رقصنده‌هایی که دستگیر و آقازاده‌هایی که اعدام شدند

گروه سیاسی الف،   3970419041 ۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از دستگیری چند رقصنده اینستاگرامی و پخش میزانی از اعترافات آنها در یک مستند در رسانه ملی؛ چند نفر از فعالین سیاسی، سلبریتی‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی انتقاداتی را به پخش اعترافات این افراد مطرح کرده‌اند.

 

انتقاداتی بعضا تند با مضامینی مثل «کاش مفسدین و اختلاس‌گرها هم رقص بلد بودند»! «چرا اعترافات این افراد، قبل از برگزاری دادگاه پخش شد»، «در مملکتی که درگیر بحران است دستگیری چند رقصنده ضرورتی نداشت»، «بروند با فسادهای بزرگتر مبارزه کنند»، «نشان دادن تصویر و اعترافات این افراد کار درستی نبود»، «کاش تصاویر گریه و اعترافات یک آقازاده رانتخوار را هم در تلویزیون تا پخش کنند» و غیره.

درباره این انتقادات اما گفتنی‌هایی وجود دارد...

 *انتقادات و کنایه‌های مذکور در حالی بیان شده‌اند که اگر حقایقی دیگر هم در کنار آنها مطرح شود؛ آنگاه قضیه صورتی واقعی‌تر می‌یابد و مشخص می‌شود که برخورد با رقصنده‌های اینستاگرامی و پخش اعترافات آنها درست بود یا خیر؟!

حقایق اشاره شده‌ای که فقدان آنها در میان انتقادات مذکور احساس می‌شود، از این قرارند:

همه فیلم‌هایی که از مفسدین مالی و سیاسی پخش شد/ وقتی از پسر مرحوم هاشمی تا معاون احمدی‌نژاد درگیر زندان هستند

یکم: جمهوری اسلامی نشان داده است که در برخورد با فساد متجاهرانه یا آشکار، تعارف ندارد و با هر موردی از آن اعم از اخلاقی یا مالی به قدر توان و اجازه مصلحت برخورد می‌کند.

افکار عمومی به خوبی به یاد دارند که اعترافات کسانی مثل متهمان و جاسوسان امنیتی، مفسدین اقتصادی در قضیه فساد 3 هزار میلیاردی، شهرام جزایری، مه آفرید خسروی،کرباسچی، الویری، مواردی مثل کنفرانس برلین و... جملگی در تلویزیون پخش شدند.

مردم ایران همچنین می‌دانند که امروز مهدی هاشمی پسر مرحوم هاشمی و 3 معاون محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق بنا به جرائم مالی و امنیتی که داشته اند درگیر زندان هستند، مه‌آفرید خسروی به دار آویخته شده، بابک زنجانی در زندان است، شهرام جزایری پس از تحمل حبس طویل‌المدت خود آزاد شد، شهردار اسبق تهران به دلیل جرایم مالی به دادگاه احضار و فرایند دادرسی علنی وی از تلویزیون پخش شد و غیره.

آیا رواست که منتقدین پخش اعترافات یک مجرم متجاهر، به این مقولات محرز هیچ اشاره‌ای نداشته باشند؟!

«مجازات مرگ» در انتظار آقازاده‌هایی که جرم‌های بزرگ داشتند

دوم: بحث برخورد قضایی و امنیتی در جمهوری اسلامی با مفسدین مالی و آقازاده‌ها حتی فراتر از این هم رفته است و نه تنها مجازات برخورد (مثل پرونده مهدی هاشمی) که «مجازات مرگ» نیز دامن برخی آقازاده‌ها را گرفته است.

تاریخ می‌داند که چگونه فرزندان کسانی مثل آیت‌الله جنتی، آیت‌الله گیلانی و حجت‌الاسلامی حسنی به دلیل درآمدن در جرگه منافقین، به مجازات مرگ رسیدند و یا در صحنه درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

برخورد قضایی ولو با وزیر مسندنشین

سوم: مردم ایران در هفته‌های گذشته به وضوح دیدند و شنیدند که ویلای غیر مجاز یکی از وزرای پرنفوذ کابینه رئیس‌جمهور روحانی با حکم قضایی تخریب شد. همچنین یک ویلای دیگر که در اختیار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح - و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام- بود، با حکم دستگاه‌های ذیربط بازپس‌ گرفته شد.

در واقع، نظام اسلامی نشان داده است که در برخورد قضایی حتی با مسئولین خاطی مسندنشین هم تعارفی ندارد.

ضرورت برخورد با تمام مظاهر فساد/ تاثیر فساد اخلاقی متجاهرانه از فساد مالی کمتر نیست

و چهارم: تاثیر فساد اخلاقی متجاهرانه یا آشکار هرگز از اثر سایر مفاسد کمتر نیست و بسا که از آنها بزرگتر هم هست. البته که برخورد با فساد اخلاقی و میزان بازتاب و نحوه مواجهه رسانه‌ایبا آن دو مقوله قابل تفکیک است که می‌توان همزمان موافق اولی و منتقد به نحوه مواجهه رسانه‌ای با آن بود.

فلذاست که اهتمام نظام اسلامی به برخورد با منکرات متجاهرانه از همین روست که تاثیر تجاهر در جرم‌شناسی بسیار زیاد است و نمی‌توان آنرا نادیده انگاشت.

از طرف دیگر لازم به توضیح است که اساساً گزاره «مشکل ما این نیست و بروید با فسادهای دیگر برخورد کنید»! حرفی معقول و عقلانی نیست.

بله! مثلا در ماجرای قاچاق باید اشاره کرد که معضل کشور به فعالیت چند قاچاقچی چمدانی یا تعداد محدودی کوله‌بر منوط نیست و باید گلوگاه‌های بزرگ قاچاق را از بین برد اما در عین حال باید دانست که فساد فقط یک گلوگاه ندارد و بایستی همه شعوب بزرگ آن اعم از مفاسد اخلاقی و مالی را بست و اساسا برخورد با فساد و جرم در همه ابعاد لازم است نه فقط در فاز اقتصادی و جرائم مالی.

از همین روست که نظام اسلامی تجاهر به فساد اخلاقی را در کنار مفاسد کلان مالی و دست‌اندازی به بیت‌المال، یک جرم بزرگ می‌شمارد و در هر سطحی با آن برخورد می‌کند.

(لازم به توضیح است که در قضیه تجاهر، هنگامی که افکار عمومی در جریان یک جرم هستند و پرونده صرفا منوط به دستگیری مجرم است؛ پخش مراحل دستگیری و اعترافات متهم در پیش، حین و پس از دادگاه، تحفّظات پرونده‌های غیر عمومی را ندارد اما ضرورت داشتن برآورد صحیح و سنجش افکار عمومی و لحاظ کردن مصلحت‌های جامعه همواره جاری است، کما اینکه مثلا در قضیه شخصی به نام وحید مرادی، مراحل دستگیری و مواردی از صحبت‌های وی در قبل از دادگاه نیز به سمع و نظر مردم رسید و اعتراضی هم در این زمینه وجود نداشت و اساسا جامعه نیز در پرونده‌هایی که به طور مستقیم با امنیت مردم سروکار دارد، همراهی می‌کند)

***

به گزارش مشرق، موارد بالا البته رافع مطالبات همیشگی مردم و رسانه‌ها از دستگاه‌های قضایی و امنیتی کشور نیست و افکار عمومی مایلند که نظیر رفتاری که در پخش اعترافات مجرمین متجاهر می‌شود؛ با جواسیس زیست محیطی، جاسوسان هسته‌ای و مخلّانی که در زمینه ارز و سکه دستگیر شده و جرم آنها اثبات می‌شود نیز تکرار شود.

دیدگاه کاربران

پیما۴۲۵۹۴۸۰۸:۴۴:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
به نظر من هم فساد اخلاقی و جنسی فرقی با فسادهای مالی نداره و حتی خیلی بدتر میشه به حسابش آورد. کسی که به امنیت اخلاقی و عفت عمومی رو آسیب وارد میکنه فرقی با اختلاس گر و ... نمیکنه چون نفس کار یکیه و اونم فساده. میگن طرف که اختلاس نکرده! خب کسی که با ساده ترین چیزهایی که در اختیارش هست فساد میکنه فکر میکنی اگر توانایی اختلاس داشت اینکارو نمیکرد؟
ناشناس۴۲۶۴۰۴۱۲:۱۱:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دفاعیات خانم رقصنده را پخش کردند دفاعیات بقیه افراد راهم پخش کنند .
ناشناس۴۲۶۴۸۸۱۲:۴۸:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
رقص یک دختر بچه هیچ اسیبی به مردم نمی زند ولی دزدی و اختلاس از بیت المال باعث تورم و بیکاری و گرانی و بدبختی مردم میشود
ناشناس۴۲۶۶۹۸۱۴:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
رقصیدن کاری است که در دنیا قبیح نیست یکی دانستن آن با فساد و فحشا، اصلا درست نیست و کار ناورایی است.
ناشناس۴۲۶۸۵۶۱۵:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
در مورد فساد اخلاقی و جنسی حق کاملا با شماست ولی عدم برخورد با اختلاس گران و رانت خوارها یک دلیل واضح فساد هست.
ناشناس۴۲۶۹۳۸۱۶:۰۶:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اقازاده ها با خرید ماشین و کیف و لباسهای لاکچری از جیب بیت المال مردم شادی می کنند و نوجوانان بی پول با رقص . این کجا و ان کجا ایا جرم نباید با مجازات متناسب باشد ؟
ناشناس۴۲۶۹۶۳۱۶:۲۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقا ما نخوایم بریم به بهشت کیو باید ببینیم؟ همین جهنمی که داریم کافیه. بهشت مال خودتون
محمد.معذور از ذکر فامیلی۴۲۷۱۳۶۱۷:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اقای نویسنده جسارتا مثلا من حزب الهی هستم برید یکم روند دزدی سالهای اخیر رو مطالعه کنید یه پرونده که اخیرا مختلسش با پسرش فرار کرد سال 89 پرونده اش باز شده و چند روز پیش گذاشت رفت یکی از دلایلی که مردم از جماعت حزب الهی فراری شدند همین استاندارد دو گانه و توجیهات سطحی است
ناشناس۴۲۷۲۰۱۱۷:۵۵:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
با چند نام بردن نمی توان از مسئولیت عدم برخورد با مفاسد اقتصادی شانه خالی کرد. کجا مدیران این همه موسسه اعتباری که اموال مردم را بردند برخورد شد و حتی اسمی از آنها برده شد. از صد تا آقازاده یکی رو می گیرن
ناشناس۴۲۷۲۸۸۱۸:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چقدر نظر مبارک حضرتعالی پربار و گهربار است. الحق که زیبنده صد آفرین است حضرت استاد
پیما۴۲۷۳۵۲۱۹:۱۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
متاسفم واسه کسانی که منفی دادن! یعنی چی یعنی فساد جنسی و اخلاقی خوبه فقط فساد مالی بده؟ نفس کار دقیقا یکیه! امیدوارم شما که مردم و به فساد تشویق می کنید خانواده خودتون اولین کسانی باشن که قدم تو این راه میذارن!
سعید۴۲۷۶۲۰۲۲:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
طرف دزده راست راست میچرخه و میگن آبروش باید حفظ بشه، یکی دیگه میرقصه ازش اعتراف میگیرن
ناشناس۴۲۷۶۵۷۲۲:۲۸:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما نظرت را برای خودت نگهدار
ناشناس۴۲۵۹۵۴۰۸:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ایران بهشت مفصدین اقتصادی و رانت و ویژه خوارهاست. آقازاده باش و پادشاهی کن.....
ناشناس۴۲۶۹۵۸۱۶:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مفاسد از آموزش شروع میشود. اگر آموزش و پرورش و دانشگاهها مدرک قلابی صادر نکنند مفاسد را مفاصد نمی نویسند.
ناشناس۴۲۷۶۹۴۲۳:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
از تمامی اسامی که بالا اومده فقط یک مهدی هاشمی آقازاده بود. بقیه هیچ کدوم آقازاده نبودن. مهدی هاشمی رو هم همه میدونیم چرا گرفتن
ناشناس۴۲۵۹۶۶۰۸:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
همین هایی که میگن به رقصنده چکار دارین ، برید اختلاس گر رو بگیرید ، موقع دستگیری مهدی هاشمی کلی به قوه قضاییه حمله کردند و برایش مستند« مظلوم بابا» ساختند!! هدف کوبیدن صدا و سیما و قوه قضاییه است‌‌‌..
موسوی۴۲۶۳۹۹۱۲:۱۰:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
هر چه ملت بگوید همان هست... وسلام
ناشناس۴۲۶۸۷۲۱۵:۲۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر در این بگیر وببندها عدالت برقرار باشد وجناح بازی در کار نباشد مردم چیزی نمی گویند !
رضا۴۲۵۹۶۹۰۸:۵۹:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مردم می دانند که مجازات با جرم متناسب نیست . یک نفر بخاطر یک کاریکاتور 17 سال زندان می شود و دیگری به خاطر یک جرم بسیار بزرگ تر دو سال زندان و یا دویست هزار تومان جریمه .
ناشناس۴۲۵۹۷۸۰۹:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چیزی که کاملا مشخصه اینه که با شروع بحث شفافیت ارزهای دریافتی و رسیدن مرحله ای که نوبت برخی نورچشمی ها بود که اسناد ارزهای دریافتی رو تحویل دهند، ناگهان موضوعی که کاملا مشخص بود تا چه اندازه حاشیه آفرین خواد شد در دستور کار قرار گرفت تا اذهان عمومی از بحث ارز دور شود.
ناشناس۴۲۶۹۱۱۱۵:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شاید هم یه عده از یه موضوع ساده کلی حاشیه درست کردن که به کارشون برسن. اگر این هم نبود دوباره موضوع کنسرت یا ورود بانوان به ورزشگاهها یا حتی شجریان هم پاش میومد وسط.
ناشناس۴۲۵۹۹۰۰۹:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مطلب نویسنده تحلیل جالبی بود. البته "رقاص" نه "رق صن ده" رقاص واژه مناسب این افراد است. کلمه مذکور در راستای وجه دادن به این فعل و افراد است. کسانی در سیما در برنامه قاچ نیز به اسم جام جهانی با موی مدل دار و بلند همین حرکات را بطور خزنده در جامعه ترویج می کنند. آیا
ناشناس۴۲۶۰۱۶۰۹:۲۹:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
هیچ آقا زاده ای به دلیل فساد مالی و اخلاقی مجازات نشده! چرا فکر میکنید مردم نادان هستند؟
رقصنده با گرگ۴۲۶۰۶۲۰۹:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کاملا مشخصه که ایدئولوژی حاکم و توجیه کنندگان آن مثل این مقاله نویس کاملا از علایق و طرز تلقی های جامعه امروز فاصله گرفته
ناشناس۴۲۷۱۵۰۱۷:۳۱:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مردم از اینها فاصله گرفته‌اند. خوشبختانه
علی۴۲۶۰۸۷۱۰:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اولا که زندان انداختن این مفسدین اقتصادی چه فایده ای داره وقتی پولی به بیت المال برنمی‌گرده و یارو نهایتا می‌ره بعد ۱۵سال میاد بیرون وکلی سرمایه مملکت هنوز پیدا نشده و به اسم فک و فامیله دوما یکی رو میندازین زندان صدتا مفسد دیگه هرروز داره اضافه میشه سوما اعدام آقازاده ها همگی مال اول انقلاب و به جرم عقیدتی بوده من از نسل سوم انقلابم ولی جگر نیستم و میتونم بخونم تاریخ رو.
ناشناس۴۲۶۰۹۲۱۰:۱۰:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خود نویسنده هم می داند اگر برخوردی هم با مفسدان و خلافکاران شده موردی، گزینشی و غیرکارآمد بوده. مردم مقایسه می کنند. شما بفرمایید ضارب سعید حجاریان که در روز روشن وسط خیابان به قصد کشتن، اسلحه ی گرم کشید و شلیک کرد و یک نفر رو تا پایان عمر زمین گیر کرد کجاست؟ طبق مقررات همین قوه قضاییه هر یک از مواردی که برشمردم مصداق افساد فی الارض و مشمول مجازات اعدامه، حتی اگر از جنبه ی خصوصی جرم شاکی رضایت داده باشه. مردم کم هوش و نادان نیستند آقا جان.
حمید۴۲۶۱۲۱۱۰:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بس کن آقا ! خجالت هم خوب چیزیه ...والله حالا طلبکار هم شدین واسه ما؟؟؟؟ اگر جنبش عدالتخواه دانشجویی خبر ویلای غصبی جناب فیروز ابادی رو رسانه اس نمیکرد ایشون شاید سندش هم به نام میزد !!
ناشناس۴۲۶۳۹۵۱۲:۰۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کما اینکه صدها مورد دیگه رو افراد دیگه خورده اند و یه آب هم روش! ویلای فیروز آبادی هم عمدا افشا شد تا بفهمه که جایگاهش کجاست و عبرتی برای ایشون و بقیه بشه.
محمد۴۲۶۲۰۹۱۰:۵۳:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کدوم بدهکار بزرگ بانکی رو تونستید طلب بانک رو از اون بگیرید ؟
ناشناس۴۲۶۲۷۲۱۱:۲۴:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
در کشور ایران تا فساد مسوول یا آقا زاده ای توی افکار عمومی لو نره کسی باهاش کار نداره موقعی که دیگه قضیه بیخ پیدا میکند میان چند نفر را دستگیر میکنند فرداش مفسد وثیقه میذاره میاد بیرون .... البته اگه مفسد با حکم ماموریت خارج فرار نکنه
ناشناس۴۲۶۲۹۷۱۱:۳۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این گزارش آبکی است
ناشناس۴۲۶۳۶۶۱۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آیا پیروی از سیره امامان واهل بیت تنها در امر حجاب است؟ دروغگوئی ، فریب کاری ، فسادهای کلان مالی ، رانت خواری واختلاص که مصادیق بارز استفاده غیر قانونی از بیت المال است، جزو نصایح و مبارزات آن بزرگان نبوده؟
ناشناس۴۲۶۳۷۳۱۱:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
حالا اون دختر رو گرفتید درست ولی حرف مردم اینه که تناسب جریمه با جرمه رعایت نمیشه. شاید میشد اون دختر با جریمه نقدی و تعهد جریمش کرد یا انصاف نیست که مجرم اقتصادی آزادانه تو مملکت آزاده
عباس!!۴۲۶۳۸۳۱۲:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خب آقا خیالمون راحت شد ما تا قبل از اینکه مطلب شما را بخواهیم فکر میکردیم در مملکتی مملو از بی عدالتی زندگی میکنیم اما بعد از روشنگری شما متوجه شدیم که مملکت مملو از عدالت است
ناشناس۴۲۶۳۸۵۱۲:۰۳:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
الان درصد اونهایی که اسم بردید به نسبت اونهایی که اسم نبردید یک به هزاره. خاوری یه نمونه اش! خاوری کوچیه شونه تازه. چطور یه شرکت که زیر یک ماه تاسیس شده 30 میلیون یورو گرفته؟
ناشناس۴۲۶۳۹۷۱۲:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
لطفا واقع بین بوده و حقایق را بدون تعصب و جانبداری ببینید. اگر رسیدگی عادلانه و به موقع جرایم وجود داشت، تا این اندازه فساد و رانت و اختلاص وجود می داشت؟
ناشناس۴۲۶۴۱۷۱۲:۱۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
افرادی که نویسنده نام برده که به اتهامشون رسیدگی شده،کدومشون در زمان مسئولیتشون بوده؟میزارن طرف که قدرتش کم شد و از دور خارج شد به اتهاماتش اون هم اکثرا به صورت غیر علنی رسیدگی میکنن آخرش هم نتیجه ایی نداره
ناشناس۴۲۶۴۲۳۱۲:۱۹:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خاوری با ویزای دولتی در حالی که متهم اصلی بود کشور رو با سلام و صلوات به قصد کانادا ترک کرد و در مسیرش تو انگلیس بهتون خبر داد من رفتم
مهدی۴۲۶۴۳۰۱۲:۲۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اقای نویسنده من یک فرد معمولی جامعه خطا بکنم با مسولی که رانت خورده یکی هستم آنهم خطای بسیار بزرگی که برای آن رانت شده - احتمالا چند قانون نقض شده - و احتمالا چندین نفر نیز شاید تهدید شده و یا خریداری شده و یا فریب داده اند فساد اداری یعنی اینکه برای رسیدن از مسیر آ به مسیر ب چندین راه وجود دارد حتی اگر قانونی باشد که شفاف نیست و خدای نکرده میتوان قانون را نقض کرد
ناشناس۴۲۶۴۵۰۱۲:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
با این همه دروغ و رانت و دزدی و فساد و ژن خوب و پارتی بازی و ربا و ریا توی این مملکت تنها چیزی که از مظاهر اسلام مونده و زورشون بهش می رسه حجاب خانم ها و رقص رختر بچه هاست زورشون به حضرات دزد نمی رسه به خانم ها و دختر بچه ها که می رسه !
ناشناس۴۲۶۵۰۴۱۲:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقا جان مطلبت کلا سفسطه بود ... مردم هیچ مشکلی با دو تا رقاص و خواننده و امثالهم ندارن ، چون اینها کاری به کار سایرین ندارن و بیت المال رو حروم نمیکنن ... وزیر ارتباطات خیلی عالی گفت : به محض اینکه شروع به شفاف سازی برای ارزبگیران شد ، بحث های حاشیه ای راه افتاد که شفاف سازی رو تحت تاثیر قرار بده !!! یکی از فیلتر اینستاگرام میگه ، اون یکی دو تا نوجوون رقاص رو میگیره میاره تلویزیون ... ....
حسین۴۲۶۵۰۶۱۲:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
الف جان، امیدوارم منتشر کنی و تیغ سانسور گریبان مطلب بنده رو نگیره! یه سوال دارم! جوون هایی که تو کشور های دیگه زندگی می کنن هم مثل جوون های ایرانن؟ آقایون، بزرگواران، مردم میبینن تو دنیا با جوون هاشون چجوری رفتار میشه، تو ایران چطور! تو دنیا با مفاسد اقتصادی چجور برخورد میشه تو ایران چطور! چرا نمیخوایید قبول کنید برخورد های قهر آمیز دیگه جواب گو نیست! این مسائل به کنار، بخش بزرگی از جبهه گیری مردم در مقابل موضوع مائده هژبری نحوه برخورد با قشر های مختلف مردم هست، مطمئن باشید خطر اختلاس های چند هزار میلیاردی و بخور بخور ها تو لایه های مختلف مملکت خطرش خیلی بیشتر از رقص دخترک های این مملکت و استادیوم رفتن اون هاست. یادمون باشه خیلی زود دیر میشه!!!!
ناشناس۴۲۶۵۰۹۱۲:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقا رسالت شما چیه تو این رسانه ؟بگو من بدونم تا وقتمو هدر ندم تو سایت شما هر روز. بخدا من فقط چون این سایت برای جناب توکلی هست میام مطالبشو میخونم وگرنه مطالبش و مقاله هاش هیچ فرقی با باشگاه خبرنگاران نداره. دیگه داره حالم از این همه حمایت و پشتیبانی شما از صدا و سیما بهم میخوره. یکم به خودتون بیاید بابا .
علی طباطبایی۴۲۶۵۴۶۱۳:۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اکثر پرونده هایی که به عنوان مفاسد اقتصادی نام برده شده، در کنارش اختلافات سیاسی و جناحی بوده است . تمام آقایانی که نام برده شده، در زمان قدرت چرا برخورد نشده است؟
امین۴۲۶۷۴۱۱۴:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
برادر ارجمند ...شما آن بند از قانون که نوشته رقصیدن جرمه رو نشان بده ...!!!!!!!! اخه میگی مجرم متجاهر ...کو قانون و حکمش؟
سینا۴۲۶۷۷۰۱۴:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فوق فوق فوق فوق فوق ضعیف ..الف شده توجیه گر !!!!!!!!!!!!!!!! 1- اساسا این ویدیو ، خلاف عرف ویدیوهای اینستا گرام نبوده..و اینستا هم فیلتر نیست..پس این دختر تخلفی انجام نداده..و اصن باید از کجا میدونسته که چنین کاری خلافه 2- فرض اینکه بگیریم نباید اینچیزارو نشر داد و گناهه(منم میگم گناهه ولی مخالف اینم عقیدمو تحمیل کنم ) ، با بستن و فیلتر کردن و گرفتن به نتیجه نمیرسین.. باید پذیرفت جامعه عوض شده..مگه ماهواره سایتای مبتذل و ... رو تونستین جلوشو بگیرین..پس عملی هم خروجی نداره 3- فرض آخر که اصن باید جلوشو گرفت(که من مخالفم با این سبک) .. چرا نباید به بنده خدا یک تذکر داد ، مستقیم میاین میارین حکم میدین و تو تلویزیون نشونش میدین..
ناشناس۴۲۶۷۹۶۱۴:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دریافت کننده های حقوق های نجومی کجا هستند؟؟با متخلفان قرارداد کرسنت چه کردید؟؟شهرام جزایری را گرفتید ولی کسانی که از او رشوه گرفته بودند را آزاد گذشتید بر مسند قدرت؟؟ اگه بخواهیم دونه دونه بگیم که مثنوی هفقتاد من میشه پس خواهشا ژست الکی نگیرید
ناشناس۴۲۶۸۱۰۱۴:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آخه کجای دنیا یه بچه دبیرستانی رو حتی اگه قاتل هم باشه میارن تو تلویزیون اشکش رو در میارن بعد اسم و فامیلش رو هم کامل می گن ای کاش با اقازاده ها هم یک صدم همین برخورد می شد
ناشناس۴۲۶۸۲۷۱۵:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اقای نویسنده شما و خوانندگان رو ارجاع می دهم به این خبر از سایت محترم الف (( آقازاده‌هایی که با یک تماس پدرشان وام میلیاردی می‌گیرند ))
ناشناس۴۲۶۹۰۳۱۵:۳۶:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کسانی مثل زنجانی وقتی سکه بختشان برگشت که دوستانشان از قدرت دور شدند
ناشناس۴۲۶۹۵۵۱۶:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فرهنگ ما ایرانی ها با رقص و آواز و شادمانی عجین شده و با اعتراف و زندان و قانون های نادرست نمیشه
مصطفي۴۲۶۹۶۹۱۶:۲۳:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
متاسانه نویسنده محترم مانند مادری دلسوز از آقازاده های عزیز دلبند حمایت میکند. خدا ما را به راه راست هدایت کند افزایش فساد د یعنی افزایش دلار یعنی افزایش بی اعتقادی یعنی افزایش فحشا یعنی دزدی از پول مردم در حسابهای بانکی
ناشناس۴۲۶۹۷۳۱۶:۲۶:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چرا اختلاس گرها رانت خوارها کسانیکه وام گرفتند پس نمیدهند مطالبات بانکی را پس نمیدهند اقازاده ها محاکمه نمیشود اینها مثل خاوری فرار میکنند
ناشناس۴۲۷۰۰۷۱۶:۳۹:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
لطفا پیش خودتان فکر نکنید که دارید بچه گول می زنید
علی گرگانی۴۲۷۱۷۹۱۷:۴۳:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
پایگاه گرامی الف هرچی بیشتر کارفرهنگی میکنیم نتیجه کمتری میگیریم! سعدیا؛گرچه سخن دلکش شیرین گویی=به عمل کاربرآیدبه سخنداتی نیست!!! پس بازهم به حرف مردم میرسیم هنگامیکه حکومت دزدهای میلیاردی را رهاکرده وهیچ برخوردی نمیکنه فقط میگن درفلانجا میلیاردهاتومان دزدی یا احتلاس شده کی بوده چی بوده روشن نیست !!! آنگاه میبینند دختری 17ساله که کارش یک گناه شخصیه که هیچ زیانی هم به کسی نمیرسانه را فوری دستگیرمیکنند آنچه که شرط بلاغ بودگفتم=خواه پندگیرخواهملول شو!!!!
ناشناس۴۲۷۳۱۲۱۸:۴۸:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
الف جان ناامیدمان نکن بااین تحلیلهای عجیب.
ناشناس۴۲۷۳۸۱۱۹:۲۴:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بس کنید دیگر. این شوهای تلویزیونی تاریخ گذشته شده
ناشناس۴۲۷۳۸۲۱۹:۲۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بحث مبارزه جدی با فساد مادامیکه مطبوعات ونهادهای مدنی آزادمستقل وجود نداشته باشد،شوخی است
ناشناس۴۲۷۴۱۳۱۹:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
عزیزم طرف مفسد اقتصادیه نه ممنوع الخروج شده نه هیچ محدودیتی نه حکمی بعد از 7 سال از ایران فرار کرده به تازگی خبرش همینجا زدن هنوز اسمشو به اختسار می نویسن
مجيد۴۲۷۵۰۲۲۰:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
متاسفم از وقتی که گذاشتم و این مطلب را خواندم
ناشناس۴۲۷۵۲۲۲۰:۴۶:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
نویسنده مطلب یا دربین ملت نیست ویا فضایی فکر میکند که این همه واضحات ومستندات ومهمتر از همه چیز افکار عمومی را توجه ندارد ودراسمانها سیر میکند ورویاهای خودرا عرضه کرده
ناشناس۴۲۷۵۹۲۲۱:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقازاده و اعدام؟اون مال زمانی بود که مسئولین از مردم بودن نه الان که جانماز آب میکشن هر کی معترض باشه توهین به امام و اسلام بهش میبندن راستی اگه امام زمان(ع)ظهور کنه قرار باشه گردن مفسدین رو بزنه فکر میکنیداز مسئولین چند نفر سالم میمونن؟حتی با گرین کارت؟
ناشناس۴۲۷۶۲۶۲۲:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مردم را نادان فرض کرده اید . اقتصاد مملکت توسط اقاها و اقازاده ها در حال فرو پاشی است .
ناشناس۴۲۷۶۳۳۲۲:۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اقا چرا اقای فردوسی پور برنامه تلوزیونی را کازینوی مجازی کرذه را دستگیر نمی کنن؟ چرا زمانی که امام زنده بود هیچ کس جرات این کارها را نداشت؟ به اسم خصوصی سازی کشور را خوردن مگر اصل۴۴ قانون اساسی زمان امام نبودء؟ اقا دیگر مردم خر نیستند خودتان را خسته نکنید من با هر نوع فساد مخالفم ولی برای همه قانون یکسان باشه و عدالت مساوی اجرا بشه نتیجه این فساد ارزیدچی شد؟ همین که اسم چند تا شرکت و اعلام کردید دیگه تمام؟ چرا اعلام نمی کنید فرزندان مسئولین کجا هستند؟ چه کاره اند؟ کجا درس خوندن؟
ناشناس۴۲۷۷۳۲۲۳:۳۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
همه منتظر بودیم که در هیاهوی تضعیف ارزش پول و دزدی های جورواجور و اختلاس و دست اندازی به بیت المال و.... یک مسئله انحرافی درست شود
ناشناس۴۲۸۰۹۵۰۹:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
"همچنین یک ویلای دیگر که در اختیار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح - و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام- بود، با حکم دستگاه‌های ذیربط بازپس‌ گرفته شد." برادر من این ویلای مورد اشاره را که جنبش عدالتخواه دانشجویی با اتکای فشار افکار عمومی پس گرفت وگرنه معلوم نبود تا کی دست ایشان باقی می ماند.
حسین۴۲۸۴۵۵۱۳:۳۰:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تحلیلتان اصلا درست نبود آقای نویسنده...
ناشناس۴۲۸۷۳۶۱۶:۱۸:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
متاسفانه نویسنده در فضای جامعه زندگی نمی کند. آیا مه آفرید امیرخسروی که 3000 میلیارد تومان اختلاس کرد تنها بود یا فقط دو سه نفر بودند در چنین پرونده ای تعداد زیادی از افراد وجود دارند که در سطح مفسد فی الارض قلمداد می شوند بعد فقط یک نفر اعدام شده و چنین پرونده ای با این سطح اختلاس عملاً بسته شده.
ناشناس۴۳۰۰۱۶۱۴:۴۸:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
باسلام باهرکس خلاف قوانین عمل میکنه بایدبرخوردبشه دستشون دردنکنه قلنون رابایداجراکرداون هم برای همه
محمد۴۳۰۷۹۸۰۱:۵۶:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
متاسفانه دزدی و رانت خواری و ویژه خواری در مملکت بیداد می کنه ، و هر دولتی که بر سر کار میاد عده ای افراد ناسالم در مسند کار قرار میگیره و کار آن چند نفری که آدم های خوبی هم هستن رو به باد میده
ناشناس۴۳۰۸۱۰۰۲:۲۱:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
تحلیلتان اصلا درست نبود و مغرضانه. بله ! محاکمه های سیاسی هم در رسانه ها نشان داده میشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین