختانه اشراف کامل بر سیر تحولات دارند.

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام و حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به باشگاه خبرنگاران گفت: حضور بانوان در ورزشگاه منعی ندارد به شرط آنکه امکانات و تسهیلات این مهم انجام شده باشد، کدخدایی همچنین دلایل عدم صلاحیت احمدی‌نژاد در انتخابات را بحث دوقطبی بودن نمی‌داند و می‌گوید دلیل آن را به موقع اعلام می‌کند...

صحبت‌های کدخدایی در مورد رد صلاحیت مینو خالقی پس از انتخابات + فیلم

کدخدایی درباره عدم بی طرفی شورای نگهبان می گوید: در مقاطعی این طور شده است، یعنی یک اظهار نظری از سوی برخی از اعضا شورای نگهبان به نفع برخی از نامزدها انجام شده و این شائبه را ایجاد و تقویت کرده است...خود خانم خالقی تشریف آوردند و برای ایشان توضیح دادم، چون خانم خالقی خود حقوقی هستند ما یک مکالمه ای در این جهت با هم داشتیم.نمی‌خوام مصداقی تایید کنم که موضوع مینو خالقی درست بوده  یا خیر/ ممکن است نسبت به این موضوع اشتباهی صورت گرفته باشد. در خصوص سپنتا نیکنام ما ورود مصداقی نداشتیم، فقهای شورای نگهبان تبصره ماده ۲۶ قانون تشکیلات اسلامی شورای شهر و روستا را آمدند اطلاقش را مغایر با موازین شرع گرفتند، قبل از انتخابات این دور هم به مجلس، روزنامه رسمی و نهادهای مرتبط اعلام شد...ما بیش از اندازه صرفه جویی می کنیم به دلیل اینکه اعضای شورای نگهبان به خصوص آقایان فقها و به خصوص آیت الله جنتی به اندازه 10 تا دیوان محاسبات از ما حساب کشی می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۶۹۱۲۲۰:۵۵:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
رانت یعنی اینکه از میدان تره بار میوه به وارد کننده انحصاری موز تبدیل و صادر کننده میوه تبدیل بشی ضمن اینکه طلبکار هم باشی
ناشناس۴۳۷۴۵۱۰۹:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
"تمام اهل منزل ایشان و اقوام می‌گویند‌ ای کاش ایشان رئیس جمهور نمی‌شدند. کل فامیل از این که ایشان رئیس جمهور شده‌اند، ناراحتند! زیرا..." تمام مردم ایران می گویند ای کاش ایشان رئیس جمهور نمی شدند، و ناراحتند! زیرا بقول قالیباف ایشان و اصلاحاتچی ها اهل کار نیستند
مهدی۴۳۹۶۶۲۱۴:۴۳:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
بنام خدا- ضمن تایید اینکه شرایط مدیریت اقتصادی کشور در حال حاضر نامناسب است این نکته را نیز می توان ابراز نمود که " تصور اینکه اگر فرد دیگر جای اقای روحانی رئیس جمهور بود الان شرایط بهتر بود" بعید و دور از ذهن است. اصولا برخی اشکالات زیر ساختی است و تا زیر ساخت آن اصلاح نشود امد و شد افراد در مناصب دولتی تغییری در شرایط ایجاد نمی کند. همین دوستان که الان راس کار هستند اذعان داشتند که در زمان دولت قبل بیشتر بحران های اقتصادی کشور ناشی از مدیریت کشور بود وتحریم فرع مسئله بود. الان هم آنهایی که خارج از گودند همین صحبت را می کنند. نکته ای که باید به آن اعتراف کنیم آن است که با تغییر دولت ها حلقه اول مدیریت کشور تغییر می کند و سیاست ها همان است که بود . سیاست مدیریت ارزی کشور در حال حاضر همان سیاستی است که دولت آقای احمدی نژاد داشت و می توان پیش بینی کرد که نتیجه آن هم همان باشد و این یعنی مشکلات بیشتر برای مردم.
ناشناس۴۳۸۲۳۴۱۶:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
بر اثر صادرات گسترده و بی حد و مرز سیب به همت دوستان و فامیل ها، امسال قیمت سیب با 3 برابر افزایش نسبت به پارسال ، کیلویی 20 هزار تومان در میوه فروشی های سطح شهر و البته سیب درجه 2 لک زده کیلویی 10 هزارتومان در میادین میوه و تره بار به فروش می رسد!!!!!
ناشناس۴۳۶۹۴۵۲۱:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
به پرونده م.ج و ح.ف که رسیدگی نکردند هیچ حالا پرونده سه و سه دهم میلیون یورویی پدر داماد آقای روحانی هم اضافه شد بدبخت مردم ...
ناشناس۴۳۶۹۴۹۲۱:۴۰:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
با مفسدان و رانت خواران بستگان این و آن مسعول که برخورد نمی‌شود لااقل برای توجیه رانت موز را جزو کالاهای اساسی اعلام کنید ....ای وای وطن وای
ناشناس۴۳۶۹۵۶۲۱:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
نقل قول «...درباره حواشی پیرامون مسئله واردات موز اظهار داشت: واقعیت آن است که قبلاً همه دوستان ارز می‌گرفتند، اما بنده نگرفتم، در کل بنده برای دریافت مبلغ ۳ میلیون و سیصد و خورده‌ای هزار یورو ...» بله اگه راست میگه یه سه میلیون خورده ای بود رو به ما بدین ما هم نارگیل وارد کنیم بزاریم کنار واردات روغن پالم آقای ف ،..........مردم هم پیاده و ناظر ...
کیوان۴۳۶۹۸۶۲۲:۱۳:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
مدعیان اعتدال و اصلاحات و اینهمه رانت و فساد؟؟! خجالت را خوردند حیا را قی کردند
ناشناس۴۳۷۰۲۳۲۲:۵۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
خدا وکیلی اگر انقلاب نشده بود این حضرات که الان میلیاردها ثروت دارند الان چه وضعی داشتند ، البته فامیلی با مسیولین و رانت ها هیچ ربطی به ثروت های نجومی اینان ندارد ، ۴۰ ساله تعدادی، همش مسیول و وزیر و وکیل و مدیر و ... هستند و حقوق دولتی میگیرند ، ولی معلوم نیست اینهمه ثروت و هزینه فرزندان خارج از کشور و‌ملک و املاک را در حین خدمت به مردم و زمانی که ۲۴ ساعته در خدمت انقلاب بودند چگونه بدست آورده اند ، آنهم از راه حلال ؟؟؟ کاشکی یکی جواب دهد
ناشناس۴۳۷۰۴۳۲۳:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آفرین کیهان خیلی سئوال جالبی بود خیلی باب شده که مثلا یک دولت مرد به جای فعالیت و تلاش، در مقام کاندیدای انتخابات ظاهر میشه و فقط سئوال میپرسه! این نماینده هم ظاهرا یادش رفته خودش هم از نظارت شورای نگهبان رد شده و کنایه ای که به شورا میزنه شامل خودش هم میشه.
ناشناس۴۳۷۰۴۹۲۳:۰۶:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چرا قبل از دستور رئیس‌جمهور اقدام به بازداشت افراد فاسد در موضوع واردات خودرو به کشور نکردند تا منجر به فرار این افراد از کشور نشود؟ یعنی این قدر بی‌تجربه‌اند؟
ناشناس۴۳۷۰۵۳۲۳:۰۸:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
به آقای نوبخت می‌گویم مردم 40 سال است در تحریم آمریکا به سر می‌برند. لطفاً نسخه‌ای بپیچید که عدالت در بین حقوق‌بگیران اجرا شود نه اینکه یکی با حقوق نجومی 57 میلیونی و ذخیره نظام تلقی شود و دیگری با حقوق یک میلیونی محکوم به سوختن و ساختن باشد؟! در ضمن شایعاتی که در مورد حضور فرزندانتان در آمریکا مطرح است را یا تکذیب کنید و یا اینکه در صورت صحت، آنان را از دست دشمن بیرون بکشید تا بتوانید برای مقابله با تحریم نسخه بپیچید!!!!
ناشناس۴۳۷۰۵۵۲۳:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
خسارت یک مفسد اقتصادی بیشتر است یا خسارت برخی افراد کابینه که غارتگر بیت‌المال را ذخیره نظام نامیدند و یا بر اقتصاد کشور با عدم تدبیر و بعضا لجاجت خود قفل زدند و یا مسکن مهر را مزخرف نامیدند و خود قدمی در به اصطلاح مسکن اجتماعی‌ طی این 5 سال گذشته برنداشتند. اگر قرار است مفسد اقتصادی دستش کوتاه شود، آیا این افراد مستحق مجازات نیستند؟ آیا چنین افرادی باید مدال دریافت کنند؟
ناشناس۴۳۷۰۵۷۲۳:۱۰:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
نمونه‌ای کوچک از نتایج ضعیف دستگاه‌های نظارتی را بنگرید. سیگار ... نقره ای تولید 96/4 از بسته‌ای 2000 تومان به 7500 تومان رسیده است! نه ربطی به دلار دارد نه کالای وارداتی جدید است؟! وضعیت بلبشوی بازار امروز حاکی از وجود مدیران نالایق و ناکارآمدی است که علی‌رغم آموزه‌های دینی ما و ادعای خودشان، وقتی کاری از توان آنها خارج است، آن را به اهلش واگذار نمی‌کنند. مگر اعتقاد به پاسخگویی دربرابر اعمال خود در بین این عده از مسئولان نیست؟
ناشناس۴۳۷۰۵۸۲۳:۱۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
ما تا کی باید در مقابل مدیران خودباخته و بی‌کفایت هزینه پرداخت کنیم؟ قطع هر روز و مکرر برق، کار و کاسبی ما را دچار بحران کرده است. با این اوضاع چه باید کرد؟
ناشناس۴۳۷۰۶۰۲۳:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
واقعا اگر نظر آقای آذری جهرمی تا این حد در مقابل نظر آقای جلالی باشه، باید فاتحه صداقت یا دقت را خوند! آقای مطهری هم حرف جالبی زده! از ایشون که فلسفه خونده بعید بود در چنین دام زبانی گرفتار بشه!!!
ناشناس۴۳۷۰۶۱۲۳:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
بسیاری از کشورهای غیرمسلمان با سارقان و متخلفان دولتی به شدت برخورد می‌کنند ولی در جمهوری اسلامی نباید با سکوت از کنار مجرمان گذشت و نباید اجازه داد با جابه‌جایی و گاهی ترفیع متخلف به او امتیاز بدهند. مسئولان امر از خواب گران برخیزند.
ناشناس۴۳۷۰۶۳۲۳:۱۵:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آقایان متولیان برجام بدفرجام واقعاً متوجه نمی‌شوند که برجام یک توطئه حساب شده غرب بو؟ سه سال پیش طرح گنجاندن برجام در کتب درسی برایم غیرقابل هضم بود. ولی امروز یکی از طرفداران این طرح هستم و معتقدم افسانه برجام و قهرمانانش !!!! به طور واقعی و شفاف باید برای نسل‌های آینده بازگو شوند.
ناشناس۴۳۷۰۷۵۲۳:۲۵:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
لطفا" آمار بستگان خارج نشین دولت مردان را منتشر کنید تا مردم شناخت بیشتری نسبت به آنها پیدا کنند.
ناشناس۴۳۷۰۹۹۲۳:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
خبرداشتیم فرزندان اقای رییس جمهورهم دوتابعیتی خارج نشین هستن ولی خداییش خبرنداشتم یکی از قدرتهای واردات موز هم پدر دامادشان است!!!!!!!!
علی۴۳۷۱۱۳۲۳:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
تمام این بدبختی ها ناشی از ضعف و بی خیالی مجلس است. لاریجانی اصلا صلاحیت لازم برای نظارت و اصلاح امور در مجلس را ندارد. در امریکا کنگره قدرتی ایست بموازات رییس جمهور در حدی که در انتخابات میان دوره ای مجلسین رییس جمهور با بر گزاری متینگ های تبلیغاتی سعی در حمع کردن رای احاد مردم برای کاندیداهای مورد نظر خود را دارد انوقت در مجلس ما دود از کنده بلند میشود که از مجلس نمیشود. داروی اصلاح کابینه نا کار امد دولت باید با زور و فشار مجلس به حلقوم دولت ریخته شود. مماشات بس است.
ناشناس۴۳۷۳۴۶۰۸:۰۸:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
چون آقای لاریجانی خودش رو هم پیمان روحانی می دونه با رفتارهاش استقلال مجلس رو زیر سئوال برده وگرنه همین آقای لاریجانی و امثال مطهری در دوره احمدی نژاد چه سختگیری ها و گاها سنگ ... در راه آن دولت نکردند. آقای لاریجانی اگر حمایت دولت رو نداشت با آن رای پایین از قم، هیچ وقت رئیس مجلس نمیشد.
سید۴۳۷۱۵۶۰۰:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
بهترین کار نخریدن موز است
ناشناس۴۳۷۲۰۸۰۲:۰۷:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
در کل بنده برای دریافت مبلغ ۳ میلیون و سیصد و خورده‌ای هزار یورو به نرخ دولتی پول واریز کردم که تاکنون مبلغ دو میلیون یورو آن را داده‌اند. چقدر خورده‌های شما با ما فرق داره!!!
ناشناس۴۳۷۲۵۵۰۵:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
پس آن موقع که مردم در فشارهای اقتصادی پس از جنگ می سوختند، جناب روحانی درحال فرستادن فرزندانش به اطریش بودند....ببینید سلبریتی ها تمام قد از چه کسی در انتخابات حمایت کردند...پاداشتان با خداوندی که یاور مظلومان و دلسوختگان است...آقایانی که از طریق انقلاب به آلاف و اولوفی رسیدند از لشکر فقرا بترسند و بدانند خداوند با کسی قوم و خویشی ندارد.
ناشناس۴۳۷۲۶۵۰۶:۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نیازی به خوابیدن رییس جمهور در پاستور نیست و دردی را هم دوا نمی کند. سپردن مدیریت ها به دست افراد و مدیران مسلط، با کفایت و کارآمد به همراه کنترل و نظارت برای گردش کار به بهترین وجه ممکن کافی خواهد بود. فداکاری مسئولین هم موقعی ثابت شده و برکاتی خواهد داشت که به زندگی ساده و همانند مردم روی آورند و در میان مردم باشند.
ناشناس۴۳۷۸۷۶۱۳:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
سه میلیون یورو برای وارد کردن موز!! حالا مردم موز نخورن نمیشه؟1
ناشناس۴۳۸۰۲۶۱۴:۳۷:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
آقای کدخدایی صحبت های شما کسی را مجاب نمی کند به خصوص کسانی که شما را در وضعیت فعلی کشور مسئول می دانند
ناشناس۴۳۸۳۱۷۱۷:۲۷:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
آقای روحانی، اجازه هست یه موز بردارم... یک دلواپس بی شناسنامه میباشم...
جانباز عادلی۴۳۹۸۱۸۱۶:۲۲:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۷
آقای کد خدای پس رای ملت چه ؟مگر میزان رای ملت نیست ؟مگر انتخابات بارای مردم نیست؟ پس چرا بعداز انتخابات و انتخاب ملت رد صلاحیت شود ؟ پس راحت بفرمایید انتصابات نه انتخابات من از صحبت های شما مجاب نشدم تا بماند به رد صلاحیت ها
ناشناس۴۳۹۹۲۰۱۷:۵۶:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
مشکل کشور عدم شفافیت قانون است به خدا با افراد مشکل بد تر میشود بخصوص که الان مزه رانت همه را از خو د بیخود کرده با گذشتن بعضی افراد از قدرت و ثروت دایمی میتوان با اصلاح قانون مشکل حل کرد چهل سال ازمایش کم نیست و اگر این کار نشود هم افراد قدرت طلب نابود میشوند و هم کشور دیگر در لبه پر تگاه قرار داریم چرا کسی متوجه نمی شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین