معاون وزیر رفاه:درآمد ۱.۶ میلیون ایرانی‌ کفاف خرید غذا را هم نمی‌دهد

گروه اقتصادی الف،   3970420005 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر رفاه گفت: به اعتقاد نهادهای جهانی شمار افرادی که فقیران مطلق هستند در ایران 4 درصد کل جمعیت است اما به باور ما این رقم 2 درصد است؛ یعنی 2 درصد (حدود ۱.۶ میلیون نفر) هستند که درآمدشان تکافوی خرید غذا را نمی کند.

معاون وزیر رفاه:درآمد ۱.۶ میلیون ایرانی‌ کفاف خرید غذا را هم نمی‌دهد

به گزارش فارس، احمد میدری در مورد فقر در ایران و شمار فقرا گفت: بحث این است که خط فقر در ایران با کدام شاخص ها باید اندازه گیری شود. انواع معیارهای قابل اعتنا برای اندازه گیری فقر وجود دارد و یکی از مهمترین معیارهای قابل لمس در ایران برای اندازه گیری خط فقر و در نتیجه شمار فقیران اندازه درآمد است. به این معنی که در ایران شماری از افراد درآمدشان به اندازه ای ناچیز است که تکافوی تامین تغذیه ای آنها را نمی کند.

فقر نسبی

وی ادامه داد: به اعتقاد نهادهای جهانی شمار این افراد که فقیران مطلق هستند در ایران 4درصد کل جمعیت است اما به باور ما این رقم 2درصداست و این 2درصدند که درآمدشان تکافوی خرید غذا را نمی کند. گروهی افراد هستند که به فقر نسبی مبتلا هستند و آنها درآمشان به اندازه ای نیست که حداقل های بهداشت و درمان ، آموزش و سایر امرزیر بنایی را بتوانند خریداری کنند. حداکثر عددی که من شنیده ام این است که این گروه 33 درصد کل جامعه ایرانی است.

میدری تاکید کرد: در ایران اندازه گیری خط فقر مطلق تا سطح استانها را اندازه گیری می کند و به شهرستانها نمی رسد و باید اطلاعات این مقوله به سطح شهرستانها برسد و خط فقر شهرستانها استخراج و نتیجه گیری شود. ممکن است در شهرستان‌هایی درآمد یک میلیون تومان درماه به دلیل اینکه ساکنان دارای خانه شخصی هستند و هزینه های جانبی مثل حمل و نقل و تفریح گران ندارند برایشان مناسب باشد اما در تهران حتی درآمد 2.5 میلیون تومان در ماه نیز تکافو نکند.

 

دولت و فقر

معاون رفاهی وزیر رفاه در مورد نقش دولت در برطرف کردن فقر گفت: نباید گریبان دولت در این باره را رها کرد و باید از دولت های ایران خواست نقش کامل دراین باره داشته باشند. دولت‌ها درآمد سرشاری از فروش نفت به خارج دارند و این درآمدی است که به همه ایرانیان تعلق دارد و بنابراین باید آن را به برطرف کردن یا کاهش فقر اختصاص دهیم.

شاید در روش هزینه کردن پول نفت برای برطرف کرن و کاهش دامنه فقر اختلاف داشته باشیم اما نباید درباره اینکه منابع باید به این مقوله اختصاص داده شود اختلاف دیدگاه باشد. به این مساله توجه کنیم که اگر درآمد حاصل از صادرات نفت در این محل هزینه نشود در کجا و برای چه کاری هزینه خواهد شد.

میدری گفت: اینکه شهروندان ایرانی با قیمت های مناسب به آب شرب قابل مصرف و ناآلوده دسترسی داشته باشند حق آنهاست اما وقتی دولت می خواهد در این مقوله هزینه کند دست و پایش می لرزد اما برای پرداخت کمک به بنگاهها هرگز تردید نمی کند.

وی ادامه داد: روشنفکر ایرانی باید روی این مقولات کارکند و به نظرم این یک راه مناسب برای کارهای مرتبط به نهادهای مدنی است. روشنفکران و نهادهای مدنی باید درباره برخی فعالیت ها متمرکز شوند. به طور مثال باید در باره اینکه مناقصه ها در شهرداری ها چگونه برگزار می شود متمرکز شد و یا روی این موضوع کارکرد که باید برای توسعه درمان در گروههای کم درآمد سرمایه گذاری شود . اگر این مسایل که شمار آنها کم هم نیست کار نکنیم و گفت و گو نکنیم به جایی نمی رسیم. البته می دانم که تمرکز روی این فعالیتها از سوی نهادهای مدنی موقعی ممکن است که اطلاعات داده شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۷۸۰۲۰۱:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
دولت به شدت نگران سلامت مردم است،تمام پول مملکت را به جیب پزشکان ریخته که سلامتی ملت را تضمین کند! غذا چه اهمیتی دارد؟!!!!
ناشناس۴۲۷۸۲۸۰۱:۲۱:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
از یه طرف معاون وزیر بهداشت میگه مردم فقط می خورند و چاق میشن
ناشناس۴۲۷۸۳۰۰۱:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
مشکل جای دیگه ایه. یعنی مشکل اصلی اینه که مردم درآمد ندارن!
ناشناس۴۲۷۹۰۵۰۳:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تا جایی که بنده می دانم بیمه حقوق پزشکان طرحی را یک و نیم سال است که پرداخت نکرده. همین چند وقت پیش بود که در ۱۵۰ شهر پزشکان اعتصاب کردند. شما هم که اسیر تبلیغات غیر واقعی شدید؟! البته که پزشک متخصص در تمامی کنکورها جزو بهترین رتبه ها بوده و ۱۵ سال برای متخصص شدن زحمت کشیده و کشیک رایگان داده و جراحی مجانی کرده و حالا حق درامد مناسبی دارد ولی در حال حاضر هیچ کارانه ای نزدیک به یک سال بیشتر است که پرداخت نشده. در همین اینترنت سرچ کنید متوجه خواهید شد
ناشناس۴۲۸۵۴۶۱۴:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تا جایی که بنده می دانم (!!!) رنج درآمدی پزشکان توی ایران، جزو بالاترین درآمدهای پزشکان توی تمام دنیاست!!!!! در همین اینترنت سرچ کنید متوجه خواهید شد... من موندم مگه پزشکهای ایرانی چکار کردن یا چکار میکنن که پزشکهای بقیه دنیا نمیکنن؟!!!!
ناشناس۴۲۹۰۸۴۲۲:۰۳:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
با آزمون و خطا تجربه کسب میکنن و پول روی پول میزارن.کاری که در هیچ کجای دنیا نمیتونن بکنن
حامد۴۲۹۰۰۰۲۰:۱۵:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
بنده هم رتبه کنکور تک رقمی داشتم. 12 سال در دانشگاه شریف درس خواندم تا دکتری گرفتم. الان هم کمی بیشتر از چهار میلیون درآمد دارم. طوری صحبت میکنید انگار فقط پزشکان درس خوانده اند. از دوستان دوران دبیرستانم بیشتر آنها که مهندسی خواندند مهاجرت کرده اند اما حتی یکی از آنها که پزشکی خوانده از این کشور نرفته چون هیچ جای دنیا نمیتوان مثل ایران با طبابت تجارت کرد.
ناشناس۴۲۷۸۰۳۰۱:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
وقتی رفا برای این همه مردم وجود نداره وزیر رفاه میخوایم چیکار این همه هزینه بیت المال دور ریخته میشه در اون ورزارت خونه رو ببندن بودجه شو بدن مستمندان
حسن۴۲۷۸۰۴۰۱:۰۵:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
درآمد پزشکان و بیمارستانها واقعا نجومی است متاسفانه کسی برای کاهش تعرفه های درمانی ورود نمیکند از نمایندگان محترم مجلس انتظار میرود بصورت جدی در این زمینه بررسی کنند و در آمد پزشکان را با سایر اقشار جامعه همسان سازی کنند همانگونه که افزایش حقوق کارمندان را پلکانی کرده اند یکی از تاثیرگذارترین هزینه ها برای اکثریت افراد جامعه کاهش هزینه های درمانی است .
ناشناس۴۲۸۰۱۸۰۸:۱۵:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
چرا حرف بی تحقیق می زنید تعرفه های پزشکی چند ساله که فریز شده و افزایشی نداشته در حالی که بیمارستانها در ورطه برشکستگی افتاده اند ۹۵ درصد پزشکان درامد متوسط تا معمولی دارند
تبریزی۴۲۸۳۰۳۱۱:۵۲:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
درآمد متوسط و معمولی پزشکان چقدره؟ 50 میلیون در ماه؟ 100 میلیون در ماه؟ 500 میلیون در ماه؟
ناشناس۴۲۸۵۵۲۱۴:۲۷:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اگر مختصری تحقیق جزیی بکنید بلافاصله متوجه می شوید که کتوسط درآمد پزشکان ایرانی، جزو بالاترین درآمدهای پزشکان در تمام دنیاست. چرا دفاع متعصبانه؟!!!!
ناشناس۴۲۷۸۵۰۰۱:۳۶:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
البته تا تعریف شما از غذا چی باشه ؟! اگر نون و آب را حساب کنیم بله با این حقوقها میشه خورد!
مصطفي۴۲۷۸۷۱۰۲:۰۰:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
ایران رو میشه یکی از ده کشور ثروتمند دنیا شمرد البته با مدیریت شماها وضع بهتر از این نمیتوانست باشه
ناشناس۴۲۷۸۸۰۰۲:۳۵:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آقایان آخوندی ، جهانگیری ، زنگنه ، حجتی ، روحانی ، واعظی ، نوبخت ، نعمت زاده ، شریعتمداری ، نهاوندیان ، کلانتری ، ................................ که سی و چند سال است در " مرتفع ترین قله های قدرت اجرایی مملکت "
ناشناس۴۲۷۸۸۸۰۲:۴۸:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آنهایی که در سی و نه سال گذشته همیشه در عالی ترین پستهای اجرایی و قانون گذاری کشور بوده اند ، وجدان و کلاه خود را قاضی کنند که در طی این سالها مملکت و ملت به کجا رسیده اند و آنها و خانواده هایشان در کجا هستند .
ع.ح۴۲۷۹۶۰۰۷:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اقتصاد لیبرال سرمایه داری نتیجه ای جز این نداره، اقتصادی که تار و پود آن با مبانی اسلام در تضاد آشکار است، و این اقتصاد در حال فروپاشی است ...
ناشناس۴۲۸۶۷۲۱۵:۲۷:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اقتصاد لیبرال تو همه کشورهای توسعه یافته حرف اول رو میزنه. ایراد جای دیگه است.
ناشناس۴۲۷۹۷۶۰۷:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
معیار خط فقر میزان درامد است تا چند سال پیش دومیلیون میزان خط فقر بود که متاسفانه با توجه به اثرات روانی و اجتماعی دیگر مقدار خط فقر اعلام نشد میزان خط فقر حتما در کلان شهرها با شهرستانهای کوچک فرق می کند ولی در برنامه ای رادیو یی کارشناس مربوطه در رادیو اقتصاد میزان فقرا را حدود شصت میلیون و بیکاران را بیست میلیون تخمین زد
س۴۲۷۹۸۸۰۷:۴۶:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
معاون جان اول بفرمایید ای این آمار و درصد ها رو از کجا تهیه میکنید وقتی ارزش مثلا پول ایران یک ماهه یک سوم میشود یک بی سواد هم که باشی میفهمی تغذیه میشود یک سوم ما که از خرید لباس گذشتیم پس یک سازمان عریض و طویل به عنوان مرکز آمار نیاز نداریم
ناشناس۴۲۷۹۹۱۰۷:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
خودت عمق فاجعه رو ببین دیگه وقتی یه کارگر افغانی میگه با این شرایط حقوق و هزینه ها و ارزش ریال اصلا به صرف نیست کار کردن تو ایران
ناشناس۴۲۸۰۴۳۰۸:۳۱:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
ایران بهشت پزشکان،پرستاران و داروسازهاست.بقیه مردم کار می کنند برای پر کردن جیب آنها.متاسفانه این قشر با درآمد میلیونی و بعضا میلیاری نفوذ زیادی دارند و قوانین مناسب حال خود را تصویب می کنند و حرف مردم در مقابل آنها به جایی نمی رسد
ناشناس۴۲۸۰۵۸۰۸:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
افزایش حقوق کارکنان پلکانی که نشده که هیج فقط 8 الی 9 درصد به حقوق ها اضافه شد.؟؟؟؟
ناشناس۴۲۸۰۶۴۰۸:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
عامل این بدبختی کسی جز خود شما مسئولین گرامی نیست. این حرف هارو شما اومدی به مردم میگی؟
ناشناس۴۲۸۱۳۳۰۹:۴۷:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اشتباه میکنی رقم درست 16 میلیون است امار شما درست نیست
ناشناس۴۲۸۱۸۴۱۰:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اشکال نداره در عوض یک عده از ما بهتران بچه هاشون خارج دارن با بیت المال کیف می کنن
توركمن صحرا۴۲۸۲۰۶۱۰:۳۲:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
خجالت داره که یک مقام دولتی و حکومتی اینطوری صحبت کنه و دروغ تحویل مردم بده وضع مردم توی این جند ساله به قدری بد شده که خیلی از مردم فقط میتونن روز شون رو شب بکنن و بخوابن که فقط تا فردل زنده سرشون رو از روی بالش بلند کنن یک زمانی واسه بدر و مادر بد بود که بجه شون بدونن بول کافی ندارن الان دیکه بجه ها هم از همون بدو تولد میدونن زندکی سخته و قبل از زبون وا کردشون به زمین و زمان نفرین میفرستن که این همه کشور جرا باید توی ایران متولد میشدن ،من به شخصه نیروی قراردادی مخابرات هستم یک و نیم حقوق میکیرم بونصد اجاره میدم سیصد هم قسط میمونه هفتصد حالا باید با این بول یک خانواده جهار نفره رو بجرخونم البته حقوق یک و نیم مال ماههایی از ساله که اداره مخابرات لطف کنه و سی ساعت اضافه کار رو واریز کنه وقتس توی یک نهاد دولتی فرقی نمیکنه کدوم ارکان باشه اضافه کاری اجاریه ولی بولش داده نمیشه ،سابقت حهارده سال باشه ولی قراردادت ساله باشه و به شکلی نوشته بشه که فقط حد اقلها به نیرو برداخت بشه جه انتظاری میشه از شرکتهای خصوصی داشت اونم تو این بلبشوی و بخور بخور مملکت خیلی بده هر روز حدیث و روایت های مختلف از خیلیها که دستشون تو کاره میشنویم ولی در عمل داریم میبینیم خون مردم رو دیکه حتی خیلیها توی شیشه هم نمیکنن وای از آه ستم دیده ،وای از آه ر نفرین مردمی که از دست مسوولا فقط میتونن نفرین کنن و به خدا بسبرن ، این همه مشکل ،این همه دزدی و جباول ،این همه نفرت به هم ،این همه علاقه به دزدی و خیانت به مملکت ، البته اینجا باید یاد آوری بشه که مردم ما هم جز بهترینها در همه نوع کلاه برداری ،دروغ ،خود بزرک بینی ، و هزاران عمل نابسند دیکه هستند ولی علت اینکه مردم اینطوری شدند رو باید از بررسی کرد
عادل۴۲۸۲۱۵۱۰:۴۰:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
الان حقوق کارگر 900تومن ماهی اگه دندون یه کارگر خراب بشه باید حقوق یع ماهه شو توی یک ساعت تقدیم دکتر کنه
سعید۴۲۸۲۳۲۱۰:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
عزیزم معلما و حق التدریس چه مدرسه چه دانشگاه رو حساب نکردی...اینا که همه زیر خط فقرن!!
سیمادبینا۴۲۸۶۰۰۱۴:۵۲:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
از سال شروع اجرای هدفمندی یارانه ها تا الان به صورت متوسط هرماه دو میلیون تومان از جیب اکثریت برداشت می شود بدون اینکه مردم‌بدانند و در عوض ۴۵هزار تومن ناقابل‌را می دهند و ابروی م دم را می بزند
ناشناس۴۲۸۸۶۳۱۸:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
من که فوق لیسانس دارم و بیکارم. بابای بدبختم داره با حقوق بازنشستگی یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان به من که متاهل هستم هم کمک می کنه.
پیما۴۲۹۰۵۶۲۱:۲۷:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
کارآفرین ها ندارن بیشتر از این بدن! مشکل از قیمت هاست نه از حقوق ها!
ناشناس۴۲۹۱۵۶۰۰:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
۱۰ سال سابقه کار داشتم, الان ۶ ماهه بیکارم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین