جزییات برخورد تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج/ ۱۳ نفر جان باختند/ ۳ روز عزای عمومی در کردستان/ سواستفاده چند آشوبگر + فیلم

گروه حوادث الف،   3970420034 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج پس از انفجاری مهیب اتوبوس به همراه سرنشینان در آتش سوخت.

جزییات برخورد تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج/ ۱۳ نفر جان باختند/ ۳ روز عزای عمومی در کردستان/ سواستفاده چند آشوبگر + فیلم

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری‌ها، حدود ساعت ۱۲ شب گذشته یک دستگاه اتوبوس «دیدار سیرگیتی» به قصد تهران، از ترمینال سنندج خارج شده بود که به محض خروج از ترمینال، یک تانکر حامل سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد و اتوبوس دچار حریق شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این‌‌باره اظهار داشت: به محض اطلاع از این حادثه، ۱۵ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و ۴ مجروح بدحال از محل حادثه تخلیه شده است.

هومن قصری افزود: تمامی افراد زخمی و کشته‌شدگان به مراکز درمانی در سنندج اعزام شده‌اند.

روایت عینی یک شاهد ماجرا

یکی از رانندگان اتوبوس دچار سانحه تصادف سنندج گفت: در زمان وقوع سانحه تصادف اتوبوس ۱۷ سرنشین داشت که تنها دو نفر نجات پیدا کردند و ۱۵ نفر جان باختند.

چیاکو کریمی یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به در برده است، در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اتوبوس برای سوار کردن مسافر پشت یک دستگاه وانت توقف کرد که ناگهان همزمان با برخورد تانکر با اتوبوس صدای انفجار بلند شد و تانکر و اتوبوس به صورت همزمان دچار حریق شدند.

وی تصریح کرد: من جلوی در ایستاده بودم به محض انفجار از اتوبوس بیرون پریدم وضعیت واقعا وحشتناکی بود و چیز دیگری بخاطر ندارم.

وی با بیان اینکه در کل ۱۴ مسافر، ۲ راننده و یک شاگرد راننده سرنشین اتوبوس بودیم، اظهار کرد: تنها دو نفر از این ۱۷ سرنشین جان سالم به در برده و مابقی متاسفانه جان باخته‌اند.

۱۳ جسد تحویل اورژانس شد

صالح زندی معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهر سنندج در خصوص حادثه آتش‌سوزی بلوار دکتر حسینی، گفت: در ساعت چهار دقیقه بامداد به نخستین ایستگاه آتش‌نشانی سنندج این خبر اعلام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک دستگاه نفت‌کش با برخورد اولیه با اتوبوس موجب انفجار شدید و آتش‌سوزی شد، افزود: در این حادثه دو دستگاه خودروی وانت پیکان و خودرویی که قابل شناسایی نبود، قربانی حادثه شدند.

زندی با بیان اینکه ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی در این حادثه سوخت، خاطر نشان کرد: ۱۳ جسد تحویل نیروهای اورژانس داده شد که ۱۲ نفر آن مربوط به اتوبوس و یک نفر آن مربوط به نفت‌کش است و راننده و شاگرد راننده اتوبوس نجات پیدا کرده‌اند.

۸ نفر در سانحه تصادف سنندج مصدوم شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به حضور ۴ تیم واکنش سریع هلال احمر استان کردستان همزمان با وقوع تصادف بامداد امروز در سنندج، گفت: ۸ نفر در این سانحه مصدوم شدند که توسط نیروهای هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در محل امدادرسانی و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حسن خدابنده‌لو اضافه کرد: در پایان عملیات امداد و نجات و رهاسازی نیروهای هلال احمر نسبت به پاکسازی محیط و انتقال خودروهای آسیب‌دیده به مکان دیگر اقدام کردند.

اعلام سه روز عزای عمومی در کردستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش در شهر سنندج که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان شده است سه روز در استان کردستان عزای عمومی اعلام شد.

متن پیام به شرح زیر است:

سانحه‌ی دردناک پیش آمده شامگاه گذشته برای اتوبوس مسافربری در ترمینال سنندج و جان باختن تعدادی از همشهریان و هموطنان‌ عزیزمان، بدون شک یکی از تلخ‌ترین خاطرات زندگی و کاری اینجانب است.

بدین‌ وسیله ضمن ابراز تاثر قلبی و تسلیت به بازماندگان و آرزوی صبوری برای آنان از درگاه ایزد منان، برای ارواح جان‌باختگان این حادثه قرین رحمت و مغفرت واسعه‌ی الهی را مسئلت می‌نمایم.

همچنین به دستگاه‌های ذیربط دستور اکید داده می‌شود تا گزارش فوری و دقیقی از جزئیات و علت وقوع این سانحه را تهیه و اعلام نمایند و جهت ادای احترام به خانواده‌های عزیز و داغدار این حادثه، سه روز را در استان کردستان عزای عمومی اعلام نموده و امیدوارم خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه، مراتب تسلیت اینجانب را به عنوان برادری داغدار که شریک غم و همواره در کنار این عزیزان خواهد بود، پذیرا باشند.

**

استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان، در پیام‌های جداگانه‌ای این سانحه دلخراش را به مردم کردستان و بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند.

سواستفاده چند آشوب گر از خاکستر شدن هم وطنان

براساس گزارش آخرین خبر به نقل از منابع خبری، درحالی که تعدادی از هم وطنانمان در حادثه تصادف اتوبوس در سنندج در حال سوختن بودند و مردم و امدادگران مشغول کمک به حادثه دیدگان، تعداد انگشت شمار عناصر آشوب‌گر ناگهان در بین مردمی که در محل حادثه حضور داشتند، ظاهر شدند و به سمت نیروهای امدادی و انتظامی حمله ور و لحظاتی مانع امداد رسانی شدند و با سنگ و چوب به تعدادی از خودروهای دولتی، انتظامی و امداد رسان صدمات جدی وارد کردند

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۸۰۵۲۰۸:۳۷:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تسلیت و عزای عمومی بجای خود اما ریشه ای بررسی شود که چرا این اتفاق و مشابه ان در ایران زیاد اتفاق می افتد.جان شهروندان در کشورهای اروپایی خیلی ارزشمند است.
ناشناس۴۲۸۰۸۲۰۹:۰۳:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اگر صدای اعتراض مردم سنندج به تردد تانکر های عراق در سطح شهر شنیده می شد...
علی۴۲۸۱۶۷۱۰:۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
نکته مغفول این است که طبیعی است مردم وحشت زده و عصبانی حرکتی علیه اموال عمومی بکنند که خود تخلیه کننده فشارهاست چیزی که فرصتش را در کشورهای حتی غربی ایجاد میکنند مانند جشن سال نو که هزاران خودرو آتش میزنند و... حتی ماشینهای کهنه پلیس در فرانسه و... را در معرض قرارمیدهند پس هول نکنیم و با درک حال مردم شرایط اعتراض را کنترل کنیم تا تخلیه شوند در عین حال عوامل معاند را شناسایی کنیم تشکر
ناشناس۴۲۸۹۱۲۱۸:۵۲:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
در کشور غربی برای جشن سال نو خودرو فرسوده آتش می زنند؟!!! آخه شما که اهل مطالعه خبر هستید کمی جستجو کنید! بنده متاسفانه یا خوشبختانه در فاصله سال های 1330 تا 1345 اکثریت خانواده ام به آلمان و انگلیس مهاجرت کردند، آنجا ازدواج کرده و بچه دار شدند، به همین دلیل از همان دوران کودکی دائم در سفر بوده ام و در فواصل زمانی نیز آنجا زندگی کردم (دوران جنگ، دوران دانشگاه، دوره های تکمیلی و ...)، ضمن اینکه 60 درصد افراد خانواده ام که معاشرت داریم اصلا متولد ایران نیستند، و از آنجا که یک خانواده هستیم با فرهنگ های این کشور ها کاملا آشنا هستیم! من به شما اطمینان می دهم از زمان اختراع اتومبیل تا کنون، جشن یا هر تجمعی که در آن آتش زدن خودرو به عنوان یک رسم و یا حتی حرکتی قانونی بوده باشد اصلا وجود خارجی ندارد! من بارها جشن 4شنبه سوری خودمان در دوسلدورف یا لندن بوده ام، اولا که جشن همیشه به اطلاع شهرداری محل می رسد، همواره مجوز اخذ می شود، سایز بوته ها و مواد آتش بازی استاندارد است، پلیس و آتش نشانی و اورژانس نیز حضور دارند برای تعدادی بوته که ارتفاع آتش آنها به 50 سانت هم نمی رسد!
ناشناس۴۲۸۲۷۵۱۱:۳۹:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
راننده ایرانی و کرد بوده
ناشناس۴۲۸۸۲۷۱۷:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اصل این است که از عراق می آمده، وقتی نمیتونیم جاده وسایل سنگین را جدا کنیم نباید نفت عراق از ایران صادر شود
کریم۴۲۸۰۸۳۰۹:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
شروع این دولت نحس در شهریور۹۲ با برخورد دو اتوبوس در اتوبان تهران قم و ذغال شدن ۴۵نفر بود . و‌ بعد قطار و هواپیما و... و همینطور ادامه دارد تا ۱۴۰۰ کسی هم فریادرس ما نیست در این عذاب
ناشناس۴۲۸۱۴۱۰۹:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آنقدر چرت است نظرت که ارزش پاسخگویی ندارد
ناشناس۴۲۸۴۲۲۱۳:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اتفاقا هم برخورد هواپیما به دنا و هم سانچی هم برخورد قطار ها و هم آتش نشان های مظلوم در پلاسکو محل سوالات زیادی است
ناشناس۴۲۸۲۴۳۱۱:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
من به این دولت رای ندادم و باهاش مشکل دارم ولی این مدل انتقاد کردن هم منطقی نیست. این اتفاقات در همه دولتها بوده. مشکل از جاده ها, رانندگی مردم, قوانین و خیلی چیزهای دیگه هست که هرسال هرچند با سرعت کم داره بهتر میشه. بهتره منصفانه انتقاد کنیم تا از ما هم منصفانه انتقاد بشه. جامعه ای که به بیماری کینه مبتلا بشه امیدی به پیشرفتش نیست.
ناشناس۴۲۸۹۲۱۱۸:۵۸:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
دقیقا. اینکه ماشینهای مسافری وسط خیابون برای یک مسافر یکدفعه میکوبن رو ترمز تقصیر دولته؟ وقتی میگم وسط خیابون واقعا منظورم وسط خیابونه.
ناشناس۴۲۸۲۷۰۱۱:۳۵:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اتفاقه که افتاده چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۲۸۳۸۰۱۲:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
حتما اگه دولت محمود بود ربط داشت
ناشناس۴۲۸۱۰۰۰۹:۱۷:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
کانال های ضدانقلاب فوری شایعه کردن که کامیون عراقی بوده !!!! در حالی که پلاک ایلامه...
ناشناس۴۲۸۱۹۲۱۰:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اولا منبع خبر که عراقی نبوده؟ دوما مگه تانکر های عراق تردد ندارند؟ سوما مگه مردم بارها اعتراض نکردن به عبور تانکر ها به ویژه از همین بلوار حسینی چهارم ضعف اطلاع رسانی مسولین موجب این شایعات است
ناشناس۴۲۸۲۴۸۱۱:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
این مهم نیست که پلاک ایلامه یا رانندش ایرانیه یا هرچیز دیگه.... مهم اینه که یه عده الان عصبانی هستن با قیافه حق به جانب و شما الان مجبوری قبول کنی ماشین عراقی بوده و گرنه ....
ناشناس۴۲۸۴۸۴۱۳:۴۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
دهها مسوول مصاحبه کردن دقیق گفتن اتوبوس متعلق به فلان شرکت بوده ولی هیچ اشاره‌ای به تانکر نکرده اند این یعنی کمک به شایعات، شاید هم واقعا عراقی باشد
ناشناس۴۲۸۸۷۷۱۸:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
برادر مهم این است که از عراق می آمده و جاده جداگانه ندارد ولی گوش شنوایی نیست
شهداد۴۲۸۱۰۱۰۹:۱۸:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
سهل انگاری مسئولین راهداری و ترمینالها همواره باعث چنین حوادث تلخ بوده اند.
ناشناس۴۲۸۱۹۵۱۰:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
سهل انگاری ریشه ایست.فقط منحصر به مسئولین نیست.ما در رعایت نکات ایمنی دقت نمی کنیم و انها را جدی لحاظ نمی کنیم.مثلا چرا باید اتوبوس خارج از پایانه مسافر پیاده یا سوار کند و....
ناشناس۴۲۸۱۱۵۰۹:۳۰:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
وقتی هر روانی دیوانه ای به راحت گواهی پایه یک میگیره و میشینه پشت فرمون ارابه های مرگ وضع ازین بهتر نمیشه
ناشناس۴۲۸۱۳۶۰۹:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
چرا اخوندی باید همچنان به کشتن مردم مشغول باشد و مجلس نظاره گر!!؟؟؟
ناشناس۴۲۸۱۷۲۱۰:۱۳:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اتوبوسهای مسافربری همیشه برای سوار کردن مسافر توراهی در بدترین و خطرناکترین جای ممکن توقف میکنن نمونه اش اول اتوبان قم بعد از پل ازادگان
متین۴۲۸۲۲۵۱۰:۵۶:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آقای ناشناس کسی نگفت عراقی بوده سالانه صدها تانکر واسه عراق نفت یا بنزین میبرند بارها سنندجی ها اعتراض کردند ولی مسئولین گوش شنوا ندارند
ناشناس۴۲۸۲۳۵۱۱:۰۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
به طور میانگین نفتکش های عراقی سالی ۲۰ تصادف در ایران دارن. ۱۸۴ تصادف در ۱۰ سال گذشته
ناشناس۴۲۸۲۸۲۱۱:۴۳:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
خسارات فراوان جانی، زیست محیطی و مالی. می دونین وقتی 20 هزار لیتر بنزین و یا گازوئیل تو طبیعت ریخته میشه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟ راننده هایی که هیچ صلاحیتی برای رانندگی ندارن و از جاده های داغوون عراق وارد جاده های سالم ایران میشن ذوق زده میشن و از خود بی خود
ناشناس۴۲۸۹۲۳۱۸:۵۹:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
راننده های عراقی رانندگی بلد نیستند سالی بیست هزار کشته در عراق در حوادث رانندگی جاده نجف کربلا نجف بغداد داغون داغون
امی۴۲۸۳۱۴۱۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
یعنی یه اتفاق نیفتاد که سیاسی نشه کلا باحالیم!!
ناشناس۴۲۸۳۹۳۱۲:۵۸:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تانکر حمل قیر تانکرهای مخصوصی هستند معملا راننده ها قبل تخلیه قیر مشعل را روشن میکنند تاقیر دوباره مذاب شده تا تخلیه کنند متعجبم این تانکر داخل شهر چیکار میکرده
ناشناس۴۲۸۴۴۵۱۳:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
متاسفانه هیچ نظارتی برای اتوبوس های VIP نمی شه . یکسری اتوبوس های قدیمی صندلی رو کم کرده الان با قیمت دو برابر مسافر سوار می کنند . اتوبوس های VIP که مانند قدیم همه جا مسافر سوار می کنه - مانند کامیون بار می بره - حق مسافر ارزشی نداره - راننده توی جاده ای مثل هراز با سرعت بسیار بالا حرکت می کنه
هموطن۴۲۸۵۶۴۱۴:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
ساختمان پلاسکو - سقوط هواپیما - سانچی و دهها تصادف حاصل بی تدبیری کدام مسئولین است ؟
ناشناس۴۲۸۶۶۸۱۵:۲۶:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اگر ملت رو هم مقصر بدونی در بوجود اومدن خطر بد نیست. مخصوصا سوانح جاده ای.
هموطن۴۲۹۳۳۹۰۸:۴۲:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
رفتار ملت، حاصل قوانین موجود و تدبیر مسئولین است چرا در اروپا مردم اینقدر خطا نمی کنند ؟ چون کنترل و نظارت هست چون مسئولین براساس شایستگی و لیاقتو تخصص منصوب میشن نه براساس میزان خودنمایی و تظاهر به دینداری
ناشناس۴۲۹۰۰۹۲۰:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تا حالا چندبار شده کسی از مسئولین مسئولیت کاری رو برعهده بگیره؟ ما رئیس داریم نه مسئول!
ناشناس۴۲۹۲۶۰۰۶:۳۹:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
ما همیشه دنبال مسئول میگردیم و طلب کار عذرخواهی. اما تا حالا دقت کردین هیچ وقت از خودمون شروع نمی کنیم ؟ همین ما ها میشیم مسئول برادر من و در مورد این حادثه هم قطعا خود راننده ها و فرهنگ رانندگیمون مشکل داره اما کسی در موردش حرف نمیزنه
خوزستانی۴۲۸۵۹۶۱۴:۴۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
بنده دیروزازبانه به اصفهان برگشتم واقعاوضعیت جاده هابسیاربدوکم عرض وحادثه آفربن است ،متاسفانه مطالبات برحق مردم نادیده گرفته می شود وسعی می شودبابرچسب آشوبگری،محرومبت ها،تبعیض هاوتحقیرهای اعمال شده برخیلی ازمناطق مرزی کشورتوجبه شوددبروزدرخرمشهروآبادان معترضین به وضعیت آب آشوبگروبرخی عناصرتجزیه طلب معرفی شده اندوامرورسنندج ....
کردستانی۴۲۸۶۲۲۱۵:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
ما مردم کردستان به چه زبانی به دولت بگوییم که وضعیت جاده ها و مسیرهای ارتباطی در استان ما بسیار افتضاح است. در حالیکه تا چند ماه دیگر ۴۰ سالگی عمر انقلاب تمام می شود، ما تا این لحظه حتی یک سانتیمتر آزادراه نداریم و همه جاده هایمان حادثه خیز و غیر استاندارد است. چرا گوش وزارت راه و شهرسازی به حرف حق بدهکار نیست؟ جاده های ما کشتارگاه هستند. از لحاظ وضعیت راهها و جاده ها ، ما بدترین وضعیت کشور را داریم. ما راه آهن نداریم. بزرگراه نداریم. فرودگاه نداریم . همه چیز واقعا نا امید کننده است. آقای رییس جمهور، آقای وزیر راه، می شنوی؟
سجاد۴۲۸۶۴۷۱۵:۱۳:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تو رو خدا الکی نظر ندین اخه الان باید مشکل رو بررسی کرد یا اینکه عراقی بوده یا ایرانی که معلوم هم شد ایرانی بوده یه عده فقط بلدن اب رو.گل کنند عزیزان الان که عده ای از هموطنان جان باختند بهتر نیست به متن ماجرا بپردازیم و.کمتر حاشیه بریم اصل ماجرا دو قسمت است که مهمترین ان عدم ایمنی ناوگان حمل و نقل داخلی و عدم تسلط رانندگان میباشد به خدا بعضی یا بهتره بگم خیلی از رانندگان وسایل نقلیه به دلایل گوناگون تسلط کافی بر جاده ندارند
ناشناس۴۲۸۹۱۸۱۸:۵۶:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
ایا استفاده از جاده ها ایران برای جابجایی و ترانزیت کالا به کشورها همسایه سود دارد یا نه دوما چرا به اتوبوس که خارج از ترمینال و در منطقه توقف ممنوع ایستاده برای مسافر کشی اعتراض نمیکنید
ناشناس۴۲۹۱۱۶۲۳:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
بعید نیست وقتی مردم داغدار و تحت تاثیر حادثه هستند با اینهمه بی کفایتی که از مسئولان دیدن، عصبانیتشون رو اینجوری خالی کردن. شما روی چه حساب بهشون میگین آشوبگر؟
شهروند۴۲۹۳۵۲۰۸:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اگر حقوق شهروندی رعایت می شد، هرگز شاهد چنین فجایعی نبودیم خانم ملاوردی در حوزه زنان واقعا هیچ کاری جز سفرهای خارجی نداشت برای حقوق شهروندی هم هیچ کاری نخواهد کرد ، چون تجربه ثابت کرده . چرا برای این حق بسیار مهم مردم ایران ، تاکنون یک مسئول توانا منصوب نشده است ؟ ایا حقوق شهروندی باید نادیده گرفته شود . ایا حق مردم ایران این است که بی گناه در تصادفات کشته شوند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین