پیشنهاد مصباحی مقدم به تیم اقتصادی دولت

گروه اقتصادی الف،   3970418131 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:پیشنهاد من این است که دولت محترم اوراق سلف نفتی ارزی به مردم عرضه کند؛ با این طرح نقدینگی فروانی که وجود دارد به سمت بازار سرمایه جذب می شود و دراین صورت بازار سرمایه ما ظرفیت بزرگ تری پیدا می کند .

پیشنهاد مصباحی مقدم به تیم اقتصادی دولت

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با چگونگی نحوه مدیریت وضعیت فعلی اقتصاد ایران، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی اخیر کشور از جمله نوسانات بازار ارز ، سکه وامثال آن و بعد هم مسئله پیش بینی تحریم‌های بیشتر آمریکا واحیانا بعضی‌کشورهای دیگر اقتضا می‌کند که یک مدیریت قوی بر اقتصاد کشور ما اعمال شود تا ما بتوانیم ان‌شاءلله ماه‌های پیش رو و سال‌های آینده را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: یک مدیر قوی برای سیاست‌های پولی و مالی نیاز داریم که سیاست‌های پولی را به گونه‌ای تنظیم کند که اولا رشد نقدینگی ما تامین شود؛ ثانیا نقدینگی موجود که مثل سیلاب به هر سمتی برود آنجا را تخریب می کند مدیریت شود.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: شاید یکی از بهترین زمینه‌هایی که می‌تواند این نقدینگی را کنترل کند ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های اقتصادی است که نیازمند به سرمایه در گردش دارد. اگر سرمایه در گردش آنها جهت پرداخت به کارگران، خرید مواد اولیه و امثال آن تامین شود و ظرفیت آنها به صورت کامل مورد بهره بردرای قرار بگیرد، شاهد یک تکان قابل توجهی در رشد و تولید خواهیم بود.

وی سپس افزود: مهم است که این نقدینگی به سمت بورس ، برای تامین مالی پروژهای مورد نیاز بخش انرژی ما به ویژه بخش نفت، گاز و برق هدایت شود. اگر چنین تغیراتی صورت بگیرد ما به مقدار زیادی از این که دستمان جلوی بیگانگان دراز شود بی نیاز می شویم.

مصباحی مقدم خطاب به تیم اقتصادی دولت گفت:پیشنهاد من این است که دولت محترم اوراق  سلف نفتی ارزی به مردم عرضه کند. هر مقدار طی یک سال‌ها رشد کرد ما سود ارزی آن قمیت را به صاحبان آن اوراق، در زمان تسویه بدهیم.  بازار زمانی پرجاذبه می‌شود که ارزی که در دست مردم است به سمت بورس حرکت کند. براساس اطلاعاتی که داریم می دانیم که حدود 30 میلیارد دلار ارز در اختیار مردم قرار دارد. این طرح باعث می شود تا حدود زیادی تحریم‌ها به ویژه تحریم ارزی را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: با این طرح نقدینگی فروانی که وجود دارد به سمت بازار سرمایه جذب می شود و در این صورت بازار سرمایه  ما ظرفیت بزرگ تری پیدا می کند.  این بهترین راه برای سوق دادن نقدیندگی کشور به سمت بازار است واگر غیر از این باشد بخواهند  در سود بانکی دستکاری کنند، اشتباه است .

مصباحی مقدم درباره ضرورت همکاری همه نهادها با دولت برای ارائه گزارش دقیق و جامعه از وضع فعلی اقتصاد به مقام معظم رهبری گفت: علاوه بر این مردم ما باید گوششان به سیاست‌ها وتصمیمات دولت باشد. سه قوه هم در حل این مسئله باید دست به دست هم بدهند. همه نهادهای نظام  در ارائه گزارشی که دولت باید به مقام معظم رهبری بدهد کمک کنند. اگر این اتفاقات بیفتند یقیانا ما به خوبی می توانیم شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم.

دیدگاه کاربران

عارف شوریده حاا۴۲۵۲۶۹۱۵:۳۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۸
بهترین پیشنهاد این است که این دولت هیچ کاری را به تیم فعلی نسپارد و اگر کار جدیدی می خواهد بکند با تیم جدید بکند از انجا که مردم تیم فعلی را چوپان دروغ گو می داند با طرح های انان همکاری نمی کند
امیر کبیر۴۲۵۲۸۳۱۵:۴۶:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۸
آقای مصباحی مقدم متاسفانه به علت های گوناگون پول های هنگفتی ( 400میلیارد دلار )دست تعدادکمی از مردم افتاده است که همه ناشی از عدم مدیریت صحیح اقتصادی دولت هاست حالا این صاحبان پول هستند که دولت و بخش های عظیم تصمیم گیرنده مملکت را می چرخانند و این بزرگترین درد اقتصادی است . باید جوانان تحصیلکرده و با سواد و نخبه کشور را به دست بگیرند نه آقایانی که ..شده است و تلاش دارند با تجربه خود اقتصاد کشور را نجات دهند غافل از اینکه آنها همه امتحان خود را پس داده و ...
دانشجوی اقتصاد۴۲۵۲۸۹۱۵:۵۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۸
فکر بسیار خوبی است. متشکریم
علی۴۲۵۳۵۷۱۷:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۸
ما که همه راه رو رفتیم. شاید.. خوش شناس بودیم راه حل اقای مصباحی به نتیجه رسید. اقتصاد علم است و اصول علمی دارد ولی دولت مردان ما از اصول ظاهری ان استفاده میکنن .یا شانس و یا اقبال.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین