یک اشتباه راهبردی در جنجال خانم مائده

محسن مهدیان، گروه فرهنگی الف،   3970419160 ۹۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک اشتباه راهبردی در جنجال خانم مائده
دچار یک اشتباه راهبردی هستیم. اول اینکه برای ما موضوعات فرهنگی در اولویت قرار ندارد و دوم اینکه وقتی هم سراغ مسائل فرهنگی می‌رویم به روش سیاسی و امنیتی ورود می‌کنیم. همین که توئیتر فیلتر می‌شود، اما نسبت به اینستاگرام بی‌اعتنا هستیم یعنی تهدید هجمه‌های سبک زندگی را کم‌خطرتر از هجمه‌های سیاسی می‌دانیم.
 
ابتدا تصور می‌کردم ماجرای دستگیری یک خانم در شبکه‌های اجتماعی، موضوع بااهمیتی نیست و نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. اما مباحثی طی این یکی دو روز طرح شد که به نظر رسید حرف‌هایی باقی مانده است.

ماجرا را یک بار مرور کنیم؛

یک دختر خانم در شبکه اینستاگرام ویدئوهایی منتشر می‌کند که بعد از مدتی مورد پیگیرد نهادهای امنیتی قرار می‌گیرد و در نهایت دستگیر می‌شود. مدت کوتاهی بعد از دستگیری نیز یک مستند از اعتراف دخترخانم در رسانه ملی منتشر می‌شود که مجموع این دو حادثه موجی از انتقادات ایجاد می‌کند. اما این بار برخلاف موارد مشابه، این ماجرا سه دسته منتقد داشت؛ یکم جریان ضدانقلاب و دوم اقلیت اباحه‌گر و البته دسته سوم که بخش قابل اعتنایی از جامعه متدین بودند. از دو گروه اول عبور می‌کنیم، اما گروه سوم ۲ نکته قابل اعتنا دارند؛ اول اینکه در شرایطی که کشور درگیر موضوعات مهمتر اقتصادی است و مطالبه اول کشور مجازات و اعدام مفسدین اقتصادی است، چرا نظام باید خودش را درگیر مباحث دست چندم کند؛ و اما انتقاد دیگر آنها مربوط به پخش اعترافات این دختر خانم از رسانه ملی است.

در این رابطه ۳ نکته قابل اعتناست.

یکم. باید توجه داشت که شبکه‌های نوین اطلاعاتی جزیی از زندگی اجتماعی افراد است و مشمول مصونیت‌های حریم خصوصی نیست. شبکه‌های‌های اجتماعی نیز مثل کوچه و خیابان این شهرند. مردم حضور دارند و هرآنچه اثر اجتماعی داشته باشد مشمول قوانین اجتماعی کشور است. طبیعی است که فروش مواد مخدر از شبکه‌های اجتماعی تخلف است. ترویج فحشا و ابتذال در اینستاگرام مثل هنجارشکنی‌های اخلاقی در پارک و محله ماست. کدام آدم عاقل و معتقد به قانونی می‌پذیرد که یک نفر وسط شهر و در یکی از میادین محله، برهنه شود و آشکارا برقصد؟

حکم، روشن است. دستگاه انتظامی واجب است که از حریم مومنانه شهر پاسداری کند. باید قانون را اجرا کند و اتفاقا انتقاد اصلی این است که چرا این قدر دیرهنگام ورود کرده است؟

دوم. یک نقد پوسیده و کلیشه‌ای وجود دارد که معتقد است وقتی گناهان بزرگتر وجود دارد نباید سراغ این دست موضوعات کم‌اهمیت رفت. طبیعی است که این ادعا به غایت غیرمنطقی است. این افراد کافی است به یک سوال ساده پاسخ دهند؛ اگر خانه شما را خدای نکرده دزد بزند، حق داریم به عدلیه بگوییم شما به کارهای مهم‌تر مثل مباره با اختلاس بپردازید و دزد خانه را رها کنید؟ پاسخ روشن است.

اما یک نکته باقی است که نباید فراموش شود. از عدالت مهم‌تر احساس عدالت است. عدلیه و نظمیه ما باید به نحوی عمل کند که مردم احساس بی‌عدالتی و تبعیض نداشته باشند. این موضوع همان توصیه اکیدی است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دستگاه قضایی مطرح و به موضوع تبلیغات هنرمندانه از عملکرد دستگاه قضایی اشاره کردند. در شرایطی که کشور تشنه مبارزه با فساد اقتصادی است نباید به نحوی تبلیغات کرد که مردم احساس کنند عدلیه در شناخت اولویت‌ها دچار سردرگمی است. این حرف متفاوت از رها کردن متخلف در شبکه‌های اجتماعی است اما اکیدا بر مدیریت افکار عمومی در پیگیری پرونده‌های مهم و ضریب دادن به آنها اشاره دارد. آقای دادستان محترم و مسوولان عزیز قضایی در این روزها که ذهن و دل مردم درگیر موضوعات اقتصادی است، باید در مساله اصلی بیشتر اظهار نظر کنند. اگر جامعه دچار این تلقی شده است که عدلیه بیش از آنکه به اقتصاد و معیشت مردم توجه کند به حجاب و کنسرت و فیلترینگ توجه کرده است، مقصر مسئولینند؛ نه ادراک مردم. تبلیغات باید به نحوی باشد که مصرح فهم اولویت‌ها در دستگاه قضایی باشد.

سوم. اما درباره اعترافی که از رسانه ملی پخش شد، عمده انتقادات به حق است. ۳ دسته انتقاد جدی به این مستند وارد است. اول اینکه زمان پخش این برنامه منطقی نبود. در شرایطی که جامعه مترصد برخورد با مفسدین اقتصادی است انتشار چنین برنامه‌هایی همان آدرس غلط دادن است. گویی قهریه نظام دچار گیجی در فهم اولویت‌های کشور است که البته چنین نیست.

دوم نوع مستند است که به شدت عواطف مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برخلاف انتظار سازندگان برنامه، باعث می‌شود اصل خطای فرد در حاشیه قرار بگیرد. اعتراف گرفتن یک مرد در اتاق تاریک، از یک دختر کم سن و سال که اتفاقن در حال گریه است، آن هم سوالاتی از این دست که تیمی کار می‌کردید یا فردی، سخت برای مخاطب آزاردهنده است. واقعا چه ضرورتی داشت؟ چه آورده‌ای داشت جز اینکه مقصر را مظلوم جلوه دهد؟

اشکال سوم فهم ما از نوع مواجهه با موضوعات فرهنگی است. با مسائل فرهنگی نمی‌شود به روش و قاعده موضوعات سیاسی و امنیتی رفتار کرد. اساسا موضوعات فرهنگی جنسش اعتراف نیست. اعتراف به چه؟ موضوعاتی که امنیتی نیست، جنسش دست‌های پشت پرده و یا پروژه‌های پیچیده امنیتی نیست؛ عمدتا جهل است و نادانی. جهل را اعتراف نمی‌کنند، بلکه آگاهی می‌دهند.

بند سوم بسیار مهم‌تر است. ما دچار یک اشتباه راهبردی در مواجهه با موضوعات فرهنگی هستیم. اول اینکه برای ما موضوعات فرهنگی در اولویت قرار ندارد و دوم اینکه وقتی هم سراغ مسائل فرهنگی می‌رویم به روش سیاسی و امنیتی ورود می‌کنیم. همین که مسئولین ما توئیتر را فیلتر می‌کنند، اما نسبت به اینستاگرام بی‌اعتنا هستند یعنی تهدید هجمه‌های سبک زندگی را کم خطرتر از هجمه‌های سیاسی می‌دانند. غرض فیلتر کردن یا نکردن این و آن نیست؛ غرض نوع نگاه غلط ماست. این همان نگاه غلطی است که در دهه ۷۰ خطر ماهنامه «ایران فردا» را فراتر از «آدینه» و «دنیای سخن» می‌دانست. یکی را هر از گاهی برخورد می‌کردند و دیگری کاملا رها بود؛ چون تهدید سیاسی محسوب نمی‌شد.

باید توجه داشت که اولا مساله اینستاگرام و تهدیدات امروزش، سبک زندگی جامعه ما را هدف گرفته است و نیازمند نظارت جدی‌تر است و دوم اینکه سبک برخورد با آنها نیز به روش موضوعات سیاسی و امنیتی نیست و باید به روش خودش رفتار کرد؛ هرچند برخورد فرهنگی به معنی تسامح و تساهل با قانون شکن نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۶۹۹۱۱۶:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
قانونی را می توان قانون دانست که مورد حمایت اکثریت جامعه باشد. قانونی که از فیلتر رد شده برای اکثریت نوشته شود مورد حمایت جامعه قرار نمی گیرد بنابراین افراد خود را مکلف به رعایت آن نمی دانند. از آن بدتر این است که قانون شکنی تبدیل به کاری معمول و حتی مورد حمایت می‌شود. البته آن هایی که این ها را باید بدانند می دانند
ناشناس۴۲۷۲۳۵۱۸:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اصلاح طلبان چون کارنامه ای ندارند ، می خواهند با ژست حمایت از اینها، برای ۱۴۰۰ پیاده نظام بسازند..
ناشناس۴۲۷۴۵۰۲۰:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
در ایران اگر دزد کلان باشی مثل سلطان م که معلوم نیست آن همه پول از کجا آورده اسمت محفوظ می ماند فقط همه با م می شناسنت اما اگر برقصی و کمی پول بگیری کمی قانون را نقض کنی مثل این دختر خانم نوجوان 17 ساله نام اسم و فامیلت را می گویند می آورند تلویزون اعتراف گیری !
دوست خوب۴۲۷۹۴۴۰۶:۴۶:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
درد ها بیشتر برمیگرده به توانمدی های های رسانه ای!!!!! چرا باور نمی کنیم واقعا طبیعی نیست که یه نظام انقدر شبکه های تلویزیونی آن هم با این کیفیت و اتاق های تحلیل و خبر و فیلم و ..... داشته باشه؟؟؟!؟!؟!! این همه مفسدان اقتصادی گرفته میشه و پول ها بر می گرده اما ...... .. واقعا درد !!!! ضمنا چرا برای بعضی از قسمت های فرهنگ دینی ما انقدر کم اهمیت وبعضی خیلی پر اهمیت؟؟!؟!؟؟!؟! مثلا فرهنگ کتابخوانی ، نوع دوستی ، ایثار ، عفت ، چشم پوشی ، دوری از قضاوت زود افتخار به دست آورد های جوون ایرانی و حمایت از کالای ایرانی کم اهمیت است اما عدالت طلبی (که گاهی ما رو وادار به تهمت هم می کنه ) پراهمیت ؟؟ً دوستان شاید داریم بیراهه می ریم دوستان از همه ی فرهنگ مون با جدیت دفاع کنیم تا فرهنگ های ناقص خودشون رو به خوردمون ندن
خراسانی۴۲۸۲۶۱۱۱:۲۸:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آیا اگر اولویت دستگاه قضایی برخورد با مفاسد اقتصادی نبود، پرونده های سنگین دانه درشت هایی مانند مه آفرید خسروی، بابک زنجانی، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، مهدی هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت و....را پیگیری می کرد؟ انصاف داشته باشید محاکمه این افراد سخت تر بوده است یا محاکمه افرادی مثل مائده 17 ساله؟ کدام برای دستگاه قضایی ساده تر است؟ ما چند محاکمه سنگین در حوزه مفاسد اقتصادی داشتیم و چند پرونده از جنس برخورد با راهزنان حیا و ایمان؟ مگر همین چند روز پیش خبر دستگیری سلطان سکه و چندین صرافی سوداگر توسط پلیس را ندیدید؟ چگونه است که این همه را نمی بینیم و این یک را چنان بزرگ می بینیم که بر همه آنان سایه می اندازد؟ جوسازی عده ای پرسروصدا در فضای مجازی نباید مانع دیدن درست حقایق شود. واقعیت بدون جانبداری این است که دستگاه قضایی به درستی به برخورد با مفسدان اقتصادی بیشتر از هنجارشکنان فرهنگی اولویت داده است
ناشناس۴۲۸۴۷۸۱۳:۴۲:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آفرین کی بود سلطان سکه کجاست تو تلویزیون اومد؟ یا اونیکه الان از کشور فرار کرده حتی اسمش معلوم نیست چیه چی نظرت درباره اون چیه؟
ناشناس۴۲۷۶۲۱۲۲:۱۰:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
من هلاک کارنامه ی درخشان اصولگراها هستم ! بخصوص محمود و یه دریا آب شور که پشت سد گتوند تولید کرده هر دو سر و ته یه کرباسید
سید محسن۴۲۸۰۹۸۰۹:۱۷:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
طراحی و ساخت سد گتوند از زمان ریاست جمهوری خاتمی شروع شده بود
ناشناس۴۲۸۰۲۶۰۸:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
خسته نشدین از این بازی اصلاح طلب و اصولگرا !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۲۸۰۳۴۰۸:۲۵:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
من اصلا از اصلاح طلبان دل خوشی ندارم اما استدلال شما در این مورد خیلی بی ربطه!!!!!!
ارش۴۳۴۸۰۷۱۴:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اتفاقن منم از اصول گرایان دل خوشی ندارم
ناشناس۴۲۷۴۴۶۲۰:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
وقتی مسئولان خود قانون را رعایت نمی کنند در حال رابطه بازی و اختلاس و رانت هستند و حتی خود را قانون می دانند یعنی هر کار خلافی انجام می دهند می گویند این برای من قانون نبوده برای توی مردم قانون بوده !
ناشناس۴۲۷۴۶۱۲۰:۱۳:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
صدا و سیما جوری یک دختر نوجوان را در انظار عمومی نشان می دهد (با گریه) که انگار مفسد اقتصادی بوده و افتخار هم میکند! شما بفرما توی این چندین سال کدوم مفسد اقتصادی و یا اختلاسگر رو توی تلوزیون اووردی و به سزای عملش رسوندین؟
واقع بین باشیم۴۲۷۹۴۸۰۶:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آخه بدی ماجرا اینه که : اولا مفسدان اقتصادی هیچکدمشون پشیمون نیستن و نمی شن!! ثانیا بعد از دستگیری و اجرای حکم تازه بعضی ها پیدا میشن می گن وای چرا یه نفر که برای اقتصاد کشور داشت کار می کرد....... دوستان رو ارجاع می دم به تیتر وتحلیل های روز بعد از اعدام مه آفرید خسروی (3هزار میلیاردی) به تیتر های روزنامه شرق ، آفتاب یزد ، آرمان و.....
ناشناس۴۲۸۲۶۸۱۱:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
با پخش تلویزیونی این اعترافات مخالفم اما موافق برخورد با همه کسانی هستم که در فضای مجازی و در صفحات اینستاگرامی خود، هنجارهای فرهنگی و اعتقادی جامعه را می شکنند و مستقیم به راهزنی حیا و ایمان جوانان و کیان خانواده می پردازند. البته این قبیل افراد در محیط های شخصی خود می توانند هر عمل حرامی را انجام دهند و حکومت جز اقدامات ایجابی فرهنگی، نباید خود را محق به برخورد بداند اما فردی که در صفحه اینستاگرامی با چندصدهزار دنبال کننده ، در فضای علنی، سلامت اخلاقی و فرهنگی جامعه را هدف قرار داده است، مصداق امری شخصی نیست بنابراین همانند فردی که با توزیع مواد غذایی آلوده سلامت جسمی مردم را به خطر انداخته ، باید با وی نیز برخورد شود.
بینا۴۲۸۲۸۱۱۱:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
احتمالا شما چون تلویزیون نمی بینید یا فرصتش رو ندارید ندیدین که دزدها و اختلاسگران زیادی در این کشور مجازات محکوم و تصاویر دادگاهشان در تلویزیون پخش شده است
ناشناس۴۲۷۷۲۳۲۳:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مجموعه اتفاقاتی که افتاد اینجوری به نظر رسید که شاید خود این دختر هم بدش نمیومد که همچین بشه . همین الان از اغلب کشورهای غربی براش اقامت و پناهندگی زدن . دقیقا مثل فیلم اکسیدان . به هرحال کج سلیقگی و کم هوشی صدا و سیما و نحوه گزینش این مورد توسط قوه قضائیه ، برای هرکی بد باشه ، برای این دختر نون و آب داشته . و احتمالا از اول دنبال همین شهرت و جنجال بوده . لااقلش اینه که تعداد افرادی که اونو میشناختن تو همین چند روز ، دهها برابر شده و برای همچین کاری باید از صدا و سیما تشکر کنه . چون ره چند ساله رو یک هفته ای رفته .
ناشناس۴۲۸۲۰۳۱۰:۳۱:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
به به چشم ما به جمال لایک زنان حر فه ای روشن.... چند وقتی بود چیزی برای هجمه نداشتید و دولت مورد علاقه تون هم که کاری کرده که هیچکی روش نمیشه در حمایت ازش لایک بزنه..... خوبه صداوسیما کاری کرد شماها سرو کله تون دوباره پیدا بشه .... تو این وضعیت بیکاری عجیبی که دولت مورد علاقه تون درست کرده این لایک زنی فله ای هم خودش از بیکاری بهتره. و شاید هم یه جور اشتغالزاییه
ناشناس۴۳۱۱۸۱۱۲:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۲
چرا فکر میکنید اونایی که پرسپولیسی نیستند حتما باید استقلالی باشند؟
ناشناس۴۲۸۲۵۹۱۱:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
این ادعایی نادرست است که دستگاه قضایی به جای مبارزه با فاسدان بیت المال، برخورد با چند نفر شاخ اینستاگرامی را اولویت داده است. گرچه دستگاه قضایی اشکالات ساختاری و عملکردی زیادی دارد اما بی انصافی است این همه پرونده بسیار سخت و حجیم درباره مفاسد اقتصادی را نبینیم
ناشناس۴۲۹۰۱۶۲۰:۳۹:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آقای مهدیان در مقاله فوق فرموده اند: "دستگاه انتظامی واجب است که از حریم مومنانه شهر پاسداری کند" اکه اسم این همه پارتی بازی و دزدی و ارتشا و هدر دادن سرمایه های ملی و فساد فراگیر بیشتر سازمانها و اداره ها رو می گید حریم مومنانه شهر پس حریم کافرانه چیه که من نمی دونم!!!! الف جان مشتی باش و منتشر کن
رسام۴۲۷۰۵۸۱۶:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اصل برخورد با هنجار شکنان در فضای مجازی کار درستی است تا بدانند فضای مجازی حریم خصوصی نیست . بلکه تجاورز به حریم خصوصی دیگران است .
ناشناس۴۲۷۱۳۵۱۷:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما ناراحتی نرو
ناشناس۴۲۷۲۴۴۱۸:۱۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اونایی باید بروند بیرون که بی فرهنگی و بی عفتی رو اونجا ترویج میکنند . اونایی که در خارج این کارها رو میکنند دستمون بهشون نمیرسه ولی میشه جلوی داخلی ها رو با روشهای درست گرفت . ما دنبال این هستیم
ناشناس۴۲۷۴۷۰۲۰:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما مجبور نیستی بری توی پیج یک دختر هفده ساله سرک بکشی برو جاهایی که ایمانت به باد نره ! هم فوضولی هم دلت می خواد همه به میل تو نفس بکشند ؟!
ناشناس۴۲۷۵۳۷۲۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ما ؟؟؟ این مایی که می فرمایید چند درصد مردم ایران هستید ؟ بعد چند سال بگیر و ببند به چه نتایجی رسیده اید ؟ چقدر هزینه برای کشور ایجاد کرده اید ؟ با پرداختن به ظواهر دین چقدر جوانان را از دین فراری داده اید ؟ اگر واقعا دلتان برای ایران می سوزد در برابر دزدی و اختلاس و رانت و ویژه خواری رگ گردن نشان دهید مگر اینکه خود جزو اقلیت نورچشمی باشید و این بگیر و ببند ها برای انحراف ذهن مردم از بلعیدن بیت المال باشد !
یه دست نرس۴۲۷۶۵۵۲۲:۲۶:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
یه سوال: شما واسه خودت زندگی نداری؟ هدفی نداری به جز دخالت توی زندگی دیگران؟ دستت به کی برسه؟ چرا بعضی ها اینقدر محق می دونند خودشون رو؟ چه گلی به سر کی زدی تا حالا که از همه طلبکاری؟
ناشناس۴۲۷۷۴۶۲۳:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
برای شما سروش و امثالهم تدارک دیده شده.
ناشناس۴۲۷۴۶۰۲۰:۱۲:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کی شما رو مجبور کرده بری به آدرس پیج اونا؟
ناشناس۴۲۷۶۸۸۲۲:۵۷:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آدرس پیج ایشون حریم خصوصی شماست؟!!!
ناشناس۴۲۷۰۷۱۱۶:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
1- آوردن این خانم جوان به تلویزیون کاملا غلط بود . 2- باید شاخهای ادمهای بی حیا و بی فرهنگ و مروجان فساد را شکست . 3- اما برخورد با این ادمها که شرایط متفاوتی با هم دارند باید دقیق و حساب شده باشد. چه بسا با صحبت با این دختر جوان میشد راه درست را به اون نشون داد .
ناشناس۴۲۷۴۲۰۱۹:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
توی نت و به خصوص اینستاگرام و تلگرام ، خیلی از زنها عملا و رسما روابط بی بند و بار رو ترویج میکنن . آدرس و شماره هم میذارن و پیگیری اونها برای سیستم قضایی خیلی ساده ست . باید اول اونها رو جمع و جور کنن ، بعد برن سراغ بقیه
ناشناس۴۲۸۲۸۸۱۱:۴۵:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
این حرف درسته . اما به نظرم همزمان باید با همشون برخورد بشه . اما حتما برخورد با اونها متناسب با جرمشون متفاوت باید باشه .
ناشناس۴۲۷۰۸۰۱۷:۰۲:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
به نظرم اونایی باید پاسخ بدن که اسم اصلی این خانم رو در فضای مجازی جار زدن . وگرنه در گزارش تلویزیون نامی از او برده نشد و تصویری از او نشان داده نشد
رضایی۴۲۷۰۸۹۱۷:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
هم باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود هم با مفسدان اجتماعی فرقی ندارد .
ناشناس۴۲۷۲۹۵۱۸:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
عدالت چی؟ باید یک دختر 17 ساله رو به خاطر رقصیدن سریع دستگیر کنن بیارن تلوزیون اعتراف کنه ولی اونهایی که میلیاردها تومن دزدیدن و کلی به مردم و کشور ضربه زدند تا مدتها آزاد باشن و آخرش هم مجازات سنگینی نشن؟
ناشناس۴۲۷۰۹۵۱۷:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فردا همین خانم وقتی آزاد شد همین رو سابقه میکنه میره خارج و پناهندگی میگیره
ناشناس۴۲۷۲۲۵۱۸:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
باید اینکار رو بکنه ... ببخشید این خانم الان مجرم با سابقه تو کشور ما شناخته میشه ... هیچ اعتبار و آینده ای توی این کشور نداره ... بخاطر رقصیدن ... خدایا ...
ناشناس۴۲۷۲۵۷۱۸:۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شماها که میگفتین رقص جرم نیست پس مشکلی برای زندگی بی حاشیه این خانم پیش نمیاد
ناشناس۴۲۷۳۴۹۱۹:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
الان سوء پیشینه بهش نمیدن دانشمند
ناشناس۴۲۷۳۷۹۱۹:۲۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
منظور این آقای دانشمند گواهی عدم سوء پیشینه بود . که مطمینا اون رو هم بهش میدن شما نگران نباشید
مهسا۴۲۹۳۴۱۰۸:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اگه راست میگید سوء پیشینه براش پیش نمیاد فردا ببرید تو همون صدا و سیما استخدامش کنید ببینید پیش میاد یا نه!!!
ناشناس۴۲۷۲۵۶۱۸:۲۱:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خوب که چی؟ نظر ندید چی میشه؟
ناشناس۴۲۷۴۸۷۲۰:۲۵:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
احسنت موافقم یک دشمنم به دشمنای ایران اضاقه میشه درحالیکه اگر روانشناسی بلد بودن شاید به راه می اومد
رسول مشهدي۴۲۷۰۹۹۱۷:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این اتفاق نشان داد که نظام چقدر سردرگم است.یا اینکه عده ای که بی ارتباط با مفاسد اقتصادی نیستند چگونه میتوانند اصل موضوع را به سمتهای دیگر تغییر جهت بدهند. موضوع اصلی در این برهه این نیست که چرا به فلان جرم سریع رسیدگی و منجر به صدور حکم میشود و یا حتی زودتر از صدور حکم از طریق رسانه ملی اعترافات مجرمان با ذکر نام کامل پخش میشود و نظام ککش هم نمیگزد که از طریق رسانه ملی این اقدام مجرمانه صورت میگیرد بلکه نکته اساسی این است که مردم کم کم احساس عدالت نمیکنند و امید مردم از این نظام بشدت کاهش پیدا کرده است. برخی متهمین به سرعت دستگیر میشوند و به سرعت محاکمه و مجازات میشوند و برخی مفسدان بخصوص مفسدان اقتصادی با وجود مفسده های خیلی بزرگ آزادانه میچرخند و چوب حراج به اعتماد مردم به این نظام میزنند. هر مفسدی هرچقدر هم نزد شما عزیز باشد بازهم بیشتر از اصل وجود نظام که عزیزتر نیست. اگر جمهوری اسلامی توانست ریشه این افراد را خشک کند باقی میماند در غیر این صورت به تاریخ خواهد پیوست و اثری از آن باقی نخواهد بود. ای کسانی که دوستدار نظام هستید و در مسندهای مختلف حضور دارید دیگر این مفاسد جان و رمق مردم را گرفته است.
ناشناس۴۲۷۱۰۰۱۷:۰۷:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
تا الان هم با این شاخدارهای اینستاگرام مدارا شده بود . بهتر بگم کوتاهی کردن دستگاهها . خیلی زودتر از اینها باید بساط اینها جمع میشد
ناشناس۴۲۷۴۶۹۲۰:۱۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چقدر هم جمع شد! از وقتی گرفتنش دیگه کلیپ رقص دختر تو اینستا پیدا نمیشه! فقط یه کمپین رقص راه افتاده
ناشناس۴۲۷۵۳۹۲۱:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما بهتره از قول خودت حرف بزنی.
شبنم۴۲۷۱۱۲۱۷:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بدترین فضا را میتوان در اینستاگرام دید نمیدانم چرا مسولان در بستن آن کوتاهی میکنند. هرزه گی و بی فرهنگی در آنجا غوغا میکند . در تعجبم از انهایی که از اینستاگرام دفاع میکنند .
ناشناس۴۲۷۵۴۱۲۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر از دید شما اینقدر بد هست چرا عضو هستی؟ در ضمن اطلاعات شما ظاهرا خیلی هم خوبه! احتمالا عضو تمام ناهنحاریها هم هستی که اینقدر خوب خط می دی! درسته؟
کریم خان رند۴۲۸۵۷۵۱۴:۳۹:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
وقتی ما بچه بودیم یادمه آدم ها خیلی با هم مهربان تر بودند، موقع انتقاد از همدیگه احساسات طرف مقابل رو در نظر می گرفتن. از معایب دنیای مجازی این بود که افراد چون همدیگه رو نمی بینن در یک بحث یا انتقاد ساده از بدترین واژگان و توهین های ممکن استفاده می کنند. به تدریج این بداخلاقی به عرصه واقعی هم وارد شده ظاهرا و تبدیل شده به واقعیت امروز و فردای ما. آدم هایی که بر سر کوچکترین موضوعات با هم به عجیب ترین شکل درگیر می شن! فقط کامنت های فضای مجازی رو مطالعه کنید، سخن بنده رو تصدیق خواهید کرد.
حسن۴۲۷۷۳۶۲۳:۳۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما استفاده نکن کافر همه را بکیش خود پندارد
ناشناس۴۲۸۴۲۹۱۳:۱۷:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تلگرام را بستند آیا معنیش اینه که درِ تلگرام تخته شده و کسی واردش نمیشه؟ دادش تو اینترنت و فضای مجازی نیستی! امروز نمیشه جلو جریان اطلاعات آزاد را گرفت. حداقل پیشنهاد بدید کلا اینترنت را انحصاریش کنند مخصوص مسئولین بشه و آقازاده‌هاشون. چیزی شبیه مثل کره شمالی.
ناشناس۴۲۸۴۴۷۱۳:۲۷:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
راه حلهای چکشی جواب نمی ده. شما خودتان را واکسینه کنید که با رقص یه دختر یهویی نچایید.
محسن۴۲۷۱۲۸۱۷:۲۲:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آیا برنامه ای منسجمی جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد ؟ بنده به عنوان یک فرد عادی جامعه ، هیچ احساسی از وجود چنین برنامه ای ندارم
مهدی۴۲۷۱۶۸۱۷:۳۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
پایه مقاله شما اشتباه هست چه برسه به متنش این خانم اشتباه و گناهی مرتکب نشدن
ناشناس۴۲۷۸۰۰۰۰:۵۷:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
از نظر رقصندگان و مروجین فرهنگ آندلسی بله؛ او هیچ جرم و حتی اشتباهی مرتکب نشده.
آزاد۴۲۷۱۷۷۱۷:۴۲:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خدا راشکر که مستمسک لازم برای بستن اینستاگرام هم مهیا شد.
ناشناس۴۲۷۲۱۱۱۸:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
رقصیدن اصلا جرم نیست که نیاز به مقابله و دستگیری و اعتراف گیری داشته باشد.
حقوقدان۴۲۷۳۰۱۱۸:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
منظور ایشون رقص در خانه و محیط خصوصی است که جرم نیست و گرنه اینمقدار میدانند که رقص در ملا عام (چه خیابان چه فضای مجازی) جرم است
پیمان۴۲۷۳۸۸۱۹:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
رقصیدن جلوی هزاران بچه نوجون در حال بلوغ کار درستیه؟ چرا باید ذهنشون رو درگیر مسائل جنسی کرد وقتی در سنی نیستن که بخوان به این چیزها فکر کنن؟
ناشناس۴۲۷۵۵۱۲۱:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
تو اگه با دیدن رقص ذهنت درگیر مسائل جنسی میشه مشکل از توئه ... ضمن اینکه نیاز جنسی در سنین بالای بلوغ چه با دیدن رقص چه با ندیدنش وجود داره و خیلی مضحکه به رقص یک دختر نوجوان ربطش بدید.
پیمان۴۲۷۸۶۵۰۱:۵۳:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
یعنی چی مشکل از منه! تو مخصوصا وقتی نوجون بودی با رقص یه زن ذهنت درگیر نمیشد؟ پس با عرض معذرت مرد نبودی! مشکل جنسی بیداد میکنه در جامعه و گرنه یه مرد مگه میشه ذهنش درگیر نشه؟
امید۴۲۹۳۰۲۰۸:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تو مرد نیستی نری!
مبین۴۲۷۹۶۱۰۷:۱۰:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
مثلا شما با رقصیدن دختر به فکر حل فرمول ریاضی و فیزیک و مهندسی راه و ساختمان می افتی ؟؟!؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۲۸۵۰۳۱۳:۵۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
رقص یک هنر است
رضا۴۲۷۲۲۷۱۸:۰۷:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بدون آزادی هیچ جامعه ای پیشرفت نخواهد کرد. گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند. اگر به شعارهایی که میدهید معتقدید اگر واقعا قبول دارید که جامعه ایرانی یک جامعه دینی است اگر آنطور که صبح تا شب تکرار میکنید، مردم بابصیرت و هوشیار و ولایت مداری داریم ... پس اجازه بدهید اینطور مسائل را خود مردم حل کنند. اگر اکثریت مردم آنگونه باشند که شما میگویید خود به خود امثال مائده طرد خواهند شد و مشکلی بوجود نخواهد آمد. اگر هم در اقلیت هستید لطفا برای اکثریت تعیین تکلیف نکنید!
ناشناس۴۲۷۲۴۸۱۸:۱۶:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
عدل یعنی هر چیزی را سرجایش قرار دهیم . به عبارت دیگر در خصوص هر مسئله ای با توجه به اهمیت آن عمل کنیم . مشکل در تلاش مدیران نیست بلکه نحوه انعکاس و اینکه مردم ببینند عنوان حکومتی داشتن هیچ گونه امتیاز خاصی محسوب نمی شود و در عمل نیز اینگونه است بهترین روش اقناع می باشد .
سروش۴۲۷۲۵۱۱۸:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
والا من ک نمیشناختمش ولی از بس خبر ازش گذاشتن دیگه معروفتر و شاخترم شده
ناشناس۴۲۷۷۲۹۲۳:۳۲:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اصلا شاخ نبود از اول . شاخ کدومه . یک دختر بچه که شاخ نمیشه . اگر کسی دنبال دیدن رقص باشه ، میلیونها ویدیو توی نت هست که هزار بار از این بچه بهتره . حرف هم که بلد نیست بزنه . با اون صدا و لهجه . اگر اینها شلوغش نکرده بودن فقط یک مشت بچه مدرسه ای ممکن بود از این خوششون بیاد . الان کردنش تیتر یک دنیا . مسخره ست کار اینها . از هیچ و پوچ ، شاخ میسازن .
ناشناس۴۲۷۲۵۲۱۸:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
طرف بی همه چیز 9 میلیون یورو ارز دولتی گرفته گوشی بیاره برده پول ها رو بازار ازاد فروخته گوشی هم وارد نکرده خبرنگار زنگ زده بهش میگه تو جلسه ام دوباره زنگ زده میگه تو رستورانم یعنی دقیقا همه چیی رو شوخی گرفته چون مطمئنه که پشتش گرمه دیگه جرم از این محرز تر اگر راست میگن بگیرنش بیارن جلوی در پاساژ علاالدین اعدامش کنن اونوقت مردم میبینن قانون برای همه اجرا میشه ببینید چطوری پشت نظام در میان اگر واقعا نمیتونن کار کنن بین جماعت جا هست صف اول رو خالی کنند خواهشا کسی که مرد عمله بیاد جلو
ناشناس۴۲۷۲۵۳۱۸:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این خانم زیر 18 سالشه و کودک محسوب میشه
ناشناس۴۲۷۳۰۹۱۸:۴۷:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
به نظر شما نباید به این کودکان گفت در این فضای مجازی گرگهای شاخدار و گرگهای در لباس میش زیادند و او را نجات داد . ؟و ایا نباید از مسولین بابت نجات این کودک تشکر کرد ؟
ناشناس۴۲۷۷۱۲۲۳:۱۹:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
نجات ؟ الان این دختر نوجوان از نظر شما نجات داده شده ؟ خدا رو شکر عمرمون به دنیا باقی بود و یه نمونه نجات واقعی هم دیدیم !
حرف حساب۴۲۷۳۲۳۱۸:۵۸:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر کودک محسوب میشه باید ببینیم چه کسانی از این کودکان در فضای مجازی سو استفاده می کنند؟ بیایید جلوی سو استفاده از کودکان را بگیریم
ناشناس۴۲۷۳۱۷۱۸:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
واقعیت اینه که صفحات فضای مجازی که عموم میتونن از اون بازدید کنن نه حریم خصوصیه نه فضای عمومی معمول. حریم خصوصی نیست چون همه میتونن اون رو ببینن. فضای عمومی هم نیست چون معمولا فقط افرادی که خودشون بخوان وارد صفحات میشن و اونها رو می بینند. شما در خیابان اگر یک صحنه نامناسب اتفاق بیفته افرادی که نمیخوان هم اون رو می بینند. مخصوصا در مورد بچه ها که بعضی ممکنه نخواهند بچه هاشون صحنه های که برای کودکان نامناسب هست رو ببینند. اما در فضای مجازی معمولا چنین نیست. شما معمولا باید با اختیار خودتون وارد یک صفحه بشین و اون رو ببینید. در مورد بچه ها هم اینترنت کودکان میتونه درست بشه و این مشکل رو حل کنه. در فضای مجازی عمومی مثل محیط یک باشگاه میمونه و یک فضای نیمه عمومیه و باید قوانین فضاهای نیمه عمومی براش درنظر گرفته بشه نه فضای عمومی.
احمد۴۲۷۷۴۴۲۳:۴۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر حرفت کامل درست بود باهات موافق بودم ولی متاسفانه اینجور که شما میگید نیست و شما بی ربط ترین چیزها رو میتونی تو جسجتوی هر کلمه ای ببینی
ناشناس۴۲۷۳۴۸۱۹:۱۲:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کاملا موافقم... معلوم نیست چرا یک عده به خرد ترین و نادرست ترین روش ممکنه مسائل را پیش می برند! طرف رو احضار می کریدن یا می بردین کلانتری، ازش تعهد می گرفتید و بعد تمام! بی سر و صدا کار تمام می شد و این فرد هم دیگر از این دست ویدئوها پخش نمی کرد! چرا خودمان زا مضحکه خاص و عام می کنیم و طوری با یک فرد هرچند هنجار شکن بر خورد می کنیم که با قاتل نمی کنیم؟!! البته از صدا و سیما از این کارهای زیاد دیده ایم...
ناشناس۴۲۷۳۵۶۱۹:۱۵:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کاش یکبار کسانی که تو فضای مجازی به اسم ایرانی به افراد مختلف از داور و بازیکن و.....ناسزا میگند وابروی ملت ایران رو در سطح دنیا میبرند دستگیر بشوند تو تلویزیون از مردم ایران عذرخواهی کنند اینم یک مشکل تو فضای مجازی حداقل اول این رو حل کنید بعد به رقص مردم گیر بدید دلمون خوش باشه به یک چیز
ناشناس۴۲۷۴۷۷۲۰:۲۱:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
با ورود غلط به یک بحث فرهنگی انهم در رسانه ملی باعث شدید خیلی از افرادی که رقص این خانم رو ندیده بودند بروند ببینند این یعنی کار فرهنگی شسته روفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۲۷۵۹۷۲۱:۵۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
از تحلیلهای این آقای مهدیان و همفکران ایشان تنها یک نتیجه میتوان گرفت و آن اینکه این روشهای غلط در برخی نهادها، قرار نیست اصلاح شود و بعد از مدت کوتاهی، دوباره شاهد تکرار موارد مشابه خواهیم بود.
علی۴۲۷۶۵۰۲۲:۲۵:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
من فقط یه سوال دارم از جناب مهدیان:تمام مفسدها و رانت خوارها و اختلاسگرا چه حقیقی و چه حقوقی با اسم مستعارن توی رسانه ها، روند پرونده هاشونم اینقدر طول میکشه که کلا فراموش میشه و اصلن معلوم نمیشه عاقبت خودش و بیت المال چیشد حالاهنوز یکهفته از بازداشت این دخترنگذشته توی تلویزیون نشونش میدن و حکم میبرن و شماهم اسم و عکسش رو میذارین، آیا این عدالت قضاییه؟؟؟
ناشناس۴۲۷۷۳۴۲۳:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اتفاقا این اقدامات تماما عمدی بوده که مشغله ذهنی مردم و بخشی از فضای مجازی را از امور اقتصادی و مفاسد گسترده منحرف و به موضوعات دمدستی اینچنینی مشغول کنند موفق هم بودند
احمد۴۲۷۷۴۸۲۳:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
برخورد باید انجام میشد ولی نه به یکباره به این شدت، اگر مدعی این هستیم که قانون ما همان شرع مقدس اسلام است
ناشناس۴۲۷۹۹۶۰۷:۵۴:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
چه برخوردی دوست عزیز؟ هزاران فیلم رقص وبدتراز اون تو فضای مجازی هست باید همه رو گرفت و قلع و قم کرد؟ یا اینکه ازهمین فضابرای آموزش وفرهنگ سازی استفاده کرد.همه چیز که با زور درست نمیشه.ضمن اینکه اول باید مصادیق جرایم در فضای مجازی رسما اعلام کنند. کی تا حالا میدونسته رقصیدن در فضای مجازی در ایران جرمه ؟ چه برسه یه دختر بچه 17 ساله ؟ این دختر بیچاره بااین برخورد دیگه آینده درست و راستی داره به نظر شما؟ دیگه میتونه از انحراف بیاد بیرون ؟ مجبور میشه راه خطای خودش رو ادامه بده ودیگه راهی برای بازگشتش نیست.
ناشناس۴۲۷۷۵۶۰۰:۰۶:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
یعنی اگر این دختر بچه از فضای مجازی حذف بشه، کل مردم کور و کر و عقب مونده ان که توی جای دیگه خیلی با کیفیت تر از این رو نبینن؟! و گمراه نشن؟!! دست بردارین از این پیچوندن مردم، انگار توی غار داریم زندگی میکنیم. اونی که قراره به مفسده کشیده بشه دنبال خوراکش جای دیگه میگرده و اگر کسی قراره با این چندتا کلیپ به فساد کشیده بشه بهتره سر مبارکش رو بذاره زمین و بخفته که شاید در پوستین خلق نیفته
ناشناس۴۲۷۸۲۱۰۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
اصلا کار این دختر خانم مورد تایید اهل دین و اخلاق دینی نیست. اما شبکه‌های اجتماعی هم کوچه و خیابان نیست که هر نهادی دلش حواست آن را مسدود کند. اصلاً ابزار مسدود کردنش را ندارند. ثانیاّ کاش صدا و سیما، قوه قضاییه و دیگر مسئولان یک بار هم که شده مفسدین اقتصادی که خون مردم را تو شیشه کرده‌اند فارغ از انتسابشان به تلویزیون می‌آوردند تا اشکهای او را همانند اشکهای این دختر ۱۷ ساله می دیدند.
ناشناس۴۲۷۹۶۸۰۷:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
مبارزه با فساد و رانت و ایجاد شفافیت باید اولویت همه دستگاهها باشه بعد از درست کردن اقتصاد اگه دنبال فرهنگ رفتین موفق خواهید بود در غیر اینصورت با اقتصاد ویران رفتن به سراغ مباحث فرهنگی ،ضربه زدن به فرهنگ است
ناشناس۴۲۸۲۶۶۱۱:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
براساس چه منطقی اگر امری اولویت داشت، پیگیری اولویت های بعد را باید به کلی تعطیل کرد. به عنوان مثال شما پدری هستید که به دلایل مختلف در تامین نیازهای اقتصادی خانواده خود دچار مشکل هستید، آیا اگر سر راه فرزندتان مواد فروشی قرار گرفت، می گویید چون من وظیفه تامین مایحتاج اقتصادی دارم، مواد فروش را از سر راه فرزندم دور نمی کنم؟ یا اگر دیدید دخترتان در معرض فریب های پسری ناشناس و هوسباز قرار گرفته است، آیا برای دور کردن خطر از دخترتان تلاش نمی کنید؟ بدیهی است که شاید عدم تامین مایحتاج ضروری خانواده امکان تاثیرگذاری شما را بر خانواده کمتر می کند، اما آیا این توجیهی می شود که پیگیر برخورد با مواد فروش و پسرهوسباز نشوید؟ همان گونه که پدری به طور کلی به جای این که به دنبال تامین معاش فرزندانش باشد، فقط درگیر امور دیگر باشد، راه به خطا رفته است، اگر در کنار تلاش برای حل مسائل اقتصادی خانواده، مراقب دیگر امور خانواده اش نیز نباشد، بازهم راه به خطا رفته است. این مثال به روشنی نشان می دهد که حکومت نمی تواند به بهانه اولویت داشتن مشکلات اقتصادی، دیگر وظایف خودش را تعطیل کند. جوسازان معترض باید به این سوال پاسخ دهند که چرا به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اعتراض نمی کنند، مگر اولویت مفاسد اقتصادی نیست و مگر ریشه اصلی اعتیاد مشکلات اقتصادی نیست؟ با این یک بام و دوهوایی آیا نباید به نیت برخی معترضان و جوزده شدن برخی دیگر تردید کنیم؟
ناشناس۴۲۸۳۷۹۱۲:۴۹:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
خیر چون قدم اول تامین نیازهای اولیه و مادی هست! تا وقتی نباشه کسی برای حرفهای پدر بی پول تره خورد نمیکنه!!
ناشناس۴۳۰۳۷۴۱۹:۱۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
به این میگن قیاس مع الفارق ودر نیت شما باید شک کرد که رقص یک دختر بچه مهمتر از نابود ی اقتصاد به دلیل این همه اختلاس و رانت است
ناشناس۴۲۷۹۷۹۰۷:۳۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
به نظرمن حتی اگه به خاطر مسایل دینی واعتقادات ما اینکار توسط قوه قضاییه انجام شد کاملا غلط و اشتباه بود و کسی که دستور پخش اعتراف از تلویزیون را داد باید مواخذه بشه . اول که اگه رقصیدن جرمه باید به این دختر اول اخطاری چیزی میدادند چه میدونسته جرمه بعدش باید امربه معروف و نهی از منکر و ارشاد بشه نه بازداشت و اعتراف گیری . این دختر که سنی نداره دیگه آینده ای داره ؟ بیخود و بیجهت با آبروش بازی کردند. محیط اینستا گرام اگه بده و با فرهنگ ما نمیخونه چرا شما هم از این محیط برای ارشاد و آموزش جوانان استفاده نمیکنید ؟چرا همش بگیر و ببند؟ ضمن اینکه واقعا تو این هیچ وقت ما محاکمه یک مفسد اقتصادی رو تو تلویزیون ندیدیم وحتی نفهمیدیم که پولهایی که خوردن بعد از دستگیری چی شد؟ برگشت ؟ چه برسه به تنبیه و قصاص.
ناشناس۴۲۸۱۱۹۰۹:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
من متن شما رو خوندم با این بخش ها موافق بودم: 1- الان وقت این محاکمه نبود وقتی کشور درگیر مفاسد اقتصادی و رانت و ...است 2- دختر بچه هفده ساله رو چه به بازجو؟ ان هم از نوع مرد و ان هم در ان شرایط خوف و ترس 3-چرا رقص ابتذال محسوب بشه اما جرایمی مثل تبلیغ سایت های مستهجن و ... نه؟ اگر گردانندگان ان سایت ها رو می اوردید مردم بیشتر موافق بودند تا این دختر بچه رو. و نکته اخر ، نمی گویم نیمی ولی بخش عظیمی از خانواده ها رقص رو هنر می دانند و بچه هاشون رو کلاس رقص می فرستند. متاسفانه ما رشته امور رو گم کردیم. رقص یک دختر بچه مشکل ما نیست فساد اعتیاد فقر رانت رشوه و مسولین و افراد نالایق دغدغه ماست.
علی کریمی۴۲۸۲۱۳۱۰:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
جناب آقای محسن مهدیان نحوه برخورد با این مسئله یک اشتباه مهلک راهبردی بود.
ناشناس۴۲۸۴۴۲۱۳:۲۵:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
شما که مفسدان اقتصادی را با حروف رمزنگاری شده اعلام میکنید چطور شد یکدفعه بی پروا شدید؟
ناشناس۴۳۰۹۷۹۰۹:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
انگاری کار خدا بود که یه شبه مشهور شد کاری که خیلی ها با هزار جور تبلیغات و خرج نمیتونن انجام بدن قربون بزرگی برم خدا سبب خیرشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین