دلیل پخش مستند «بیراهه»/ درخواست مقام قضایی برای رسانه‌ای شدن سوژه

گروه فرهنگی الف،   3970419061 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل روابط عمومی با دفاع از پخش مستند «بیراهه» که این روزها بحث داغ مردم است، اعلام کرد مقام قضایی خواسته بود که این موضوع رسانه ای شود.

دلیل پخش مستند «بیراهه»/ درخواست مقام قضایی برای رسانه‌ای شدن سوژه

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با تاکید براینکه صدا وسیما باید در حوزه آسیب شناسی معضلات فرهنگی فعال عمل کند و این خواسته بسیاری از مخاطبان است، گفت: مردم و به ویژه خانواده ها در تماس با واحد ۱۶۲ خواهان برنامه های آگاهی بخش در حوزه آسیب های فضای مجازی هستند و بر مبنای این درخواست ها و وظیفه ذاتی رسانه برنامه ها و مستندهای فراوانی در آینده روی آنتن خواهد رفت.

وی در واکنش به برخی فضاسازی ها درباره مستند «بیراهه» که از شبکه یک سیما درباره آسیب های فضای مجازی پخش شده است، افزود: این وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم به ویژه خانواده هاست که اطلاعات بیشتری درباره آسیب های فضای مجازی داشته باشند و نمی شود وقتی مسئولان مربوط در حوزه فضای مجازی به وظایف خود در ساماندهی فضای مجازی عمل نمی کنند ما هم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و برنامه های آگاهی بخش به خانواده ها ارایه نکنیم.

رنجبران ریشه اصلی این معضل را بی قاعده و قانون بودن فضای مجازی کشور دانست و تصریح کرد: بارها بر این مساله تاکید شده است که نباید فضای مجازی افسارگسیخته باشد و مثل همه‌جای دنیا باید قواعد و قانون مشخصی داشته باشد و منتشرکنندگان محتواهای نامناسب در این فضا بدانند که چه هزینه هایی در انتظارشان است اما گویی اراده ای در این زمینه بین مسئولان مربوط وجود ندارد و این جای تاسف است.

وی با تاکید بر این که این برنامه محصول معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بوده است، افزود: یکی از مهم ترین مسئولیت های مشترک ما و ناجا حرکت در مسیر پیشگیری است و همان طور که گفتم بسیاری از خانواده ها با ما تماس می گیرند و مطالبه جدی در زمینه برنامه های آگاهی بخش در حوزه فضای مجازی دارند.

رنجبران بیان کرد: برخی خانواده ها با ما تماس می گیرند و به صراحت می گویند ما خانواده ای مذهبی نیستیم اما به خانواده و حفظ حیا و حرمت خانواده اعتقاد داریم و همکاران ما را قسم می دهند که برنامه هایی بسازید تا جلوی این عرصه افسارگسیخته فضای مجازی را بگیرد و به خانواده ها آگاهی دهد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی به برخی شایعات درباره نبود حکم قضایی برای این کار اشاره کرد و گفت: بر اساس صحبتی که امروز با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده بوده و حتی مقام قضایی درخواست کرده بوده است تا موضوع این افراد حتما رسانه ای شود.

رنجبران با بیان اینکه از حملات غرض ورزانه برخی در داخل و خارج کشور اصلا متعجب نشده است، تصریح کرد: تقریبا برای مردم عادی هم مشخص شده است که این موج رسانه ای علیه رسانه ملی عادی نیست و با نقد و انتقاد سازنده فاصله بسیار دارد و ای کاش برخی دوستان دلسوز هم به اندازه همین مردم عادی تحلیل داشتند یا اینکه منافع شخصی و گروهی خود را اینقدر پررنگ و حیاتی نمی دیدند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با بیان اینکه متاسفانه در این فضای آلوده رسانه ای صدای نقدهای دلسوزانه و کارشناسی شنیده نمی شود، گفت: در میان تخریب های فراوانی که این روزها دیدم برخی به روش ساخت برنامه انتقاد رسانه ای داشتند و معتقد بودند که می شد از راه های دیگری برای انتقال درست پیام استفاده کرد. این یک بحث کارشناسی است و ممکن است خود من هم در جایگاه یک برنامه ساز حرف هایی در این حوزه داشته باشم.

رنجبران برخی نقدها درباره اولویت داشتن پرداخت به مفاسد اقتصادی به جای اینگونه مفاسد فرهنگی را قابل تامل دانست و افزود: به نظرم هر موضوعی جایگاه و اهمیت خود را دارد و نباید به بهانه پرداخت ضعیف به مفاسد در حوزه ای مفاسد در عرصه های دیگر را که مثل خوره به جان بنیان خانواده ها افتاده است فراموش کرد.

وی در پایان تاکید کرد: رسانه ملی در این سال ها در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی همواره در خط مقدم بوده و حتی باعث باز شدن پرونده هایی شده است که شاید خیلی ها فکرش را هم نمی کردند اما با این وجود مسئولان سازمان معتقدند هنوز جای کار بیشتر و جدی تری در این زمینه وجود دارد به شرط آنکه مسئولان بزرگوار قضایی برای هر کدام از پرونده های مفاسد اقتصادی یک پیوست رسانه ای مشخص داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۶۰۴۱۰۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
سبک و نگاه به زندگی تغییر کرده همه مردم میبینند که افراد در قاب تلویزیون با واقعیت زندگی خود تفاوت دارند. دیگه نمیشه یک نوع از روش و سبک را بر زندگی مردم حاکم کرد. در غرب هم این طور نیست ،در ایران هم این طور نخواهد بود و در هیچ کدای جهان این طور نمی شود حکومت کرد. برخورد های این چنینی و قهر آمیز نتیجه ای جز انباشت کینه در دلهای مردم نخواهد داشت. در واقع هر نسل با عقد و کینه رشد خواهد کرد. خوبه که مسئولین واقعیت رو ببینن...
پیما۴۲۷۳۹۴۱۹:۳۱:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما تغییر کردید! وگرنه پاکی همیشه پاکی بوده و فساد هم همیشه فساد. عقاید پوسیده نمیشن این مغزهای شماست که فرسوده و پوسیده میشه.
ناشناس۴۲۶۰۹۳۱۰:۱۰:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
واقعا تاسف اوره.
امیر۴۲۶۱۱۱۱۰:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
. این برنامه چه اگاهی بخشی داشت غیر از اینکه یک فضای پلیسی و رعب آور و ناقض اراده و آزادی فردی را تداعی میکرد.مرد حسابی توی دنیا خواننده ها و رقاصه‌های چند صد میلیون طرفداری هستند که هیچ عرفی را هم رعایت نمی‌کنند و همه هم در فضای مجازی در دسترس هستند، اینکه یه ایرانی کاری صد برابر رده پایین تر از اونا را انجام بده را شما بگیری و به بند بکشی و به حالت زننده بیاری جلوی دوربین، چه اثر مثبتی داره؟
ناشناس۴۲۶۴۸۱۱۲:۴۶:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اثر مثبتش اینه که حواس مردم از اینکه صداوسیما هم ارز دولتی گرفته و ظاهرا واردکننده خوراک دام شده پرت میشه!
ناشناس۴۲۶۱۹۰۱۰:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
پس رسانه میلی اگه در حوزه مبارزه مفاسد اقتصادی پیش قدم بود چرا این همه فساد بیداد میکند!!!!!
پیما2۴۲۷۳۹۶۱۹:۳۳:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چون همه ی ...! از همون دختر 17 ساله که هیچ بوی از حیا نبرده تا اون مسئول 60 ساله که فساد اقتصادی میکنه!
ناشناس۴۲۶۱۹۳۱۰:۴۹:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آیا خانواده ها درباره وضعیت معیشتی و فساد اقتصادی هم تماس میگیرند یا فقط در مورد مسائل فرهنگی مشکل دارند؟؟؟؟
آرش۴۲۶۴۲۴۱۲:۱۹:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
نه عزیز ، خانواده ها منتظرن ببینن چه چیزی تو بورس خبرها ست ، بابت همون اقدام می کنن . یادتون نیست که صحبت صندوق صدقات بود ، یهو همه خانواده ها ریختن پای صندوقها و آمار رو دگرگون کردن ؟!!!!
ناشناس۴۲۶۲۱۴۱۰:۵۴:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آیا مجریان طرح سد گتوند را هم اینجوری در تلویزیون ...؟ آیا کسانی که ۶۰۰۰ خودرو به صورت غیر قانونی وارد کشور کردند این جوری مواخذه میکنید؟
ناشناس۴۲۶۲۱۹۱۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مستندی هم از تخصیص ارز 4200 تومانی به نورچشمی ها ساخته و نمایش دهید. اجر و صوابش اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.
ناشناس۴۲۶۳۲۱۱۱:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چقدر هم موثر بود واقعا. من و امثال من که اصلا نمیدونستیم این خانم کی هستند هم در جریان قرار گرفتیم. واقعا خود این خانم چطور میتونست خودش رو در این حد معروف کنه. واقعا جای تشکر داره
ناشناس۴۲۶۳۴۰۱۱:۵۰:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم به ویژه خانواده ها نیست که در مورد موضوعات اقتصادی و دعواهای سیاسی و اختلاس ها و نشان دادن چهره اختلاس کنندگان حرفی بزنه؟؟؟؟؟
ناشناس۴۲۶۴۰۹۱۲:۱۵:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
زنانی که به خاطر یک لقمه نان .. باهاتون تماس نگرفتند اونایی که اعضای بدنشان را برای تهیه ی نان می فروشند باهاتون تماس نمی گیرند یا اصلا ازشون خبر دارید والا این مقاله عذر بد تر از گناه است کار تلویزیون هم نه تنها باز دارنده نبود بلکه موجب تحریک و جریحه دار شدن احساسات جوانان شد اندکی تفکر لطفا
ناشناس۴۲۶۴۱۳۱۲:۱۵:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کنتور که نداره. هی بگو با ما تماس گرفتن.
ناشناس۴۲۶۴۱۹۱۲:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
من متقاعد نشدم .. با این کار فقط باعث معروف تر شدن این نوجوانان حتی در سطح بین الملل شد من به عنوان یک شهروند از فرافکنی .. کلان اختلاس و دزدی به شدت ناراحتم سرمایه مملکت بصورت دلار و سکه از مملکت خارج می شه و برای ژن های خوب و آقازاده ها در کشورهای اروپایی و آمریکا سرمایه می شه و ..
ناشناس۴۲۶۴۳۷۱۲:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آیا رسانه میلی به این نظرات خانواده ها ترتیب اثری میدهد یا منظور از خانواده ها قشر بخصوصی هستند که رانت اجتماعی آنها به نوه و نبیره های آنها هم تعلق گرفته .
ناشناس۴۲۶۴۳۸۱۲:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
با این همه دروغ و رانت و دزدی و فساد و ژن خوب و آقازاده و پارتی بازی و ربا و ریا توی این مملکت تنها چیزی که از مظاهر اسلام مونده و زورlون بهش می رسه حجاب خانم ها و رقص رختر بچه هاست زورشون به حضرات دزد نمی رسه به ...????
ناشناس۴۲۶۴۶۱۱۲:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
من تا به حال هیچ کدوم از کامنتهام تو سایت شما ندیدم که تو نظرات قرار بگیره ولی بازم نمیتونم نسبت به این خبر بی تفاوت باشم. یک،همیشه دلیل درستی کارتونو به پیگیری شبکه های اونور آب ربط میدید که هیچ ربطی به درستی کار شما نداره. دوم ،شما یه دختر ۱۸ ساله رو آوردید به عنوان متهم و مجرم معرفی کردید، کجای انسانیت و دین اسلام به شما اجازه داده حتی با یه ...همچین کاری بشه؟ سوم، چطور میشه کسی که رقصیدن رو کرده وسیله معروف شدن ... مجرم حساب کرد؟ چهارم ،کی شما فقط یه مورد از کسانی رو که تو موسسه های مالی اموال مردمو به یغما بردن و یا از مردمی که گرفتار این موسسات شده اند گزارش یا مستندی پخش کردید،در عوض تو یه دوره ای تبلیغات اونهارو هم کرده اید. مطمئن باشید که این رفتار ..
ناشناس۴۲۶۶۲۹۱۳:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مگر پیج های این افراد روزانه چند بازدید کننده دارد؟ اگر بحث آسیب های اجتماعی است که اعتیاد بیداد میکند متاسفم برای صدا و سیما که قادر به اولویت سنجی نیست.
ناشناس۴۲۶۷۱۸۱۴:۲۵:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
" این وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم به ویژه خانواده هاست " صدا و سیما از کی وظیفه شناس شده و به درخواستهای مردم توجه میکنه؟ شما یه نظرسنجی سالم برگزار کنی کارمندهای خودتون هم قبولتون ندارن چه برسه به مردم.
ناشناس۴۲۶۷۳۷۱۴:۳۳:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر شما واقعا دنبال مطالبات خانوادهها هستید خیلی اشخاص دیگر هم که بعضا فسادشان محرز شده اما از گوشه امن برخوردارند هم باید در صداسیما توبه نامه امضا کنند !
ناشناس۴۲۶۷۴۳۱۴:۳۴:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ما اصلا اطلاع نداشتیم ولی بعد از برنامه صدا وسیما واظهارات مردم ,کنجکاو شدیم ,اگه این برنامه رو نمی ذاشتن کمتر کسی متوجه می شد خیلیها اینستاگرام ندارند .
ناشناس۴۲۶۷۴۵۱۴:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اتفاقا خیلی هم سازنده بود!!! چون الان فضای مجازی پر شده از فیلم رقص افراد مختلف در حمایت از این دختران !!!
ناشناس۴۲۶۷۹۹۱۴:۵۰:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
رسانه ملی به جای بردن آبروی افراد و مطرح کردن دختر 17 ساله در تلویزیون فکری به حال برنامه سازی خود بکند. کدام سریال ساخته شده در رسانه ملی در جهت نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است؟ چقدر سعی کردید فیلمها و سریال های سطح بالا بسازید که وقت جوانان را پر کنید و آنها را جذب صداوسیما کنید؟ بعد از جناب ضرغامی صدا و سیما مرده است. نشانه اش هم همان است که بازپخش چندباره سریال های سالهای گذشته مخاطب بیشتری نسبت به پخش نخست سریال های جدید دارد.
ناشناس۴۲۶۸۰۵۱۴:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شرم اوره.‌خجالت بکشید
ناشناس۴۲۶۸۳۷۱۵:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
در رسانه ملی رو باید گل گرفت
ناشناس۴۲۶۸۴۰۱۵:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
لطفا صدا وسیما در مورد واردات خودرو و خوراک دام به عنوان وظیفه ذاتی خود شفاف سازی کند.
ناشناس۴۲۷۱۰۱۱۷:۰۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خوبه که اقایان محترم اجازه بدهند که ببینیم تعداد تماسهای مردم در مورد سایر مصائب و مسائل اجتماعی و مالی و ... چقدر بوده و باید پرسید که متخصصان رسانه چرا تحرکی ندارند.. این سر زیر برف کردن و مردم را بیسواد و ناآگاه دانستن و از دیدی بالا به پائین جواب دادن حلال مشکلات نیست و عاقبت خوبی ندارد..
ناشناس۴۲۷۱۲۷۱۷:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این افسار گسیختگی و ولنگاری اجتماعی ، این .. اعتقادات ضعیف و هزاران معضلات ریز و درشت از این دست در بین جوانان ناشی از چیست تا حالا یک بار از خودتون این سوال رو پرسیدین این .. چرا ؟ مشکل کجاست ؟ ایراد از کیست؟ ..
ناشناس۴۲۷۷۴۵۲۳:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
عذر بدتر از گناه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین