آیا جهانگیری به پایان خط رسیده است ؟

گروه سیاسی الف،   3970419037 ۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا جهانگیری به پایان خط رسیده است ؟

اصحاب رسانه، معاون اول رییس‌جمهوری را از جمله افراد پرحاشیه دولت می‌دانند که یا خودش در حاشیه قرار گرفته یا حاشیه به سراغ او رفته است، مدام نیز برایش عناوین مختلف در طول چند سال اخیر درست شده، از پوششی بودن برای روحانی در ایام انتخابات یا عبارت «یادتان هست» همان ایام یا این روزها که عنوان دلار جهانگیری که برایش آوازه‌ای در میان عامه مردم کسب کرده است؛‌ حالا خبرهای جدیدی از وی منتشر شده است، خبری که شاید او را تا مدت‌ها از حاشیه به دور کند...

از شایعه تا واقعیت
«جهانگیری که معتقد است هیچ‌کاره است و عموم اختیارات در دستان واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری است، در جلسه‌ای با حضور روحانی و برخی مقامات دولتی، مجدداً آمادگی خود را برای استعفا اعلام کرده ؛ اما این بار برخلاف دفعات پیشین، رییس‌جمهوری مخالفتی نکرده و با سکوت خود، از سخنان معاون اول گذر کرده است! » این‌ها خبری است که 17 تیرماه  پایگاه اطلاع‌رسانی انتخاب (سایت حامی دولت) تحت عنوان پشت پرده دعوای رسانه‌ای کم‌سابقه «اعتدال و توسعه» با «کارگزاران» منتشر کرده است. خبری که روزنامه «صبح‌نو» نیز از دو هفته پیش زمزمه های آن را شنیده بود اما انتشار این خبر خودداری کرد، اما گویا اصل این استعفا رخ داده است.

به گزارش صبح نو هرچند دفتر رییس‌جمهوری یعنی آقای محمد واعظی در جوابیه‌ای این خبر را تکذیب کرد اما سایت انتخاب اعتقاد دارد به طور طبیعی موضوع استعفای معاون اول رییس‌جمهوری با شرایطی که وصف آن در مطلب آمده، باید از طریق دفتر معاون اول تایید یا تکذیب شود نه دفتر رییس‌جمهوری. در شرایطی که خود رییس‌دفتر رییس‌جمهوری یک طرف دعوا و یکی از عوامل این ماجراست، چگونه می‌توان تکذیبیه نیم‌بند این دفتر را پذیرفت؟

علاوه بر تکذیبیه واعظی، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در توئیتی نوشت: حضور دکتر جهانگیری در کابینه، نقطه قوت دولت دکتر روحانی است. همواره شاهد مواضع منطقی و امیدآفرین از ایشان بودم. نکته قابل تامل، اما اینجاست که دفتر معاون اول رییس‌جمهوری در سایت خود، تا کنون هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است.

آقای اسحاق جهانگیری، عضو حزب کارگزاران سازندگی در بحبوحه انتخابات سال92 رییس ستاد انتخاباتی مرحوم هاشمی رفسنجانی شد و بعدها با سفارش آقای هاشمی درحالی‌که گزینه‌های مختلفی برای معاون اولی روحانی مطرح می‌شد، خود را به ساختمان سفید پاستور رساند و معاون اول ریاست جمهوری شد.

او معاون اول شد و کارگزارانی‌ها خوشحال‌تر از همیشه که عضوی از ستاد خود را در جایگاه معاون اولی رییس‌جمهوری دارند! جهانگیری نقشی موثر در دولت یازدهم نیز ایفا کرد، در بسیاری از عزل‌ونصب‌ها نقشی موثر داشت و به قولی او را مشاور دولت در همه امور می‌دانستند.

آغاز بی‌نقشی

با پایان عمردولت یازدهم او با عنوان کاندیدای پوششی برای روحانی وارد صحنه انتخابات شد، پوششی که به اعتقاد روزنامه‌های اصلاح‌طلب در حد یک پدیده ظاهر شد و همین مساله نگرانی‌های زیادی را برای روحانی و نزدیکان او ایجاد کرد،‌ آ‌نها نگران بودند که مبادا جهانگیری از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف ندهد، اما او انصراف داد و روحانی رییس‌جمهور شد.

سرنوشت جهانگیری در دولت پس از تشکیل کابینه دوازدهم طوری دیگر رقم خورد و این بار حزب اعتدال و توسعه بود که جای کارگزاران را گرفت و در عزل و نصب‌ها در کابینه دوم روحانی نقش‌آفرینی می‌کرد.
با تشکیل دولت دوازدهم،گزارش‌ها و تحلیل‌های روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره کاهش نقش جهانگیری در دولت آغاز شد، آ‌نها نوشتند که جهانگیری با رییس دفتر رییس‌جمهوری اختلاف دارد و همچنین رابطه خوبی با آقای محمد نهاوندیان ندارد؛ طوری‌که نهاوندیان در هیچ یک از جلسات اقتصاد مقاومتی و سایر مسائل اقتصادی به ریاست معاون اول شرکت نمی‌کند. همه این‌ها گویای بروز اختلاف در دولت بود، اختلافی که انتقاد برخی چهره‌های اصلاح‌طلب از دولت را نیز داشت.

اختلاف یا عدم اختلاف جهانگیری با دولتی‌ها، به زدوخورد نگارشی روزنامه‌های حامی این طیف سیاسی نیز رسید؛ روزنامه آرمان پس از اظهارات واعظی مبنی بر اینکه هیچ اختلافی بین او و جهانگیری نیست، نوشته بود: باز هم به اوت زدند، اختلاف روحانی و جهانگیری شوخی است. واعظی می‌گوید میان همه اعضای دولت صمیمیت وجود دارد اما روزنامه آفتاب یزد با تایید ماجرا نوشت: در انتخابات امسال، اصلاح‌طلبان از مدت‌ها قبل‌تر طرح نامزد پوششی را برای حسن روحانی مطرح کرده بودند. نامزدی که نقش ضربه‌گیر را در مناظره‌های انتخاباتی بازی کند و یاری‌رسان روحانی باشد و البته اگر به‌هردلیلی حسن روحانی از انتخابات بازماند، او ادامه‌دهنده راهش باشد... همه اختلافات از همین‌جا شروع شد. حسن روحانی حتی با نام‌نویسی آقای احمدی‌نژاد در کنار آقایان قالیباف و رییسی نیز به‌وجود یک نامزد پوششی اعتقادی نداشت.

سفارش به کناره‌گیری

وضع برای جهانگیری به گونه‌ای شد که هم‌طیفی‌های او -همان اصلاح‌طلبانی که در انتخابات ریاست جمهوری معتقد به حمایت از او به جای حمایت از روحانی بودند- وی را سفارش به کناره‌گیری از دولت می‌کنند.
در همان ایام آقای محمدعلی ابطحی، رییس دفتر رییس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «عصر ایران» درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، معاون اول را به جدایی از دولت ترغیب کرد و گفت: «اگر کاندیداتوری آقای جهانگیری در انتخابات آینده قطعی است، باید از دولت جدا شود و فاصله بگیرد. در این صورت، شرایط بهتری برای رای آوردن، خواهد داشت.»

نارضایتی اصلاح‌طلبان از تغییرات صورت‌گرفته در دولت دوازدهم تا جایی بود که شایعه استعفای جهانگیری از کابینه نیز منتشر شد. خبری که خانم الهه کولایی هم آن‌را به‌صورت غیر رسمی تایید کرد. این شایعه آنقدر قوی بود که آقای محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مجبور به توضیح درباره آن شد. او درباره شایعه استعفای جهانگیری ‌این‌گونه توضیح داد: «اگر چه تیم اقتصادی کابینه دوازدهم مطابق با نظر آقای جهانگیری نیست و نظراتی وجود دارد، اما ایشان در کابینه حضور دارند و خبر استعفا و عدم حضور ایشان در کابینه دوازدهم کاملاً کذب است.»

موضوع اختلاف جهانگیری با برخی اعضای دولت زمانی مطرح می‌شد که شاید مشکلات اقتصادی در کشور در این سطح نبود، دلار هنوز به دلار جهانگیری معروف نشده بود و سکه و خودرو و مسکن به این اندازه رشد قیمت نداشتند.
حالا وضعیت نه تنها برای جهانگیری، بلکه برای دولت هم کمی متفاوت شده است، رییس‌جمهوری نیز به‌جای پرداختن به مسائل حزبی و سیاسی تلاش دارد تا مردم را به حل کردن مشکلات اقتصادی امیدوار کند، اما به نظر می‌رسد او در این بین بیشتر از آنچه به مشورت‌های معاون اول خود توجه کند به سمت یاران اعتدال و توسعه کابینه‌اش گرایش داشته و همین مساله نیز دلخوری و ناراحتی معاون اول رییس‌جمهوری را در پی داشته است.

تسویه حساب!

حال جهانگیری هم می‌داند که دیگر حرف او در دولت برو ندارد. همچنانکه معاون اول در ابلاغیه‌ای وزارت کار را نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستائیان و عشایر مکلف می‌کند، آقای محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یک روز بعد در توئیتی آن‌ را تکذیب می‌کند.

دلخوری جهانگیری را می‌شود از مصاحبه اخیر او با روزنامه کارگزاران هم فهمید. جهانگیری تغییر را لازمه سیستم کنونی دولت می‌داند و می‌گوید: کسانی که در دولت آقای روحانی هستند، سابقه کار و سابقه فکری آنها نشان می‌دهد که همگی مدافع بخش خصوصی و طرفدار اقتصاد آزاد هستند. ولی اقتصاد آزاد، در یک شرایط باثبات، چه به لحاظ سیاسی، چه به لحاظ بین‌المللی امکان‌پذیر است. او در این مصاحبه سعی کرده خود را از دایره مردان اقتصادی دولت جدا و مبرا سازد و عده‌ای دیگر را مسوول مدیریت اقتصادی و همچنین این نابسامانی‌ها بداند.

حال رویارویی تیم حزب اعتدال و توسعه در دولت با حزب کارگزاران در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و یک تسویه حساب سیاسی با جهانگیری در دولت در حال رخ دادن است. حال شاید او این بار بنا را بر رفتن گذاشته و دیگر حاضر نیست به هر قیمتی در دولت بماند.

موضوعی که بی‌شک استقبال هم‌طیفی‌های جهانگیری و به‌ویژه کارگزارانی‌ها را نیز در پی خواهد داشت، آ‌نها دوست ندارند در وضعیت اقتصادی کنونی، عناصر خود را دخیل در وضعیت بدانند. به عبارتی نمی‌خواهند ناکارآمدی دولت در رفع مشکلات اقتصادی برای آنان بدنامی داشته باشد و ترجیح می‌دهند به همین دلیل جهانگیری دولت را ترک کند تا قصه معاون اولی او در دولت به خط پایان برسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۵۹۰۷۰۸:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این مدیریت پایان ندارد جهانگیری نباشد نفر بعدی هم از این مدار خارج نخواهد بود مشکل ما سیستماتیک است نه فردی که با تغییر یک یا چند نفر تحول بنیادی صورت بگیرد
ناشناس۴۲۶۲۶۵۱۱:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مدیریت حلقوی را خوب اومده دقیقا یک دور باطل این نباشه یکی مثل این
ناشناس۴۲۶۴۰۶۱۲:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اینها خوب سادگی مردم را تشخیص داده اند با این نمایش ها می خواهند رای بگیرند هیچ فرقی هم بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در این زمینه نیست این دفعه ملت فریب این بازیها نمی خورد
ناشناس۴۲۷۴۵۱۲۰:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خدا کند که ملت ایران دیگر فریب ، کاپشن آن یکی ، حقوق دانی این یکی ، .............. و در کل فریب هیچ یک از کسانی که حتی به اندازه " نوک سوزنی " دخالت و شراکت در به وجود آمدن وضعیت امروز کشور داشته اند " نخورند " .
ناشناس۴۲۶۶۱۵۱۳:۴۸:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آزادی احزاب که نباشه این بازی های انتخاباتی اگر نباشد باید تعجب کرد
ناشناس۴۲۷۷۵۵۰۰:۰۱:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
یعنی مشکل کشور ازهدب احزاب هست؟ حتما منظورتان از این آزادی همان آزادی خاتمی و دار و دسته اش در فریب مردم هست
ناشناس۴۲۹۲۸۴۰۷:۵۶:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بله . هر کالایی تاریخ تولید و تاریخ مصرف داره. حتما روی کالاها با دو کلمه Pr. و یا Exp. برخورد کردید . این دو معرف تاریخ تولید و انقضا هستند. تاریخ تولید این قشر سال 92 و تاریخ انقضا سال 97 می باشد لطفا برای حفظ سلامتی خود از مصرف این اجناس خودداری فرمائید.
ناشناس۴۲۵۹۰۹۰۸:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بازی جدید شروع شد، ایشون لابد دفعه بعد میخواد بشه کاندیدای ریاست جمهوری، 8 سال هم ایشون
ناشناس۴۲۶۶۴۷۱۳:۵۷:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دقیقا . این بازی تَکراری آقایونه . همیشه از یکی طرفداری میکنن . بعد که اشتباهات اون فرد و سیاستهای غلطش مردم رو به ستوه آورد ، کم کم ازش جدا میشن تا برای دوره بعدی آماده بشن . خنده دار اینه که از روز اول خودشون میدونستن آخرش به اینجا میکشه اما تا فردای انتخابات دور دوم ، به روی خودشون نمیاوردن که مردم دارن نابود میشن . بعد تازه یادشون میفته که باید برن تو پوست اپوزیسیون وضع موجود ، که خودشون دلیل اصلی ایجاد شدنش بودن !!! اگر میشد سه دور رئیس جمهور شد ، جهانگیری و باقی رفقا تا سه سال دیگه هم طرفدار روحانی می موندن . بعد که انتخاب میشد اونوقت میزدن زیر همه چی و برای انتخابات بعدی ، نقش مخالف دولت رو بازی میکردن !!!
ناشناس۴۲۵۹۱۴۰۸:۱۵:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر ایشون و دیگران گمان کرده اند با استعفا و بعد هم ژست منتقد دولت گرفتن ، می شه دوباره در ۱۴۰۰ با « تکرار» رای اورد ، معلوم است خیلی ساده لوح اند...
ناشناس۴۲۶۶۲۷۱۳:۵۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جناح رقیب هم که سال هاست فقط 15 میلیون رای دارد پس چه باید کرد؟
ناشناس۴۳۱۹۶۸۱۹:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
سالهاست؟ جناح رقیب؟؟؟ هشتاد و هشت که جمعیت کمتر بود 24 ملیون به محمود رو برنتابیدید و به تقلب متهمش کردید؟؟ لابد با این تز غیر قابل تردید و قطعا و صددرصد درست که حتما و حتما مردم تا حد 15 ملیون به این جناح رای می دهند و الا تقلب شده است؟؟؟؟ عموم مردم نه چپ اند و نه راست ... زمان انتخابات نظرشان را نهایی می کنند.... ولی کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس۴۲۶۶۵۴۱۳:۵۸:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اتفاقا اینها اصلا هم ساده نیستن . اون مردمی که دوباره به اینها رای میدن ساده لوح تشریف دارن ، و اینها هم خیلی خوب بلدن از سادگی جماعت سوء استفاده کنن .
ناشناس۴۲۶۷۳۶۱۴:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
نه، ایشون ساده نیستن، مردم زود باورن، ایشون به دروغ در مناظرات نگفت که تا آخر هست و صرفا برای حمایت از ریسش روحانی نیامده؟ همه دیدیم که دروغ بود و به نفع روحانی کنار رفت، مردم این دروغ واضح را دیدن و باز هم به این قماش رای دادن، 1400 هم میتونه از این مردم رای بگیره.
مصطفی۴۲۶۹۴۹۱۶:۱۲:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
متاسفانه بخشی از مردمان وطنم ساده لوح تر از دارودسته تکرارند....
ناشناس۴۲۷۳۵۰۱۹:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
احسنت
رضا۴۲۵۹۱۵۰۸:۱۵:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
انصافا اصرار و جدیت برخی از مسئولین برای حفظ سمت خود و همفکرانشان تحت هر شرایطی مثال زدنی و کم نظیر است!
ناشناس۴۲۵۹۳۴۰۸:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دنبال نمایش و ژست جدید است برای 1400 جهانگیرخان
ناشناس۴۲۵۹۳۵۰۸:۴۰:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
همش حرفه بازم میخوان مردمو با شایعات مشغول کنن و خودشون کارشونو بکنن
جمالی۴۲۵۹۴۱۰۸:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مردم را به پایان خط رساند اتفاقا حال او و برادرش خیلی خوب است
ناشناس۴۲۵۹۴۲۰۸:۴۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مردم عزیز ایران یادتان هست
ناشناس۴۲۶۶۵۸۱۳:۵۹:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
نخیر ، اونقدر ساده فراموش میکنن که از همین الان شعار با جهانگیری تا 1404 رو کلید زدن . باورت میشه ؟
ناشناس۴۲۵۹۵۲۰۸:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این عزیز رفتن اب نمک تا فرصت کافی تهیه انشاهای اتشین برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی داشته باشند البته که خیال باطلی دارند مردم پس از 13 سال طی دوره فوق دکتری دروغگویی بشدت دروغ شناس شده اند بعید است بتوان
ناشناس۴۲۶۶۵۹۱۴:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
نه ، بدبختی مملکت ما اینه که مردم به شدت دروغ پسند شدن و همونجوری هم رای میدن
محسن۴۲۵۹۸۷۰۹:۰۸:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خب ان شاءالله آماده بشیم برای انتخابات سال 1400 ، ان شاءالله با یک تکرار می کنم دوباره ،برادر تلاش گر جهانگیری ریس جمهور خواهند شد و کشور را از این فلاکت نجات خواهند داد فقط باید مردم کمی صبوری کنند تا دولت روحانی تموم بشه .
ناشناس۴۲۵۹۹۲۰۹:۱۰:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
واعظی و نوبخت و نهاوندیان و شریعتمداری و کرباسیان باید باید بروند
ناشناس۴۲۶۲۴۸۱۱:۱۳:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
سیف را فراموش کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۲۶۶۶۰۱۴:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فقط مشکل اینجاست که اینها نمیرن که برن ، دارن میرن که سه سال دیگه برگردن !!!!!!!!!
omid۴۲۶۷۰۴۱۴:۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اصلا کسی توجه کرده که حتی تحصیلات آقای کرباسیان اقتصاد نیست،تا آنجایی که میدونم ایشون مدیریت یا بازرگانی خوندن،فکر کنم این در هیچ کشوری هیچ وقت وزیر اقتصادش به این شکل نباشد.آنهم در روزگاری که همه علوم فوق تخصصی شده اند.
حامد۴۲۷۶۰۷۲۱:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
وزیر کشاورزی هم مهندسی راه و ساختمان قدیم هستند. شاید برای این باشد که بعد از 6 سال دولت تدبیر و امید در جایی هستیم که عدس و لوبیا و نخود تخم مرغ و 90 دانه های روغنی و ... را هم از خارج وارد می کنیم. قیمت تخم مرغ و امثال تخم مرغ و کره و ... گرانی های 50 درصدی دارد.
کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!۴۲۶۰۱۰۰۹:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دیگه اکثر اعضای دولت و حامیانش، واسه حفظ ته مونده آبرشونون ترجیح میدن خودشونو بکن کنار! بعضیاشونم میخوان سه سال دیگه با موضع طلبکارانه برگردن به میدون!!
ناشناس۴۲۶۰۱۲۰۹:۲۴:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ملت یادتون میایه نون چ پنبر نداشتید بخورید ما بهتون دادیم...بخشی از بیانات نامزد پوششی ۹۶
ناشناس۴۲۶۰۱۹۰۹:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جهانگیری واقعاً هیچ کاره است. همه چیز در دست واعظی و نوبخت و نهاوندیان است تا جایی که خود رییس جمهور هم نمی تواند سیف را برکنار کند!
ناشناس۴۲۶۶۶۹۱۴:۰۵:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دقیقا داره به همین دلیل میره که امثال شما با سادگی اعجاب برانگیزتون ، این بهانه ها رو باور کنین ! وقتی سه سال دیگه برگشت و با مظلوم نمایی همین حرفهای خنده دار شما رو تکرار کرد ، تازه میفهمی چی به چیه ! ایشون و رفقا و فک و فامیلش ، اتفاقا همه کاره تشریف دارن ، فقط شما و امثال شما باید فکر کنین هیچی تقصیر اینها نیست !
ناشناس۴۲۸۸۵۴۱۷:۵۸:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
راستی اقای واعظی چکارن وچه تخصصی دارن ودراین مدت چکارکردن؟
ناشناس۴۲۶۰۶۱۰۹:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کل دولت بروند.
ناشناس۴۲۶۴۶۹۱۲:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بله.کلا بروند.همشون
جواد۴۲۶۰۸۵۱۰:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جناب روحانی۶سال پیش وقتی شما رای آوردیدبنده بعنوان یک شهروند دلسوز باشما تماس گرفتم ولی. رییس دفتر مجمع تشخیص به من قرار ملاقات ندادند و من نظراتم و را برای شما امکان سال کردم.زهی خیال باطل که شنیده میشد.حال با همه این اوصاف بنده بعنوان یک جوان معلم ایرانی.اعلام آمادگی میکنم که معاون اول شما بشوم چون روی مین و جلوی تانک جوانها می‌رفتند.......
ناشناس۴۲۶۰۹۸۱۰:۱۲:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
انشااله
ناشناس۴۲۶۱۵۰۱۰:۳۱:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ایشون اول تکلیف دلار 4200 را معلوم کنه بعد ژست اپوزیسیون دولت را بگیرد.
ناشناس۴۲۶۱۵۱۱۰:۳۲:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اصول گرایان خیالتان راحت باشد انقدر کارشکنی کردید که معاون اول مجبور به استعفا شد... وقت خوشحالی شما فرارسیده اما به بهای دشوار کردن زندگی مردم
ناشناس۴۲۶۵۰۲۱۲:۵۵:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
به فرض که ادعای کارشکنی درست باشه. اگر کارشکنی ای هم بوده در کار دولت بوده. پس چرا فقط معاون اول داره استعفا میده؟!!!
ناشناس۴۲۶۶۷۶۱۴:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
خدا یک عقلی به شما و یک راه نجاتی به مردم عطا کنه !!!!! آخه ... ، این داره میره که دوباره برای 1400 برگرده و این وضع رو ادامه بده ، اونوقت تو با کمال وقاحت داری از این دو دوزه بازی دفاع میکنی و براش اشک میریزی ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۲۸۲۴۲۱۱:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
یه مرد هم تو تمام دولتمردان ایران باشه.. اون هم جهانگیریه..
علی 671۴۲۶۱۵۲۱۰:۳۲:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگر کل دولت استیفا بدهند سنگینتر هستند تا یکی یکی اوت شوند چون نتیجه خراب کاری این آقایون با هیچ آب کوثری پاک نخواهد شد .و دولت های آینده ده ها سال زمان می خواهند که بتوانند گوشه ای از این ویرانی ها را اصلاح و ملت بزرگ و شریف ایران هم باید صبر ایوب داشته باشند .شاید
ناشناس۴۲۶۳۴۶۱۱:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
با این طرز فکر شما دوره بعد 1400 حتما میخوان بگن سالها طول میکشه تا درست بشه. نخیر به همین سرعتی که همه چیز خراب شد باید درست بشه. مگه ترامپ نیومد تو یکسال کل دنیارو زیر و رو کرد. طرز فکرهایی مثل شما راه را برای بهانه جویی آیندگان باز می‌کند.
ناشناس۴۲۶۳۸۸۱۲:۰۴:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
البته : استعفاء ....
ناشناس۴۲۶۲۵۶۱۱:۱۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کسی که به خاطر یک نفر که با دروغ از ملت رای گرفت نقش پوشش را بازی کرد سرنوشتی جز شریک بودن در این گناه در انتظار او نیست فرق او با بقیه این بود که بخاطر بهشت رفتن یکی دیگر خود را جهنمی کرد.
ناشناس۴۲۸۱۶۳۱۰:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
احسنت به این نظر شما
حامد۴۲۶۲۶۷۱۱:۲۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دولت تدبیر و امید به پایان کار خود رسیده. کل فلسفه و پایه و اساس دولت روحانی بر چیزهایی مانند کنترل تورم، برجام، مذاکره و آشتی با آمریکا و برداشتن تحریم ها استوار بود. امروز گرانی مانند گرانی های دو سال آخر دوران احمدی نژاد است. آمریکا به کل از برجام خارج شده و روابط ایران و آمریکا به بدترین حالت خود طی ده پانزده سال اخیر رسیده و تندترین ادبیات رد و بدل می شه. اکثر تحریم ها برداشته نشده بود و تحریم های جدید هم رسید. مهم ترین عنصر برجام که کدخدا بود از برجام خارج شده و به گفته وزیر اطلاعات روحانی برجام به مویی بند است. پس دیگر چیزی از روحانی جهانگیری نمانده و اگر چنین وضعی در کشورهای اروپایی رخ می داد دولت به کل سقوط می کرد. اما در کشور ما دولت به قله ها و کوه ها و تله کابین ها صعود می کند.
ناشناس۴۲۶۳۶۸۱۱:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
وقتی نظرات مردم را میخوانم میفهمم چرا به این وضع دچار شده ایم. آنها دقیقا به همان سمتی میروند که تبلیغات میخواهد.
ناشناس۴۲۷۰۲۹۱۶:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اتفاقا چون مردم دقیقا به همون سمتی رفتن که تبلیغات میخواست ، مملکت اینجور بیچاره تر از قبل شد
میراحمد۴۲۶۴۰۲۱۲:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جهانگیری برای رساندن اقتصاد به اینجا باید جواب پس بده و تا آخر عمر عنوان رجل سیاسی ازش سلب بشه
ناشناس۴۲۷۳۸۷۱۹:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
احسنت، اگر با این دیدگاه به مسولین نگاه شود کمتر کسی صلاحیت ادامه ی ریاستش را دارد یعنی کسی که نمی تونه مشکلات راحل کند باید کنار زد ولی بهترین راه این است که با رای مردم کنار زده شوند مثل تمام دنیا
ناشناس۴۲۶۴۴۹۱۲:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چقد ساده‌ایم ما ملت
مهدی طامه۴۲۶۴۷۳۱۲:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دوستان چرا فراموش میکنید زمان دولت قبلی یارانه از اول ملاه شروع شد وتا آخر ماه اومد در نهایت یگماه رو پیچوندن از قدرت مدیریت دکتر نو بخت همین بس که ۶ساله هر ماه راس ۲۶ به حساب سرپرست خانوار واریز میشه کاری بزرگ که دیگه لازم نیست ساعت ۱۲ شب بریم دم عابر بانکها صف بکشیم
ناشناس۴۲۶۵۳۰۱۳:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
با جهانگیری تا 1404
ناشناس۴۲۶۶۱۳۱۳:۴۷:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ایشان که امده بود تمام قد دفاع کنه چی شد؟ نکنه جلو پل پارک کردند؟یک دفعه پنچر نشه!
ناشناس۴۲۶۶۵۱۱۳:۵۷:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این بازی اصلاح طلبان است که می خواهند در وضعیت خراب فعلی با کنار رفتن از دولتی که حامی اش بوده‌ اند و در آن مشارکت داشته انداز اتهام بی کفایتی رها شوند و خود را از انتقادات مردم دور نگه دارند .اما بدانند مردم آگاه تر از آن هستند که فریب این خیمه شب بازی را بخورند .آنان در این دوران ۵ ساله در اختیار داشتن قدرت نه تنها هیچ دست آوردی برای ملت نداشتند بلکه رانت خواری و فساد رکوردی تاریخی ثبت کرد. جهانگیری و اصلاح طلبان می دانند در شرایط فعلی محصول فکر و عمل منفعت طلبانه ایشان است و می خواهند با کنار کشیدن مشکلات را به گردن دیگران بیاندازند.
ناشناس۴۲۷۰۳۴۱۶:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مشکل اینجاست که متاسفانه ، مردم آگاه نیستن
ناشناس۴۲۶۷۱۲۱۴:۲۲:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اگ با این منوال ادامه دهید 3 سال باقی مانده هم به سلامتی می گذرد مردم طلبی از شما نخواهند داشت اما در دادگاه عدل الهی چه خواهید گفت. مکر می توان به خدا هم دروغ گفت مگر می توان از عذاب الهی فرار کرد
ناشناس۴۲۶۸۷۱۱۵:۲۳:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دیگه برای ملت مهم نیست.
ناشناس۴۲۶۹۰۸۱۵:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
میره برای 1400 گرم کنه
ناشناس۴۲۶۹۱۶۱۵:۴۷:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
در طول این چند سال بخشنامه هایی که اقای جهانگیری امضا کرده نتایج خوبی نداشته
محمد۴۲۶۹۲۹۱۶:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
هم جهانگیری رفته هم دولت رفته شما خبر ندارید؟ خیلی وقته
ناشناس۴۲۷۰۷۵۱۷:۰۰:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دولت اصلاحات فاتحه. دارند فقط وقت کشی می کنند تا از زیر بار مسولیت خود بیشتر شانه خالی کنند. اصلا به مردم توجه نمی شود. مفسدین سینه چاک آماده چپاول بیشتر هستند. هر روز یک رانت و دله دزدی و اختلاس و ...جدید رو می شود.
ناشناس۴۲۷۱۸۳۱۷:۴۴:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دوباره اصلاح طلبان دنبال مظلوم نمایی هستند................................{مثل مناظره که جهانگیری دختر وزیر را مظلوم قلمدادکرد}...........................................
ناشناس۴۲۷۴۸۹۲۰:۲۵:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقای جهانگیری کاش بعنوان کاندیدای پوششی نمی آمدید...‌مردم چه گناهی کرده بودند؟...خدایا به این مردم صبر بده...در برابر این همه فساد، گرانی، بی حجابی، ذلت و دروغگویی و تن پروری....
ناشناس۴۲۷۵۳۴۲۰:۵۷:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
به نظرمیاد جناح اصلاح طلب بزرگترین مانع اصلاحات هستند چون انرژی مردم بجای اینکه صرف پیگیری اصلاحات بشه صرف به قدرت رساندن و حمایت از اصلاحطلبان میشه.
مهدی۴۲۷۵۷۴۲۱:۳۳:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
شما را به تمام مقدسات قسم می دهم تا دیر نشده این دولت را و این مجلس را کنا ر بزنید تا زحمات همه را بر باد نداده و کشور به رمین سوحته تبدیل نکرده اند
ناشناس۴۲۷۵۹۵۲۱:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فکر میکنم آقای جهانگیری و شریعتمداری و کرباسیان و سیف ونوبخت اصلا به درد این شرایط نابه سامان اقتصادی ایران نمی خورند
ناشناس۴۲۷۶۲۲۲۲:۱۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
پاشنه آشیل دولت روحانی محمود واعظی است. واقعا حزب اعتدال و توسعه چقدر در مسائل کشور در گذشته و حال نقش داشته است؟ کدام مواضع فکری و سیاسی تعیین کننده در مسائل اساسی کشور شما از این حزب سراغ دارید؟... آقای واعظی باید بداند اگر چه ممکن است او دل خوشی از اصلاحات طلبان به خاطر مسایل گذشته نداشته باشد، اما ایشان احتمالا خوب می داند اگر حمایت اصلاح طلبان نبود چنین موقعیتی را در هفت آسمان الان نمی دید. اما خطای استراتژیک این افراد این است که فکر می کنند باید کاری کنند تا در اردوگاه اصولگرایان میانه جایگاه داشته باشند. حال آنکه هیچ تفکیکی میان اصلاح طلبان و دولت روحانی نیست و سیاه بازی برخی افراد حکم مضحکه را در این میان دارد. اما در این میان به ظرس قاطع باید گفت: هم اصلاح طلبان و هم اصول گرایان واقعی، سیاستمداران اصیل را بیشتر می پسندند تا افرادی که با راهنمای چپ وارد شوند و بعدا راهنمای راست بزنند.. این را تاریخ و آینده به این افراد بدجوری ثابت خواهد کرد...
ناشناس۴۲۷۶۳۰۲۲:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
تغییر واعظی باید در اولویت دولت روحانی باشد. ایشان باید دست از رودربایستی بردارد. یک ساعت دیگر این کار را انجام دهد دیر است. شرایط دولت روحانی طوری است که افراد و شخصیتهایی با مواضع فکری سیاسی، مشخص و واقعی طلب می کند.
ناشناس۴۲۷۶۳۹۲۲:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
پروژه «تکرارای» اصلاحات به آخر خط رسیده است.
عدالت۴۲۸۳۱۷۱۲:۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
ملت ایران یادتان است جهانگیری میگفت : با اقدامات این دولت دیگر صحبتی از تورم و گرانی وجود نخواهد داشت حالا وقت پاسخگویی است جناب جهانگیری ؟!!!!!!!!!
ناشناس۴۲۸۴۰۳۱۳:۰۴:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
جهانگیری را به آخر خط رساندند!!!
ناشناس۴۳۰۲۶۸۱۷:۴۲:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بستگان مدیران نظیر مهدی جهانگیری و حسین فریدون کشور را به این وضع انداختند
ناشناس۴۲۸۴۱۴۱۳:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۰
الان به شدت یک فرد توانمند اجرایی و با اوتوریته بالا دفتر روحانی نیاز دارد. ناهماهنگی زیادی در اجزای دولت مشهود است. یک اشتباه دیگر هم این بود که بی دلیل نقش رئیس دفتر ریاست جمهوری بزرگ شده است. در دوران سازندگی و اصلاحات اصلا رئیس دفتر تا این اندازه دیده نمی شد. فقط در دولت احمدی نژاد بزرگ شد که ظاهرا این سنت تداوم یافته است. به هر حال هر چه که هست باید این ناهماهنگی ها خاتمه یابد..
ناشناس۴۲۹۱۹۹۰۲:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
خلاص
همشهری۴۳۰۵۷۰۲۲:۱۱:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
مردم عزیز اینها شگردی است که ایشان بتونه در انتخابات بعدی به عنوان رییس جمهور رای بیاره
شاکر۴۳۰۸۳۰۰۲:۴۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
دلار 4200 تومنی جهانگیری به پایان خط رسیده!!! البته واسه از ما بهترون نه !!!!!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین