حاشیه ای بر سفر مهم ولایتی به روسیه و دیدار با پوتین

گروه جهان الف،   3970420178 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی معتقدند سفر مشاور امور بین المل مقام معظم رهبری در این مقطع زمانی می تواند فصل جدیدی در روابط تهران- مسکو باشد. این سفر زمانی برای ایران اهمیت دو چندان می یابد که با گذشت بیش از دو ماه از خروج ترامپ از توافق هسته ای و شروع مذاکرات با کشورهای اروپایی عملاً نتیجه ملموسی برای ایران بدست نیامده است.

حاشیه ای بر سفر مهم ولایتی به روسیه و دیدار با پوتین

به گزارش الف، امروز علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و گفت و گو می کند. قرار است ولایتی پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را به پوتین تقدیم کند. هدف این پیام ها «تاکید بر اهمیت و گسترش روابط ایران و روسیه» عنوان شده است.

علی اکبر ولایتی روز جمعه نیز دیدارهای دیگری با مقامات روسیه خواهد شد. گفته می شود احتمالا ولایتی بعد از دیدار با مقامات روسیه که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت سفری نیز به چین خواهد داشت.

همزمان با سفر ولایتی، بنیامین نتانیاهو نیز در روسیه حضور دارد و با مقامات روسیه مذاکره می کند.

علی اکبر ولایتی با اشاره به سفر نتانیاهو و دیدار آتی وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: ایشان آدم دوره‌گردی است که هر روز به یک نقطه از جهان سفر می‌کند، اظهارات بی‌مبنا و بی‌منطقی مطرح می‌کند و کسی به حرف‌های او اهمیتی نمی‌دهد. وی افزود: لذا حضور یا عدم حضور وی در روسیه هیچ تاثیری در ماموریت استراتژیک ما ندارد.

مسائل منطقه ای و جنگ سویه

بر اساس گفته های نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است وی در دیدارهای خود با مقامات روسیه بر مسئله ایران و نقشه منطقه ای آن و امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کند. اسرائیل در ماه های اخیر و به خصوص بعد از شکست داعش، به طور جدی وارد جنگ سوریه شده تا با مختل کردن روند مبارزه با گروه های تکفیری موجب عدم پیروزی قطعی محور مقاومت شود و این گونه  بحران تداوم یابد. سران اسرائیل در پی این می باشند که در صورت پایان جنگ سوریه، محور مقاومت بدون شک جهش ویژه ای به لحاظ  قدرت در منطقه کسب خواهد کرد از این رو تماش تلاش خود را به کار گرفته اند تا همان طور که گفته شد اولاً جنگ با پیروزی کامل سوریه به پایان نرسد و دوماً اینکه اگر قرار است بشار اسد در قدرت ماندنی باشد می باید حتماً از متحدان منطقه ای اش یعنی ایران و حزب الله لبنان جدا شود. به همین دلیل است که این اواخر نتانیاهو به هر ترفندی مثل تهدید، حمله به سوریه، مذاکرات سیاسی و ... متوسل شد تا به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کند که تا کنون موفق نبوده است.

در ماه های اخیر بارها عنوان شد که آمریکا، روسیه ، رژیم صهیونیستی و اردن به توافقاتی برای خارج کردن ایران از سوریه دست یافته اند. اتفاقی که گذشت زمان نشان داد که اگر چنین اخباری صحت نیز داشته باشد از آن جا که مبتنی بر واقعیت های میدانی نمی باشد هرگز عملیاتی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر کارشناس روس درباره تصمیم گیرنده حضور ایران در سوریه

ولایتی: کسی به حرفهای بی‌مبنای نتانیاهو اهمیت نمی‌دهد

آینده برجام و همکاری های اقتصادی

 برخی معتقدند سفر مشاور امور بین المل مقام معظم رهبری در این مقطع زمانی می تواند فصل جدیدی در روابط تهران- مسکو باشد. این سفر زمانی برای ایران اهمیت دو چندان می یابد که با گذشت بیش از دو ماه از خروج ترامپ از توافق هسته ای و شروع مذاکرات با کشورهای اروپایی عملاً نتیجه ملموسی برای ایران بدست نیامده است. اخیراً حسن روحانی در گفت و گوهای تلفنی با انگلا مرکل و امانوئل ماکرون از بسته پیشنهادی برای اقناع ایران برای حفظ برجام ابزار ناامیدی کرده بود.

بنابراین احتمالاً ایران قصد دارد با گسترش ارتباطات و کارت های بازی خود به جنگ اقتصادی آمریکا پاسخ محکمی بدهد. چند روز قبل سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه عنوان کرده بود: طرف‌های توافق هسته‌ای توافق کردند که مستقل از هوا و هوس آمریکا راه‌هایی برای تجارت با ایران ایجاد کنند.

از این رو انتظار هست که دیدار امروز ولایتی نقش تعیین کننده ای در آینده روابط دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و نظامی داشته باشد.

این نکته ای است که دیروز نیز مشاور مقام معظم رهبری در بدو ورود به مسکو بر روی آن تاکید داشت. ولایتی در این باره عنوان کرده بود: اگر ان شالله گفت‌وگوهای بنده با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات این کشور آن‌طور که انتظار می رود پیش برود باید گفت این سفر یک نقطه عطفی در روابط استراتژیک دو کشور است.

البته قرار است هفته آینده نیز روسای دو کشور آمریکا و روسیه مذاکراتی را در فنلاند داشته باشند. با این وضعیت باید گفت جنگ دیپلماتیکی که از مدت ها قبل شروع شده و در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت تا حدود زیادی جهت گیری آینده سیاسی منطقه را تعیین خواهد کرد. پیروزی در این نبرد سیاسی می تواند به منزله ناکام گذاشتن پروژه آمریکا برای به شکست کشاندن قدرت مقاومت ایران بعد از اعمال تحریم های جدید باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۹۴۷۸۱۰:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
روسیه و ایران در موضوع سوریه کاملا هماهنگ اند، سفیر روسیه در لبنان هم اخیرا گفته بود که نه ما ، نه هیچ کس دیگری نمی تواند ایران را از سوریه بیرون کند چون نفوذ تمدنی و معنوی داره.. رسانه های وابسته به محور ارتجاع عرب ، هر روز یک شایعه ایجاد می کنند مثل توافق پوتین و نتانیاهو ... مخالفت روسیه با عملیات درعا و امثالهم.. طیف غربگرا و کانال های فارسی زبان بیگانه ،مورد حمایت مالی ال سعود هم با هدف تخریب روابط ایران و روسیه این اخبار را برجسته میکنند.. همین ها قبلا می گفتن روسیه و اسراییل توافق کردن عملیات جنوب لغو بشه!!..اما این عملیات با مشارکت روسیه اغاز شد و وزارت خارجه اسراییل هم این مشارکت را محکوم کرد!!
ناشناس۴۳۰۱۶۸۱۶:۰۵:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
برو تاریخ بخون ببین روس با بقیه چه کرد از جمله با ایران!!
ناشناس۴۳۰۳۵۵۱۸:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خیانت روسیه بخاطر ضعف ما در قدیم بوده الان جرات خیانت به ایرانو نداره ضمن اینکه ایران هم مجرب شده....الان از اونا چیزی بلاعوض نمیخایم بلکه معامله پایاپای میکنیم...نترسید ایران قوی شده میتونیم از روسیه و حتی از ترامپ البته بوقتش امتیاز بگیریم ...من ایرانم و خودباور
ناشناس۴۳۱۲۴۸۱۲:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
تاریخ را خواندم نوشته بود وقتی دشمن عنودی مثل آمریکا داری با دشمن دشمنت دوست باش!
ناشناس۴۳۳۰۹۶۱۳:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۳
شماها دم از تاریخ نزنید اگر تاریخ می خواندید برجام را امضا نمی کردید.
ناشناس۴۳۰۴۵۳۲۰:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما دوست داری خودتو گول بزنی بزن !
ناشناس۴۳۰۹۸۱۰۹:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
غربیها تو روت فحش میدن بعد مشت حواله میکنن . شرقیها تو روت بهت سلام میکنن و لبخند میزنن بعا از پشت سر مشنشون رو میزنن .به همین سادگی
ناشناس۴۲۹۵۰۱۱۰:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مطمئنم نتیجه این سفر خروج کامل و بی‌سرصدای ایران از سوریه است.
ناشناس۴۲۹۸۰۹۱۳:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
امیدوارم
ناشناس۴۳۱۰۳۵۱۰:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
شما در کدوم کشور زندگی میکنی؟ عربستان؟ اسراییل ؟ امریکا ؟
ناشناس۴۳۲۶۰۰۰۹:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
ایران
نجیب۴۲۹۸۴۰۱۳:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نتیجه مستقیم رای دادن به یک دولت منفعل و ... همین پیامد رو داشت. ولی مردم دنیا طلب ایران ترجیح دادند به این دولت رای بدهند که نه به آمریکا برسیم و نه روسیه و حتی لبنان و یمن و سوریه و عراق و افغانستان رو هم از دست بدهیم.
علی۴۳۰۱۰۴۱۵:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
هر دولتی بتواند منافع مردم و کشور را به منافع جناحی خود و دوستانش ترجیح دهد شجاعت و غیرت ملی خود را اثبات کرده است . وخدا کند این دفعه مسولین دست ... برداشته و به اینده مردم و کشور بیندیشند .
ناشناس۴۳۰۲۰۲۱۶:۳۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
حالت خوبه؟
ناشناس۴۲۹۵۰۴۱۰:۲۶:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
به پوتین اعتماد ندارم. باید از روسیه فاصله بگیریم
ناشناس۴۲۹۷۰۸۱۲:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
به چه کشوری اطمینان داری؟!!! به آمریکای وفادار به برجام !!! آلمانی که هرگز نیروگاه هسته ای برای ما نساخت!!! انگلیس وفرانسه ای که ما را به شدت تحریم کردند؟!!! مثل طوطی عادت داریم چیزی را که دشمنان اسلام وانقلاب یادمان داده اند تکرار کنیم.
ناشناس۴۳۰۱۳۰۱۵:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اصلا چرا باید یکی را پیدا بکنیم که بهش اعتماد کنیم؟
ناشناس۴۳۰۲۸۶۱۷:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما نیز مثل طوطی عادت دارید چیزی را که به شما تلقین کرده اند پیوسته تکرار کنید.
ناشناس۴۳۰۴۶۶۲۰:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
یعنی معتقدی روسها دوست ایران وانقلابند ؟!!
ناشناس۴۳۰۴۶۹۲۰:۵۲:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
میدونی چرا ترامپ برجام رو نقض کرد ؟ چون هیچ امتیازی گیرش نیومد اگر یک دهم امتیازاتی که پوتین از برجام به دست آورد به آمریکا می رسید الان سینه خیز میومد تهران !
majid r۴۲۹۸۲۵۱۳:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چک ازش داشتی برگشت خورده. دقت کردید وقتی یکی میگه به روسیه اعتماد ندارم منظورش اینه که باید بریم طرف غرب ، عکس این هم صادقه ، اونهایی که میگن به غرب نباید اعتماد کرد منظورشون اینه باید بریم طرف روسیه. خدا ما را از هر دو گروه محفوظ بدار. باید بریم طرف منافعمون.
ناشناس۴۲۹۵۱۰۱۰:۲۸:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کنترل تنگه‌های هرمز موثرترین ابزار مذاکره با غرب خواهد بود. راه همان است که امام فرمود: اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد.
ناشناس۴۳۳۸۵۹۲۱:۱۴:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۳
یعنی می فر مایید این همه فساد در کشور ما کار انهاست و ما اهل دنیا نیستیم
ناشناس۴۲۹۵۱۱۱۰:۲۹:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متاسفانه کاسبان برجام حاضر نیستند از اتفاقات گذشته عبرت بگیرند و یا تذکرات دلسوزان را بپذیرند. مشکلات امروز ما طراحی جریان سلطه است که یک ضلع آن، اروپای خدعه‌گر است. چرا دشمن را دوست تلقی می‌کنید؟ پرونده انگلیس، فرانسه و آلمان در 4 دهه گذشته مملو از خباثت است. اگر دلتان برای ایران می‌سوزد بس کنید و راه را عوض کنید.
ناشناس۴۳۰۲۸۸۱۷:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ما دلسوزان کشوریم. دلسوزان مردم آبادان و خرمشهر و سیستان و بلوچستان. ما نمی خواهیم دلارهای کشور در جاهای دیگر بی فایده هزینه شوند
ناشناس۴۳۰۴۷۲۲۰:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
شما بگو چرا روسیه را دوست تلقی می کنی ؟ما می گیم هیچ کدوم اینا دوست نیستن اما اگه قراره باشون رابطه داشته باشیم یا با همه یا با هیچکدوم .
محمد قاسمی۴۲۹۵۲۵۱۰:۳۵:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متاسفانه به دلیل ضعف دولت روحانی در ارتباط گیری با چین و روسیه ، حقیر این سفر رادر مقطع فعلی از موضع ضعف تلقی می کنم که امیدوارم بشه منافع ملی رو در حد معمولی حفظ کنه
ناشناس۴۳۰۷۷۶۰۱:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۲
... اتفاقا رویکرد آقای روحانی در رابطه با چین و روسیه باید از این هم با صلابت تر می بود
ناشناس۴۲۹۵۳۵۱۰:۳۹:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
روسیه برای خودش چه کرده که برای بتونه کاری بکنه فقط مذاکره با آمریکا راه گشاست
ناشناس۴۲۹۵۵۱۱۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نتیجه سفر مشخصه: باج بیشتر هم حاضریم بدیم.
ناشناس۴۲۹۵۵۲۱۰:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نه شرقی ،نه غربی...
ناشناس۴۲۹۷۸۸۱۲:۵۵:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
سی سال شرقی کامل شدیم و الباقی هم شرقی و غربی خواهیم شد
ناشناس۴۳۰۱۸۲۱۶:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
هم شرقی هم غربی برای منافع ملی . . .
ناشناس۴۲۹۵۵۸۱۰:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
به نظر من مخفیانه و به سرعت فعالیت های هسته ای رو شروع کنید و از دانشمندان و افراد نخبه کمک بگیرید. به مذاکرات هم ادامه بدید کنارش همچنان!
ناشناس۴۲۹۶۷۲۱۱:۵۸:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بعد این فعالیت هسته ای با هزینه های سنگینش چه چیزش برای کشور مفید است؟
ناشناس۴۳۰۰۸۳۱۵:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تعطیلی این فعالیتها چه چیز نصیبمان کرد به جز "تقریبا هیچ"؟
ناشناس۴۳۰۲۳۷۱۶:۵۹:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اینش مفید است که برقمون دیگه قطع نمیشه
ناشناس۴۳۰۳۹۸۱۹:۴۶:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مطمئنی برقمون دیگه قطع نمیشه؟ شاید برق برخی ها را استثنائاً قطع نمیکنند
ناشناس۴۳۰۴۶۴۲۰:۴۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مگر نیروگاه بوشهر چقدر برق تولید میکند و به شبکه سراسری میفزستد؟ گذشته از آن آنهمه هزینه که برای آن نیروگاه و دیگر مسائل مرتبت با آن شد اگر در بهینه سازی شبکه توزیع و نیروگاه ها با فناوری های جدید میشد خیلی بهتر بود
ناشناس۴۳۰۵۸۱۲۲:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
وقتی هنوز نمیدونی چی رو تعطیل کردن چی مشغول کاره مجبورت نکردن نظر بدی که
ناشناس۴۳۱۰۳۲۱۰:۲۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
فایده اش قدرته!
ناشناس۴۲۹۵۷۶۱۱:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
حکومت روسیه یک حکومت دلال مسلکه ، هر کس بیشتر منافع اون رو تاوین کنه ، با اون همکاری میکنه .حال باید دید بسته پیشنهادی ایران چرب تره یا اسرائیل وامریکا.
ناشناس۴۲۹۶۰۰۱۱:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
جالبه که همزمان اسرائیلی ها هم روسیه بودن! چه اتفاقی
ناشناس۴۲۹۶۴۴۱۱:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بعد اگه وزارت امور خارجه به نتیجه نرسه همه گناهها رو میندازن گردن اون. این کار ولایتی یعنی موازی کاری با دولت. لااقل اگه موفق نشد مسولیتشو هم بپذیره
ناشناس۴۲۹۶۷۱۱۱:۵۸:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
فایده نداره روسیه خودش در تحریمه بزودی تحریمهای ما هم شروع میشه همین الان کشور در بحرانه وای به روزی که تحریما شروع بشه خیلی وضع اقتصادی خراب میشه
حامد۴۲۹۶۷۹۱۲:۰۰:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
گلستان، ترکمانچای، خزر و احتمالا خلیج فارس و تنگه هرمز در قدم بعدی ... !
ناشناس۴۳۰۲۹۰۱۷:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آذربایجان و قفقاز یادت رفت!
ناشناس۴۳۰۳۵۱۱۸:۵۰:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مرگ بر تجزیه طلب
ناشناس۴۳۰۸۴۸۰۳:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
با این دولت با تدبیری که داریم بعید نیست
ناشناس۴۲۹۶۹۹۱۲:۱۰:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متاسفانه جز باج دادن بیشتر به روسها ، کار دیگه ای نمیتونیم انجام بدیم
اقتصاد۴۲۹۷۳۶۱۲:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
امروزه مسله اقتصاد نقطه قوت در روابط بین الملل است شرایط پیش آمده اقتصادی آن هم قبل از شروع تحریم ها نشان از مشکلات داخلی داردو نه روابط با روسیه و دیگر کشورها سفر یک سفر روتین میتواند باشد اما برای گذر از تحریم باید از داخل کشور با برخورد جدی با مفسادان و اخلال گران اقتصادی ودانه درشت مملکت که عمدتا آقا زاده اند امکان پذیر است
farhad m۴۲۹۸۵۷۱۳:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مگه در کشور وزیر امور خارجه نداریم!؟
مشعود۴۳۰۳۵۶۱۸:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
چرا داره. همونکه مدال افتخار توی موضوع برجام هم گرفت...
ناشناس۴۳۰۳۸۷۱۹:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
داریم ولی حواست نیست ایشان از طرف رهبر که بالاترین مقام در ایران ماموریت داره نه از رییس جمهوری رییس قوه مجریه
ناشناس۴۳۰۰۰۴۱۴:۴۳:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
روسیه خودش تحریم
ناشناس۴۳۰۰۶۴۱۵:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نتیجه مشخصه .. افزایش قدرت روسیه در بازی با کارت ایران در مذاکراتش با قدرتهای جهان و با....مردم ایران
ناشناس۴۳۰۱۰۸۱۵:۲۹:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
روسیه از ابزارهای مهم اقتصادی و نفوذ در سازمان های بین المللی بی بهره هست. تکیه کردن به چنین کشوری بیهوده هست.
ناشناس۴۳۰۱۹۱۱۶:۲۶:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
امتیاز دادن به روسیه برای ما جز زیان نداشته و نخواهد داشت
ناشناس۴۳۰۲۲۰۱۶:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تاکنون سیاستهای خارجی کشور فقر وبیکاری ورانت اشکار درپی داشته وبه زیان زندگی اکثریت وبه نفع عده ای خاص بوده وهنوز تحریمهای جدید اغاز نشده وضعیت اقتصادی ما خرابتر از گذشته شده واما قرار بود سیاست کشور نه شرقی ونه غربی باشد ولی انچه شد اتکا به شرقی که درطول تاریخ ازجدا کردن بخشهایی ازکشور وتایید شش قطنامه برعلیه ملت ایران ومنبعد هم روسیه بعنوان ابزار بازی با غرب از ایران بهره خود برد انچه شاهد بوده وهستیم صحیح این است که...شرق وغرب بنفع منافع ملی بهره ببریم ... بلکه منافع ملی همیشگی میباشد البته اگر اعتقادی به منافع .. ملی باشد
ناشناس۴۳۰۳۵۴۱۸:۵۵:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ز روسی نجوید کسی مردمی..... 800 سال پیش نظامی گنجوی روسها راشناخت ولی ما هنوز نه
ناشناس۴۳۰۳۸۴۱۹:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ظریف کجا بوده؟!!!!!!
بینام‌۴۳۰۵۲۹۲۱:۴۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
....پوتین همزمان با ولایتی نخست وزیر اسراییل را هم به حضور پذیرفته ..ایا عهدنامه ... دیگری برما تحمیل خواهد شد
محسن۴۳۰۵۳۴۲۱:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خدا بخیر کند
ناشناس۴۳۰۶۴۹۲۳:۲۵:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
روسیه خنجر را از پشت به کشور ما میزنه, این خط, این نشون.
ناشناس۴۳۰۶۸۴۰۰:۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
متاسفانه ... از بالا تا پایین همه نظرات داده شده به این متن داره میگه ما مردم ایران روسیه رو دشمن میدونیم
ناشناس۴۳۱۷۲۳۱۶:۵۱:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
چرا متاسفانه؟ خب مردم درست میفهمند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین