هیاهو موثر نیست

میرزاسعدین داورپناه، گروه تعاملی الف،   3970421044 ۱۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
هیاهو موثر نیست

از نظر مراجع رقص زنان در برابر بیگانه مطلقا حرام است. در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی نیز مقرراتی درباره جرائم رایانه ای از جمله انتشار محتوای مبتذل تدوین شده است. مجتهدین موافقت دارند و ضمنا بر این نظرند که بر مکلف واجب است دوری گزیدن از تضییع هر حق الناس مانند غیبت و تهمت و اختلاس و اهانت و حتی مزاحمت برای همسایه!

قانون شکنی پایمال کردن حق الناس است و حتی الامکان پیگرد حکومتی هم دارد. جرم و گناه کم نیست و تهمت زدن هم آسان! آنچنان که هر اتهامی بدون استناد به ادله معتبر قابل اثبات و مقابله نیست، در وظایف حکومت اسلامی هم نیامده که ارتکاب هر حرامی را تجسس کند اما آنچه قانون شکنی آشکار محسوب شود دیگر قابل چشم پوشی نیست. (تجسس از محرمات است و تحصیل دلیل از طرق نامشروع هم ایراد قانونی دارد.)
آیت الله خامنه ای، اسفند ۱۳۹۶:

«حالا آقا از آن طرف درآمده که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ‘ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانه‌ی خودش است، کار شخصی میکند.`

آن کاری که در ملا انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی وظیفه دارد در مقابل آن بایستد.»

واقعیت این است که برخورد قضایی با نمایش بی حجابی یا انتشار محتوای مبتذل مطابق متن قانون بوده و متناسب با تعهدی است که حکومت در قانون اساسی به ملت سپرده است. قانون اساسی ایران چارچوب قوانین را سازگاری با احکام شریعت تعریف می کند، میراث قانون اساسی مشروطه!

از سویی این زاویه نگاه که مدعی می شود سبک زندگی زنان در نبردی با مقررات رسمی قد برافراشته متوهمانه است زیرا در مقابل زندگی معمول و همچنین موفق زنان محجبه، استناد کردن به پرونده چند زن خیابان یا رقاصه که حتی بسیاری آن ها را به نام می شناسند وزن تقابلی ناچیزی دارد. (آنچنان انگشت نما و مشهور که علی رغم عدم انتشار سیما و نامشان در یک برنامه تلویزیونی هم از سوی برخی شناسایی می شوند!)

سبک زندگی امروز ایران را باید با مظاهر اجتماعی پیش از انقلاب مقایسه کرد و در برابر تغییرات تسلیم واقعیت جاری بود و عرف را محترم شمرد. مطلق خواهی عاقلانه نیست، به هر حال جرم و اعمال خلاف عفت عمومی هرگز ریشه کن شدنی نیست آنچنان که هزاران سال است علی رغم کوشش مصلحین و توسعه مدنیت هنوز سرقت و زنا در همه کشورها وجود دارد و دقیقا چون وجودشان انکار ناشدنی است به قصد مقابله با آزارشان قانون می نویسند!

مغالطه مغرضانه محافل ورشکسته ضدمیهن را نیز باید طبق معمول دور ریخت. شیادانه هیاهو می کنند و به به جمع بندی هم می رسند بر مبنای این مقدمه کذب که گویی جمهوری اسلامی مدعی بوده همه ملت ایران را در قالب مطلوبی خواهد ریخت یا حتی می تواند چنین کند! بر اساس مقدمه ای دروغین به محض کشف مثال نقضی مدعی بن بست نهایی می شوند و معرکه می گیرند... (انتظار موعود، انتظار برقرار شدن حکومت عدل است، پذیرش و باور به عجز حکومتها در پاکسازی جامعه از همه جرائم، مقوم انتظار است.)

آیت الله خامنه ای در مهرماه ۹۶ سخن جالب توجهی داشت که شاید بی ارتباط با ادعای عوامفریبان نباشد:
«امروز جوانهای ما از لحاظ گرایش به مفاهیم انقلابی، از لحاظ کمّیّت و کیفیّت اگر بیشتر و بهتر از دوره‌ی دفاع مقدّس و دهه‌ی ۶۰ نباشند، عقب‌تر نیستند. آن روز هم شما خیال نکنید همه‌ی جوان ها میرفتند جبهه؛ نه، در دوره‌ی جنگ هم یک عدّه‌ای جبهه میرفتند و مجاهدت میکردند و خود را در معرض انواع و اقسام مشکلات قرار میدادند، ‘یک عدّه‌ای هم اینجا مشغول "بی‌عاری و الواتی" و کارهای گوناگون بودند`؛ یعنی خیلی از جوان ها هم این‌جوری بودند. همه‌ی شهدای ما در دوره‌ی هشت سال جنگ تحمیلی در حدود مثلاً سیصد هزار یا سیصدوخرده‌ای هزار است. خب، آن‌وقت چهل میلیون جمعیّت ایران بود؛ در جمعیّت چهل‌میلیونی، فرض کنید دو میلیون، سه میلیون، چهار میلیون جبهه رفتند، حدود سیصد هزار نفر هم به شهادت رسیدند. این در قبال آن چهل میلیون جمعیّت ایران چیز زیادی نبود؛ یعنی همان زمان هم این‌جور نبود که همه‌ی جوان ها انقلابی باشند. امروز اگر شما نگاه کنید، [تعداد] جوان هایی که گرایش انقلابی دارند، فهم انقلابی دارند، نسبت به مجموع جوان ها به گمان من یا بیشتر از آن روز است یا لااقل به‌قدر آن روز است.»

دیدگاه کاربران

م۴۲۹۳۱۱۰۸:۲۱:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آره تو راس میگی با همن فرمون بری جلو میری ته دره.
ناشناس۴۲۹۶۶۶۱۱:۵۵:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از نظر من این دختر خانم یک هنرمند حرکات موزون هستند.
ناشناس۴۳۰۱۹۷۱۶:۲۹:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چند ماه قبل هم گیر دادن به حرکات موزون چند دختربچه نابالغ و حرکات با دست چند دختر بچه ناشنوا ! دوستان و آقایان عزیز، اینجور برخوردها نتیجه عکس در بردارد. این راهش نیست.
پیما۴۳۰۷۹۰۰۱:۵۱:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
نظرت رو واسه خودت نگه دار و هر وقت کاره ای شد قانون گذاری کن! الان حق نداری قانون گذاری کنی چون مسئولیت با تو نیست.
سیامک۴۳۰۹۸۵۰۹:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
چند وقت دیگه فیلمی از فرار یک دختر رقاصه از ایران هم توسط هالیوود درست میشه یا بازیگر همین دخترس یا گلشیفته فراهانی! همین فیلم هم میشه دلیل تحریم چند جای دیگه مملکت از دلار چه خبر؟ از سکه؟ از مسکن؟ تا 1400 در خدمت شما هستیم!!!
سعید۴۲۹۷۸۹۱۲:۵۵:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بدبختی اینه که ما هم سوار همین ماشینی هستیم که فرمونش ... خیلی وقته که تو سراشیبی دره هستیم!
ناشناس۴۲۹۹۶۰۱۴:۲۲:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اگر استدلالی داری بفرما. حرف حساب هم نمی‌تونی بشنوی؟
ناشناس۴۳۰۱۴۱۱۵:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کل کامنت ها را بخونی کلی حرف حساب می شنوی داداش
مشعود۴۳۲۶۵۲۰۹:۵۰:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۳
و اکثرهم لا یعقلون
ناشناس۴۳۰۲۰۰۱۶:۳۲:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ظاهرا" تو در اقلیت هستی. تو اگر استدلالی داری، بیان کن!
پوری۴۳۰۳۰۹۱۸:۱۰:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
عزیزم، اقلیت با اکثریت معیار حق نیست... تو قرآن اومده "و اکثرهم لا یعقلون"
ناشناس۴۳۱۴۴۲۱۴:۱۵:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
در قران بردن آبروی مسلمان آمده؟؟؟!!!!! چرا همین کار را با قاری..........نکردند؟؟؟؟!!!!!!!!
مبین۴۳۲۴۷۷۰۶:۵۰:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۳
چرا تهمت می زنی؟!؟!!؟
ناشناس۴۳۰۴۳۰۲۰:۰۷:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اکثریت بودن هیچ وقت معیار حق بودن نیست.
ناشناس۴۳۰۶۴۴۲۳:۲۳:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اکثریت دلیل بر حقانیت نیست و برعکس اقلیت دلیل بر ناحق بودن ،حضرت نوح (ع) در اقلیت تقریبا مطلق بودند ولی حق هم با ایشان بود. بعد از وفات حضرت رسول هم حق با حضرت علی (ع)بود و در حالی که عین حق بودند در اقلیت تقریبا مطلق بودند.
ناشناس۴۳۰۳۱۵۱۸:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، می‌گوید پخش اعترافات مائده هژبری دختر رقصنده اینستاگرام، برای انحراف افکار عمومی از کسانی است که منافعشان از شفاف‌سازی بازار ارز به خطر افتاده است. وزیر ارتباطات در ادامه مصاحبه خود بدون ذکر جزئیات درباره پخش اعترافات مائده هژبری از شبکه یک گفت: «وقتی فضای کشور روی مطالبه شفاف‌گرایی قرار گرفته تا تکلیف ارزهایی که گرفته شده مشخص شود، یک باره خانمی تبدیل به سوژه خبری بزرگی می‌شود که کل دنیا شروع به صحبت کردن درباره او می‌کنند که به نظر من طبیعی نیست.» وی گفت: «پیش کشیدن موضوع دختر خانمی که در اینستاگرام فعال بود و فیلتر این شبکه اجتماعی، حاصل تصمیم اتاق فکرهایی بود که منافعشان از موضوع شفاف‌سازی ارزی به خطر افتاده است. »
ناشناس۴۲۹۳۱۳۰۸:۲۳:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اصلاح طلبان و حامیان رسانه ای خارجی شون هیاهو می کنند تا بتوانند با هیولاسازی از رقیب ، از این هنجارشکنان ، پیاده نظام بسازند برای« تکرار» در ۱۴۰۰ ۹۰ درصد رای اصلاح طلبان با گفتمان « بزن و‌برقص» جمع می شود...
ناشناس۴۲۹۶۷۷۱۲:۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
فعلا این شما هستید که این مسائل را مهمتر از مبارزه با اختلاس ها و دزدی ها جلوه میدهید! به قول وزیر ارتباطات پرداختن به این مسائل بابت افشای فساد دریافت کنندگان ارز دولتی است
ارش۴۲۹۷۷۷۱۲:۴۴:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
قبول کن جامعه جامعه سالهای پیش نیست.همه چی عوض شده برخی معیارها ارزش ها اعتقادات مردم.همه عوض شده.برو یه دور تو خیابون یزن خودت متوجه میشی.
ناشناس۴۲۹۸۳۰۱۳:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بازی اصلاح طلب و اصولگرا دیگه خیلی تکراری شده! کسی دیگه دنبال حمایت از اصلاح طلبان نیست. ما اصلاحات میخوایم کاری به اصلاح طلب و اصولگرا نداریم.
ناشناس۴۲۹۸۴۲۱۳:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ببین مشکلات ا خیلی وقته از حالت جناحی گذشته اینو بفهم اینا فرق نمی کنه از کدوم جناح باشن همشون یه کار کردن یخورده دقت بکن زمان احمدی نژاد زمان روحانی همش عین همه آدما و جناحش فقط فرق می کنه
ناشناس۴۲۹۸۴۶۱۳:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ببین مشکلات ا خیلی وقته از حالت جناحی گذشته اینو بفهم اینا فرق نمی کنه از کدوم جناح باشن همشون یه کار کردن یخورده دقت بکن زمان احمدی نژاد زمان روحانی همش عین همه آدما و جناحش فقط فرق می کنه
اردوان۴۲۹۸۵۱۱۳:۲۸:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
دیگه حنای اصلاح طلبا رنگی نداره. کسی به دعواهای زرگری شما اهمیت نمیده
ناشناس۴۳۰۴۷۱۲۰:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از دلارگرایان چه خبر؟ همچنان ارز 4200 میگیرند و 8000 میفروشند؟
ناشناس۴۳۰۹۶۶۰۹:۳۵:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
شما یک سری شعار کلیشه ای و برچسب دارید به همه میزنید... نتیجه هم نگرفته اید. باز هم ادامه بدهید. چون درس نمیگیرید. این دختر شاید صد هزار فالوور داشت. حالا صدا و سیما چند ملیون فالوور براش دست و پا کرد. که اگه چند میلیارد خرج میکرد نمیتونست. شما راهتان را ادامه بدهید. واقعیات هم راه را نشان میدهند چه بخواهید چه نخواهید.
هادی۴۲۹۳۱۸۰۸:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
و اما خروجی ماجرا مائده که معروف شد اگر دیروز چند هزارتا بزور فالور داشت امروز میلیون ها نفر ایرانی اونو میشناسند و با یک حرکت وی به معروفیت رسید من جای صدا و سیما بودم حق شهرت از مائده میگرفتم و‌همچنین جای مائده بودم یک‌نامه تشکر آمیز به رئیس صدا و سیما میفرستادم چون فالوور جمع کردن و‌شناخته شدن سخته حالا مفتی مفتی این دختر مشهور شد امروز ... یک روستا به من پیام داده که این مائده کیه جریانش چیه دشمن که خوراکش سوژه از کشور بود با این حرکت از امروز میزنه تو‌سرمون که زنان در ایران از آزادی برخوردار نیستند‌. بگیم اینطور هم نیست بخواهیم اعتراض کنیم فیلم مائده را نشونمون میدن شبکه های ماهواره ای دنبال جذب این خانم خواهند بود و‌اگر جذبش کنند خودمون با دست خودمون پیاده نظام ساختیم خشم اجتماعی و .... افزایش پیدا می کند و این باعث تخریب بیشتر صدا و سیما به دست خودش میشه یک سلاح دیگر به سلاح‌های مخالفین افزوده شد به اسم سلاح رقص و در آخر وقتی میگیم آدم با رانت و‌پارتی استخدام نکنید به خاطر همین روزهاست به علت عدم سواد و‌تخصص لازم یک سنگ میندازه تو‌چاه صدتا عاقل نمیتونن بیرونش بیارند
ناشناس۴۲۹۸۲۱۱۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
هزاران لایک هزاران
ناشناس۴۲۹۸۸۶۱۳:۴۴:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
عالی گفتی
پیما۴۳۰۷۹۲۰۱:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
الان معروف نشده رسوا شده.
ناشناس۴۲۹۳۲۶۰۸:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چرا همه اصلاحاتچی ها وحامیان دولت به دنبال مائده دویدند وکسی موضوعات زیر را ندید ولی ننگ با سانسور پاک نمی شود گزارش کیهان پشت پرده تاسف‌آور اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از هلند/ موضع انفعالی و حقارت بار وزارت امورخارجه! یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱ وزیر اطلاعات می‌گوید با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد. به گزارش جهان نیوز، سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان لرستان، ضمن تاکید بر تامین امنیت اقتصادی و تشویق به سرمایه‌گذاری، افزود: با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد هدیه میلیاردی شهرداری به یک سلبریتی س مجری پشت تریبون می‌گوید که محمدصادق حسنی ۲۰ بیلبورد تبلیغاتی را به مناسبت تولد بهاره افشاری به او هدیه داده در محکومیت بازرسی دفاتر اساتید توسط ماموران آژانس اتمی؛ بیانیه اعتراضی اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی تحقیر جامعه دانشگاهی/ حتی نیروی انتظامی باید با مجوز خاص به محوطه دانشگاه وارد شود؛ چه برسد به تفتیش اتاق اساتید توسط بیگانه
احسان۴۲۹۹۵۵۱۴:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
هی اصلاحات و دولتی و اصولگرا نکنین. از نظر مردم همه یکی هستن.
ناشناس۴۳۰۱۵۸۱۶:۰۲:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این بساط را راه انداختند که همین موارد و بلکه بزرگتر از این موارد تحت الشعاع قرار گیرد.
ناشناس۴۲۹۳۳۳۰۸:۴۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
انتشار نام و عکس یک دختر زیر سن 18 سال با عنوان" رقاص " آیا مجاز و مباح است؟
علی۴۲۹۶۵۷۱۱:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اگر مباح و درسته پس چرا اسم و عکس اختلاسگرا و دردها و جانی هارو نمیذارن؟
حمید۴۲۹۳۳۴۰۸:۴۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
به نظر من اکثریت قریب به اتفاق مردم جامعه ما در این دوران با تحلیل شما کاملا مخالف هستند.
ناشناس۴۲۹۳۴۰۰۸:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
...برای یک همچین اتفاقی اونقدر مقاله می نویسید که شاید مثلا اکثریت مردم رو توجیه کنید! مردم فهمشون از نویسندگان این مقاله بیشتر هست! مردم می دونند در جایی که کودکان سر گشنه به بالش می کذارند در حالیکه حقشان خرج فلان موسسه و رانت میشه، هزینه یک ساعتی هم برای دستگیری یک نوجوان 17 ساله گناهش هم اصراف هست! یک پیش بینی (امیدوارم این رو نشر بدهید) : .. علی را سرلوحه خود قرار دهید که خوارجیان در جمعتان به ذبح اسلام مشغولند!
بهروز۴۲۹۳۴۷۰۸:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
برخلاف خواربار فروشی, وزن کشی مسائل اجتماعی کیلوئی نیست. پدیده های اجتماعی, مقولاتی جاندار هستند که برخی با وجود وزن قابل توجه شاید رو به مرگ باشند. بر عکس پدیده هائی هم هستند که در بدو امر شاید چندان بچشم نیایند, اما رو به آینده دارند. واقعیت آنست که سلیقه عمومی اجتماع امروز ایران نسبت به سالها پیش کاملا تفاوت کرده و اگر قوانین همراه این تغییرات به روز نشوند, کم کم از چشم افتاده و بیشتر باعث تمسخر خواهند بود.
2۴۲۹۳۴۹۰۸:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
الف جان ! کسی با برخورد مخالف نیست لکن این ...نمایشی که صدا و سیما برگزار کرد دهن کجی به مردمی بود که نامحرم هستند و مسوولین نظام واقعیت ها و فسادهای اقتصادی را از آنها پنهان می کنند . بگیرید و ببندید فقط بطور یکسان و عادلانه البته رای مردم به روحانی کار را برای ایجاد عدالت مشکل کرده است . این مساله را من همان اول می دانستم.در این خصوص مردم بی تقصیر نیستند .
ناشناس۴۲۹۸۷۶۱۳:۴۰:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من با برخورد مخالفم از طرف من یکی حرف نزن
پیما۴۳۰۷۹۵۰۱:۵۴:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
خواهر خودت این حرکات ناجور رو انجام میداد بازم موافق بودی؟
ناشناس۴۳۰۱۹۹۱۶:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
البته رای مردم به روحانی عدالت را مشکل کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا نه که در دورانهای دیگه شاهد تحقق عدالت حضرت علی بودیم ! در ض
ناشناس۴۳۰۲۹۹۱۷:۵۹:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از طرف منم‌حرف نزن
dayani۴۲۹۳۵۴۰۸:۵۲:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از نوشتن این متن چه هدفی را دنبال کردی. بپذیریم که همه را درست می گوئید. اما به تناقضات مربوط به این مطلب چه می گویی. صدا و سیما بازجویی می کند ، اعتراض می کنند ، می گوید قوه قضائیه گفته است اینکار را بکن . قوه قضائیه می گوید من نگفته ام و د خالتی نداشته ام. نیروی انتظامی می گوید صدای گربه مربوط به این فرد نیست ، از جای دیگر صدا را برداشته روی این صحنه گذاشته اند. آیا همه این ادعاها و انکارها و صحنه سازی ها در پهنه جامعه9رخ نداده است ؟ چرا برای خطای یک زن ، اینهمه اقدام می شود، اما برای خطای یک دستگاه وابسته به دولت یا غیر دولت هیچ مسئولی صدایش در نمی آِید. تازه نظر وزیر جوان را هم که شنیدید، صحنه سازی برای فراموشی شفافیتهای مرتبط با اقدامات دریافت کنندگان ارزدولتی و فروش کالا به قیمت ارز بازار !!
وکیل غلامحسین لو۴۲۹۳۶۵۰۹:۰۰:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما که اینقدر به سینه خودت میکوبی بدان و آگاه باش که پخش اعترافات این بچه هم غیرشرعی است هم غیرقانونی. مشکل ما برخورد قانونی نیست مشکل ما کسانی هستند که باشادی و رقص مشکل دارند کدوم قانون گفته رقص غیرقانونیه کجای قرآن گفته رقص حرامه برادر ... این چنین مطالبم باید حقوقدانان بنویسن نه افراد غیرحقوقی
ناشناس۴۲۹۳۷۱۰۹:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
توجیه کردن و سفسطه پس برقص تا برقصیم و بچرخ تا بچرخیم
ناشناس۴۲۹۳۷۵۰۹:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متاسفانه این مقاله فقط تشویق به تظاهر است ‘ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانه‌ی خودش است، کار شخصی میکند.` یعنی لازم نیست اعتقادی وجود داشته باشد فقط و فقط به دلیل کشور اسلامی موظفیم که تظاهر به پیروی از احکام اسلامی بکنیم . آیا این به معنی .. نیست که فقط ظاهر دارد و از درون ..است.
شهر نشین۴۲۹۳۷۹۰۹:۰۸:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متناسب با تعهدی است که حکومت در قانون اساسی به ملت سپرده است ، این متن بخشی از نوشتار شماست و اما سوال من ، آیا حکومت اسلامی در قانون اساسی تعهدی به ملت نسپرده در برابر اختلاس و رانت و پولشویی و .... پس چرا مثلا در پرونده فریدون و جهانگیری و .... اینهمه مماشات می بینیم بعد از گذشت و تلف شده این همه وقت حتی یه حکم درست و درمون در مورد این رانتها صادر نمیشه یا حداقل اطلاع رسانی نمیشه یا در مورد همین مورد اخیر سلطان سکه اسم نداره آیا مگه حضرت امیر علیه اسلام نفرموده که در وسط شهر شلاق بزنید و در بازار بگردانید تا ...... البته باید بگم که با دستگیری و مجازات کردن اون خانم به علت جرمش کاملا موافقم و راضی ولی با عملکرد صدا و سیما در این مورد اصلا. هر چند جامعه خبری تحلیلی الف با این نگاه من مشکل داره و ایت متن رو نشرش نمیده ولی ما نوشتیم و گفتیم تا وظیفه خودمون رو انجام داده باشیم.
ناشناس۴۲۹۳۸۱۰۹:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چه کسی گفته پیج افراد که آدرس مشخصی داره محل عمومیه؟ شما تا آدرس رو وارد نکنی نمیتونی وارد بشی. هیچ کس تصویر صفحه این خانم رو سر راه شما قرار نمیده. پس میشه گفت پیج هر کس عینه خونه ش میمونه. تا نری توش نمیتونی ببینی
ناشناس۴۲۹۹۳۵۱۴:۱۰:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
با استدلال شما میدان انقلاب هم مکان عمومی نیست چون آدرس مشخص داره و تا سوار ماشین نشی و آدرس به راننده ندی نمیتونی بری میدان انقلاب. هیچ کس هم اونجا رو سر راه ماه قرار نداده!!! مکان عمومی یعنی جایی که هرکس خواست بدون اعتراض دیگران بتونه وارد بشه
ناشناس۴۳۰۰۲۵۱۴:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خیلی حرفت بی ربطه خدا وکیلی با این استدلالهای خنده دار می خواین این نسل جوان را قانع کنید ؟ میدان انقلاب را با پیج شخصی یه دختر 17 ساله مقایسه می کنی ؟ خدا بیامرزه طرز فکر شماها را
ناشناس۴۳۰۱۸۹۱۶:۲۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من فقط خواستم بگم این مدل استدلال کردن غلطه. اگر دقت کنی فقط به جای پیج شخصی کلمه میدان انقلاب رو جایگزین کردم همین. اگر این استدلال برای پیج شخصی درسته پس برای م انقلاب هم درسته اگر برای میدان انقلاب غلطه که حتما غلطه پس این استدلال مناسبی نیست. ممکنه شما منو با یه استدلال دیگه قانع کنی ولی این استدلال حتما غلطه. به جای اینکه حرص الکی بخوری اصل مطلب رو دریاب. ارادتمند.
ناشناس۴۳۰۱۲۵۱۵:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما بین یک مکان عمومی مثل میدان اتقلاب را با پیج شخصی یک فرد یکسان گرفتی میدان انقلاب مال شخص خاصی نیست هیچ شخص حقیقی نمی تواند ادعای مالکیت بر میدان انقلاب داشته باشه و میدان اتقلاب به نام یک فرد و تحت مالکیت شخص خاصی نیست و یا شخص خاصی نمی تواند تغییری در ان ایجاد کند اما پیچ یک فرد مال آن فرد است یک مکان عمومی متعلق به همه است و یک پیچ متعلق به یک شخص است و آن شخص این اجازه را دارد که تغییر در آن فضا را ایجاد کند و یا یک ورودی بگذارد که هر کسی که من آن را اد کردم اجازه ورود دارد در صورتی که میدان انقلاب مال یک فرد خاص و تحت نام یک فرد خاص نیست حالا فرق این را دو را با هم متوجه شدی؟
ناشناس۴۳۰۱۵۱۱۵:۵۹:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما آدرس وارد نکن و وارد خانه مردم نشو مثل این است کلید بندازی بری خانه مردم و بعد بگویی خوب کلید داشتم پس حریم خصوصی نیست...کسی که ماهواره دارد اگر حقیقتا معتقد است و جانماز آب نمی کشد سراغ شبکه های سازوآوازش نمی رود.... درکش اینقدر سخت است!!!!!
ناشناس۴۳۰۲۳۱۱۶:۵۵:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آدرس پیجش به مثابه کلید می ماند .مجبورتان نکردند وارد شوید.
ناشناس۴۲۹۳۹۵۰۹:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
قبول کنید اشتباه کردید
تبریزی۴۲۹۳۹۸۰۹:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
"حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند" اون کار از نظر شما غلطه از نظر خودش خیلی خیلی هم درسته و نظر شما هم براش مهم نیست. هیچ کس مجبور نیست نظر شما رو قبول کنه.
ناشناس۴۲۹۶۵۵۱۱:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
لابد کار رضا خان ( کشف حجاب) هم کار درستی بوده؟ با این اوصاف حتماً خدا اشتباه می‌کنه ،شما بیشتر میفهمی خدایا آنی و کمتر از آنی ما رو به حال خودمون واگذار نکن
تبریزی۴۲۹۸۱۹۱۳:۰۹:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نه کار رضاخان درست بوده نه کار اینها. خدا انسان رو آزاد آفریده ولی نه شما به آزادی انسان اعتقاد دارین و نه رضاخان اعتقاد داشت. لابد خدا نمی فهمه شما می فهمی؟ بابای دختره حق داره بهش تذکر بده ولی هیچ حکومتی این حق رو نداره که تو زندگی شخصی مردم دخالت کنه. اینجا هم افغانستان نیست. خیلی از مردم هیچ مشکلی با این جور مسائل پیش پا افتاده ندارن. انگار ما رقص نیدیم یا مو ندیدیم. اگه کسی با دیدن رقص و مو و ... از خود بی خود می شه بهتره بره خودش رو درمان کنه.
ناشناس۴۳۶۷۱۳۱۸:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آخه این چه استدلالیه! چند وقت دیگه طرف لخت عور میاد تو خیابون بعد میگه اگه مشکل داری برو خودتو درمان کن!!!!
ناشناس۴۲۹۶۷۰۱۱:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
معمولاً اگر بابایی دست بچه اش سیگار ببینه یکی می خوابونه تو گوشش نوازشش نمیکنه، نمیگه بیا با هم بکشیم
ناشناس۴۳۰۴۵۰۲۰:۳۷:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شاید در فرهنگ خانوادگی ...برای تربیت کودک رسم است بکوبند زیر گوشش
ناشناس۴۲۹۷۹۲۱۲:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من اگه لودر سواری دوست داشته باشم به خودم مربوطه ولی اگر دوست داشته باشم با لودر بیام وسط حیاط منزل شما باز هم فقط به خودم مربوطه!!؟؟ این خانم هم با لودر رقص اومده وسط حیاط ذهن من. الان باز هم فقط به خودش مربوطه؟ شما جمله اول که گفتی کاملا درسته اما به شرطی که هر کار غلط یا درستی میکنه فقط برای خودش باشه.
ناشناس۴۲۹۹۲۹۱۴:۰۷:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کسی به شما کاری نداشته شماها با اختیار خودتون تشریف بردین توی پیج اون خانم و صدا و سیمای شما هم اون خانم را در کل دنیا معروف کرد
محسن۴۲۹۹۳۳۱۴:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
با لودر نیومده تو حیاط ذهن شما، شما ذهنت رو برداشته ای رفته ای وسط مسابقه لودر سواری تو اینستاگرام! اونجا نرو، لودر هم نمیاد وسط ذهن تو!
ناشناس۴۲۹۹۵۴۱۴:۱۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
پیج خصوصیش وسط حیاط شما نیست..... تو آدرس واارد می کنی و وارد حیاط او می شوی.
ناشناس۴۳۰۱۳۵۱۵:۴۷:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مقایسه لودر سواری با پیج اینستاگرام و رقص؟!! خیلی باحالین شماها قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید
ناشناس۴۳۰۲۱۱۱۶:۴۲:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کسی مجبورت نکرده بود بری با لودرت تو پیچش مشکل از فکر بیمار تو هستش
ناشناس۴۲۹۴۰۱۰۹:۱۶:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مثلا سعی کرده بگه خلاف شرع بوده گویا نوسینده در سرزمین عجایب زندگی میکنه و چشم پوشی از واقعیت ها از دزدی و اختلاس رانت و که توسط نور چشمی ها انجام میشود خلاف شرع نیست برای اینها
علی۴۲۹۴۰۳۰۹:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
همزمانی سالروز کشتار مدافعان حجاب در حرم رضوی با پخش فیلم رقاصی یک زن و برداشتن حجاب توسط برخی زنان در ملا عام نشان از یک توطئه حساب شده دارد
ناشناس۴۲۹۶۸۴۱۲:۰۳:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
هر شب خواب توطعه می بینی؟ حالا مگه شما چه هستید که فکر میکنید همه جهان بر علیه شما توطعه میکنند؟ نه جانم دنیا بسیار بزرگتر از شما است که بخواهد پیوسته به شما بپردازد
محسن۴۲۹۹۲۷۱۴:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ببخشید حالا این توطئه حساب شده کار کیست؟ صدا و سیما؟؟؟
خورشیدی۴۳۰۴۰۰۱۹:۴۸:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
افکار امثال تو جامعه رو با این روز انداخته..
دکتر۴۲۹۴۱۲۰۹:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از کجا میدانید که طرف مسلمان است؟ اگر از اقلیت‌ها باشد که کارش حرام نیست. از کجا میدانید که طرف داخل ایران است؟ در احوالات شخصی تجسس میکنید سپس بازداشت میکنید. مجبورید تجسس کنید تا بفهمید که طرف مسلمان و در ایران است سپس به او گیر بدهید و همانطور که گفتید: «تجسس از محرمات است و تحصیل دلیل از طرق نامشروع هم ایراد قانونی دارد» و قابل استماع نیست!
ناشناس۴۲۹۴۱۶۰۹:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خدا خواست این دختر دیده بشهoo
ناشناس۴۲۹۴۳۰۰۹:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
یه دختری اومده یه اشتباهی کرده،پلیس دستگیرش کرده،ولی اینکه بعضیا فریاد «وا اسفا» سر میدن که آزادی از بین رفت، دین این جوری نیست، شما ظالمین و ..‌. این چیزیه که از اول خلقت هم بوده افراط_تفریط طرف بخشی از دین رو قبول داره با بقیه اش مخالفه یکی حجاب یکی دیگه حق الناس یکی خمس و زکات
ناشناس۴۲۹۴۳۲۰۹:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از قدیم میگن کسی را که خوابیده میشه بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب می زنه نمیشه، حالا حکایت شما است. اکثر مردم معتقدا که این سرعت عمل در خصوص اینجور جرایم کوچک و نشان دادن تصاویر به اصطلاح مجرم بدون قطعیت حکم دادگاه فقط باعث عدم اعتبار ..صدا و سیما می شود. این همه جرایم بزرگ دیگر تو این مملکت اتفاق می افتد که سالها طول میکشد که حکم صادر بشود و مجرم بیاید صدا و سیما و یا اینکه اصلا نمی آید .
حسین۴۲۹۴۳۵۰۹:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
فعلا که شما دارید هیاهو میکنید .همین مجتهدین یک بحث دارن بهش میگن مهم و اهم وقتی اهم هست پرداختن به مهم دور از عقله وقتی یک عده با فساد و دزدی موجب فقیرتر شدن هر روز مردم میشن و طبق همین روایات انسان فقیر ایمانش رو از دست میده پس اگه شما به فکر ایمان مردم هستید باید به اون بپردازید من به عنوان یک جوان ۲۷ ساله که در شبکه های اجتماعی هستم این خانم رو ندیده بودم تاحالا ولی چیزی که فراوان دیدم دزدی و رشوه و ناعدالتی است الف جان اگه به فکر مردمی این پیامو منتشر کن و.. جدا کن
ناشناس۴۲۹۴۴۲۰۹:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
باز هم استفاده از نام انقلاب و شهدا و جانبازان از اقای نویسنده خواهش دارم سوار اتوبوس واحد یا مترو در هر منطقه در تهران و نظرش با صدا بلند اعلام کند و عکس العمل مردم انقلابی و مومن و سوار اتوبوس و مترو بشنوه و به خوانندگان الف راست حسینی بگویید چطور بود
ناشناس۴۳۰۰۹۲۱۵:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اتوبوس و مترو مال من و شماست که اینجا کامنت می ذاریم و چشم هامونو می مالیم که الف لطف کنه کامنت ما را منتشر کنه و دل ما یه خورده خنک بشه که اقلا حرفی زده ایم ! حضراتی که نظریات و و عقایدی مشابه نویسنده ی این مقاله از مغزشون تراوش می کنه جزو اقلیت برخوردار لوکس و مرفه هستند و با تاکسی و مترو و اتوبوس تردد نمی کنند که از درد دل مردم عادی با خبر بشن با هم رده های خودشون معاشرت می کنند و همیشه خود حق پندار می مانند
ناشناس۴۲۹۴۴۳۰۹:۵۲:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آنهایی که طی سالهای سال در لباس خدمت به ملت ایران ( در مشاغل مختلف دولتی و خصوصی ) با عملکردهای " خطاء و ناصوابشان سهواً یا عمداً " زندگی مردم را نابود کرده و میکنند ، مگر در ملاء عام این کارشان را انجام نداده و نمیدهند ، مگر خلاف دستورات خداوند و معصومین و شرع و عرف و قوانین مملکتی عمل نکرده و نمی کنند و هزاران " مگر غیر قابل گفتن " ۴دیگر ، پس چرا هرگز و هرگز و هرگر و ........ از این دست رفتارهایی که با امثال این خطاکاران شده است با آنان نشده و نمی شود و نخواهد شد ، مشکل تبعیض کشنده است همین و بس .
ناشناس۴۲۹۴۴۴۰۹:۵۳:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
برادر موضوع خلاف شرع بودن و نبودن نبوده است. موضوع بی تفاوتی نسبت به خیلی از مسائل شرعی بزرگ و بزرگنمایی این خلاف های کوچک است. داستان مائده براحتی با یک احظار و گرفتن تعهد برای عدم تکرار حل میشد ولی اینکه بیایید در تلویزیون پخش بشود و اینطور بزرگنمایی شود به نظر دنبال لاپوشانی خیلی مسائل هستیم.
ناشناس۴۲۹۴۴۸۰۹:۵۷:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من این خانم رو نمیشناختم تا این که شما اطلاع رسانی کردین رفتم و کاراشو پیدا کردم و دیدم خیلی جالب بودن هنرمندانه و موثر بود از نظر من کارش اصلا زشت نبود بلکه زیبا و تاثیرگذار بود
ناشناس۴۲۹۴۵۰۰۹:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
برخورد قضایی یک بحث است، آوردن در تاویزیون‌جلوی چشم‌میلیونها نفر یک بحث دیگر.
همتون دزدین۴۲۹۴۵۱۰۹:۵۹:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کاش همینقدر که برای رقص یک دختر 17ساله وامصیبتا راه انداختید و سینه چاک کردید و حرف از حق الناس میزنید از پولهایی هم که از جیب مردم و بیت المال برده و خورده شده و میشود هم اینقدر عکس العمل نشان میدادید!
من۴۳۰۲۱۷۱۶:۴۵:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مگر اینکه .....!!!!!!
ناشناس۴۲۹۴۵۳۱۰:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
با مطالب خیلی از سایتها کنار میام. چون میان مطالبی رو مینویسن بعدشم نظرات مختلف رو اصلا منتشر نمیکنن. گویی اصلا نمیبینن. خب این قابل درکه. اما مقالات منتشر شده در سایت الف خیلی برام عجیبن. میاید مقاله ای مینویسید که مثلا نظر امت اینه که باید اینطور عمل بشه. بعد تمام نظرات و مثبت منفی هایی که زیرش داده میشه برخلاف نظر نویسنده هست، اما باز هم در روزهای آینده همون مقاله رو از همون منظر فقط با ادبیاتی مختلف منتشر میکنید
ناشناس۴۳۰۰۷۹۱۵:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
صحبت شما کاملا درسته باز هم جای تقدیر و تشکر داره ماها به این امید که حرفهایمان در جایی منعکس بشه اینجا میایم و نظر می دیم چون واقعا جایی برای شنیده شدن حرفهای ما در این مملکت نیست تمام تریبون ها و رسانه ها در دست یک گروه و یک تفکر اقلیته که مدام از این نوع مقاله ها از مغزشون تراوش می کنه و فقط همین نوع مقالات برای چاپ ایمن هستند ! مابقی هم زیر تیغ سانسور و ارعاب همین گروه حداقل با مرارت کار می کنند جناب توکلی اگر همت کنند این نظرات منتشر شده و اون سانسور شده ها را به سمع و نظر حضرات برسانند در حق ماها که انگشت رنجه می کنیم لطف کرده اند
یداله۴۲۹۴۵۴۱۰:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
وقتی مردم از حداقل حقوق اجتماعی خود مانند دسترسی به آب سالم و هوای پاک محرومند، امنیت اقتصادی و شغلی در وضعیت مطلوبی نیست و شرایط کار و ازدواج و حداقل زندگی برای جوانان فراهم نیست، حکومت به جای تدبیر و پاسخگویی به افکار عمومی و رفع مشکلات بنیادی هر روز با هیاهوی رسانه و تبلیغات افکار عمومی را به سمتی منحرف نموده و خود را از پاسخگویی رها می سازد. یک روز با ممنوعیت مدل مانتو، یک روز مدل مو، یک روز با قلع و قمع فضای مجازی و و و ... بستگی دارد امروز نوبت کدام باشد. ظاهرا نوبت به فیلمهای شبکه های مجازی رسیده که در همین 40 سال پس از انقلاب انواع و اقسامش در همه جا مشهود بود منتهی امروز نوبت هیاهو و جنجال سازیش فرا رسیده است. آقای الف در همین چند روز ده ها مقاله در این مورد نوشتی و حوصله مخاطبانت را سر بردی، چقدر به رانت بگیران دلار و افشای نام دانه درشتهای آنها در همین مدت پرداختی؟! یه مقاله نصفه نیمه در مورد ویلای 10 هزار متری نوشتی و بعدش تکذیب و انکار کردی. ولی ول کن این دختر بینوا نیستی و هر روز مدل جدید میاری دیروز با اسم کوچک امروز عکس و تفصیلات. واقعا قباحت داره. متاسفم برای الف
ناشناس۴۲۹۴۵۶۱۰:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
در مورد پاراگراف اخر؛ اگر هم تعداد جوانانی که امروز حاضر به جبهه رفتن باشند به اندازه دهه شصت باشد، که نیست، چون جمعیت دو و نیم برابر شده حالا از نظر درصد بسیار اندک هستند.
مجتبی۴۲۹۷۶۸۱۲:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
منظورت رو نمی‌فهمم! اما اگر اندک هم باشیم، تا آخرین قطره خون پای آرمان‌هایمان می‌ایستیم. ایستادگی در برابر کسانی‌که آرمانی جز شکم و .. ندارند، چندان دشوار هم نیست.
ناشناس۴۲۹۹۳۸۱۴:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
فقط شماها آرمان و اعتقاد دارین ؟ مردم دیگه حتما حق ندارن آرمان و آرزویی بر خلاف آرمانهای شما داشته باشن ؟ من هم آرمانم اینه که در جامعه ای زندگی کنم که همه به عقاید یکدیگر احترام بذارن و سلیقه و اعتقاد و ایدئولوژی خود را تحمیل نکنند و از کنجکاوی و فضولی و تجسس در امور دیگران دست بردارن
ناشناس۴۲۹۹۴۷۱۴:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
پس هر وقت منظور را فهمیدی جواب بده
ناشناس۴۳۰۰۴۹۱۵:۰۳:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آرمان شما ها چیه ؟ تحمیل کردن طرز فکر و روش زندگیتون به تمام مردم ؟ با این اوضاع و شرایط اسفبار که طی این چهل سال برای مردم ایران ساخته شده تکلیف آرمانهای شما کاملا روشنه
دکتر۴۳۰۰۰۳۱۴:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
جبهه بروند؟! زهی خیال باطل! از مردم خواسته میشود برای کمک به کشورشان و هموطنانشان از یارانه انصراف بدهند هیچ کس نمی آید. از مردم خواسته میشود طلا و ارز خود را به بازار بیاورند هیچکس نمی آورد. وقتی مردم در جنگ اقتصادی پیش قدم نمیشوند و مال خود را نمی آورند چطور انتظار دارید که جان خود را در جنگ واقعی کف دست بگیرند و مثل دوران دفاع مقدس به صحنه بیایند...
ناشناس۴۲۹۴۵۷۱۰:۰۲:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مطالب فوق واقع بینانه نیست و با واقعیت اجتماع فاصله ی بسیار دارد در ضمن نباید حق اون تعداد جوانهایی که به اصطلاح انقلابی نیستند و یا نمی خواهند باشند ضایع شود و گروه به ظاهر انقلابی صاحب امکانات ویژه باشند و زور داشته باشند که عقایدشان را تحمیل کنند
ناشناس۴۲۹۴۵۸۱۰:۰۲:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
با پیش فرض اینکه اینها چند زن هستند نتیحه گیری می کنید. در صورتی که درصد بالایی از جامعه هستند. به هر حال مطلب توجیهی تون مثل همیشه فقط خودتون رو قانع می کنه
ناشناس۴۲۹۴۶۵۱۰:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تجسس از محرمات است و تحصیل دلیل از طرق نامشروع هم ایراد قانونی دارد.! عجب. پس برای همین است که برای جمع آوری آنتن های ماهواره به داخل خانه مردم هجوم میبرند و یا از دیوار باغ و ملک شخصی مردم بالا میروند و شرکت کنندگان در مهمانی یا جشنهای خصوصی یا بقول خودشان پارتی را دستگیر میکنند!
ناشناس۴۲۹۴۸۲۱۰:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چرا درک نمی کنید؟؟؟!!!!!! صحبت بر سر این است که چرا همین رفتار را با اختلاسگران و مفسدان اقتصادی ندارند....خودتان را اینقدر به در و دیوار نکوبید برای توجیه عمل زشت سیما.... قضیه باند و گروه فحشا نبوده،قضیه یک دختر نوجوان بوده که آنطور آبرویش را بردند که خود مصادق بارز اشاعه فحشا بوده......هرچقدر هم در توجیه عمل ناپسند سیما تحلیل و متن بگذارید عقل و قلب مردم نمی پذیرد چون دوگانگی در رفتار را بارها شاهد بوده و هستند..... در سیره حضرت رسول صلولت الله علیه و آله بی آبرو کردن مسلمان ولو گنه کار نبوده ونیست.
ناشناس۴۲۹۴۸۳۱۰:۱۹:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
موارد فوق با واقعیت اجتماع فاصله ی زیادی دارد نظر یک گروه حداقل به عنوان رای و نظر حداکثر مردم جایگزین شده ولی حتی اگر مخالفین اوضاع فرهنگی فعلی اقلیت هم باشند ، اقلیت حق دارند در کشورشان بدون جبر و فشار بی مورد زندگی کنند
سیدرضا۴۲۹۴۸۶۱۰:۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
با سلام آقای علی مطهری پخش فیلم اظهارات مربوط به رقص اینستاگرامی ازصدا وسیما را مصداق جرم این سازمان اعلام کردن که قابل پیگیری است.
ناشناس۴۲۹۴۸۸۱۰:۲۲:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این دختر و امثال اون در تور شبکه های منسجم ضد فرهنگی گرفتار شدن برخورد با اینها سرجاش اما باید اون سرشاخه های اصلی این شبکه فساد دستگیر شن
ناشناس۴۲۹۶۹۲۱۲:۰۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از منظر شما فرهنگ چیست؟ دروغ گفتن، خو گیری به دروغ شنیدن، تهمت زدن، اختلاس و مال حرام خوردن، دست در جیب هم کردن برای گذران زندگی، فقر و نداری، ارباب و رعیتی، صغیر و کبیر کردن جامعه و.... جزء فرهنگ هست یا نیست؟
ناشناس۴۲۹۷۴۶۱۲:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خدا همه مریضها رو شفا بده ان شاء الله
ناشناس۴۲۹۴۹۱۱۰:۲۲:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
یک سوال مهم : چرا در سوریه و لبنان و ترکیه و .... حجاب اجباری نیست و رقص و آواز زنان آزاده ؟ اسلام اونها چرا با ما فرق داره ؟ قران و پیغمبر علمای اونها با ما فرق داره ؟ نگین اونها می رن جهنم ماها می ریم بهشت که ما الانش هم توی جهنم هستیم
ناشناس۴۲۹۴۹۹۱۰:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
سکوت!!
مازندرانی۴۲۹۵۰۰۱۰:۲۴:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این جمله ات منوکشت"درحکومتی که بنام اسلام بر سرکارآمده ارتکاب به جرم وحرام و...کوچک وبزرگ ندارد و تکلیف است که حرام شرعی تلقی شود".عزیز دل برادر انگار تو این مملکت زندگی نمیکنی یا چشمت را بسته ای
ناشناس۴۲۹۵۰۵۱۰:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اتفاقا همان بی عارهای جبهه نرفته و اقا زاده .امروز مدعی اجرای اسلام فرصت طلبانه خود هستند. کدام یک از فرزندان سران مملکت از بالا تا پا یین رفتند شهید شدند رفتند مجروح شدند کسی که شهید نداده و یا مجروح نداده ..نباید راجع به شهادت حرفی بزندیک ..
مصطفی۴۲۹۵۱۳۱۰:۳۰:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
سلام. دادا یه کمی فرق داره. این خانم در برابر انظار نرقصیدن و دیدن رقصشون بی اختیار انجام نمی شه.
ناشناس۴۲۹۷۳۴۱۲:۳۰:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
دقیقا یه عده بیست چهاری نشستن جلوی کامپیوتر و به پیج های مردم سر می زنن و یقه چاک می دن و وا اسلاما سر می دن
ناشناس۴۲۹۵۱۵۱۰:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نویسنده ی مطالب فوق کلا اطلاعی از واقعیت موجود در اجتماع ندارد تحمیل عقاید اقلیت بر اکثریت مردم ادامه نخواهد یافت تحمیل تفسیرهای سختگیرانه از دین هم چون دانش مردم بالا رفته و خود پژوهش و مطالعه می کنند مردم سفر می کنند و کشورهای دیگر را می بینند اگر مبنای تصمیم گیری در مسائل کلان مملکت هم تکیه بر این اقلیت باشد .............
محمد قاسمی۴۲۹۵۲۲۱۰:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خداوکیلی چند دقیقه وقت گذاشتی این رو نوشتی ؟؟ مشتی برخی گناهان از دیگر گناهان بزرگ تر هستند که یکی از آنها نبود عدالت در برخورد با مفسدان است اگه قرار بر رفع گناه باشه و ارزش انقلاب علیه اون رفع ربا از کشور اسلامی در اولویت تمام مسائل کشور قرار داره
فرزند وطن۴۲۹۵۳۳۱۰:۳۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
دوست عزیز صد متاسفانه قشر مذهبی و ارزشی این اقدام خرسند نیستند اولویت ما اجرای عدالت و پس از آن اگر کاری نماند برخورد با دختر 17 ساله و رقاص است
ناشناس۴۲۹۶۷۴۱۱:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اون قشر مذهیب که می فرمایید خرسند نیستند چند درصد مردم ایران هستند ؟ اگر ..
فرزند وطن۴۳۰۴۹۳۲۱:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
منظورم از نحوه برخورد با این خانم بود یکم دقت بفرمایید
ناشناس۴۲۹۵۳۴۱۰:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بروید آنهایی را بگیرید که با یک دفتر استیجاری خالی میلیونها دلار ارز به قیمت دولتی گرفتند و به دو برابر قیمت فروختند نه یک دختر 18 ساله که گوشه اتاقش برای دل خودش می رقصیده .
ناشناس۴۲۹۵۳۸۱۰:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
با خواندن متن فوق وحشت کردم اگر در مسائل فرهنگی تفاوت واقعیت اجتماع و تصور حضرات اینقدر زیاد است پس در سیاست خارجی و سیاستهای اقتصادی و .... اوضاع اسفبار و رقت آور چندان عجیب نیست
نیما۴۲۹۵۴۴۱۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اگر کار در خانه جرم نیست پس برای چی پارتی ها رو میگیرین ؟ یعنی تا الان متوجه نشدین پر از تناقضین ! الف هم که سه چهارماهی است که کاملا محافظه کار و یک طرفه شده است و احتمالا اخرین دفعاتی است که بهتون سر می زنم !
ناشناس۴۲۹۵۴۵۱۰:۵۳:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
برخلاف تصور عموم، ماده 638 مجازات اسلامی اجازه مجازات کردن همه افرادی که علنا تظاهر به عمل حرام میکنند رو نمیده. دقت کنید: ماده 638 قانون مجازات اسلامی : هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید ، «علاوه بر کیفر عمل» به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می گرددو در صورتی که مرتکب عملی شود که «نفس آن عمل داری کیفر نمی باشد» ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. طبق این قانون اگر کسی تظاهر به عمل حرام کنه «علاوه بر کیفر عمل» به مجازات مشخص شده محکوم میشه و اگر عملی انجام بده که نفس عمل «دارای کیفر نمی باشد» ولی عفت عمومی رو جریحه دار کنه به یک مجازات دیگه محکوم میشه. پس مشخصه که مجازات اولی فقط برای مواردیه که خود اون عمل به تنهایی دارای کیفر مشخص شده در قانون باشه و همزمان در ملا عام هم انجام بشه. مثلا مشروب خواری یک جرمه و انجام اون در ملاعام علاوه بر کیفر مشروب خواری یک مجازات ثانویه هم داره. همچنین اگر نفس عمل یک مجازات مشخص شده در قانون نداره ولی عفت عمومی رو جریحه دارکنه، شامل مجازات قسمت دوم این بند میشه.
ناشناس۴۳۰۱۱۷۱۵:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تفسیر قانون بر عهده خودشونه!! هر جور دلشون بخواد تفسیر میکنن! تلاش نکن در این مورد!!
ناشناس۴۳۰۲۶۷۱۷:۴۱:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این ماده نیاز به تفسیر نداره. کاملا واضحه. یعنی ابهامی نداره مگر کسی که اصلا دقت نکنه.
ناشناس۴۲۹۵۴۸۱۰:۵۴:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
منصفانه یک نگاه به وضع مملکت بندازید ، شما یک کم خجالت هم چیز خوبی باشه !!!
ناشناس۴۲۹۵۶۵۱۱:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
یعنی حتی نکردید عکس دیگری برای مطلب انتخاب کنید
ناشناس۴۲۹۵۷۲۱۱:۰۶:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
حالا اینا که گفتی ما باید چه نتیجه ای بگیریم؟ اینکه کسی خلاف قانون رفتار میکنه باید تاوان بده قبول اما آیا اینجوری؟ این رفتارهای نادرست رسانه میلی و دستگاههای امنیتی و قضایی اتفاقا دافعه را زیاد میکنه و اثر تنبیهی هم در جامعه نداره و در اصل اقدام علیه ارکان نظام باید تلقی بشه چون اعتماد عمومی را به این دستگاهها از بین میبره خصوصا اینکه مردم دائما مقایسه میکنند این رفتارها را برای جرائمی که هم از نظر مقدار و اهمیت اینقدر نازل هستند و در بستر جامعه تاثیر نزدیک به صفر دارند در مقابل جرائمی گسترده و سنگین که همه ارکان زندگی مردم را دائم به مخاطره می اندازد اما دریغ از یک حرکت از جانب این دستگاهها
ناشناس۴۲۹۵۸۴۱۱:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
دهه شصت تمام شد. پنبه را از گوشتان بیارید بیرون.
ناشناس۴۳۰۷۴۲۰۱:۰۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
والا من بچه بودم اینا مسئول بودن الان دیگه دارم پا به سن میزارم دقیقا همین افراد دارند ...هستن فقط جاهاشون عوض شده
ناشناس۴۲۹۵۸۶۱۱:۱۳:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من هنوز نشنیده ام کسی گفته باشه که افرادی را که غیبت می کنند تعقیب کنید ! ولی به کرات از طبقات مظلوم و فقیر و جوانان نا امید و بی کار و بی آینده شنیده ام که چرا دزدان و اختلاسگران و تاراج کنندگان بیت المال و آقازاده های دزد و ژن های خوب اشرافی و فخر فروش را تعقیب نمی کنید ؟
رمضانی۴۲۹۶۰۸۱۱:۲۵:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بحث اصلی بر سر این نیست که آیا جرمی اتفاق افتاده است یا نه که عده ای معتقد هستند کار این دختر جرم است و عده ای معتقد هستند که جرم نیست بلکه انتقاد اصلی و چیزی که باعث خشم مردم شد رفتاری بود که با یک دختر نوجوان که تازه اول زندگیش می باشد است. این که یک دختران نوجوان را با آن وضعیت مورد بازجویی و اعتراف قرار دهند و بعد در صدا و سیما به نمایش بگذارند عمل زشت و غیر انسانی است. این یعنی با سرنوشت یک دختر نوجوان بازی کردن و آینده او تباه کردن. آیا مجریان این برنامه با خود فکر کرده بودند که این رفتار چه آثار مخربی بر روح و روان و آینده او می گذارد؟
ناشناس۴۲۹۶۳۵۱۱:۳۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
عزیز من داعش می خواست سبک زندگی به مردم بده بزور ..
ناشناس۴۲۹۶۳۶۱۱:۳۷:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اینکه میگین هیاهو موثر نیست خیلی خطرناکه. خواست مردم نباید نادیده گرفته بشه.
ناشناس۴۲۹۶۴۲۱۱:۴۴:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
یکی از دلایلی که من اصلا برنامه های صدا و سیما را نگاه نمی کنم اینه که اون پوشش اغراق آمیز خانم ها و رفتارها و حرفهای عجیب را در هیچ جای ایران نمی بینم طرف جلوی شوهر و بچه هاش حجاب کامل سراسری داره و شب با مانتو و مقنعه می خوابه !!!!!!!!!1 حرفها و برخودها که نگو ...... همه یک سویه موافق با یک طرز فکر خاص تبلیغ ها که ....... زنه دستهاشو می شوره در حالی که آستین لباسش تا پنج سانت از مچ دستش پایین آمده ! هیچ جای دنیا این نوع رفتار را نمی بینید صدا و سیما یک نمونه کامل از عدم آگاهی مدیریت اون از واقعیت زندگی مردمه این مقاله هم دقیقا از همون تفکر آمده
محسن۴۲۹۶۴۹۱۱:۴۷:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
همه فرض این نوشته این است که اکثریت غالب مردم نظرات مجتهدین و متشرعین رو در این زمینه ها قبول دارند. مشکل این است که چنین نیست! ششصد هزار نفر فالوئر خود گویای این موضوع است. ظاهر زنان و دختران در خیابانهای به خصوص شهرهای بزرگ گویای این موضوع است. نمی گویم همه بی حجاب هستند اما بدیهی است که آن نوع حجاب که در خیابانها دیده می شود حجاب مورد نظر متشرعین نیست. وانگهی، فرض کرده اید که کار در ملا عام صورت گرفته! خیر چنین نیست. کسی که به دیدن رقص این دختر می رود تصمیم گرفته که برود و ببیند. اینطور نیست که کسی که نمی خواهد ببیند بتواند ببیند. در ملا یعنی مثلا در خیابان کسی لخت شود. بعد من که نمی خواهم ببینم او را می بینم. و از همه مهمتر اتفاقا همان است که معلوم است همه متوجهش هستند اما خود را به کوچه علی چپ می زنند! کسی نمی گوید چون غیبت، دروغگوییف فساد و ... گناه بزرگتری است به این کار نداشته باشید. صحبت بر سر این است که حداقل به همان حدت و شدت که به این موضوع گیر می دهید به بقیه گناه ها هم گیر بدهید! در نهایت، از نظر من کار این دختر پسندیده نیست. نه به این خاطر که گناه است. کاش دختران پیشرفت خودشان را در جنسیت خودشان دنبال نکنند.
ناشناس۴۲۹۶۶۴۱۱:۵۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مردم آب ندارن نون ندارن دلار بالا رفته شما به یه رقص گیر دادین؟ این بحث رقص برا ما زندگی میشه؟ کشور دچار بحرانه اقایون رفتن سمت این موضعات فرعی که برا مردم نون واب نداره
ali۴۲۹۷۰۱۱۲:۱۰:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
هرچقدر از سیاست مبارزه با بیگانه دفاع میکنم، از ازار سیستماتیک شهروندان ناراضی هستم. یک روز به بهانه کتاب، یک روز ورزشگاه، یک روز لباس، یک روز فیلم،یک روز معلولین، یک روز زن و کودک، یک روزکارگر...
ناشناس۴۲۹۷۰۴۱۲:۱۳:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
پس شما می شناسیشون؟!!!
حسن۴۲۹۷۱۸۱۲:۲۲:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من به شخصه با برخورد با این جور اشخاص موافقم اما در صورتی که با امثال آقای ..و ...و تمام رانتخواران و مفسدان هم طبق قوانین شرع برخورد می شد و در حال حاضر این نمایش بیشتر جنبه گمراه کردن مردم از مسائل اصلی رو داره.
ناشناس۴۲۹۷۲۰۱۲:۲۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اصلا برابر تحقیقات حرکات موزون برای سلامتی بسیار مفید است.
اصفهانی۴۲۹۷۳۳۱۲:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آن کاری که در ملا انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی وظیفه دارد در مقابل آن بایستد.» حرام حرام است قبول ربا حرام نیست؟ مراجع ربارادربانکها نمیبینند؟ حکومت مگر اسلامی نیست پس چرا درمورد رباکه یک فعل حرام اندرحرم هست توسط بانکهادرحال اجراست حکومت بی تفاوت هست؟ اقای داورپناه شما که اینقدر دغدغه شریعت دارید لطف کنید درمورد اختلاسگران وبیعدالتی وتبعیض که توسط مسئولان نظام درحال اجراست مقاله تهیه کنید وکارانها رازیر سوال ببرید دوست عزیز من نمیگم این دختر خانم کارش عین ثواب بود نه ولی انچه مهم هست نگاه قهرامیز صداوسیما وپلیس فتا بود که بااین دختر جوان بجای امربه معروف ازاحکام قهریه متوسل شده اند اقای داورپناه مگر حضرت امام ره نفرمود صداوسیما یک دانشگاه هست؟ شما یک ساعت بشینید پای برنامه شبکه های سیما ببینید درخلال برنامه ها چقدر قماربازی درحال انجام هست مثلا فلان برنامه درحال پخش هست از ببینندگان میخواهد باارسال پیامک درقرعه کشی جوایز فلان جنس شرکت داده شوید ایااین قمارنیست؟ جوایزی درکارنیست و................. چرا درقوه قضاییه اختلاسگران بیت المال رابرای حفظ ابرویشان ازنام ونام خانوادگی استفاده نمیکند وبا اکتفا بر حروف اول نام وحروف اوب نام خانوادگی استفاده میکند که مبادا شان ومنزلت این جانی اقتصادی ودزد بیت المال پایین بیاید ولی درمورد این خانم عکس وفیلم گریه اش وابراز ندانستن وعدم اگاهیش پخش شده وهمین الانش هم شما برای ابروی این دختر وخانواده اش نیومدید عکس وی را نذارید چرا؟ چرا امربه معروف ما بجای اثر ومثبت منفی ودوری جستن ازاسلام وحکومت میشود چون روش صحیح اجرای امربه معروف را بلد نیستیم یا بصورت برداشت شخصی واحساسی انجام میدهیم ویا دستورالعملش براساس موازین شرعی تبین نشده است اقای داورپناه این اگر شماهیاهو میدانید واثرندارد لطفا یکسری به افکارعمومی درجامعه بزنید انوقت جواب خودراازافکارعمومی دریافت میکنید راستی ظلم کاردرستی هست یاازانظز شزیعت مذموم شناخته شده است؟ یک مقاله هم دراین مورد نهیه کنید رشوه ازنظر اسلام چه حکمی دارد؟ حرام هست یا حلال ؟ اگرحرام هست چردراین مورد دست بقلم نشده اید؟ اقای داورپناه حرکت این خانم درحدی نبود تا صداوسیما وپلیس وافکارعمومی را درگیر خودش کند وخیلی براحتی با احضار این دختر وخانواده اش ضمن تفهیم اقد ام وی وتعهد و تذکر وتوجیح و ارشاد میتوانستند به خانواده دختر وخودش امربه معروف اثرگذار کرده باشند وبااین وجود چون مردم منکر زیادی درجامعه میبینند وازسوی حکومت اقدامی صورت نمیگیرد این رقص خانم تحت شعاع تفکرات عمومی قرارگرفت مردم اختلاس و........................................ میبینید وسکون مسئولان را
ناشناس۴۳۰۰۴۷۱۵:۰۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ممنون
ناشناس۴۲۹۷۴۲۱۲:۳۱:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
رسما کشور ما دیوانه خونه است.
ميثم۴۲۹۷۶۹۱۲:۴۲:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
به تحلیل ها... و ندیدن واقعیت جامعه و نشنیدن خواست عامه مردم ادامه بدید برادر، خواهید دید که چ نتیجه ای خواهد داشت
ناشناس۴۲۹۷۹۴۱۲:۵۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
از خور ندگان ارز با نرخ دولتی چه خبر؟؟؟!!!!!!!!! دیگر کسی دنبالشان نیست؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس۴۲۹۷۹۶۱۲:۵۹:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این واقعیته که بخشی از مردم ایران مذهبی هستند و بخشی نیستند. بالاخره این دوبخش یا باید دایم با هم درگیر باشن یا هردو کوتاه بیان.
ناشناس۴۳۰۵۲۸۲۱:۴۵:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تا تفسیرت از مذهبی چه باشد
رضا۴۲۹۸۵۳۱۳:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این اتفاق بازجویی بیش از یک ماه ازش گذشته است و اوردی نداشت از سیما پخش بشود تنها به این دلیل پخش شد که فکر مردم را از بی عدالتی و گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط عده ای و گرانی روز افزون و تورم ۴ درصدی ماهانه منحرف کنند
ناشناس۴۲۹۹۷۱۱۴:۲۹:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من که تا دیروز نه این خانم را می شناختم نه میدونستم چه کاره هست ولی از دیروز تا حالا هم اسمشو ده بار دیدم و هم ویدیوهاشو صد بار . الان هم به اندازه رییس جمهور و مدیرعامل استقلال و پرسپولیس معروف شده است .
ناشناس۴۳۰۰۷۵۱۵:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اوه چه قدر کامنت ملت بی کار پولدار
محسن۴۳۰۱۱۰۱۵:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بنظر بنده در حال حاضر الویت مبارزه با فساد است که باعث دلسرد شدن جوانان از اسلام و نظام میشود نظام جمهوری اسلامی ما بدلیل عدم مبارزه یکپارچه و موثر با مفاسد اقتصادی در خطر است
ناشناس۴۳۰۱۸۱۱۶:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خدا قوت ! چقدر واکنش داشته این مقاله ! الف خیلی سانسور کردی هاااا حواست هست ؟
سعید۴۳۰۲۰۴۱۶:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
گویا در این سرزمین زندگی نمیکنی اقای نویسنده ...رقص یک دخنر بچه به خانواده اش مربوط است(در ایران زندگی میکنیم نه افغانستان ) هزارتا هم استدلال بیاری حقیقت عوض نمیشه .....از مرحله بدجور پرتی بخدا .............استدلال هایت حتی اگر درست باشه ....بدرد100سال پیش میخوردو بدرد طالبان و داعش ......خون باید گریست .....وای بر ما ......
بنده خدا۴۳۰۲۰۸۱۶:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما را بخدا و به هرکس که ایمان دارید. یکی به من بگه کار آن مسیولین که آب رود کارون را شور کردند و یک اقلیم را از آبادی انداختند و مردمشان را از آب شیرین محروم کردند بدتر است و حرام است و تعزیر دارد یا رقص این خانم یا هر خانم دیگر. چرا صدا و سیما از آن به اصطلاح مهندسین و کارفرمایان و مجریان اعتراف نمیگیرد و چرا آنها به تغزیر و شلاق محکوم نمیشوند.
ناشناس۴۳۰۲۶۹۱۷:۴۲:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
دقیقا چند روز پیش یه مصاحبه با آقای کلانتری در همین سایت خواندم که گفته بود طراحی و مطالعات اولیه ی سد در زمان شاه توسط امریکایی ها انجام شده دستور ساخت و مطالعات تکمیلی توسط جناب هاشمی مرحوم صادر شده ولی در زمان احمدی نژاد مکان احداث سد بنابر دلایل نامعلوم تغییر کرده و به کنار تپه های نمکی منتقل شده !!! چرا ؟؟؟؟؟ معلوم نیست ! در زمان احداث توسط کارشناسان در خصوص تپه های نمکی هشدار داده شده ولی تعدادی مثلا کارشناس گفته اند با روکش کردن تپه های نمکی با خاک رس مشکل مرتفع می شه ! من که سواد عمران و زمین شناسی ندارم می دونم این روش جواب نمی ده ! خلاصه از جیب ملت و پول ... بیت المال خاک رس میارن و اون تپه ها را به ضخامت چند متر می پوشونن ولی با آبگیری سد آب به داخل تپه های نمکی نفوذ کرده و یک دریا آب شور برای مردم مظلوم جنوب ساخته شده حالا جناب توکلی با کمال تشکر به دلیل پرداختن به موضوعات فرهنگی و چاپ نقطه نظرات مردم ،برای رعایت عدالت در اطلاع رسانی عاجزانه درخواست داریم این دو مطلب را بطور واضح پیگیری نمایید 1- علت واقعی تغییر مکان احداث سد گتوند چه بوده ؟ 2- اون ... کارشناسان که با توصیه ها..... و پوشاندن تپه ها با خاک رس هم بیت المال را هدر دادند هم این بحران را ایجاد کردند دقیقا چه افرادی هستند _ لطفا با ... درخواست مصاحبه در صدا و سیمای میلی
ناشناس۴۳۲۱۴۵۲۲:۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
شلاق در هرصورت اشتباهه ولی با بقیه حرفتون موافقم.
امیر۴۳۰۲۱۳۱۶:۴۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آقای نوسنده (میرزاسعدین داورپناه) وجدان خودت را قاضی قرار بده چرا شما و امثال شما در دفاع از حقوق اساسی مردم هیچ موقع قلم بدست نمی شوید؟شما همیشه طرف زورمداران را می گیرید نه طرف عدالت را. صحبت مردم این است که چرا در نخلفات مهم جامعه برخوردهای این چنین فوری فوتی نمی شود؟در پاسخ به شما که گفتید هیاهو موثر نیست باید گفت، نان به نرخ روز خوردن در نزد مردم اثرش را از دست داده و نه عدالت خواهی.
ناشناس۴۳۰۲۶۳۱۷:۳۸:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
همونطور که مطهری و امثال اون برای مردم و حقوقشون نامه نمی نویسند فقط سیاسی کاری
.....ناشناس۴۳۰۲۲۳۱۶:۴۹:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
لطفا عکس این آقای داور پناه را بگدارید ببینیم چه شکلی هستند ایشون .....
ناشناس۴۳۰۲۷۲۱۷:۴۳:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چرا زمین آسون میبافین ک کار صداو سیما ...رو توجیه کنید . در این که با این خانوم برخورد شده و توجیه بشه که کار اشتباهی انجام داده حرفی نیس ولی اینکه بیای مصاحبه بگبری اونم شبیه مصاحبه با... مجرم سابقه دار بعدم بیای توی صداو سیما پخش کنی که اره ما ی دختر 17 ساله رو ک ی خطایی کرده گرفتیم و از کردش پشیمون کردیم و الان داره گریه میکنه بسار درد آوره برای مردم. چون تو اون ویدیو جوری نشون داده میشه ک دختر چهره مظلومی داره و مجری ک داره سوال میکنه ... اونم زمانی ک مردم انتظار دارن ک مفاسد اقتصادی و ویژه خواران و... دستگیر بشن در مقابل ی دختر 17 ساله دستگیر و ب سرعت محاکمه میشه حالا این صدا و سیما که انقدر درخصوص اجرای قانون حساس شده اعترافات کدوم یک از این مفاسد ک حکمشون صادر شده رو ضبط و پخش کرده ؟؟؟ اجرا به بخشی از قانون و مجهور گذاشتن بخش دیگه ای از اون هیچ توجیهی نداره
محمد رحیمی۴۳۰۲۷۴۱۷:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اجرا به بخشی از قانون و مجهور گذاشتن بخش دیگه ای از اون هیچ توجیهی نداره
ناشناس۴۳۰۲۷۶۱۷:۴۴:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
رقصیدن این دختر بچه بیشتر به اسلام آسیب میرساند یا دزدی و اختلاس و ارتشاء که در سطح وسیع توسط مسولین و مدیران حکومتی و وابستگان آنها انجام میشود و هر روز هزاران نفر را به کام فقر و تنگدستی و نابودی و مرگ میفرستد .... ؟؟؟؟
amin۴۳۰۳۲۴۱۸:۲۴:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
امکان دارد از حوزه دامپروی و واردات خودرو صدا و سیمای محترم نیز مصاحبه بگیرید ؟ چون حداقل برای من شفاف نیست که در کجای قانون اساسی واردات خودرو و فعالیت در حوزه دامپروی کارکرد صدا و سیما تعریف شده است ؟ نمیدونم چرا کارهای صدا و سیما حقیر را یاد کتاب مزرعه... می اندازد ؟
ناشناس۴۳۰۳۲۶۱۸:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
رگ غیرت برخی از افراد عجیب متناقض کار میکنه. با رقص دخترک تو اینستاگرام و رقص دختر بچه ۸ ۹ ساله روی سن فریاد سر میدهند ولی با گدایی دختربچه ۸ ۹ ساله در مترو و به دست و پا افتادن اون ککشون هم نمیگزه. کسانی که سوار مترو تهران میشند بر خلاف برخی آقایون، حتما دختر بچه ای که به خاطر فروش واکس میاد به پای تک تک مسافرها میفته را دیدند. به قول امام حسین(ع) اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید.
ناشناس۴۳۰۳۷۱۱۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
سایت الف مقالاتتان را می خوانم .دستتان دردنکند ولی یک عده هم اینجا هستند که ازخواندن نظراتشان واقعا حالم بد میشه . خدا همه رو هدایت کنه .
ناشناس۴۳۰۳۸۳۱۹:۲۷:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
این دختر جرم کرده اینقدر هم مطرحش نکنید
یه نفر ....ازمیلیونها۴۳۰۶۶۰۲۳:۴۴:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
البته که هیاهو ی مردم موثر نیست..خوانندگان سایت الف غالبا افرادی هستند که نه دل در گرو بیگانه دارند ....نه بی دین و بی اطلاع از امور دینی و کشور و شرع و عرف و .....تحصیلات دارند و از جنس مردم ......ببین پیغامها و تغداد لایک ها و اخم هارا .....کمی هیاهوی مردمان را بشنو ...کمی تاریخ جهان بخوان ...کمی تاریخ جنس دین داری بخوان .....کمی در احتجاجات برخی همفکرانت در مشروطه و قبل و بعد از آن تدبر کن ....شاید جنس و بنیه هیاهوی مردمان را دریابی ..
ناشناس۴۳۲۵۹۷۰۹:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۳
آفرین
ناشناس۴۳۰۷۹۴۰۱:۵۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
از اسم ایشون تقریبا می شه فهمید خانوادشون رگه مذهبی انقلابی دارند ...
ناشناس۴۳۱۰۲۱۱۰:۱۵:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۲
فقط افسوس
ناشناس۴۳۲۲۳۹۲۳:۳۱:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
خیلی ضعیف. فقط تاکید به قوانین غلط و برداشت اشتباه از دین دیگه این روزها کسی رو قانع نمی کنه. نه هر قانونی درسته نه هر برداشتی از دین, که اگر اینطور بود در چهل ساد گذشته فساد/رانت/تبعیض و بی قانونی تمام کشور رو فرا نمی گرفت. شما واقعا باید سرت خیلی زیر برف باشه که هنوز که هنوزه فکر می کنی با این استدلال ها می تونی کسی رو قانع کنید. با تشکر
ناشناس۴۳۷۶۶۹۱۱:۴۱:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
انشاالله که مادر خوبی بشه وبتوانه از حریم خانواده اش وجامعه اش صیانت کند والگویی برای زن ودختر شایسته باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین