مدیر پروژه ایران در ارتش اسرائیل کیست + عکس

گروه جهان الف،   3970417093 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته برای اولین بار یکی از ژنرال‌های خود به نام «نیتزان آلون» را به عنوان مسئول هماهنگی امور ایران منصوب کرد.

مدیر پروژه ایران در ارتش اسرائیل کیست + عکس

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی تبلیغاتی و البته هدفمند، از تاسیس واحد جدیدی به نام «پروژه ایران» در ارتش این رژیم خبر داد و یک ژنرال اسرائیلی به نام «نیتزان آلون» را به ریاست آن منصوب کرد.

مدیر پروژه ایران در ارتش اسرائیل کیست و قرار است چه کاری انجام دهد؟نیتزان آلون، مدیر پروژه ایران در ارتش رژیم صهیونیستی

طبق گفته رسانه‌های صهیونیستی، وظیفه این واحد، هماهنگی کلیه امور مرتبط با ایران در ارتش اسرائیل است. بنا بر این گزارش‌ها، نیتزان آلون به عنوان اولین مقامی که در ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان "مدیر پروژه ایران" منصوب شده، به طور ویژه، مسئولیت نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، هماهنگ‌سازی جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران با سایر کشورها و مقابله با آنچه حضور نظامی ایران در سوریه خوانده شده را برعهده خواهد داشت.

البته ایجاد چنین واحدهایی در رژیم صهیونیستی برای پرداختن به موضوع ایران پدیده جدیدی نیست. پیشتر در دوران نخست‌وزیری آریل شارون و ایهود اولمرت، «مئیر داگان» رئیس وقت سازمان جاسوسی موساد مسئول "پرونده ایران" بود و در این راستا به جمع‌آوری اطلاعات درباره کشورمان می‌پرداخت. اما اکنون با راه‌اندازی واحدی به نام «پروژه ایران»، ظاهرا این مسئولیت به ارتش واگذار شده است.

با این حال، این اولین بار است که ارتش رژیم صهیونیستی یک مسئول برای «پروژه مقابله با ایران» منصوب می‌کند که باید موضوعات مورد تنش بین تل‌آویو و تهران را با دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم و سایر کشورها هماهنگ کند.

به گفته رسانه‌ها، نیتزان آلون همچنین مسئولیت هماهنگی اقدامات اطلاعاتی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران و همچنین تلاش‌های آنها برای براندازی نظام ایران را نیز برعهده خواهد داشت. او باید نتیجه فعالیت‌های خود در این باره را مستقیما به ژنرال «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گزارش دهد.

آلون که سابقه فرماندهی واحد مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی و واحد عملیات‌های ویژه را نیز در کارنامه دارد، از روابط نزدیکی با آیزنکوت و همچنین «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم برخوردار است. وی ماه گذشته نیز رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را در سفر به آمریکا برای دیدار و رایزنی با همتایان آمریکایی‌اش درباره ایران همراهی کرد.

علاوه بر این، طبق گمانه‌زنی‌های انجام‌گرفته، نیتزان آلون یکی از گزینه‌های اصلی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای جانشینی آیزنکوت در پُست ریاست ستاد کل ارتش اسرائیل است.

خبر راه‌اندازی «پروژه ایران» در ارتش اسرائیل برای هماهنگ‌سازی اقدامات ضدایرانی این رژیم با سایر کشور (بویژه آمریکا) پس از آن اعلام شد که رسانه‌های غربی گزارش دادند آمریکا و رژیم صهیونیستی کارگروه مشترکی را نیز برای ناآرام کردن ایران تشکیل داده‌اند.

تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل برای ناآرام کردن ایران

طبق گزارش پایگاه خبری اکسیوس، فعالیت این کارگروه مشترک که چندماه پیش تشکیل شده اما خبر آن اکنون به بیرون درز کرده، بر تلاش برای تشویق اعتراضات در داخل ایران و افزایش فشار بر دولت متمرکز است.

دو مقام اسرائیلی در همین ارتباط به «باراک راوید» خبرنگار شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته‌اند تشکیل این تیم کاری مشترک در راستای سندی است که در 12 دسامبر سال گذشته (2016) برای مقابله با ایران بین مقامات آمریکا و اسرائیل در یک جلسه محرمانه در کاخ سفید امضا شد.

این دو مقام همچنین اعلام کردند که کارگروه یادشده طی ماه‌های اخیر تاکنون چندین بار تشکیل جلسه داده است.

اکسیوس اقدامات اخیر مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی در خطاب قرار دادن مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی و حمایت آنها از ناآرامی‌ها و همچنین طرح ادعاها درباره هزینه کردن پول در خارج از کشور توسط دولت ایران را نیز در راستای اهداف این کارگروه ارزیابی کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۴۲۰۵۱۸:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۷
طبق گزارش پایگاه خبری اکسیوس، فعالیت این کارگروه مشترک که چندماه پیش تشکیل شده اما خبر آن اکنون به بیرون درز کرده، بر تلاش برای تشویق اعتراضات؟؟؟؟؟؟؟ در داخل ایران و افزایش فشار بر دولت متمرکز است.!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین