واکنش الحوثی به ادعای ایرانی بودن موشک‌های انصارالله

گروه جهان الف،   3970418127

رییس کمیته انقلاب یمن گفت که اگر آمریکایی‌ها دلایل کافی برای ادعاهای خود در رابطه با موشک‌های ما داشتند نیکی هیلی همانند یک بازیگر هالیوودی نقش بازی نمی‌کرد.

ایسنا : محمدعلی حوثی رییس کمیته انقلاب یمن در گفت‌وگو با اسپوتنیک عربی، گفت: اگر آمریکا دلایل کافی در رابطه با وارد کردن موشک‌های ایرانی به یمن داشت نیکی هیلی مجبور نمی‌شد نقش یک بازیگر هالیوودی را ایفا کند زمانی که لاشه موشک‌هایی که پاتریوت آمریکا آنها را مورد هدف قرار داده را به نمایش گذاشت.

وی افزود: گویا پاتریوت به این نکته توجه داشته است که تمام موشک را نابود کند و تنها علامت کشور تولیدکننده را از بین نبرد.

الحوثی ادامه داد: بعد از این نمایش مضحک، چین اعلام کرد که دلایل قوی برای متهم کردن ایران به این موشک‌ها وجود ندارد و نیروهای ائتلاف متجاوز عربی برای متهم کردن ایران به دست داشتن در تجاوز به عربستان به این کار روی آوردند و واشنگتن نیز برای اینکه نشان دهد ایران نیز در تجاوز به یمن دست دارد در رسانه‌ها کوتاهی نکرد.

وی افزود: هدف از این ادعاها پوشاندن اقدامات آمریکا و مشارکت آنها در تجاوز روزانه و حصر یمن است.

رییس کمیته انقلاب یمن گفت: آنها شایعات مختلفی در رابطه با قاچاق موشک‌های ایرانی به یمن دارند؛ زمانی که خواستند پروازها را متوقف کنند گفتند که موشک‌ها از طریق فرودگاه وارد یمن می‌شوند در حالیکه هواپیماها از فرودگاه‌هایی پرواز می‌کردند که خودشان عضو ائتلاف عربی هستند و کاملا در رفت و برگشت بازرسی می‌شدند، همچنین آمریکا، امارات و عربستان ما را محاصره کردند و راه‌های زمینی، دریایی و هوایی را بسته‌اند.

وی ادامه داد: همزمان با انتشار این شایعات در رابطه موشک‌های ایرانی آنها (ائتلاف عربی) تمام بنادر یمنی در سواحل دریای سرخ از جمله بندر بلحاف، مخاء، میری و الحدیده را بمباران کردند علیرغم اینکه طبق دستور سازمان ملل هر کشتی که وارد بندر حدیده می‌شد آن را بازرسی و تفتیش می‌کردند.

وی که یکی از رهبران انصارالله یمن به شمار می‌رود در ادامه گفت: نکته قابل توجه این است که ما حتی دارو و مواد اساسی که ارتباطی با موشک‌ها ندارند را نمی‌توانیم وارد کنیم،‌ چگونه می‌توانیم موشک وارد کنیم، آیا ادعاهای رسانه‌های آمریکا و متاسفانه همراهی سازمان ملل و شورای امنیت که خواهان نابودی ملت هستند عاقلانه است، آیا می‌شود موشک‌ها را قاچاق کرد و یا آنها را به قطعات پازل تبدیل کرد سپس آنها را جمع‌آوری کرد؟

محمدعلی الحوثی با بیان اینکه یمن به میدان تسویه حساب هیچ طرفی تبدیل نخواهد شد، گفت: یمن نیروی موشکی دارد و وزارت دفاع گردان‌های موشکی دارد و ریاست آن را محمد العاطفی بر عهده دارد و این امر یک مساله پنهان و یا ناشناخته نیست.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی از جمله عربستان، امارات و بحیرین مدعی ایرانی بودن موشک‌های بالستیک انصارالله یمن هستند این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشور یمن ندارد و برای ایجاد راه‌حل سیاسی و پایان دادن به بحران یمن تلاش‌های فراوانی کرده است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

همچنین علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین الملل  در پاسخ  به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفت: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین