واکنش وزیر خارجه آمریکا به تهدید ایران درباره بستن تنگه هرمز

گروه جهان الف،   3970419166 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مواضع اخیر ایران در رابطه با تنگه هرمز و فروش نفت مدعی شد: آمریکا برای مقابله با ایران تهدیدات و سناریوهایی دارد.

واکنش وزیر خارجه آمریکا به تهدید ایران درباره بستن تنگه هرمز

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی مدعی شد که آمریکا برای مقابله با تهدیدات اخیر ایران و اشاره تلویحی به بستن تنگه هرمز و تعطیل کردن کشتیرانی بین‌المللی سناریوهایی دارد.

وی مدعی شد: همه چیز با رفتار نامناسب ایران و شلیک موشک از یمن به تمام کشورهای حاشیه خلیج (فارس) آغاز شد بنابراین سیاست آمریکا به دنبال مقابله با این امور است.

پمپئو افزود: در رابطه با این تهدیدات لازم است تمام دنیا بداند که آمریکا ملزم به محافظت از خطوط کشتیرانی و صادرات نفت به تمام جهان است، آمریکا از دهه‌ها پیش به این امر پایبند بوده و به پایبندی خود ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که ایران در برخی کشورهای منطقه از جمله یمن، عراق، لبنان و سوریه بی‌ثباتی ایجاد می‌کند، گفت: ما شرکایی فوق‌العاده همچون امارات، عربستان، بحرین و دیگر کشورها را داریم که به دنبال مقابله با اقدامات ایران هستند. ما به دنبال مقابله با حوثی‌ها (انصارالله) در یمن و حزب‌الله در لبنان و سوریه هستیم.

وی در رابطه با یمن، گفت: آمریکا به همراه امارات و عربستان به دنبال کاهش خطرات ایران در یمن است و عملیات قاچاق سلاح از ایران به منطقه را کشف کرده است.

مایک پمپئو مدعی شد: شبه نظامیان شیعه در عراق و سوریه به دنبال ضرر زدن به شهروندان عادی هستند بنابراین ما به دنبال برخی اقدامات هستیم و از مهم‌ترین اقداماتی که اکنون روی آن تمرکز داریم محروم کردن ایران از توان مالی است که به وسیله آن به رفتارهای نامناسب خود ادامه می‌دهد. این اقدامات سلسله گسترده‌ای از تحریم‌ها است که ملت ایران را هدف قرار نمی‌دهد بلکه هدف آن قانع کردن ایران در رابطه با اینکه رفتارهای شرورانه آنها غیرقابل قبول است و در نتیجه آن هزینه زیادی باید پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال برنامه‌ای جدید برای توقف برنامه هسته‌ای ایران هستند، مدعی شد: واشنگتن از همان ابتدا می‌دانست که توافق هسته‌ای ایران راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است و با آن مقابله خواهد کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران باید بداند که اقتصاد آن بهبود نخواهد یافت مگر اینکه این کشور به یک کشور عادی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تضمین پایبندی جهان به اجرای تحریم‌ها علیه ایران فعالیت خواهد کرد، افزود: دستیابی به نفت ایران بعد از چهارم نوامبر نقض تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود.

وی در رابطه با سوریه و حضور نیروهای ایرانی در آن کشور مدعی شد: ایران باید از سوریه خارج شود، آنها کاری برای انجام دادن در آنجا ندارند، دلیلی برای ماندن آنها در سوریه وجود ندارد، ایران به مدت طولانی در آنجا نفوذ داشت، نیروهای ایرانی باید سوریه را ترک کنند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز سه شنبه گذشته در سفر به سوئیس در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران هشدار داد: اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. نفت ایران صادر نشود، نفت کل منطقه صادر نمی‌شود. اگر شما می‌توانید، این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه با اشاره به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهور برابر شیطنت اخیر آمریکایی‌ها در طراحی تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم ابراز امیدواری و بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولین نظام در این زمینه تاکید کرد:یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند ، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.

همچنین سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی اسران در پیامی به حسن روحانی گفت: آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است.

ادعای کشف سلاح ایرانی در یمن درحالی مطرح می شود که بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت خارجه ایران در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیش از این تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

این مقام آمریکایی درحالی مدعی لزوم خروج ایران از سوریه است که ولید معلم، وزیرخارجه سوریه پیش از این در رابطه با این امر تصریح کرده است: ایران حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها مستشاران نظامی که در کنار نیروهای این کشور و با هماهنگی با ارتش آن فعالیت می‌کنند،‌ در کشور هستند. تبلیغات رسانه‌ای غرب و آمریکا پیرامون حضور ایران نادرست است و بر خلاف حضور ترکیه، آمریکا و فرانسه، حضور ایران در خاک سوریه قانونی است.از زمان آغاز توطئه علیه این کشور، جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم به کمک دمشق شتافته و دولت سوریه قدردان این کمک‌های ایران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۶۹۹۲۱۶:۳۳:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
تا مشکل با امریکا حل نشه به جای در اقتصاد نخواهیم رسید
ناشناس۴۲۷۰۸۷۱۷:۰۲:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
سینه چاک امریکا خجالت بکش. همه مشکلات مردم ایران از 300 سال گذشته تا به حال زیر سر این خبیثهای وحشی است. خدا به ادم عقل داده تا دوست را از دشمن بشناسد. شما یا وطن فروشی یا یک اسرائیلی بی همه چیز.
ناشناس۴۲۷۱۶۵۱۷:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
توهین و فحش و تهمت حرف نداری بزنی
املی۴۲۷۲۵۰۱۸:۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دوست عزیز این بنده خدا مثل شما یک نظرداده است این چه طرز صحبت هست کسی اگر باب میل شماها حرف نزد یاوطن فروش هست یا اسراییلی چرا؟ چرا تمام گرفتاری های مردم را بردوش امریکا ومیندازید؟ امریکا گفت ناامنی کارگران بخاطر اعتراض شغلی به زندان وشلاق محکوم شوند؟ امریکا قحطی اورد به ایران؟ امریکا گفت مسئولان اهتلاس کنند ودستگاه قضا سکوت کند؟ امریکا گفت بی بندوباری درکشورباشد؟ امریکا گفت نظام بیعدالتی کند؟ امریکا گفت فرزندان مسئولان بروند خارج درس بخوانند ومدیرشوند؟ امریکا گفت رانتخواری درکشور باشد ؟ امریکا گفت اشرافی گری و تجملپرستی دربین مسئولان سبفت گرفته شود؟ امریکا گفت روحانیان درادارات استخدام شوند/////؟ امریکا گفت مسئولان کوهخواری وساحلخواری جنگلخواری و..........؟ امریکا گفت امریکا گفت؟چرا بی عرضگی مسئولان را به امریکا نسبت میدهید ؟ بله تحریم هستیم ولی برای ملت نه برای مسئولان وفرزندان
شناس۴۲۷۳۲۲۱۸:۵۸:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دوست عزیز ۳۰۰ تا ۴۰۰سال پیش انگلستان در دوران صفویه وقاجار به ایران رسوخ داشت و ضربات سختی به مام میهن وارد کرد روسیه هم بود و الان هم است الن هم داریم ضربه از ارتجاع سرخ وسیاه میخوریم
ناشناس۴۲۷۳۲۷۱۹:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فعلا که مشکل مربوط به رانتخوارها و اختلاس گرهای داخلی هست
ناشناس۴۲۷۵۱۶۲۰:۳۸:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آره حقوقای نجومی هم کار دشمن بود !!!!!
1۴۲۷۱۶۰۱۷:۳۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
تنها راه پیروزی ما ،کنار گذاشتن ترس و استفاده از عقلانیت دینی است . غرب پرستان بی دین با عقل مادی نگر خود ما را بدبخت کرده اند.
ناشناس۴۲۷۲۴۷۱۸:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
واقعیت اینکه 70 درصد مشکل اقتصاد ما از داخل است . حتی اگر این همه دزدی و اختلاس و رانت خوری توی هر اقتصاد بزرگی هم باشه اون رو فلج میکنه . اگر با مفاسد و مافیا و سلطان ها برخورد بشه و همین نقدینگی داخلی در جهت سرمایه گذاری استفاده بشه خیلی از مشکلات حل میشه . درسته ارتباط با دنیا خیلی خوبه و عالیه ولی با فساد داخلی راهی به جایی نمیبریم حتی اگر فردا با امریکا متحد بشیم .
ناشناس۴۲۷۳۶۴۱۹:۱۸:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر انسان فقط آزاده باشه و بس، می فهمه که واقعا آمریکا شیطان بزرگه و بیشتر بدبختی های بشر امروزی بخاطر رفتار موزیانه آمریکاست...بقیه کشورهای شرور مثل برخی کشورهای اروپایی و خاورمیانه هم دنباله رو آمریکا و ایادی آمریکا هستند...اگر اسرائیل توسط حمایت های انگلیس و امریکا ایجاد نمی شد و تا الان حمایت نمی شد وضع خاورمیانه این نبود....برخی فرق ظالم و مظلوم را هم نمی دانند و خود را شیعه هم می دانند چه رسد به افراد غیر شیعه....
حتی۴۲۷۰۴۲۱۶:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران باید بداند که اقتصاد آن بهبود نخواهد یافت مگر اینکه این کشور به یک کشور عادی تبدیل شود. مگه تو خواب ببینی یک همچین چیزی را آره صدها هزار شهید دادیم که تو بوزینه بیایی برای ما تعیین تکلیف کنی ما برای تو تعیین تکلیف می کنیم اینقدری نمونده حقانیت انقلاب و آرمان ایران را دیگه کم کم بیشتر کشورها دارند در می یابند بقول رهبری دوران بزن و دررو تموم شده
سروش۴۲۷۰۵۳۱۶:۵۴:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ما زورمون به اینا نمیرسه ،.. شوروی ب اون عظمتش زیر فشار اقتصادی اونا از هم پاشید ، ..
ناشناس۴۲۷۲۵۸۱۸:۲۲:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شوروی کمونیست بود ما مسلمانیم، هر چند عملکرد بعضی از مسئولین باعث میشه تا دشمن فکر کنه میتونه به اهدافش برسه. اما به قول آقای سفیر : " به نام خدایی که از ناوهای آمریکا قوی تر است"
ناشناس۴۲۷۲۹۱۱۸:۳۸:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما در مورد چیزی که تخصص نداری اظهار نظر نکن.
ناشناس۴۲۷۶۴۰۲۲:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
زور تو نمیرسه از طرف بقیه حرف میزنی؟ خدا که زورش میرسه
حمید۴۲۷۱۱۴۱۷:۱۳:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
پمپئو افزود: در رابطه با این تهدیدات لازم است تمام دنیا بداند که آمریکا ملزم به محافظت از خطوط کشتیرانی و صادرات نفت به تمام جهان است، آمریکا از دهه‌ها پیش به این امر پایبند بوده و به پایبندی خود ادامه می‌دهد. لطفا از منطقه گم شید بیرون پایبند هم نباشید با اون رییس جمهور سوداگر گداتون که همش پول زور میخواد
ناشناس۴۲۷۱۸۶۱۷:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فقط با گردن کلفتی حرف زده، بی انصاف هیچ سررشته ای از عرف دیپلماتیک نداره .‌
ناشناس۴۲۷۲۸۰۱۸:۳۳:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آیا میدانید کشورهای غربی و یا پیشرفته چند درصد برق خود را از انرژی هسته ای تامین می کنند؟ فرانسه حدود 75 درصد بلژیک 51 درصد اسلواکی 53 درصد اتریش بیش از 45 درصد اوکراین بیش از 46 درصد سوئد بیش از 38 درصد برزیل 31 درصد آمریکا حدود 20 درصد ژاپن بیش از 18درصد روسیه حدود 18 درصد آلمان بیش از 16 درصد انگلیس بیش از 18درصد از انرژی الکتریسته (برق) خود را از نیروگاههای هسته ای به دست می آورند.... براستی اگر انرژی هسته ای بد است چرا کشورهای غربی درصد زیادی از برق خود را از آن تامین می کنند؟ نکته جالب اینکه هیچ یک از این کشورها حتی 10 درصد کل انرژی کشور خود را از انرژی خورشیدی تامین نمی کنند.
ناشناس۴۲۷۵۴۹۲۱:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ژاپن و آلمان در حال کنار گذاشتن نیروگاههای اتمی خود هستند. اتریش حتی یک نیروگاه اتمی هم ندارد. صرفا جهت اطلاع
ناشناس۴۲۷۶۵۶۲۲:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
از انرژی خورشیدی تامین نمی کنند چون در اروپا آفتابی به اون صورت نمی تابد
احسان۴۲۷۷۷۸۰۰:۴۰:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
چون تکنولوژی انرژی خورشیدی جدیدا بسیار به صرفه شده و در ایران هم برخلاف کشور های اروپایی آفتاب بسیار وجود دارد، ضمنا هزینه هایی که واسه انرژی هسته ای واسه ایران وجود داره بسیاز زیادتر از منافعش هست پس کلا باید همون ده بیست سال بیخیالش میشدیم ولی یه عده ازش استفاده سیاسی کردن
ناشناس۴۲۷۳۲۵۱۹:۰۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شیوخ عربی کشور های اطراف خلیج فارس آگاه باشند که افتادن در دام آمریکا هیچ نفعی برای کشور و مردمشان نخواهد داشت .
سرو۴۲۷۵۵۶۲۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ممنون از تذکر شما.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین