دانشجویان کارشناسی جدیدالورد "ارز" نمی‌گیرند/ثبت‌نام بیش از ۱۵ هزار نفر برای دریافت ارز

گروه اجتماعی الف،   3970425017 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود دوره کارشناسی متقاضی تحصیل در خارج از کشور تعلق نمی‌گیرد، گفت: دانشجویان جدیدالورود متقاضی تحصیل در خارج از کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند بدون هیچ مشکلی ارز دانشجویی دریافت کنند.

مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به آخرین وضعیت پرداخت ارز دانشجویی اشاره کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، ارز دانشجویی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور بدون هیچ مشکلی و در موعد زمانی مقرر پرداخت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پرداخت شش ماهه اول ارز دانشجویی با موافقت بانک مرکزی تا آخر شهریور ماه جاری به اتمام می‌رسد و ثبت نام شش ماهه دوم دریافت ارز دانشجویی نیز به زودی از طریق سازمان امور دانشجویان اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویانی که برای اولین بار برای تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند نیز در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند، اما براساس تصمیمات اعمال شده ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود دوره‌های کارشناسی پرداخت نخواهد شد.

دکتر صدیقی تاکید کرد: براساس توصیه‌های صورت گرفته، دانشجویان جدید دوره کارشناسی، باید دانشگاه‌های داخل را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند و تنها دانشجویانی که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل شده‌اند، می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند.

معاون وزیر علوم همچنین ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ارز دانشجویی هر شش ماه یک بار به مبلغ ۶۰۰۰ دلار به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور پرداخت می‌شود و دانشجویانی که به تدریج برای دریافت ارز ثبت نام کرده‌اند، به تدریج برای دریافت ارز مورد نظر به بانک عامل معرفی می‌شوند.

ثبت نام بیش از ۱۵ هزار نفر برای دریافت ارز دانشجویی

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۵ هزار دانشجو برای دریافت ارز دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بیش از نیمی از این دانشجویان توانستند ارز تعیین شده را در مهلت در نظر گرفته دریافت نمایند.

آمادگی کشور برای پرداخت ارز دانشجویی در شرایط تحریم‌های سنگین‌تر

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای پرداخت ارز دانشجویی در شرایط تحریم‌های سنگین‌تر نیز گفت: تحریم‌ها برای کشور ما مساله  جدیدی نیست،‌ ما طی چند سال اخیر همواره با شرایط تحریم مواجه شده‌ایم، بنابراین آمادگی لازم برای ارائه خدمات در شرایط تحریم نیز وجود دارد. البته هر تحریمی ممکن است آثار منفی نیز داشته باشد ولی با توجه به تجربه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های اجرایی طی سالیان گذشته می‌توانیم خدمات لازم را با کمترین صدمات ارائه دهیم.

دکتر صدیقی با تاکید بر اینکه دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور می‌توانند برای تحصیل به دانشگاه‌های داخل مراجعه کنند، گفت: به تدریج درخواست‌هایی برای بازگشت و تحصیل در داخل کشور از سوی دانشجویان ارائه می‌شود و این روند در تابستان امسال بیشتر نیز شده است و ما آمادگی را داریم که در همه مقاطع دانشجویان را در داخل کشور پذیرش کنیم . این وضعیت در مقطع کارشناسی بسیار آسان‌تر وجود دارد، اگرچه در مقاطع ارشد و دکتری نیز این امکان مهیا می‌شود.

تقاضای حدود ۴۰۰ دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به طور متوسط حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور درخواست تحصیل در دانشگاه‌های داخل را داده‌اند و تصور می‌کنیم این آمار برای سال جاری با توجه به شرایط پیش آمده افزایش پیدا کند.

دیدگاه کاربران

مهدي۴۳۵۷۵۹۰۸:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
درود متاسفانه این مبلغ برای شش ماه اقامت می باشد و سازمان امور دانشجویی از دادن پاسخ درباره ارز شهریه دانشجویی ، هیچ پاسخی نمی دهد. لطفا پیگیری نمایید با سپاس
ناشناس۴۳۵۸۰۲۰۸:۵۴:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
کسی که برای تحصیل دانشگاه های خارج از کشور رو انتخاب کرده یا از توانایی مالی کافی برخوردار بوده که بتونه هزینه های تحصیل و زندگی خودش و خانوادش رو پرداخت کنه، یا از طرف بورس دولتی امکان حضور در دانشگاه های خارج از کشور براش میسر شده و یا از طریق بورس و فاندهائی که از طرف دانشگاه های خارج از کشور به دانشجو پرداخت میشه هزینه هاش تامین میشه. به هر حال پرداخت ارز با قیمت دولتی به این گونه افراد منطقی نیست بجز دسته دوم که دولت خودش متعهد به پرداخت هزینه های تحصیل دانشجو هست. چرا که عملا یک یارانه قابل توجه در اختیار افرادی قرار میگیره که عمدتا از توانایی مالی کافی هم برخوردار هستند و مشابه این کمک به دانشجویان داخل کشور انجام نمیشه. به هر حال اینکه امکان تحصیل برای کسی در خارج از کشور وجود داره یا نداره یک مسیله شخصی هست و دولت باید ارز محدود دولتی رو که در اختیار داره صرف کالاهای اساسی و حیاتی و دارو کنه که نیاز عامه مردم هست نه یک طبقه خاص از جامعه. در عین حال در شرایط فعلی بواسطه سیاست های ارزی شتابزده خیلی از دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور برای تامین ارز مشکل دارند و امکان خرید ارز از طریق صرافی ها براشون مهیا نیست دولت بهتر هست بجای دادن سهمیه ارز دولتی به اونها ، امکان خرید ارز از طریق سامانه نیما و به قیمت تعادلی بازار ثانویه رو براشون فراهم بیاره.
ناشناس۴۳۵۸۹۷۱۰:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
بعضی از این دانشجویان هم انگار برای تفریح ووقت گذرانی به خارج می روند
ناشناس۴۳۵۹۲۹۱۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چرا به اینا ارز می دهید اکثر کسانی که می روند خارج دیگه برنمیگردند اگر نخبه هستند بروند همانجا کار کنند پول دربیارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین