مابه التفاوت گرانفروشی موبایل بازگردانده می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3970421059

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از انجام فراخوان برای بازگرداندن مابه التفاوت گرانفروشی گوشی‌های تلفن همراه به مشتریان که طی روز‌های اخیر انجام شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا،  «یدالله صادقی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 224 هزار گوشی تلفن همراه که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده بود به قیمت گران‌تر از تعرفه مصوب فروخته شده است، گفت: پس از بررسی پرونده متخلفان و ارائه آن به سازمان تعزیرات حکومتی علاوه بر جریمه‌های قانونی، مابه التفاوت قیمت واقعی و مبلغ دریافت شده نیز به مشتریان بازگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: این فراخوان از سوی نهاد‌های قانونی یا فروشگاه‌ها به مشتریان ابلاغ شده و آنان با در دست داشتن فاکتور خرید می‌توانند برای دریافت مبلغ مابه التفاوت مراجعه کنند. رئیس پلیس تهران بزرگ چندی پیش از شناسایی و برخورد با ۳۵ شرکت متخلف در زمینه واردات گوشی‌های تلفن همراه خبر داد و اعلام کرد: این شرکت‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴۰۰ هزار گوشی وارد کرده بودند.

پیشتر و به دنبال اعتراض برخی کسبه و مردم از قیمت گوشی‌های تلفن همراه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز فهرست اسامی این شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومان گرفته بودند را اطلاع رسانی کرده بود.

۹۰ هزار گوشی توقیف است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه سخنان خود گفت: ۹۰ هزار گوشی تلفن همراه در انبار‌های این وارد کنندگان متخلف موجود است که تا تعیین تکلیف قانونی در توقیف می‌ماند.

۳۷۰۰ پرونده خودرو‌های وارداتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته خودرو در استان تهران گفت: درباره تخلفات فروش خودرو‌های وارداتی سه هزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل و تاکنون به تخلف دوهزار و ۷۰۰ پرونده رسیدگی شده است. به گفته صادقی، تحویل ندادن بموقع خودرو و گرانفروشی از جمله تخلفات فروشندگان خودرو خارجی در استان تهران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهارداشت: تخلفات تمام واردکنندگان خودرو خارجی که با ارز متقاضی دریافتی از محل ثبت سفارشات سال ۹۶ خودرو وارد کرده اند به صورت جدی بررسی شده و مشتریان نیز می‌توانند شکایت‌های خود را برای بررسی ارائه کنند.

پیگیری حل مشکل شهرک پوشاک

صادقی همچنین از پیگیری طرح ایجاد شهرک پوشاک در جنوب استان تهران خبر داد و افزود: این طرح از دو سال قبل آغاز شده و با موانعی روبرو بود که بتدریج در حال رفع است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: تامین آب از مشکلات اساسی ایجاد این شهرک بود که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و آستان مقدس امام خمینی (ره) قرار شد طرح انتقال آب از یکی از رودخانه‌های جاری به سمت جنوب تهران اجرایی شود و مجوز‌های رسمی در این زمینه در حال صدور است.

موانع تولید استان

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشت هزار و ۳۰۰ قرارداد ناشی از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان تهران و نهایی شدن پنج هزار و ۳۷۷ قرارداد گفت: استان تهران ۱۵ شهرک صنعتی دارد که شهرک شهریار به عنوان شهرک صنعتی شانزدهم با شرایط مناسب و مشوق‌های جذاب آماده حضور سرمایه گذاران است.

وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به مشکلات عمده صنعتگران و تولیدکنندگان استان تهران در بخش تامین نقدینگی، مالیات، بیمه و طرح آن در کمیته رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار تهران بیان کرد: سرمایه در گردش و سرمایه ایجادی مشکل اصلی واحد‌های تولیدی و صنعتی است و فعالیت بانک‌های عامل در این زمینه مورد رضایت استاندار تهران نیست. صادقی گفت: جمعی از کارشناسان بانکی با ابلاغ رئیس کل بانک مرکزی به اختلاف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بانک‌ها رسیدگی و مشکل نقدینگی را رفع خواهند کرد.

وی در ادامه مکانیسم تشخیص، اجرا و وصول مالیات را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران استان تهران ذکر و بیان کرد: در نظر است با دخالت مجلس شورای اسلامی این مشکلات به همراه مباحث مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولید تغییر کند.

صادقی همچنین با بیان اینکه جرایم بیمه‌ای تولیدکنندگانی که اصل بدهی خود را پرداخت کنند بخشوده خواهد شد اظهارداشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با جلوگیری از صدور اجرائیه ضد تولیدکنندگان به آنان کمک می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی واحد‌های تولیدی بدون مجوز استان تهران گفت: این واحد‌ها با دور زدن قانون منع فعالیت صنعتی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت ایجاد شده اند که به دنبال تبدیل لکه‌های صنعتی به شهرک‌های صنعتی و صنفی خصوصی و حل این مشکل هستیم.

صادقی همچنین با تشریح اقدامات انجام شده برای کم اثر کردن تحریم‌های احتمای بیان کرد: کالا‌های اساسی حداقل به مدت سه ماه ذخیره سازی شده اند که این مدت بر اساس تدابیر امکان افزایش نیز دارد.

وی اضافه کرد: ستاد رفع موانع تولید برای مقابله با اثرات نفی تحریم بر فعالیت واحد‌های صنفی و صنعتی در استان تهران تشکیل شده که عمده تمرکز خود را بر فعالیت واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط گذاشته است.

این مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به در پیش بودن روز ۲۵ تیر ماه به عنوان روز صنعت و معدن گفت: با برگزاری همایشی در این روز از فعالان نمونه حوزه صنعت و معدن استان قدردانی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین