مشاور آخوندی: روستایی‌ها بخاطر مسکن مهر چوپانی را رها کردند

گروه اقتصادی الف،   3970423111 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور وزیر راه و شهرسازی در تامین مالی با بیان این‌که ۷۰ درصد مسکن مهر پردیس در دادگاه ها در جریان است، گفت: مسکن مهر سبب شد تا روستاییان چوپانی را رها کرده و ساکن شهرها شوند.

مشاور آخوندی: روستایی‌ها بخاطر مسکن مهر چوپانی را رها کردند

به گزارش مهر، حسین عبده‌تبری در برنامه زنده تلویزیونی مناظره که دیروز از شبکه یک سیما پخش شد، با رد ادعای برخی کارشناسان مسکن مبنی بر این‌که دولت در بخش مسکن کاری انجام نداده است، اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود وزارت راه و شهرسازی بازار را پیش‌بینی نکرده، قبول نداریم. به نظر من وزارت راه و شهرسازی در این بخش کار کرده است.

وی با بیان این‌که ۹۵ درصد مسکن در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: حدود ۴۵۰ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این تعداد تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر برای واحدهای کوچک متراژ وام ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

عبده تبریزی با بیان این‌که دولت کنونی تلاش کرده است صندوق مسکن را فعال کند که قبل از این دولت فعال نبوده است، یادآور شد: دولت قبل این تئوری را داشت که به خریدار وام ندهیم، کاری که باعث شد نقدینگی به سمت واحدهای خالی برود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در تامین مالی با بیان این‌که دولت با آن‌که اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت اما یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد را به اتمام رسانده است، گفت: فقط مسکن مهر پردیس باقی مانده که ۷۰ درصد مسکن مهر این شهر در دادگاه ها در جریان است.

عبده‌تبریزی با اشاره به برنامه دولت برای اخذ مالیات در بخش زمین، اظهار کرد: انتظار این است که در بخش اجاره یک کار فوری انجام شود که این هم به معنای بر هم زدن بازار نیست. در این راستا وزارت راه و شهرسازی برنامه تشویقی بلندمدت کردن زمان اجاره را برای کنترل این بخش در دستور کار دارد.

وی با بیان این‌که در بحث عرضه زمین محدودیت داریم، افزود: آیا توصیه می‌کنیم در تهران افراد بیشتری بیایند؟ طرح مسکن مهر شرایطی را به وجود آورد تا مردم از روستاها به شهر بیایند. این طرح مناسبات جمعیتی را بر هم زد، افرادی ۴۵ هزار تومان را گرفتند و چوپانی را رها کرده و آمدند در شهر ساکن شدند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۳۰۴۹۱۳:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۳
آخوندی همین مشاوران چون شما را دارد که وضعیت اسفبار است. چهار تا دشمن اگر آخوندی داشته باشه هنوز بهتر از شما .. است. مرد حسابی بنده استاد دانشگاه ملی هستم با این مشاور های شما هنوز نتوانسته ام خانه ای بخرم.
ناشناس۴۳۳۰۵۷۱۳:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
عمو این ... بازی بگذارید کنار وجدانا بگوید بعد از ۵سال چند متر ساختمان ساختید سنگی رو سنگ نگذاشتید ملت بیدار است وبه این صحبت ها می خندد
ناشناس۴۳۳۰۶۴۱۳:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۳
تا وقتی آمار درست و شفافیت نباشه، هر مسولی هر جوری دلش بخواد آمارسازی می کنه. نه مسولیتی در قبال حرفی که می زنن دارن نه بابت دروغشون پیگرد می شن. حالا گیریم یه چوپان هم این کار رو کرده باشه آیا قابل تعمیم به کل مسکن مهره و اشتغال رو به هم زده؟!؟!؟! ایشون فراموش کردن که چند درصد مسکن مهر، روستایی بوده؟
ناشناس۴۳۴۰۴۴۰۱:۰۲:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
فقط و فقط شفافیت
ناشناس۴۳۳۱۱۹۱۳:۳۲:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۳
این از اون حرفهاست. به فرض هم که درست باشه شما که خیلی مشتاقی، برو..
علی۴۳۳۱۳۷۱۴:۰۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
برای ما مسکن اولیها کاری نکردید جز ضرر به پس انداز ما جهت خانه دار شدن، با نگه داشتن پول ما در بانک در این یکسال با امید وام شما بعلت تورم مسکن نه تنها خانه دار نشدیم، بلکه با پس انداز خود دیگر کاری ساخته نیست، در ضمن توهین به مردم روستا و عشایر هم نکن ..
ناشناس۴۳۳۱۶۳۱۴:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۳
..پَرت میگه
ناشناس۴۳۳۲۲۷۱۴:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۳
اخوندی موجب ورود بازنشستگان به وزارت گردید از جمله راه اهن ودیگر سازمانهای مربوطه این اقا یک باز نشسته ..در حالیکه جوانان تحصیلرده بیکار فراوان داریم که بدلیل نداشته شغل از ازدواج کردن هم محرومند وحقوق این اقا میتواند حد اقل شش جوان پر انگیزه وانرژی را شاغل نماید
ناشناس۴۳۳۳۹۲۱۶:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۳
اگر روستایی به تهران می اید به خاطر مسکن مهر نیست بلکه بخاطر نبود کار در روستاست . هیچ روستایی به خاطر مسکن مهر روستا را ترک نمی کنه . اگر کارخانه در روستاها احداث کنید هیچ روستایی زادگاه خودش را ترک نمی کنه . لطفا ادرس غلط به مردم تحویل ندهید
ناشناس۴۳۳۸۱۶۲۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
البته روستا جای کارخانه نیست. بلکه باید کشاورزی و دامداری توسعه پیداکنه اونهم با روشهای مدرن و متناسب با اقلیم خشک ایران که مشکل آب نداشته باشه مثل آبیاری قطره ای.
ناشناس۴۳۴۰۳۱۰۰:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
ضمن تایید فرمایش شما خواهشمند است تعداد کل چوپانهای ایران و آنهایی که بواسطه مسکن مهر شغلشان را رها کرده اند اعلام کنید واقعا با این حرفها جز توهین به شعور مردم هیچ نتیجه دیگری نمی توان گرفت
ناشناس۴۳۳۶۸۱۱۸:۳۰:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۳
اگه برنامه ریزی درست و جامعی داشته باشه هیچ روستایی حاظر نیست روستا را زندگی بدون دغدغه را رها کنه و به شهر بره کدام حمایت از روستایی شده این بنده خداها مجبورند ظرفیت شغلی و در آمد در روستا دیگر کفاف معاششان نیست .
ناشناس۴۳۳۷۱۷۱۸:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۳
جناب آقای حسین عبده عبدو از آن دسته کارشناسانی
ناشناس۴۳۳۷۲۱۱۸:۵۱:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
شما دیدتون طوری هست که به یک روستایی به دید چوپان نگاه میکنید.در حالی که کا چوپان حفاظت از گوسفندان است و این کار را با جان و دل انجام میدهد ولی شما از هیچ چیزی حفاظت نکردید.پس همان چوپانی را درست انجام دادن لیاقت میخواهد
پیمان۴۳۳۸۶۹۲۱:۲۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۳
نیست که شما ها چوپانی رو رها نکردید.
سید۴۳۳۸۷۰۲۱:۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۳
کمبود آب نبود مرتع و خکسالی باعث مهاحرت شده و الا اگر آب و مرتع بود همان مهاجرین کشور افغانستان آنجا می ماندند . اگر دو تا سند برای گفته هایت عنوان مینمودید بهتر نبود
ناشناس۴۳۳۹۶۴۲۳:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۳
به نظر میرسد تحلیل گران داخل تاکسی بهتر به مشکلات مسکن اشراف دارند تا مشاور اقای وزیر . هر وزیری با هدف و برنامه ای مسولیت یک وزلرت خانه را میپذیرد . بعد از 6 سال و گفتن حرف های جور واجور بالاخره برنامه اقای وزیر در راستای بهبود وضع مسکن چه است ؟ از " مسکن اجتمایی " اش هم که بعد از 6 سال هنوز رونمایی نکرد .
حمید۴۳۳۹۸۰۲۳:۴۰:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۳
شما چی کی از زادگاه خود به شهر تشریف اوردید مرد حسابی بازم محمود چهار تا خشت گلی برا این ملت ساخت
ناشناس۴۳۴۰۴۵۰۱:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
باز به همینا رای بدیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین